فاکتور رنکینگ core web vital بسیار اهمیت دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9091

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال باشد آیا فاکتور رنکینگ core web vital  ها مهم هستند؟ در پاسخ به این سؤال بایستی بگوییم “بله”. در سال 2020 گوگل اعلام کرد که می خواهد core web vital ها را به عنوان فاکتور رتبه بندی در نظر بگیرد. از آن زمان به بعد برای بسیاری از بازاریابان اینترنتی و صاحبین وب سایت ها سؤال شد که core web vital ها چه هستند؟ و چگونه می توانند سایت خود را مطابق معیار های core web vital بهینه سازی کنند.

Core web vital ها به معیار هایی که بر تجربه کاربر اثر می گذارد، اشاره دارد. برخی از این معیار ها عبارتند از: سرعت بارگذاری صفحه، ریسپانسیو سازی، تعامل با کاربر و …. گوگل می خواهد که وب سایت ها سرعت بارگذاری خوبی داشته باشند، از محتوای با کیفیت استفاده کنند، از هر دستگاهی قابل مشاهده باشند و به طور کلی UX خوبی ارائه دهند.

به طور خلاصه، core web vital ها بر تعامل کاربر با صفحات وب تمرکز دارد. بروزرسانی های صفحه می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد. نرخ تبدیل کم و نرخ پرش زیاد بیانگر وجود مشکلی در صفحه هستند. بروزرسانی ها باعث می شود تا مشکلات صفحه آشکار شوند. رفع مشکلات باعث بهبود UX و کسب رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو می شود.

Core web vital هایی که گوگل در حال بررسی آنهاست، چیست؟

گوگل همیشه به دنبال ارائه ی بهترین تجربه کاربری می باشد. core web vital ها سه معیار مهم برای تجربه ی کاربری خوب هستند که از دیدگاه گوگل خیلی مهم است. گوگل برای رتبه بندی سایت ها معیار های زیادی را بررسی می کند. اما UX از دیدگاه گوگل اهمیت ویژه ای دارد. اگر وب سایتی بتواند UX خوبی ارائه دهد، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر گوگل دارد.

چرا core web vital ها مهم هستند؟

گوگل از سال 2021، تجربه صفحه را به عنوان یک فاکتور سئو مهم در نظر گرفته است. تجربه صفحه مجموعه ای از چندین عامل است که نهایتاً منجر به تجربه مثبت کاربر از مرور یک وب سایت می شود. برخی عناصر فاکتور سئو که بر UX مؤثرند، عبارتند از:

استفاده از پروتکل https

این پروتکل برای تأمین امنیت کامل وب سایت است. کاربران به وب سایت هایی که از پروتکل https استفاده می کنند، اعتماد بیشتری دارند.

عدم وجود تبلیغات (پاپ ها)

تبلیغات باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران می شود. وجود تبلیغات در سایت ها، خواندن مطالب را برای کاربران گوشی های همراه سخت می کند. وجود پاپ ها می تواند منجر به UX بد شود.

مرور ایمن

منظور از مرور ایمن این است که سایت شما ویروس و بدافزار نداشته باشد. اگر صفحه وب سایت شما در آزمون گوگل قبول شود می تواند رتبه های بهتری به دست آورد. کسب رتبه های بالاتر به معنای به دست آوردن ترافیک بیشتر و موقعیت های کسب درآمد بیشتر می باشد.

معیا رهای core web vital ها برای سئو چیست؟

فاکتور رنکینگ core web vital ها بسیار اهمیت دارد؟

چگونه متوجه شوم که وب سایت من UX خوبی ارائه می دهد یا نه؟

برای اینکه متوجه شوید که آیا وب سایت شما تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد یا نه، چندین راه حل وجود دارد. اما یکی از بهترین راه حل ها استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. کنسول جستجوی گوگل، سئو را به پلتفرم خود اضافه کرده است. برای اینکه ببینید آیا وب سایتتان رتبه بندی می شود یا نه می توانید از ابزار های گوناگونی مانند lighthouse و …. استفاده کنید. این ابزار ها به شما نشان می دهد که برای بهبود صفحه ی خود چه معیار هایی را باید اصلاح کنید.

Google search console زبانه ای در بخش پیشرفت ها دارد که به شما گزارشی در مورد عملکرد وب سایتتان در برابر معیار های core web vital ها ارائه می دهد. گزارش کنسول جستجوی گوگل عملکرد وب سایت شما را ارزیابی می کند. با google search console می توانید URL های آسیب دیده در وب سایت خود را بیابید. وقتی URL های آسیب دیده را پیدا کردید به اصلاح آنها بپردازید.

موضوع LCP در goole search console چیست؟

LCP یا (بزرگترین رنگ محتوا) بر سرعت بارگذاری صفحه تمرکز دارد. برای اینکه وب سایت ها بتوانند UX خوبی ارائه دهند بایستی LCP در 2.5 ثانیه ی اول بارگذاری صفحه شروع شود. برخی از المان های مورد آزمایش عبارتند از: تصاویر، ویدئو ها، تصاویر بک گراند و … برای بهینه سازی LCP اطمینان حاصل کنید که تصاویر در سایت فشرده شده اند. بهتر است سایز تصاویر 100 کیلو بایت و کمتر باشد. فشرده سازی تصاویر باعث می شود تا زمان زیادی به بارگذاری نیاز نداشته باشند.

چگونه می توانم FDI را برای سئو اصلاح کنم؟

FDI اولین تأخیر ورودی است. FDI مدت زمان لازم برای پاسخگویی مرورگر به اولین تعامل کاربر را اندازه گیری می کند. هر چه مرورگر شما به اولین تعامل کاربر زودتر پاسخ دهد، وب سایت شما UX بهتری دارد. FDI بین 100 میلی ثانیه تا 300 میلی ثانیه ضعیف محسوب می شود. اگر FDI یک وب سایت ضعیف باشد، باید برای رفع مشکل موجود اقداماتی صورت گیرد. اغلب وجود این مشکل به کد های جاوااسکریپت برمی گردد. برای رفع این مشکل می توان تأخیر اولیه ورودی، کد های جاوااسکریپت سنگین، task های طولانی در صفحه، آمادگی صفحه برای تعامل و ابزار های توسعه دهنده را بهینه سازی کرد.

چگونگی بهینه سازی CLS

CLS به ثبات بصری اشاره دارد. CLS بر وب سایت هایی که تبلیغات بنری، محتوای پویا و انیمیشن دارند، اثر می کند. گوگل برای بهبود CLS پیشنهاد می کند نسبت ابعاد تصویر و فضاهای تبلیغات از قبل مشخص شده باشند.

چرا تجربه کاربر بخش مهمی از سئو است؟

هدف از پیاده سازی سئو و بهینه سازی کسب دید بیشتر در موتور های جستجو می باشد. وقتی وب سایتی به خوبی بهینه شده باشد، اعتماد موتور های جستجو را به دست می آورد. وب سایت های مورد اعتماد موتور های جستجو می توانند ترافیک خوبی به دست آورند. اما از سوی دیگر وب سایت ها برای کاربران طراحی می شوند. اطلاعات و محتوای وب سایت ها برای کاربران است. بعلاوه، گوگل به کاربران اهمیت می دهد. گوگل می خواهد که کاربران بهترین تجربه را از مرور یک وب سایت به دست آورند.

صاحبین وب سایت ها برای اینکه بتوانند بهترین تجربه کاربر را ارائه دهند باید به ریسپانسیو سازی سایت، بهبود سرعت بارگذاری سایت، دوری از تبلیغات مزاحم و …. اهمیت دهند. اگر دارندگان وب سایت ها بتوانند اصول سئو را به درستی در سایت خود پیاده سازی کنند، می توانند اعتماد کاربران و مخاطبان خود جلب کنند، کسب و کار خود را توسعه دهند، موقعیت های فروش بیشتری به دست آورند و به طور کلی موفقیت بیشتری را تجربه کنند.

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی فاکتور سئو از دیدگاه موتور های جستجو مهم است. بنابراین صاحبین وب سایت ها نیز باید به فاکتور سئو اهمیت دهند. پیاده سازی فاکتور سئو در سایت باعث می شود تا کاربران به یک سایت بهتر دسترسی داشته باشند. برخی از مهمترین های قواعد سئو عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت، ریسپانسیوی سازی سایت، بک لینک سازی، بهبود سرعت سایت و …..

سئو مرتباً با بروزرسانی های الگورتیم جستجوی گوگل در حال تغییر و بهبود است. اگر می خواهید سایتتان را به بهترین نحو بهینه سازی کنید بایستی از آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل مطلع باشید. اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و پیاده سازی آخرین استاندارد های روز دنیا، ارائه دهنده ی خدمات سئو و بهینه سازی سایت و طراحی سایت می باشد.

سئو و فاکتور core web vital

فاکتور رنکینگ core web vital ها بسیار اهمیت دارد؟

برخی از مهمترین عناصر فاکتور سئو

عناصر دیگری از فاکتور سئو که بر تجربه کاربر مؤثر است، عبارت است از:

ریسپانسیو سازی

با توجه به اینکه کاربران گوشی های همراه در حال افزایش هستند، ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. ریسپانسیو سازی سایت باعث می شود تا سایت شما از طریق همه ی دستگاه با هر اندازه صفحه ای قابل مشاهده و مرور باشد. بایستی در نظر داشته باشید همه ی کاربران با کامپیوتر های رومیزی وب سایت شما را مشاهده نمی کنند. بر اساس مطالعات، بیش از 50% از ترافیک وب سایت ها توسط کاربران گوشی های همراه ایجاد می شود. این بدان معناست که اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد، بیش از نیمی از کاربران خود را از دست می دهد.

عدم ریسپانسیو سازی وب سایت ها منجر به ارائه ی تجربه کاربری بد می شود. وقتی کاربران از مرور یک صفحه تجربه بدی به دست آورند، دیگر به آن صفحه مراجعه نمی کنند و احتمالاً جذب رقبا می شوند. اگر می خواهید ترافیک خوبی از موتور های جستجو به دست آورید و کاربران را به طراحی وب سایت خود جذب کنید، به ریسپانسیو سازی سایت خود اهمیت دهید. گوگل طراحی سایت های ریسپانسیو را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهد.

برای ریسپانسیو سازی سایت خود و بهره مندی از خدمات سئو در صورت تمایل می توانید سفارش طراحی سایت و سئو سایت خود را به شرکت دارکوب بسپارید.

تولید محتوای با کیفیت

کاربران برای اینکه برای سؤالات خود پاسخی بیابند به طراحی وب سایت ها مراجعه می کنند. اگر صاحبین وب سایت ها اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنند و از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در تولید محتوای خود استفاده کنند، می توانند اعتماد کاربران را بیشتر به طراحی وب سایت خود جلب کنند. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب می توانید از ابزار هایی که گوگل ارائه داده است، استفاده نمایید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به تبلیغاتی گفته می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند طراحی سایت ها، موتور های جستجو، برنامه های تلفن های همراه و …. ارائه می شود. بر اساس مطالعات، کاربران برای اینکه محصولات و خدمات مورد نیاز خود را بیابند، به شدت به کانال های دیجیتالی وابسته هستند. 48% از کاربران برای یافتن محصولات و سرویس های مد نظر خود به موتور های جستجو، 33% از کاربران به طراحی وب سایت های تجاری و 26% به برنامه های تلفن همراه مراجعه می کنند.

صاحبین وب سایت ها برای موفقیت بیشتر در کسب و کار خود بایستی از کانال های دیجیتالی و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. بازاریابی اینترنتی دنیای وسیع و استراتژی های زیادی دارد. هدف بازاریابی اینترنتی تعامل بیشتر با کاربر و تحت تأثیر قرار دادن کاربران می باشد. دارندگان وب سایت ها و کسب و کار های مختلف با دیجیتال مارکتینگ می توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند و اعتماد کاربران را به خود جلب کنند.

با دیجیتال مارکتینگ چه مشکلاتی را می توانم حل کنم؟

دیجیتال مارکتینگ در شناخت کاربران، به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد کاربران و جلب اعتماد آنها مؤثر است.

شناخت مخاطب

شناخت مخاطب کاری زمانبر است. برای شناخت کاربران خود بایستی مرتباً با آنها در ارتباط باشید. پیام های متفاوتی با اهداف متفاوت به آنها ارسال کنید تا متوجه سلایق و علایق آنها شوید. شناخت کاربران می تواند منجر به افزایش اعتبار شما شود و کسب و کار شما را متمایز از رقبایتان کند.

استفاده از بستر رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک بستر مناسب برای بازاریابی اینترنتی است. با رسانه های اجتماعی می توانید تعامل با کاربرانتان را بیشتر کنید، پیام تجاریتان را به گوش مخاطبین خود برسانید و با تبلیغات ترافیک خوبی برای سایت خود به دست آورید.

برخی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی استراتژی های زیادی دارد. مانند:

تبلیغات PPC

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک این قدرت را دارد تا رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو را برای وب سایت ها به دست آورد. در این نوع تبلیغات، دارندگان وب سایت ها زمانی مبلغی را پرداخت می کنند که کاربری بر روی تبلیغات او کلیک کرده باشد.

سئو

پیاده سازی فاکتور سئو در سایت در بازاریابی آنلاین مؤثر است. پیاده سازی فاکتور سئو باعث می شود تا وب سایت شما دید بیشتری در موتور های جستجو به دست آورد. سئو رایگان است. در حالیکه بازاریابی دیجیتالی از طریق تبلیغات، غیر رایگان است. ترافیکی که از طریق پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت به دست می آید ارگانیک و با کیفیت است. با پیاده سازی اصول فاکتور سئو می توان روابط پایداری با کاربر برقرار کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا برای کاربرانی که به دنبال اطلاعات و محتوای وب سایت شما هستند. بازاریابی محتوا منجر به جذب کاربر و فروش بیشتر می شود. بر اساس گزارشات، بازاریابی محتوا سه برابر مؤثرتر از تبلیغات پولی است. بنابراین ارزش وقت گذاشتن و تلاش را دارد.

نتیجه

Core web vital ها از سال 2021 به یک فاکتور سئو تبدیل شدند. core web vital ها به تجربه صفحه اشاره دارند. گوگل و سایر موتور های جستجو می خواهند که کاربران از مرور یک وب سایت بهترین UX را به دست آورند. بهینه سازی سایت بر اساس معیار های core web vital ها باعث می شود تا سایت شما در ارائه ی تجربه کاربر موفق باشد. core web vital ها سرعت بارگذاری صفحه، سرعت پاسخگویی مرورگر و ثبات بصری را در نظر می گیرند. برای اینکه ببینید آیا طراحی سایت شما UX خوبی ارائه می دهد یا نه، بایستی از ابزار های مناسب در این زمینه استفاده نمایید.

سئو و بهینه سازی سایت علاوه بر اینکه باعث بهبود تجربه صفحه می شود کمک می کند تا وب سایت شما مورد توجه موتور های جستجو قرار بگیرد. سئو یک علم گسترده و دائماً در حال تغییر می باشد. اگر می خواهید وب سایت خود را مطابق آخرین استاندارد های روز دنیا بهینه سازی کنید بایستی از جدیدترین تغییرات الگوریتم جستجوی گوگل مطلع باشید. اگر خودتان در این زمینه به اندازه کافی مجرب نیستید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی از جدیدترین استاندارد ها می تواند بالاترین میزان کیفیت خدمات سئو و طراحی سایت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای تمامی مشاغل می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز