موضوع "تاچ" در ایجاد سایت مناسب موبایل

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

این داستان برای خیلی ها سناریوی آشناییه. به جای اینکه اول صبح اولین کاری که میکنید آتیش کردن کامپیوترتون باشه، با نکسوس 7 یا آیپدتون یه نگاه سریع به ایمیلهایی که نصف شب براتون اومده میندازید و یه نگاهی هم به اخبار که ببینید دنیا دست کیه. اما یه وقتهایی هم بارگذاری سایتها انقدر طول می کشه که آدم ناامید میشه .... وقتی هم که لود میشن، انقدر صفحه پر از عناصر مختلف میشه که معلوم نیست چی به چیه. بدتر از این تصاویر تار و لینکهای کوچیکیه که نمیشه با انگشت روشون ضربه زد.


الآن دیگه عصر موبایل و دستگاههای همراهه. طراحی های سایت ها باید برای نمایشگرهای تبلت و موبایل مناسب سازی بشن. درخواست برای اقدام ها سریع لود بشن و سایت ظاهر تمیزی داشته باشه.
اولین چیزی که تو طراحی سایت های مناسب تبلت باید مد نظر قرار بگیره، انگشت آدمه. چون به اندازه کنترل نشونگر موس دقیق نیست. آدم اگه بخواد برای کلیک روی یه لینک چند بار کلیک کنه و هر بار هم اشتباهی بخوره روی لینک بغلی، واقعا اعصاب خورد کنه. اینجا طراح باید سایت رو طوری طراحی کنه که هم برای استفاده با موس کارایی خوبی داشته باشه و هم برای تاچ. باید لینکها و عناصر سایت به اندازه کافی بزرگ باشن که با انگشت بشه به راحتی جهتیابیشون کرد، ولی اونقدر هم بزرگ نباشن که موقع کار با موس یا کامپیوتر به نظر گنده بیان.
طراحی سایت مناسب موبایل و تبلت باید ساده باشه، اینجا جای افزونه های تزئینی و نرم افزارهای اضافی نیست. HTML5 هم از همه بهتره، چون تو پلتفرم های مختلف کار می کنه.
طراحی باید با وضوح 1024px انجام بشه، چون سیستم بیشتر سایتها حدود 960 پیکسله. اگه از 1024px زیاد فاصله بگیرید، سایتتون باید کوچیک بشه تا تو صفحه نمایش تبلت جا بگیره، در نتیجه کاربر باید زوم کنه و این زوم کردن ها کاربر رو اذیت می کنه و تجربه آزاردهنده ای تو ذهنش به جا میذاره. تو خیلی از تبلتها با چرخوندن دستگاه، صفحه نمایش هم تغییر می کنه. وقتی تبلت میچرخه صفحه سایت ممکنه بهم بریزه. بنابراین طراحی باید طوری باشه که اطلاعات کلیدی بدون نیاز به زوم کردن، در هر دو حالت افقی یا عمودی تبلت درست نمایش داده بشن. باید حتما تو هر دو حالت سایتتونو چک کنید که مطمئن بشید که کاربرها میتونن کل طراحی و محتوای سایت رو ببینن.
چک کردن سایت تو طراحی سایتهای مناسب تبلت خیلی مهمه. اگه نتونید راحت با تاچ با سایت کار کنید یعنی سایت مشکل داره. تا میتونید تبلت جور کنید و سایتتونو رو تبلتهای مختلف چک کنید – قرض کنید یا حتی التماس کنید – و ببینید آیا روی همشون وضوح و موقعیت عناصر یکی هست یا نه.
هدف نهایی طراحی سایت مناسب تبلت اینه که مشکلات نمایشگرهای تاچ حل بشه، نیاز به اسکرول و زوم کردن صفحه به حداقل برسه و امکانات و فناوریهای اضافی فقط به مقدار لازم روی سایت استفاده بشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز