احساسات در طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6926

5/5 - (2 امتیاز)

طراحی وب سایت این پتانسیل را دارد تا احساسات کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. رنگ ها، تصاویر و … عناصری هستند که می توانند حس زیبایی را به کاربر منتقل می کنند. طراحی سایت بایستی بگونه ای باشد که علاوه بر تأمین مواردی مانند پیمایش آسان، زیبایی و گیرایی داشته باشد. چنین وب سایتی می تواند بهترین تجربه ی کاربری را ایجاد کند و اعتماد مخاطبان را جلب کند.

در واقع می توان گفت یکی از مهمترین جنبه های طراحی سایت، ایجاد احساسات در بازدیدکنندگان است. در خیلی از موارد کاربران بر اساس احساسات خود تصمیم گیری می کنند. بر اساس تحقیقات احساسات در طراحی وب سایت مهمترین عامل تصمیم گیری است. احساسات در طراحی وب سایت بسیار قدرتمند عمل می کنند. طوریکه خیلی از کاربران بر اساس احساسات در طراحی وب سایت تصمیم به ماندگاری بیشتر در صفحه و یا ترک سریع صفحه را می کنند.

بر اساس تحقیقات، افراد نسبت به طراحی های زیبا علاقه نشان می دهند. احساسات در طراحی وب سایت می تواند مثبت و یا منفی باشد، همچنین فرهنگ و جنیست فاکتور های تعیین کننده ای هستند. بر اساس گزارشات اغلب خانم ها اگر از وب سایتی خوششان نیاید با آن وب سایت ارتباط برقرار نمی کنند. این موضوع در وب سایت های تجارت الکترونیک نقش پررنگ تری دارد. اگر وب سایت های تجارت الکترونیک از نظر احساسی خوشایند نباشند، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست می دهند.

برای اینکه بتوانید از نظر احساسی وب سایتی جذاب و قدرتمند داشته باشید، لازم است کاربران خود را بشناسید و پیام تجاری مشخصی داشته باشید. ویژگی های طراحی که می تواند منتقل کننده ی پیام تجاری شما به مخاطبان باشد را شناسایی کنید و ویژگی های آسیب زننده را نیز بدانید.

احساسات در طراحی وب سایت نقش مهمی بازی می کنند. بنابراین خیلی مهم است طراحی وب سایت شما زیبا، جذاب و گیرا باشد.

منظور از احساسات چیست؟

احساسات بیانگر حالات عاطفی افراد هستند. احساسات معمولاً در واکنش به موقعیت ها به وجود می آیند. احساسات می توانند شامل امید، خشم و یا اضطراب و … باشند. احساسات در طراحی سایت می تواند کاربران را ترغیب به ماندگاری در صفحه کند و یا برعکس باعث ترک سریع آنها از صفحه شود. اگر طراحی ها از نظر گرافیکی به اندازه ی کافی هیجان انگیز باشند، کاربر را جذب می کنند. اگر طراحی سایت متناسب با احساسات کاربران باشد این قدرت را دارد که آنها را به کاربران وفادار تبدیل کند.

عناصر صفحه را به دقت انتخاب کنید

از آنجا که احساسات در طراحی وب سایت مهم هستند، بایستی عناصر طراحی وبسایت بیانگر این زیبایی باشند و به دقت انتخاب شوند. در طراحی سایت بایستی همه ی عناصر صفحه را در نظر بگیرید، از رنگ ها گرفته تا تصاویر و تایپوگرافی و …. بهتر است این عناصر با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

رنگ ها در طراحی وبسایت مهم هستند و بیانگر احساسات گوناگونی هستند. به طور مثال رنگ زرد باعث ایجاد شادی در کاربر می شود، رنگ آبی حس آرامش را منتقل می کند، رنگ قرمز هیجان انگیز است، رنگ سبز نشاط و سرزندگی را به وجود می آورد و ….

تصاویر در طراحی وبسایت هر چه بزرگتر و بیشتر قابل درک باشند، کاربران بهتر می توانند با آن سایت ارتباط برقرار کنند. تصاویری که به اندازه ی کافی بزرگ نیستند و یا وضوح ندارد، از نظر رابطه ی عاطفی، عملکرد ضعیفی دارند. تصاویر بایستی کاملاً قابل تشخیص باشند و کاربران را وادار به حدس زدن نکنند.

شما همچنین باید از عناصر UI استاندارد در صفحه ی خود استفاده کنید. شکستن قوانین طراحی به هیچ وجه کار خوبی نیست، مگر اینکه مقصود خاصی از این کار داشته باشید. کاربران دوست ندارد که منو را برای آنچه که می خواهند، جستجو کنند. بنابراین تعبیه ی منو ها در وبسایت بایستی به درستی و زیبایی انجام شود.

در طراحی وب حتی انتخاب یک فونت می تواند باعث جذابیت بیشتر و انتقال احساسات خوب به کاربر شود و یا زیبایی یک وب سایت را از بین ببرد. در طراحی وبسایت برخی قلم ها استاندارد و مرسوم هستند. برخی زیبا هستند و طراحی شما را متمایز می کنند و برخی طراحی شما را غیر حرفه ای نمایش می دهند.

تأثیر احساسات در طراحی وبسایت

احساسات در طراحی وب سایت

اهداف احساسات

اهداف احساسات در طراحی سایت بایستی درک شوند. برای بیان بهتر احساسات در طراحی سایت بهتر است از قلم هایی استفاده کنید که با کسب و کار شما همخوانی دارد. استفاده از قلم هایی که با کسب و کار شما در تضاد است می تواند طراحی سایت شما را خراب کند. ترکیب نسنجیده ی المان های طراحی می تواند باعث آسیب به وبسایت شود.

اگر برای طراحی سایتی زیبا و کاربردی و بیان هر چه بهتر احساسات در طراحی وب سایت نیاز به کمک دارید، می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی وب و سئو سایت و مشاوره در بخش های مختلف طراحی سایت می باشد.

چرا احساسات در طراحی وب سایت مهم هستند؟

اگر در مورد احساسات در طراحی وب سایت به اندازه ی کافی تحقیق شود و طراحی ها بر اساس شناخت روحیات کاربران انجام شوند، کاربران تجربه ی کاربری فوق العاده به دست خواهند آورد. به طور مثال اگر کاربران یک وب سایت تجارت الکترونیک، هنگام خرید احساس غرور، خوشبختی و شادی کنند بیشتر ترغیب و تشویق به خرید از آن وب سایت می کنند و برای خرید از آن وب سایت هزینه می کنند و دوباره به آن مراجعه می کنند و یا با دوستان خود به اشتراک می گذارند.

امروزه بسیاری از کاربران هنگام خرید، به دنبال تجربه ی احساسات خوب و خوشایند هستند. آنها می خواهند از خرید خود لذت ببرند. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که کاربران خرید های خود را بر اساس منطق انجام می دهند، اما حتی چنین افرادی وقتی یک وب سایت زیبا و کارآمد ببینند، از نظر احساسی درگیر می شوند. در طراحی وب اگر بدانید چگونه با کاربران رابطه ی عاطفی برقرار کنید و احساسات آنها را تحت تأثیر قرار دهید، می توانید آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

احساسات در طراحی وبسایت می تواند کاربران را به خرید ترغیب و یا کاملاً منصرف کند. برای اینکه بتوانید وب سایتی طراحی کنید که هم از کاربردی باشد و هم از نظر احساسی عالی باشد در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید. شرکت معتبر دارکوب با در نظر گرفتن نکات فنی و زیبایی شناسی و احساسات در طراحی وب سایت، بالاترین کیفیت طراحی را ارائه می دهد.

برای افزودن احساسات در طراحی سایت چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر به احساسات در طراحی وب سایت خود اهمیت می دهید، لازم است چند مورد را در طراحی سایت خود در نظر داشته باشید:

مخاطبان خود را درک کنید

حقیقت این است که بدون درک مخاطب و شناخت او نمی توان وی را به خرید و یا ماندگاری بیشتر در صفحه ترغیب کرد. بنابراین برای اینکه بتوانید احساسات را به طراحی وب سایت خود اضافه کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کاربران خود را بشناسید و در مورد آنها و سلایق و علایقشان اطلاعات به دست آورید. جمع آوری چنین اطلاعاتی به شما کمک می کند تا نیازهای کاربرانتان را بهتر بدانید و بهتر برآورده کنید و بتوانید رضایت کاربرانتان را جلب کنید.

وب سایت کارآمد طراحی کنید

زیبایی در طراحی وبسایت خیلی مهم است. با طراحی زیبا و چشمگیر مخاطبان از نظر احساسی درگیر می شوند. اما خیلی مهم است که وب سایت شما علاوه بر زیبایی، کارآمد، قابل دسترس و ساده باشد و پیمایش راحتی داشته باشد. اینها ویژگی هایی هستند که کاربران را به وب سایت شما جذب می کنند و آنها را برای بازدید مجدد جلب می کنند.

هدف نهایی خود را مشخص کنید

از ابتدای طراحی سایت مشخص کنید که می خواهید مخاطبان شما چه احساسی را در وب سایت شما تجربه کنند. آیا می خواهید مشتریان دائمی داشته باشید که به شما اعتماد کنند! اگر چنین است و به دنبال جذب مشتری و اعتماد آنها به تجارت خود هستید بایستی نکات طراحی را به خوبی در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.

طراحی وب سایت احساسی

احساسات در طراحی وب سایت

آیا زیبایی در طراحی سایت واقعاً باعث افزایش نرخ تبدیل می شود؟

طبق مطالعات، زیبایی باعث جذب می شود. محصولاتی که طراحی زیبایی دارند، جذب بهتری دارند. همین موضوع در طراحی سایت نیز صدق می کند. سایت های زیبا جذابترند و کاربران را بیشتر به خود جذب می کنند. طراحی وب سایت های آشفته و درهم و برهم باعث گیج شدن کاربران می شوند. این احساسات منفی می توانند نام تجاری شما را از بین ببرند و احتمال بازگشت کاربران به وب سایت شما را کاهش دهد. اما برعکس طراحی های زیبا باعث می شوند تا کاربران بیشتر با آن طراحی ارتباط برقرار کنند. وب سایت های زیبا ترافیک بیشتری به خود جذب می کنند و فرصت های افزایش نرخ تبدیل بیشتری دارند.

برخی از عناصر طراحی وب احساسی

پس از اینکه کاربران به وب سایت شما وارد می شوند، اولین چیزی که قبل از محصولات توجه آنها را به خود جلب می کند، طراحی سایت شما می باشد. اگر طراحی سایت شما به خوبی انجام شده باشد، کاربران زمان بیشتری را در آن سپری می کنند، اما طراحی بد آنها را گریزان خواهد کرد. برای اینکه طراحی وبسایت شما از نظر احساسی خوب و جذاب باشد، بایستی برخی عناصر را بهترین شکل طراحی کنید. مانند:

رنگ ها

رنگ ها احساسات مختلف را به کاربران منتقل می کنند. برخی رنگ ها جذاب و دلنشین هستند. شما می توانید با رنگ ها با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید. بنابراین خیلی مهم است پالت رنگی مناسب و خوبی برای وب سایت خود انتخاب کنید.

محیط

در طراحی وب احساسی محیط یک محصول می تواند تأثیر زیادی در جذب کاربران داشته باشد. به عنوان مثال نشان دادن یک نوشیدنی خنک در محیط گرم تابستان می تواند جذاب باشد. برای اینکه بتوانید محصولات را در محیط هایی ایده آل و خوب به نمایش بگذارید، بایستی به اندازه ی کافی در این مورد مطالعه و تحقیق داشته باشید.

لحن صدا

لحن صدا می تواند برند شما را از رقبای شما متمایز و برتر کند. مکالمات رسمی و در عین حال دوستانه می تواند باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما شود. همچنین به کاربران کمک می کند تا راحتتر بتوانند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

شوخ طبعی

کمی شوخ طبعی می تواند جو جدی و سنگین کاری را نرم کند و کاربران احساس راحتی کنند. در چنین شرایطی کاربران بهتر جذب می شوند. اما بایستی توجه داشته باشید که در این زمینه زیاده روی هم نکنید. همچنین اگر شوخ طبعی با حرفه ی شما متناسب نیست از این ترفند برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان استفاده نکنید.

احساسات و طراحی سایت بایستی بگونه ای با یکدیگر ترکیب شوند که بهترین نتیجه را دهند. طراحی سایت باید به اندازه ی کافی زیبا، جذاب و کارآمد باشد و احساساتی نظیر اعتماد، غرور، آرامش، خوشبختی، رضایت و اعتماد به نفس را به کاربران منتقل کند.

اگر به دنبال طراحی سایتی زیبا و کاربردی هستید که احساسات مثبت کاربران را به دست می آورد می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت معتبر دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با بهره گیری از آخرین استاندارد های روز دنیا در زمینه ی طراحی و سئو، بهترین کیفیت را ارائه می دهد.

نتیجه

ترکیب احساسات در طراحی وب سایت یکی از راه های جذب مشتری می باشد. اگر فکر می کنید که وب سایت شما از نظر جذب کاربر خوب نیست، بایستی المان های طراحی و زیبایی شناسی آن را مورد بررسی قرار دهید. طراحی خوب است که نه تنها عملکرد خوبی داشته باشد، بلکه زیبا و جذاب هم باشد تا بتواند کاربران را از نظر احساسی درگیر کند. در نظر گرفتن احساسات در طراحی وب سایت باعث ماندگاری بیشتر کاربران در وب سایت می شود. این موضوع به خصوص در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک می تواند باعث افزایش اعتبار و سطح درآمد شود.

برای اینکه بتوانید در اضافه کردن احساسات در طراحی سایت خود موفق باشید لازم است تا عناصر صفحه را به درستی استفاده کنید. برخی از عناصر صفحه عبارتند از تصاویر، رنگ ها و تایپوگرافی و … به طور مثال اگر می خواهید حس آرامش را به کاربران خود منتقل کنید از رنگ آبی در طراحی وبسایت خود استفاده کنید. همچنین تصاویر بایستی با پالت رنگی طراحی شما هماهنگی داشته باشند. قلم ها بسادگی می توانند باعث افزایش جذابیت یک وب سایت و یا از بین بردن زیبایی آن شوند. بنابراین در مورد استفاده از هر یک از این عناصر دقت کافی داشته باشید و هدفتان از ترکیب احساسات در طراحی سایت را مشخص کنید.

در صورت تمایل می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر از خدمات مشاوره ی تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی و سئو سایت مطابق آخرین استاندارد های روز دنیا می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز