طراحی نسخه موبایلی وب سایت چه تاثیری بر روی سئو دارد

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروز کاربران بسیاری از موبایل و تبلت برای مرور وب استفاده می نمایند و دائما این تعداد در حال افزایش است. در حقیقت رشد کاربران موبایلی در مقایسه با رشد کاربران اینترنت بسیار بالاتر است و همین مورد باعث اهمیت سازگاری وب سایت و نمایش مناسب آن در موبایل و تبلت شده است. زمانی که کاربری با موبایل وارد وب سایتی می گردد، در صورتی که سایت در موبایل نمایش مناسبی داشته باشد و نیازی نباشد تا کاربر بر روی صفحه بزرگنمایی انجام دهد تا اجزا و متون صفحه را به درستی رویت نماید، کاربر به مرور وب سایت خود ادائه داده و همین مورد باعث بالا رفتن مدت زمان ماندن کاربر در سایت و در نتیجه اعتبار وب سایت می انجامد. این موارد باعث رتبه بهتر وب سایت در موتورهای جستجو می گردد و تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایت دارد.

گوگل در این مقاله Building Smartphone-Optimized Websites کاربران را تشویق به طراحی نسخه موبایلی وب سایت نموده است.

ابزارهای موبایلی دو نوع می باشند که در زیر به تشریح آنها می پردازم:

  1. Smartphones: گوشی هایی با مرورگرهایی که قابلیت نمایش وب سایت های تحت کامپیوتر را دارند, حداقل حداکثر موارد موجود در صفحه. این دسته بندی شامل مواردی می باشند که HTML5 را پشتیبانی می نمایند, و با سیستم هایی نظیر Android-based و iPhones سازگاری دارند.
  2. Feature phones: گوشی هایی که قادر به نمایش صفحات قابل نمایش در کامپیوترهای معمولی نیستند. این ابزارها مرورگرهایی دارند که از cHTML (iMode), WML, WAP پشتیبانی می نمایند.

در این دسته بندی تبلت ها نیامده زیرا که تبلت ها معمولا در نمایش صفحات وب سایت معمولی به صورت کامپیوتر معمولی عمل می نمایند تا موبایل. البته سایز رزولوشن تبلت ها نیز متفاوت می باشد که می توان وب سایت را مناسب کلیه سایزهای صفحه طراحی نمود.

برای طراحی نسخه موبایلی وب سایت سه روش داریم که در زیر بیان می نمایم:

  • طراحی رسپانسیو: HTML یکسان به کلیه مرورگرها ارسال می گردد و از CSS برای تغییر نمایش وب سایت در سایزهای مختلف رزولوشن صفحه استفاده می گردد. در این مدل دیگر نیازی به تعیین نوع دستگاه و مرورگر کاربر و همچنین انتقال کاربر به آدرس دیگر نیست و همین مورد باعث عدم وجود خطاهای مربوط به آن می گردد. گوگل این مورد را به عنوان بهترین روش طراحی نسخه موبایلی وب سایت معرفی می نماید.
  • نمایش دینامیک: بر اساس دستگاه و مرورگر کاربر نسخه HTML متفاوتی به مرورگر ارسال می گردد.
  • نسخه موبایلی مجزای وب سایت: کاربر بر اساس مرورگر و دستگاه خود به آدرس متفاوتی ارجاع داده می شود.

بهترین روش طراحی و ساخت وب سایت موبایل بر طبق مقاله گوگل Recommendations for building smartphone-optimized websites طراحی ریسپانسیو می باشد، زیرا که این روش چند مزیت ویژه دارد:

  • یک آدرس برای کاربر قابل درک تر از چندین آدرس مختلف می باشد
  • الگوریتم گوگل عملکرد بهتری با یک آدرس دارد تا داشتن نسخه های مختلف
  • یک آدرس و یک کد HTML باعث می شود تا موتور جستجو گوگل سایت را بهتر جستجو نمایید و دچار سردرگمی نگردد

بر آنکه بهترین نتیجه را از عملکرد سایت خود بگیرید و سئو سازی خود را به طور کامل انجام دهید بهتر است نسخه موبایلی وب سایت را هر چه سریهتر راه اندازی نمایید. وجود نسخه موبایلی سایت تاثیر بسیار متبتی بر روی سئو وب سایت خواهد داشت و هزینه های تبلیغاتی شما را پایین خواهد آورد. رقبای شما معمولا هنوز نسخه موبایلی را راه اندازی ننموده اند و با انجام این کار از رقبای خود پیشی خواهید گرفت. سعی نمایید سایت را در کلیه سایزهای مختلف و رزولوشن های مختلف بررسی نموده تا سایت برای تمامی کاربران و با هر مرورگری ایده آل باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز