تعداد لینک های مجاز در یک صفحه بر اساس اصول سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8517

5/5 - (1 امتیاز)

لینک ها بخش مهم سئو هستند. آگاهی نسبت به تعداد لینک های مجاز یک صفحه که بر اساس اصول سئو باشد، خیلی مهم است و می تواند تفاوت های زیادی در رتبه بندی و موفقیت سایت شما را باعث شود.

مشاغل مختلف با طراحی وب سایت می توانند حضور آنلاین خود را تقویت کنند و اقدام به معرفی برند تجاری خود بپردازند. اما برای اینکه بتوانند از طراحی وب سایت خود بیشترین بهره را ببرند و در کسب و کار آنلاین خود موفق باشند، لازم است تا استراتژی های مختلف و اصول سئو و بهینه سازی سایت را به درستی پیاده سازی نمایید. یکی از اقداماتی که منجر به موفقیت بیشتر طراحی وب سایت شما می شود، لینک سازی داخلی با تعداد مناسب می باشد.

انواع لینک ها

لینک ها انواع مختلفی دارند. از جمله: لینک های داخلی، لینک های ورودی و لینک های خروجی

لینک های داخلی

منظور از لینک های داخلی، پیوند هایی هستند که با کلیک بر روی آنها، کاربر از یک صفحه داخل وب سایت به صفحه ای دیگر در همان طراحی وب سایت منتقل می شود. پیوند های داخلی می توانند داخل یک متن قرار بگیرند و یا به صورت تصویر و یا دکمه ای مجزا باشند.

موتور های جستجو بر اساس نام دامنه متوجه می شوند که یک پیوند داخلی است یا خارجی. اگر نام دامنه ی مقصد با نام دامنه مبداء یکسان باشد، موتور های جستجو پیوند را به عنوان یک پیوند داخلی تفسیر می کنند. اما اگر نام دامنه ی مقصد و مبداء با هم متفاوت باشند، بدین معنی است که لینک از نوع خارجی می باشد. اگر وب سایت شما بیش از یک نام دامنه داشته باشد، موتور های جستجو آن را به عنوان لینک خارجی تعبیر می کنند.

لینک سازی داخلی و سئو

تعداد لینک های مجاز در یک صفحه بر اساس اصول سئو

چرا لینک های داخلی مهم هستند؟

لینک های داخلی به شما این امکان را می دهند تا بتوانید ترافیکی که از موتور های جستجو به دست می آیند را کنترل کنید. لینک های داخلی برای گوگل مهم هستند. بنابراین شما هم باید به لینک سازی داخلی اهمیت دهید.

لینک های داخلی به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای جدید شما را کشف کنند

گوگل می داند که وب سایت ها همیشه در حال تغییر هستند. به طور مثال ممکن است هر از گاهی صاحبین وب سایت ها اطلاعات صفحه “درباره ما” و یا پست های وبلاگشان را تغییر دهند. بنابراین موتور های جستجو بایستی مرتباً وب سایت ها و صفحات گوناگون آنها را بررسی کنند تا اگر مطلب جدید در سایت وجود دارد، متوجه شوند. اینجاست که اهمیت پیوند های داخلی آشکار می شود. گوگل برای کشف مطالب جدید به لینک های داخلی اعتماد می کند. زیرا هرگاه شما مطلب جدیدی در سایت خود منتشر کنید، مطمئناً از جایی در وب سایت شما به آن پیوند داده می شود. از آنجا که گوگل صفحات دیگر وب سایت را قبلاً رتبه بندی کرده است، خزنده ی موتور جستجو، لینک داخلی اضافه شده را برای کشف مطلب جدید دنبال می کند. اکثر سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس پیوند های داخلی به محتوای جدید را به طور خودکار اضافه می کنند. اما شاید این لینک ها مطابق اصول سئو نباشد. به همین دلیل اگر می خواهید از لینک های داخلی بیشترین بهره را ببرید، بایستی لینک سازی های داخلی را هوشمندانه و بر اساس اصول سئو انجام دهید.

پیوند های داخلی به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر رتبه بندی کند

گوگل می گوید: تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره دارد، سیگنالی برای موتور های جستجو در مورد اهمیت نسبی آن صفحه است. بعلاوه، ارتباط دهی هوشمند صفحات منجر به افزایش رتبه ی سایت می شود. گوگل برای پی بردن به اهمیت یک صفحه از تعداد پیوند های داخلی آن صفحه استفاده می کند. متنی که برای پیوند های داخلی استفاده می کنید، فاکتور مهم رتبه بندی هستند.

پیوند های داخلی به درآمد زایی شما کمک می کنند

پیوند های داخلی کمک می کنند تا پیمایش یک سایت برای کاربران ساده تر شود. پیوند های داخلی کاربران را به صفحات مهم راهنمایی و هدایت می کنند. برای اینکه بتوانید از لینک های داخلی درآمد بیشتری کسب کنید، بهتر است:

  • مخاطبان را به صفحاتی هدایت کنید که قابلیت تبدیل بالایی دارند.
  • کاربران را به صفحاتی با لینک های وابسته هدایت کنید.
  • کاربران را به محصولات و خدمات خود هدایت کنید.

از سوی دیگر استفاده مناسب از لینک سازی داخلی به کاهش نرخ ترک از صفحه کمک زیادی می کند. این مورد می تواند یکی از مزایای سئو محسوب شود و به کسب درآمد بیشتر نیز کمک کند. اگرچه نرخ ترک از صفحه از عوامل رتبه بندی نیست. اما اگر وب سایتی نرخ ترک از صفحه ی زیادی نشانگر این است که محتوای سایت برای کاربران جذاب نیست. نرخ ترک از صفحه ی پایین به رتبه بندی بالای سایت شما کمک می کند. وقتی سایتتان رتبه ی بالایی داشته باشد، ترافیک بیشتری را هم جذب خواهد کرد. ترافیک بیشتر هم به معنای کسب درآمد بیشتر است.

لینک های ورودی

منظور از لینک های ورودی، لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به وب سایت شما می آیند.

لینک های خروجی

به آن دسته از لینک ها که از وب سایت شما به وب سایت های دیگر با نام دامنه های متفاوت می رود، لینک های خارجی گفته می شود.

بر اساس اصول سئو، لینک های ورودی می توانند رتبه ی یک وب سایت را بیشتر از سایر انواع لینک جابجا کنند. البته به شرطی که این لینک ها از وب سایت های معتبر و با کیفیت به دست آیند.

معمولاً مدیران سایت ها به وب سایت هایی پیوند می زنند که معتبر و حاوی اطلاعاتی مفید باشد. بگونه ای که به کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر کمک کند.

البته برخی از کاربران نیز برای اعلام مخالفت به وب سایت های دیگر لینک می زنند. اما در هر صورت هر دو این پیوند ها بسیار مفید هستند. زیرا به کسب اطلاعات بیشتر چه به صورت موافق و چه به صورت مخالف برای کاربر منجر می شوند. این موضوع می تواند بسیار جذاب باشد. لینک های ورودی مانند رأی هستند. هر چه یک صفحه رأی بیشتری به دست آورد به منزله ی اعتبار و کیفیت بیشتر صفحه می باشد. تعداد بیشتر لینک های ورودی می تواند رتبه ی یک وب سایت را جابجا کند. البته لازم به ذکر است که گوگل کیفیت پیوند های ورودی را بررسی می کند. پیوند های ورودی ارزش های متفاوتی دارند. پیوند هایی که از صفحات معتبر، مرتبط و با کیفیت به دست آمده باشند، ارزشمند ترند.

از دیدگاه گوگل پیوند هایی که از وبلاگ ها، انجمن های آنلاین، پروفایل شبکه های اجتماعی، سایت های پرسش و پاسخ و …. به دست می آیند، به عنوان پیوند های مصنوعی تلقی می شوند. شناسایی پیوند های مصنوعی ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر گوگل به مصنوعی بودن لینک ها پی ببرد، رتبه بندی صفحات را تحت تأثیر قرار می دهد. شناسایی پیوند های مصنوعی پیامد های منفی برای صفحات در پی دارد. لینک هایی می توانند رتبه ی صفحات را ارتقاء دهند که طبیعی باشند و از سایت های با کیفیت و معتبر به دست آمده باشند.

سئو چیست و چرا مهم است؟

منظور از سئو یا بهینه سازی سایت، پیاده سازی اصول و تکنیک هایی می باشد که به رتبه بندی بالای وب سایت در موتور های جستجو کمک می کند. وقتی اصول سئو را به درستی در سایت خود پیاده سازی نمایید، دید وب سایت شما بیشتر می شود. بنابراین فرصت های بیشتر و بهتری برای جذب ترافیک ارگانیک به دست می آورید. بهینه سازی سایت کمک می کند تا کاربران بهتر و راحتتر بتوانند وب سایت شما را بیابند. پیاده سازی اصول سئو به ارائه ی تجربه کاربری خوب و کسب درآمد بیشتر نیز کمک می کند. برخی از اصول سئو عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در محتوا و عناوین سایت، ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند و با کیفیت، دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و با کیفیت، ریسپانسیو سازی سایت، بهینه سازی سرعت سایت و ….

اگر به دنبال رتبه بندی بالا، جذب ترافیک ارگانیک و فرصت های کسب درآمد بیشتر هستید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی وب سایت معتبر است. یک شرکت طراحی وب سایت معتبر با در دست داشتن منابع مختلف و پیاده سازی استاندارد های روز دنیا قادر به ارائه ی بالاترین میزان کیفیت در طراحی سایت و سئو سایت می باشد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، طراحی وب سایت و سئو سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

ریسپانسیو سازی سایت

ریسپانسیو سازی سایت یکی از فاکتور های مهم گوگل برای رتبه بندی می باشد. در سال 2016، گوگل به طور رسمی اعلام کرد وب سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند. منظور از ریسپانسیو سازی این است که سایت شما از هر دستگاهی ( کامپیوتر های رومیزی و یا گوشی های همراه و تبلت ها ) براحتی قابل مشاهده و مرور باشند. از زمانی که کاربران گوشی های همراه افزایش یافتند، ریسپانسیو سازی سایت ها به یک الزام تبدیل شد. بر اساس گزارشات، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید.

اگر به دنبال طراحی وب سایت قوی، با کیفیت و ریسپانسیو و پیاده سازی اصول سئو در سایت خود می باشید، با سفارش طراحی وب سایت و سئو سایت خود به شرکت دارکوب می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید.

پیوند های ورودی مهم هستند

طی چند سال اخیر، گوگل بروزرسانی های متعددی انجام داده است. یکی از این آپدیت ها، آپدیت الگوریتم پنگوئن می باشد. در بروزرسانی الگوریتم پنگوئن کیفیت لینک ها بررسی و ارزیابی می شود. پیوند ها اگر طبیعی باشند، نشانگر کیفیت محتوای یک صفحه هستند. در بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، شناسایی لینک های مصنوعی برای گوگل ساده تر شد. پیوند ها همیشه برای موتور های جستجو مهم بوده و هستند. اما خیلی مهم است که لینک های ورودی از وب سایت های معتبر و ارزشمند به دست آیند.

لینک های درون صفحه ای چقدر باید باشد؟

همیشه در مورد اینکه تعداد لینک های یک صفحه چقدر باید باشد تا مطابق اصول سئو باشد، بحث بوده است. از دیدگاه سئو، لینک سازی بیش از اندازه زیاد خوب نیست. طبق مطالعات لینک سازی بیشتر از 100 تا در یک صفحه خوب نیست. این رقم از منابع گوگل استخراج شده است. گوگل می گوید بهتر است تعداد لینک های یک صفحه را در حد کمتر از 100 تا نگه دارید. کارشناسان گوگل می گویند نگه داشتن پیوند های یک صفحه در حدود کمتر از 100 خوب است. اما این بدان معنا نیست که صفحاتی که بیش از 100 پیوند دارند، جریمه می شوند. اگر صفحه ی شما به اندازه ی کافی معتبر باشد، گوگل به مرور صفحه ی توصیه شده، علاقه مند خواهد شد.

واقعیتی اجتناب ناپذیر در سئو وجود دارد که هر چه تعداد پیوند های یک صفحه بیشتر باشد، رتبه صفحه هر یک از پیوند ها کاهش پیدا می کند. در حقیقت رتبه ی صفحه بین پیوند های داخلی یک صفحه تقسیم می شود. بنابراین هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، رتبه ی صفحه ای که هر کدام از لینک ها دریافت می کنند، کمتر می شود.

بهترین تعداد پیوند داخلی چیست؟

در واقع جواب قطعی برای این سؤال وجود ندارد. از دیدگاه سئو بایستی بین کیفیت لینک ها و تعداد آنها یک تعادل وجود داشته باشد. طبق مطالعات لینک سازی در حدود 100 لینک برای اکثر وب سایت ها خوب و مناسب است.

بهترین تعداد لینک در صفحه

تعداد لینک های مجاز در یک صفحه بر اساس اصول سئو

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی دیگر از راه های جذب ترافیک و معرفی سایت و برندهای تجاری، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین می باشد. به هر روش بازاریابی که به صورت آنلاین انجام شود، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین گفته می شود. برخی از استراتژی های بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، استفاده از تبلیغات PPC، استفاده از پاپ آپ ها و …. صنایع مختلف با بازاریابی اینترنتی می توانند اقدام به جذب ترافیک بیشتر و کسب درآمد بیشتر کنند.

نتیجه

اگر می خواهید در طراحی وب سایت تجاری و کسب ترافیک و درآمد بیشتر موفق باشید، بایستی به پیاده سازی استراتژی های مختلف و اصول سئو در سایت خود اهمیت دهید. یکی از موضوعات مهم در موفقیت سایت لینک ها هستند. لینک سازی داخلی به تعداد مناسب باعث پیمایش راحتتر سایت و ارائه ی UX بهتر می شود. همچنین لینک سازی داخلی باعث می شود تا موتور های جستجو به مطالب جدید سایت شما پی ببرند. این موضوعات در رتبه بندی صفحات تأثیر زیادی دارد. لینک های دریافتی از وب سایت های معتبر نیز باعث اعتبار بیشتر سایت شما می شود. لینک های خروجی نیز باید به وب سایت های با کیفیت و مرتبط باشد تا بهبود رتبه ی سایت را در پی داشته باشد.

اگر برای لینک سازی و دریافت بک لینک و پیاده سازی اصول سئو نیاز به کمک دارید، در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای طراحی وب سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز