طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت OpenCart

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
طراحی سایت فروشگاهی با اپن کارت OpenCart

اپن کارت OpenCart یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی می باشد که به صورت رایگان و متن باز عرضه می گردد و قابلیت طراحی سایت فروشگاهی در زمینه های را به راحتی می دهد. این فروشگاه ساز دارای قابلیت های فراوانی می باشد و استفاده از آن بسیار ساده می باشد و همچنین برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است. طراحی فروشگاه اینترنتی را می توان از طریق روش های مختلفی انجام داد که یکی از این روش ها استفاده از فروشگاه سازها نظیر اپن کارت می باشد که کار پیاده سازی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را ساده می سازد. روش دوم کد نویسی سایت فروشگاهی از پایه است که هزینه تمام شده آن به نسبت استفاده از فروشگاه ساز ها بسیار بالاتر می باشد و در عین حال که مزیت چندانی نسبت به آن نخواهد داشت. می توان با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی نظیر اپن کارت به راحتی سایت فروشگاهی راه اندازی نمود و در صورتی که نیاز به امکانات سفارشی بود می توان امکانات مورد نظر را در سایت برنامه نویسی نمود و به امکانات اولیه اضافه نمود.

امکانات اولیه اپن کارت

امکانات اولیه اپن کارت شامل قابلیت مدیریت دسته بندی ها به صورت نامحدود همراه با شاخه و زیر شاخه های نامحدود، قابلیت مدیریت محصولات به تعداد نامحدود، قابلیت مدیریت تولید کنندگان و نمایش آن در وب سایت، مدیریت واحدهای پولی، مدیریت زبان، سیستم نظر دهی بر روی محصولات، رتبه دهی بر روی محصولات توسط کاربران می باشد. این سیستم مدیریت محتوا ویژه فروشگاهی به صورت کد باز عرضه می گردد و می توانید تغییرات لازم را بر روی سورس نرم افزار پیاده سازی نمایید. همچنین اپن کارت جامعه کاربری و استفاده کنندگان بسیاری مخصوصا در ایران دارد که کار توسعه و نگهداری آن را ساده می سازد. قابلیت ایجاد قالب نیز در این سیستم مدیریت محتوا دیده شده و برنامه نویس و طراح وب سایت به راحتی می تواند قالب سفارشی و اختصاصی مورد نظر خود را در این فروشگاه ساز پیاده سازی نماید. سیستم بهینه سازی تصاویر در این فروشگاه ساز کار درج تصاویر محصولات و بهینه سازی تصاویر را بسیار ساده می سازد. این سیستم همچنین قابلیت ایجاد روش های پرداخت جدید و اضافه نمودن درگاه های پرداخت مختلف را در خود دارد و در صورت نیاز برنامه نویس می توانید درگاه پرداخت بانک های داخل کشور نظیر ملت، پارسیان و سایر درگاه های پرداخت را در اپن کارت برنامه نویسی نماید. برای روش های حمل و نقل نیز همچنین به مانند درگاه پرداخت می توان روش های حمل متفاوتی را در نظر گرفت. همچنین اپن کارت دارای سیستم محصولات دانلودی می باشد که که در این سیستم کاربران می توانند پس از پرداخت فایل مورد نظر را از وب سایت دانلود نماید. قابلیت مدیریت مالیات نیز در این سیستم مدیریت محتوا به صورت پیش فرض دیده شده است و می توان برای دسته بندی های مختلف فروشگاه نرخ های مالیاتی مختلف وضع نمود. نمایش محصولات مرتبط از دیگر ویژگی های این فروشگاه ساز می باشد تا بتوان محصولاتی به کاربران پیشنهادت جدیدی ارائه نمود. سیستم محاسبه بهای حمل و نقل با توجه به وزن نیز در این سیستم دیده شده است. همچنین در این سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی قابلیت وضع نمودن تخفیف های دوره ای و همچنین وضع کوپن برای مشتریان وجود دارد. همچنین در صورتی که قابلیت مورد مظر شما در لیست قابلیت های پیش فرض وجود نداشت می توانید از طریق مراجعه به Extensions اپن کارت قابلیت مورد نظر خود را بیابید و در اپن کارت خود نصب نمایید. قابلیت موجود در Extensions به صورت رایگان و غیر رایگان عرضه می گردد و برای دانلود قابلیت های غیر رایگان می بایست هزینه آن را پرداخت نمایید. همچنین در صورتی که قابلیت مورد نظر شما در اکستنشن های اپن کارت نیز وجود نداشت می توان قابلیت مورد نظر شما را از طریق برنامه نویسی به قابلیت های فروشگاه اضافه نمود.

برای گرفتن پشتیبانی می توانید به فروم سایت اصلی اپن کارت مراجعه نموده و مشکلات و موارد خود را در این انجمن مطرح نمایید.

نصب اپن کارت

برای نصب اپن کارت کافی است به صفحه دانلود اپن کارت مراجعه نموده و سیستم مدیریت محتوا را دانلود نموده و بر روی سرور خود بارگذاری نمایید و سپس عملیات نصب را انجام دهید. در صورتی که نیاز به مطالب آموزشی در این زمینه دارید می توانید بخش مطالب آموزشی اپن کارت را مطالعه نمایید.

فایل تنظیمات اپن کارت

کلیه تنظیمات مربوط به اطلاعات دیتابیس و آدرس فایل ها در فایل config.php که در ریشه اپن کارت ذخیره می گردد ثبت می گردد و بنابراین برای بارگذاری اپن کارت کافی است اطلاعات مربوط به این بخش را ست نمایید. البته اپن کارت فایل تنظیماتی دیگری در فلدر admin خود با نام config.php دارد که تنظیمات مربوط به این بخش را نیز می بایست ست نمایید.

جدول کاربران اپن کارت

جدولی که مسئول نگهداری اطلاعات کاربران می باشد oc_user می باشد که در صورتی که رمز مدیر سایت اپن کارت را نمی دانید می توانید از فیلد Password مقدار 421f3de0fe90e05df6351a8398ad9ae8e7930b9d و در فیلد salt مقدار oWBnsWaOv را ست نمایید.

قالب اپن کارت

قالب اپن کارت در آدرس catalog/view/theme ذخیره می گردد و برای انجام تغییرات بر روی قالب مورد نظر خود کافی است وارد فلدر قالب خود شده و تغییرات لازم را بر روی فایل های مورد نظر خود انجام دهید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز