ریسپانسیو سازی قالب وب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
ریسپانسیو سازی قالب وب سایت

امروزه در حدود 50 درصد از کاربران از موبایلو تبلت برای رویت سایت ها استفاده می نمایند و در صورتی که قالب سایت شما نمایش درستی در موبایل و تبلت نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهید داد زیرا این دسته از کاربران پس از ورود به سایت شما در صورتی که نتوانند مطالب سایت شما را به راحتی مطالعه نمایند ممکن است سایت شما را ترک نمایند و وارد سایت شوند که به درستی در دستگاه آنان نمایش داده شود. با توجه به مورد مطرح شده وجود نسخه موبایلی برای سایت ها امری لازم و ضروری می باشد. همچنین گوگل اخیرا اعلام نموده است وجود نسخه موبایلی برای سایت ها را یکی از فاکتورهای خود در نظر گرفته است که این مرد به آن دلیل می باشد که موتورهای جستجو نظیر گوگل همیشه سعی داشته اند بهترین نتایج را با توجه به شرایط به کاربران خود ارائه نمایند و در صورتی وب سایت آمادگی نمایش در موبایل و تبلت نداشته باشد گوگل رتبه وب سایت را در جستجوهای انجام گرفته از طریق موبایل و تبلت کاهش خواهد داد که همین مورد به کاهش کلی رتبه وب سایت در موتور جستجو منجر خواهد شد.

روش های مختلفی برای سازگار سازی نمایش وب سایت در موبایل و تبلت وجود دارد که بهترین روش آن ریسپانسیو سازی وب سایت می باشد که این روش همچنین روش پیشنهادی موتور جستجو گوگل می باشد که مدیرین سایت ها را تشویق به سازگار نمایش سایت در موبایل و تبلت با استفاده از این روش می نماید.

در صورتی که سایت خود را هنوز طراحی ننمود اید بهتر است حتما سایت خود را با قابلیت رسپانسیو طراحی نمایید و همچنین در صورتی که سایت شما قبلا طراحی شده و دارای نسخه موبایلی و ریسپانسیو نیست بهتر است قالب سایت خود را ریسپانسیو سازی نمایید.

هزینه ریسپانسیو سازی

هزینه ریسپانسیو سازی قالب سایت های عادی در حدود 500 هزار تومان می باشد که البته هزینه ریسپانسیو سازی سایت های پیچیده تر بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال هزینه ریسپانسیو سازی سایت های فروشگاهی در حدود 1 میلیون تومان می باشد. البته هزینه های مورد نظر مربوط به سایت هایی می باشد که به صورت دایو بیس و استاندارد طراحی شده باشد و برای سایت هایی که طراحی آنها با استفاده از جداول انجام شده باشد هزینه بالاتر می باشد.

مدت زمان انجام

ریسپانسیو سازی سایت های معمولی در حدود یک هفته و ریسپانسیو سازی سایت های پیچیده تر مانند سایت های فروشگاهی در حدود 1 میلیون تومان می باشد.

مزیت های ریسپانسیو بودن وب سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت مزیت های بسیاری را به همراه دارد که در زیر به برخی از آنها خواهم پرداخت:

  • رتبه بهتر وب سایت در موتورهای جستجو: با توجه به اینکه موتورهای جستجو رتبه بهتری در جستجوهای انجام گرفته از موبایل و تبلت به سایت های موبایلی می دهند، این افزایش رتبه باعث افزایش رتبه کلی وب سایت خواهد گردید.
  • کاربران وب سایت خود را از دست نمی دهید: در صورتی که کاربر وارد سایت شما گردد و نتواند سایت شما و مطالب آن را به راحتی مشاهده نمایید ممکن است وب سایت شما را ترک نماید و در صورتی که وب سایت به درستی رسپانسیو شده باشد کاربر می تواند بدون نیاز به بزرگنمایی و زوم مطالب وب سایت را مطالعه نماید.
  • سازگاری بهتر وب سایت در سایزهای مختلف مونیتور و رفع محدود برای عرض وب سایت برای سایزهای مختلف صفحه

بهترین نوع ریسپانسیو سازی به این صورت می باشد که سایت از پایه و با استفاده از کتابخانه های ریسپانسیو سازی نظیر Bootstrap پیاده سازی گردد ولی در مورد سایت هایی که قبلا طراحی گردیده می توان وب سایت را با استفاده از دستورهای media query نیز ریسپانسیو سازی نمایید.

نتیجه ریسپانسیو نبودن وب سایت

عدم ریسپانسیو بودن وب سایت باعث افت تدریجی ورودی های وب سایت از موتورهای جستجو با توجه به افت رتبه در موتورهای جستجو و در نتیجه کاهش بازدید کننده می گردد. همچنین کاربران بسیاری با توجه با آنکه نمی توانند مطالب را به راحتی مطالعه نمایند و برای خواندن متون می بایست از بزرگنمایی و اسکرول چپ و راست استفاده نمایند ممکن است وب سایت را ترک نمایند.

همچنین در صورتی که گوگل وب مستر تولز را بر روی وب سایت خود ست نموده باشید در صورتی که سایت شما سازگار با موبایل طراحی نشده باشد و یا مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد هشداری برای شما ارسال می گردد.

اهمیت نسخه سازگاری نمایش وب سایت در موبایل تا این حد می باشد که برخی سال 2015 و 2016 را سال موبایل اول می نامند که به این معنا می باشد که در صورتی که قصد طراحی سایت داشته باشید بهتر است از طراحی نسخه موبایلی و تبلتی آن شروع نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز