هزینه طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با PHP

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8761

5/5 - (15 امتیاز)

طراحی وب سایت از روش ها مختلفی امکان پذیر است. وب سایت ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع، روش های طراحی آنها نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل هزینه طراحی وب سایت نیز از قیمت های متفاوتی برخوردار است. متداول ترین شیوه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس و یا با PHP می باشد. در این نوشتار سعی داریم هزینه طراحی وب سایت با وردپرس در مقایسه با PHP را شرح دهیم.

طراحی سایت با PHP

PHP ( Hypertext Preprocessor) یک زبان اسکریپت نویسی منبع باز open source با کاربرد گسترده و عمومی است که برای توسعه وب بسیار مناسب می باشد و قابلیت جاسازی در HTML را دارد. این زبان به دلیل سیستم عامل منبع آزاد در اکثر وب سرور ها اجرا می شود. اولین نسخه PHP را در سال 1994 عرضه شد.

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که از آن برای مدیریت محتوای پویا، پایگاه داده، حتی طراحی فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود. PHP با تعدادی از پایگاه های داده معروف از جمله MySQL ، PostgreSQL ، Oracle ، Sybase ، Informix و Microsoft SQL Server ادغام شده است.

PHP از تعداد زیادی پروتکل اصلی مانند POP3 ، IMAP و LDAP پشتیبانی می کند. PHP4 با پشتیبانی از جاوا و توزیع معماری اشیا COM و CORBA توسعه n-tier را برای اولین بار امکان پذیر کرد. ترکیب PHP مانند زبان C است. باید گفت توسعه PHP بر روی اسکریپت نویسی سمت سرور متمرکز است، اما با این حال شما می توانید کارهای بیشتری را با آن انجام دهید.

در PHP به جای استفاده از دستورات زیاد برای خروجی HTML ( مانند perl یا c) صفحات PHP حاوی HTML با کد تعبیه شده هستند. آنچه باعث تمایز PHP از جاوا اسکریپت سمت مشتری می شود، این است که کد روی سرور اجرا می گردد و HTML تولید می کند و سپس برای مشتری ارسال می شود. مشتری نتایج اجرای آن اسکریپت را دریافت می کند، اما نمی داند کد اصلی چیست. حتی می توانید وب سرور خود را پیکربندی کنید تا تمام پرونده های HTML خود را با PHP پردازش کند. در واقع هیچ راهی وجود ندارد که کاربران بتوانند آنچه شما نوشته اید، را تشخیص دهند.

یادگیری اولیه PHP برای یک مبتدی بسیار ساده است. اما با این حال ویژگی های پیشرفته بسیاری را برای یک برنامه نویس حرفه ای ارائه می دهد. ویژگی های PHPدارای یک لیست طولانی هستند که نباید در یادگیری از آنها ترسید. با آموزش صحیح به راحتی می توانید در مدت زمان کوتاهی اسکریپت های ساده را بنویسید.

PHP توابع سیستم را انجام می دهد، یعنی از روی فایل های موجود در سیستم می تواند آنها را ایجاد و باز کند، بخواند، بنویسد و ببندد. همچنینPHP می تواند فرم ها را مدیریت نماید، به این معنا که داده ها را از پرونده ها جمع آوری کرده و آنها را در یک فایل ذخیره کند. شما نیز می توانید عناصر موجود در پایگاه داده خود را از طریق PHP اضافه، حذف و اصلاح کنید. همچنین می توانید به متغیر های کوکی ها دسترسی پیدا کرده و آنها cookies را تنظیم کنید. علاوه بر این با استفاده از PHP می توانید دسترسی کاربران به برخی از صفحات وب سایت خود را محدود کنید. به معنایی دیگر با استفاده از PHP می توان داده ها را رمزگذاری کرد.

PHP پنج ویژگی کلی و مهم دارد، که عبارتند از:

  • سادگی
  • انعطاف پذیری
  • کارایی بالا
  • امنیت
  • کاربر پسند

از زمان راه اندازی اولین وب سایت، روش های مختلفی برای طراحی و ایجاد سایت به وجود آمده است. طی سال های گذشته گزینه های مختلفی برای توسعه وب در دسترس بوده است. ایجاد وب سایت با HTML ساده و سپس HTML با CSS تعبیه شده یا یک مرجع فایل CSS آغاز شد. وقتی وب سایت های پویا طراحی شدند، دو انتخاب اصلی وجود داشت: ASP (بعد هاASP.NET ) و PHP

طبق آمار های بدست آمده، تقریبا 80 درصد وب سایت ها از PHP به عنوان زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده می کنند و در مقابل کمتر از 16 درصد از سایت ها از ASP.NET استفاده می کنند. طراحی وب سایت PHP این روز ها ار محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که شما می توانید با PHP سیستم مدیریت محتوای مخصوص به خود را طراحی کنید.

طراحی سایت با وردپرس

همانطور که می دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. CMS ها نرم افزار هایی برای طراحی و ایجاد وب سایت هستند. یکی از CMS های محبوب و پر طرفدار نیز وردپرس می باشد. این سیستم مدیریت محتوا متن باز و استفاده از آن برای عموم رایگان است.

طراحی وب سایت با وردپرس بسیار ساده می باشد. با این حال ویژگی های مختلف آن باعث طراحی یک وب سایت کامل و با عملکرد بالا می شود. علاوه بر این صد ها افزونه مختلف جهت افزودن قابلیت های متنوع به وب سایت وجود دارد که برخی از آنها رایگان هستند.

برای طراحی وب سایت با وردپرس میلیون ها قالب و تم آماده وجود دارد. با چند جستجوی ساده می توانید از وب سایت های ارائه دهنده این قبیل قالب ها بازدید کنید. برخی از این قالب های آماده نیز به صورت رایگان عرضه می شود. به همین دلیل مردم ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه طراحی وب سایت از قالب آماده وردپرس به صورت رایگان استفاده کنند.

در مقالات گذشته توصیه کردیم که از قالب های آماده استفاده نکنید. راه اندازی وب سایت با استفاده از این قالب ها مشکلات متعددی به همراه دارد که عمده ترین آنها، عدم توسعه پذیری سایت می باشد.

طراحی سایت php یا طراحی سایت وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس با استفاده از زبان php طراحی شده است. همانطور که در بالا گفته شد با این زبان می توان هر وب سایتی را با CMS اختصاصی طراحی کرد. بسته به اینکه چه نوع وب سایتی می خواهید، می توانید هر کدام از این روش ها را برای طراحی وب سایت انتخاب کنید.

طراحی سایت php و طراحی سایت وردپرس هر کدام مزایای بیشماری به همراه دارند. اگر به دنبال سایت های بزرگ نیستید و زمان برای شما مهم است می توانید با وردپرس وب سایت کاملی طراحی کنید. اما اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستید به شما پیشنهاد می کنیم طراحی سایت php را انتخاب نمایید. گرچه با وردپرس هم می توان یک سایت حرفه ای طراحی نمود.

برای انتخاب هر کدام از این روش ها می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مشاوره رایگان داشته باشید. آنها با بررسی ابعاد کسب و کار و همچنین سلیقه شما بهترین راه را به شما پیشنهاد می دهند.

قیمت طراحی سایت php و طراحی سایت وردپرس

هزینه طراحی سایت با هر کدام از روش های بالا متغییر است. برای آگاهی از تعرفه طراحی سایت می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. تعرفه طراحی وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.
اگر به دنبال طراحی سایت ارزان هستید، بهترین روش خرید قالب آماده وردپرس است. قالب های آماده وردپرس که در شرکت طراحی سایت دارکوب تولید شده اند، تماما قابلیت توسعه دارند. این قالب ها از پایه توسط طراحان مجموعه دارکوب طراحی شده اند به همین دلیل انعطاف پذیر هستند و قابلیت توسعه پذیری دارند.

همچنین طراحی این قالب ها از پایه بر اساس اصول فنی سئو بوده است به همین دلیل شناسایی و ایندکس شدن آنها توسط گوگل به سرعت انجام می گیرد و پیاده سازی تکنیک های دیگر سئو روی آنها آسان تر خواهد بود.

این قالب ها کپی و ترجمه شده قالب های رایگان موجود در وب سایت های دیگر نیستند به همین دلیل تنوع آنها بالا است و برای هر کسب و کاری مناسب هستند. مشکلات عمده ای که افراد در مدیریت این قبیل سایت ها دارند، در این قالب های آماده وجود ندارد.

با این تفاسیر اگر به دنبال طراحی وب سایت ارزان هستید، پیشنهاد ما به شما خرید قالب وردپرس از شرکت طراحی سایت دارکوب است. استفاده از قالب های رایگان موجود در بسیاری از وب سایت ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. طراح این قالب ها فرد مشخصی نیست به همین دلیل همانطور که گفته شد، قابلیت توسعه پذیری ندارند و در صورت بروز مشکلات زیر ساختی وب سایت، رفع آنها بسیار دشوار خواهد بود. در بسیاری از مواقع شما باید هزینه بسیار زیادی را برای بر طرف شدن این مشکلات پرداخت نمایید و در برخی مواقع وب سایت دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

در ارتباط با قیمت طراحی وب سایت php باید گفت، معمولا وب سایت های بزرگ با php طراحی می شوند. اگر به دنبال طراحی وب سایت حرفه ای هستید بسته به نوع وب سایتی که مد نظر دارید، بهتر است طراحی سایت php را انتخاب نمایید. قیمت طراحی سایت php در مقابل قیمت طراحی وب سایت وردپرس کمی بالاتر خواهد بود.

با این حال همانطور که گفته شد، با وردپرس هم می توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید. انتخاب هر کدام از این روش ها بسته به بودجه و بازه زمانی مورد انتظار شما است. شما با مراجعه به شرکت طراحی وب سایت دارکوب هر نوع سایتی که بخواهید را می توانید با کیفیت و کارایی بالا، راه اندازی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین برآورد هزینه طراحی وب سایت می توانید با مشاوران ما به صورت حضوری و یا آنلاین در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز