Google Discover چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9496

5/5 - (1 امتیاز)

Google Discover یکی از راه های یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران در دنیای پر از اطلاعات و محتوای گوناگون اینترنت است. Google Discover برای ارائه ی محتوا به کاربران یک روش جدید ارائه می دهد. Google Discover اطلاعات و محتوایی را به کاربر برمی گرداند که به علاقه و سلیقه ی او نزدیک است. Google Discover این پتانسیل را دارد که در صورت استفاده از آن در دفعات بعدی نتایج بهتری را به کاربر بازگرداند. کاربران با استفاده از Google Discover می توانند نرخ تبدیل و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند.

Google Discover یک تجربه تلفن همراه است که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند اطلاعات جدیدی که شاید فکر نمی کردند به آن نیازی داشته باشند را بیابند. Google discover بر اساس جستجوی کاربر اطلاعات جدیدی را به او پیشنهاد می دهد. کاربران می توانند تنظیمات Google Discover را تغییر دهند. ابزار google discover را می توانید در نرم افزار های google play store و یا Apple app store بیابید.

Google Discover برای اینکه بر اساس علایق کاربر به او اطلاعاتی را باز گرداند از جستجوی های وب، فعالیت های برنامه و تنظیمات مکانی استفاده می کند.

لیست مطالب

آیا استفاده از google discover مهم است؟

استفاده از google discover به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند. ترافیکی از google discover به دست می آید مکمل ترافیک طراحی سایت شما می باشد. برای افزایش بازدید سایت خود از طریق google discover باید به بهینه سازی سایتتان بپردازید.

چرا افزایش بازدید سایت مهم است؟

افزایش بازدید سایت به توسعه ی کسب و کار شما کمک زیادی می کند. مدیران کسب و کار ها برای بهره وری بیشتر از تلاش های بازاریابی آنلاین خود به افزایش بازدید سایت نیاز دارند. برای کسب ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت راه های مختلفی وجود دارد. یکی از راهکار ها استفاده از google discover می باشد.

Google Discover چگونه تشخیص می دهد که من به چه چیزی علاقه دارم؟

Google Discover برای تشخیص علایق کاربر از سابقه ی جستجوی های او و فعالیت هایی که در وب ها داشته است، استفاده می کند. google discover را می توانید شخصی سازی کنید. برای اینکه بتوانید از google discover بیشترین بهره را ببرید بایستی بر تولید محتوای با کیفیت و پیاده سازی اصول سئو در سایت خود تمرکز داشته باشید.

افزایش بازدید سایت از طریق Google Discover

Google Discover چیست؟

نحوه ی دریافت محتوا در google discover چگونه است؟

برای اینکه محتوای وب سایت شما در google discover دیده شود بایستی اصول سئو را به درستی در سایت خود پیاده سازی کنید. شما بایستی اقدام به تولید محتوای با کیفیت و جذاب برای کاربران خود کنید. طراحی سایتی خیلی خوبی داشته باشید که بهترین تجربه کاربری را ارائه دهد.

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت یکی از مهمترین اصول سئو می باشد که باید در هر طراحی سایتی مورد توجه قرار گیرد. در محتوایی که تولید می کنید بایستی به سؤالات کاربران پاسخ دهید. محتوای با کیفیت هم از دیدگاه موتور های جستجو و هم از دیدگاه کاربران اهمیت زیادی دارد. رتبه بندی محتوا توسط الگوریتمی انجام می شود که به علایق کاربر اهمیت می دهد. بعلاوه بر اینکه بتوانید از google discover ترافیک خوبی به دست آورید بایستی تولید محتوای با کیفیت انجام دهید و محتوای مرتبط و نزدیک به هم را به یکدیگر وصل کنید.

Google discover محتوایی که به جستجوی قبلی کاربر مرتبط است را بررسی می کند. این بدان معناست که google discover محتوایی که به جستجوی قبلی کاربر مرتبط می باشد را شناسایی می کند و به او برمی گرداند. با ایجاد چندین نوع محتوا در مورد یک موضوع می توانید به گوگل بگویید که این محتوا به هم مرتبط هستند. بدین طریق وقتی کاربر روی محتوایی در صفحه ی A کلیک می کند به احتمال زیاد از طریق google discover به محتوای B نیز مرتبط می شود.

Google discover برای سئو و بهینه سازی سایت نیز مفید است. وقتی شما برای یک موضوع خاص چندین محتوای گوناگون تولید می کنید و در صفحات گوناگون مانند اینستاگرام، پست های وبلاگ و … قرار می دهید و آنها را به هم مرتبط می کنید، هم می توانید به ارائه ی UX خوب کمک کنید و هم می توانید رتبه ی سایت خود را ارتقاء دهید.

برای اینکه محتوای شما در discover دیده شود بایستی محتوایی بهتر از رقبای خود تولید کنید. استفاده از تصاویر در مقالات باعث افزایش جذابیت آن می شود. تحقیق کنید و بررسی کنید آیا محتوای رقبای شما در google discover دیده می شود یا خیر؟ اگر جواب بله است ببینید رقبای شما چطور توانسته اند این کار را انجام دهند. سعی کنید به علت موفقیت آنها پی ببرید و محتوای با کیفیتی تولید کنید.

به موقع مطلب تولید کنید

Google discover می تواند محتوا را در یک لحظه آشکار کند. اگر می خواهید google discover عملکرد بهتری داشته باشد به موقع مطلب ارسال کنید. بهتر است در مورد موضوعات پرطرفدار در صنعت خود بنویسید. Google discover تغییرات رفتار شما در تولید محتوا را متوجه می شود. تغییر در محتوای شما باعث می شود تا محتوای جدیدی در discover دیده شود.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر بزرگ با متن نه تنها باعث جذابیت بیشتری محتوای شما می شود به google discover نیز کمک می کند تا محتوای شما بیشتر دیده شود. استفاده از تصاویر باعث جلب توجه کاربران می شود. تصاویر را فشرده سازی کنید و از توضیحات خوبی برای تصاویر استفاده کنید تا به رتبه بندی سایت شما کمک شود.

استفاده از ویدئو ها

ویدئو ها برای کاربران جذابیت زیادی دارد. google discover نیز به استفاده از ویدئو ها و محتوای ترکیبی تأکید دارد. انواع مختلف ویدئو مانند ویدئو های آموزشی، مصاحبه ای و … را امتحان کنید و ببینید کدامیک باعث جذب ترافیک بیشتر می شود. ویدئو ها باید کوتاه و جذاب باشند.

چرا Google Discover مهم است؟

Google Discover چیست؟

بهینه سازی سایت برای تلفن های همراه

بسیاری از کاربران از گوشی های همراه خود برای مشاهده ی وب سایت ها استفاده می کنند. خیلی از کاربران بعد از اینکه محتوای شما را در google discover یافتند برای مشاهده ی آن از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. اگر طراحی سایت شما برای گوشی های همراه بهینه نشده باشد، کاربران خیلی سریع وب سایت شما را ترک می کنند.

اگرچه مشخص نیست که آیا google discover از سایت های ریسپانسیو استفاده می کند یا خیر، اما گوگل به طور رسمی در سال 2015 اعلام کرد که وب سایت های بهینه شده برای موبایل و ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت هستند. ریسپانسیو سازی سایت باعث افزایش اعتبار و ارتقاء رتبه ی طراحی سایت شما می شود. ریسپانسیو سازی سایت باعث جذابیت بیشتر آن برای کاربرانی که از google discover سایتتان را مشاهده می کنند نیز می شود.

با توجه به رشد کاربران گوشی های همراه، بهینه سازی سایت برای موبایل به یک امر ضروری تبدیل شده است. برای برخورداری از طراحی سایت عالی و ریسپانسیو در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی وب سایت و سئو برای مشاغل گوناگون می باشد.

بهینه سازی سرعت سایت

یکی از کار هایی که در جهت بهینه سازی سایت خود می توانید انجام دهید بهبود سرعت سایت است. کاهش سرعت بارگذاری سایت منجر به افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. بهینه سازی تصاویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه ها به بهینه سازی سرعت سایت کمک می کند. سایت شما هر چه سریعتر بارگذاری شود بهتر است.

دستور العمل های google news را دنبال کنید

گوگل می گوید برای اینکه محتوای سایت شما از طریق google discover بیشتر دیده شود بهتر است از دستور العمل های google news پیروی کنید. برخی از دستور العمل های google news حول تولید محتوای با کیفیت، به حداقل رساندن تبلیغات اطراف محتوا، خوانایی محتوا، تاریخ انتشار محتوا، کسب اعتبار و …. می چرخد.

چگونه می توانم ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنم؟

یکی از دل نگرانی های تمام بازاریابان و مدیران سایت ها جذب ترافیک بیشتر به سایتشان می باشد. افزایش بازدید سایت به معنای موفقیت بیشتر در کسب و کار می باشد. علاوه بر راه حل های گفته شده برخی دیگر از راهکار های افزایش بازدید سایت عبارتند از:

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به افزایش بازدید ساید و فروش بیشتر کمک زیادی می کند. برخی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات PPC و ….

تبلیغات

تبلیغات باعث می شود تا کاربران با کسب و کار و محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شوند، نام تجاری شما بیشتر در ذهن کاربران بماند و کاربران بیشتری از سایت شما دیدن کنند. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر باشد، هدفتان از تبلیغات را مشخص کنید. اگر علاوه بر جذب ترافیک به دنبال فروش بیشتر نیز هستید بایستی از کلمات کلیدی مناسبی در تبلیغات خود استفاده کنید. تبلیغات بر روی یک سری کلمات کلیدی ممکن است گران باشد، اما ارزشش را دارد. تبلیغات یکی از سریع ترین راه های جذب ترافیک است. با تبلیغات می توانید کاربران هدف را به وب سایت خود بکشانید.

بازاریابی در رسانه های اجتماعی

اگرچه تولید محتوای با کیفیت یکی از مهمترین استراتژی های سئو و جذب ترافیک بیشتر است، اما به تنهایی کافی است. بازاریابی در رسانه های اجتماعی به افزایش بازدید سایت کمک زیادی می کند. استفاده از بستر رسانه های اجتماعی موضوع جدیدی نیست، اما هنوز هم کانون توجه بازاریابان آنلاین و کاربران است. بسیاری از کاربران زمان زیادی را به جستجو در رسانه های اجتماعی اختصاص می دهند. برخی از محبوبترین رسانه های اجتماعی عبارتند از فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …..

با استفاده از بستر رسانه های اجتماعی می توانید با کاربران خود بیشتر تعامل کنید و آگاهی از نام برند تجاری خود را افزایش دهید. برای اینکه در بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی موفق تر باشید به معرفی محصولات و خدمات خود و نتایج خوبی که می تواند برای کاربران داشته باشد، بپردازید.

بازاریابی محتوا

منظور از بازاریابی محتوا تولید محتوای با کیفیتی است که در آن به تبلیغات برند تجاری خود می پردازید. بازاریابی محتوا منجر به جذب کاربران و فروش بیشتر می شود. بازاریابی محتوا فقط محدود به پست های وبلاگ نیست. در بازاریابی محتوا از هر نوع محتوایی مانند مقالات، پادکست ها، ویدئو ها، اینفوگرافیک و …. می توانید استفاده نمایید. می توانید چندین نوع محتوا تولید کنید و در آن به بازاریابی بپردازید و هر کدام که بهتر بود را بیشتر مورد استفاده قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از کارآمدترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و افزایش بازدید سایت است. بازدهی ایمیل مارکتینگ بسیار بالاست. با بازاریابی از طریق ارسال ایمیل می توانید مستقیماً با کاربران خود ارتباط برقرار کنید و روابط بلند مدتی با آنها داشته باشید. در ایمیل مارکتینگ محتوای ارزشمندی برای کاربران خود ارسال کنید. در بازاریابی ایمیل لینک هایی به صفحات رسانه های اجتماعی و آخرین پست های وبلاگ خود قرار دهید.

ارتباط با دیگر وبلاگ ها

نوشتن پست های مهمان برای وبلاگ های دیگر یکی از بهترین استراتژی های افزایش بازدید سایت و آگاهی رسانی بیشتر از نام تجاری خود است. با وبلاگ نویسی مهمان می توانید ترافیک دیگر وبلاگ ها به وبلاگ و وبسایت خود هدایت کنید. تمام کاربران به دنبال محتوای با کیفیت هستند. اگر بتوانید محتوای با کیفیتی در اختیار کاربران قرار دهید این فرصت را دارید تا آنها را به وبسایت خود جذب کنید. وبلاگ هایی را انتخاب کنید که با سایت و علایق کاربران شما مرتبط باشند.

لینک سازی

لینک سازی به افزایش بازدید سایت و کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو کمک می کند.  با لینک سازی کاربران راحتتر به محتوای وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. لینک سازی داخلی در اختیار مدیران سایت ها است، اما به دست آوردن بک لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط مستلزم به کارگیری استراتژی های دیگری است. برای به دست آوردن بک لینک از وب سایت های معتبر باید محتوای با کیفیت تولید کنید. برای اینکه در بک لینک سازی موفق تر باشید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، پست های جذاب و قابل اشتراک تولید کنید، فالوئر های خود را تشویق کنید تا کامنت بگذارند و مطالب سایت شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ارائه ی خدمات عالی به کاربران

تمام کار ها و تلاش های بازاریابی زمانی مؤثر واقع می شود که شما خدماتی عالی به کاربران خود ارائه دهید. بر اساس یک نظرسنجی، 42% از کاربران زمانی که خدمات بسیار خوبی به دست آورده اند، بیشتر خرید کرده اند. برای ارائه ی خدمات هر چه بهتر به کامنت های مشتریان خود با احترام پاسخ دهید.

ورود به google discover و نتایج گوگل

در نهایت google discover و google هر دو سعی دارند یک کار انجام دهند. یعنی ارائه ی نتایج با کیفیت به کاربران که به علایق و جستجوی آنها مرتبط است. تولید محتوای با کیفیت و پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت منجر به ارائه ی تجربه کاربری خوب و کسب اعتبار نزد موتور های جستجو می شود. سئو و بهینه سازی سایت به کسب رتبه های بالاتر SERP و دیده شدن در google discover کمک می کند.

نتیجه

Google discover یک روش برای افزایش بازدید سایت است. Google discover مکمل ترافیک عادی سایت است. برای افزایش بازدید سایت و جذب ترافیک بیشتر بایستی بر روی پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت تمرکز داشته باشید. در کنار سئو، استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی نیز در افزایش بازدید سایت مؤثرند. مدیران وب سایت ها هر چه در ارائه ی خدمات به کاربران خود بهتر عمل کنند در توسعه ی کسب و کار و آگاهی از نام برند تجاری خود موفق تر خواهند بود.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

——————————

چرا استفاده از google discover مهم است؟

Google discover یک راه حل عالی برای افزایش بازدید سایت است. google discover برای بهینه سازی سایت نیز مفید است.

آیا بدون پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت می توانم ترافیک وب سایت خود را افزایش دهم؟

بله. با استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و یا بازاریابی محتوا اینکار امکان پذیر است.

راه حل های رایگان افزایش بازدید سایت چیست؟

نوشتن پست های رایگان برای وبلاگ ها و وب سایت های دیگر، ارسال پست در رسانه های اجتماعی و درخواست از کاربران برای نوشتن نظراتشان و به اشتراک گذاشتن مطالب برخی از راهکار های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان است.

سریعترین راه افزایش ترافیک سایت چیست؟

کار کردن بر روی رسانه های اجتماعی برای جذب سریع ترافیک و ایجاد ارتباط با کاربران جدید و آگاهی از برند تجاری بسیار مفید است.

ترافیکی که از google discover به دست می آید چقدر پایدار است؟

ترافیکی که از google discover به دست می آید تا زمانی پایدار است که کاربران از آن لذت می برند. اما به طور معمول یک قطعه محتوای با کیفیت تا چند هفته بازدید زیادی دارد. بعد از آن هم بازدید دارد اما شاید نه به اندازه ی اول!

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز