چگونه ترافیک بیشتری از مقالات وب سایت خود بدست آوریم

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

افزایش ترافیک سایت یکی از مهمترین دغدغه های هر کسب و کار بعد از اتمام طراحی وب سایت و شروع کسب و کار آنلاین است. بالا بردن بازدید سایت منجر به دیده شدن و در نهایت فروش می‌شود. در ابتدای شروع کار برای هر تجارت اینترنتی ما نیاز به ترافیک برای بیشتر دیده شدن محصولاتی که ارائه می‌دهیم هستیم و باید دنبال روش‌هایی برای جذب کاربران و افزایش ترافیک وب سایت خود  باشیم و بدست آوردن افزایش ترافیک سایت مورد نیاز به صرف هزینه نیست و می‌توان افزایش بازدید سایت رایگان را  به صورت  ترافیک ارگانیک بدست بیاوریم که به اصطلاح سئو کلاه سفید نامیده می‌شود، اما باید در نظر داشته باشید که انجام هر کاری با پرداخت هزینه می‌تواند راحت تر انجام شود.

 ترافیک وب سایت چیست؟

 تعریف ترافیک سایت این گونه تعریف میشود که به تعداد کاربرانی که از سایت شما بازدید میکنند ترافیک سایت گفته می شود . این ترافیک ورودی براساس تعداد بازدید کنندگان اندازه‌گیری می‌شود که گاهی به هر بازدید جلسه (Session) هم گفته می‌شود که در آن میزان بازدید سایت شما بررسی می شود. افزایش ترافیک سایت یکی از راه های کلیدی عملکرد (KPI) در دیجیتال مارکتینگ است و میزان اثربخشی برنامه‌ها و استراتژی‌های یک کسب و کار در جذب مخاطبان را نشان می‌دهد.

 روش های افزایش ترافیک سایت

بی شک برای بالا بردن آمار بازدید وب سایت روش‌های زیادی وجود دارد و حتی برخی از آنها می‌تواند در دنیای آفلاین و به صورت حضوری هم پیاده‌سازی شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تکنیک‌هایی را در حوزه افزایش بازدید سایت را معرفی کنیم که باید برای افزایش میزان ترافیک ارگانیک سایت به آن‌ها توجه کنید و تمام راه ها را در نظر بگیرید. البته تکنیک‌ها  صرفاً به مواردی که در ادامه می‌آیند، محدود نمی‌شود اما این تکنیک‌ها، جزء ضرورت های موفقیت هستند که باید بخشی جدایی‌ناپذیر از بخشی از کسب و کارتان باشند. با تلاش برای درک و پیاده‌سازی هر یک از این موارد، می‌توانید قابلیت بازدید و جذب ترافیک برای وب‌سایتتان را بهتر کنید.

 افزایش ترافیک سایت با استفاده از تکنیک‌های سئو

اگر بخواهیم سه راه کار مهم برای بیشتر شدن ترافیک وب سایت نام ببریم بی شک یکی از آنها بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو خواهد بود. در طول روز جستجوهای زیادی در موتورهای جستجو و به‌ ویژه گوگل انجام می‌شود و کاربران با کلیک روی نتایج نمایش داده شده وارد سایت موردنظر می‌شوند تا از خدمات آن سایت استفاده کنند. بنابراین وب سایت شما هر چه سئوی بهتری داشته باشید و در نتایج صفحه اول گوگل قرار بگیرید، در این صورت میتوانید منتظر افزایش ترافیک سایت خود باشید.

 اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی

توجه داشته باشید که امروزه افراد برای به دست آوردن اطلاعات راجب یک شغل و حتی یک محصول فقط به موتور جست‌وجوی گوگل اکتفا نمی‌کنند و در صفحاتی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر و یوتیوب نیز به دنبال آن مطالب می‌گردند تا اطلاعات کافی را به دست بیاورند، حالا چند مدل از این شبکه های اجتماعی که می‌توانند به بالا بردن آمار بازدید سایت به ما کمک کنند را با هم بررسی می‌کنیم:

  • استفاده از هشتگ ها در زیر عکسهای اینستاگرام برای بدست آوردن افزایش ترافیک سایت
  • استفاده از برنامه تلگرام و ایجاد کانالهای تبلیغاتی که امروزه در ایران طرفدارهای زیادی داشته و همه سنین از آن استفاده میکنند
  • استفاده از تبلیغات در فیسبوک و گوگل پلاس
  • انتشار رزومه خود و مقاله های مرتبط با حرفه تان در لینکدین
  • انتشار مقاله های مرتبط در سایت medium
  •  youtube که امروزه طرف داران زیادی دارد و یک سوشال مدیای جهانی است بازاریابی با استفاده از ویدئوهای  
  • انتشار مقالات و محصولاتتان در سایت reddit

سعی کنید برای هر یک از مقالات سایتتان شرایط اشتراک گذاری راحتی در نظر بگیرید تا کاربران بتوانند به راحتی مطالبتان مورد علاقه و لازم خود را در فضاهای دیگر برای دوستانشان به اشتراک بگذارند، از این طریق شما ترافیک وب خوبی بدست می آورید. پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب و کار خود در این فضاهای اجتماعی که در بالا گفته شد نیز یک صفحه در نظر بگیرید و مطالبی که در وب سایت شما قرار دارد را در این صفحات نیز با به کارگیرید و با هشتگ مناسب به اشتراک بگذارید.

  تبادل اطلاعات با سایت های مشابه

یکی از روش های ایجاد ترافیک های ورودی وب سایت برای صفحه شما دریافت لینک های خارجی از سایت هاییث با موضوع مشابه است که در رتبه های بالای گوگل قرار دارند و دارای سئو خوبی هستند، این کار باعث می‌شود ترافیک هدف مندی داشته باشید. در حوضه فعالیت شما سایت های مشابه شما نیز فعالیت دارند، شما می‌توانید در این سایت‌ها یک پست مهمان گذاشته و در مطلبی که توضیح داده اید  لینک سایت خود و رزومه ی فعالیت در وب سایت خود را توضیح دهید تا مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما هدایت شوند. همچنین می‌توانید از سایت های معتبر را دعوت به عما آورید تا در سایت شما مطالبی مرتبط قرار دهند.

شاید برایتان سوال شود در حوضه تبلیغات چگونه تبادل کنیم؟ در پاسخ باید به یک موضوع دقت داشت که گوگل از سایتهایی که تبلیغات با حجم زیادی و به صورت اسپم قرار دارد دوری می‌کند و با توجه به الگوریتم پاندا سایت شما پنالتی می‌شود و باعث کاهش چشمگیر رتبه سایتتان در نتایج جست‌وجو می‌شود.

وب سایت شما باید ریسپانسیو باشد

سایت شما باید طوری طراحی شود که توسط هر دستگاهی مثل تلفن های همراه و تبلت نیز با هر سیستم عاملی کاملا انعطاف پذیر باشد و به درستی نمایش داده شود، زیرا سایز صفحه نمایش دستگاه‌ها با هم فرق دارد و همچنین افراد از مرورگر های مختلف استفاده می‌کنند. فیلم و عکس تصاویر باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند به همه ی بخش های سایتتان دسترسی داشته باشند و فونت مطالب سایت شما قابل درک و خوانا باشد. ریسپانسیو بودن سایت باعث جذب کاربران به سایت شما می‌شود و به سرعت از آن خارج نمی شوند، در نتیجه ی ترافیک سایت بیشتری دریافت می‌کنید.

سرعت سایتتان را بهبود ببخشید

 تحقیقات اخیرا نشان می دهد که بر طبق آمار شرکت StrangeLoop هر یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند منجر به 11% کاهش آمار بازدید صفحات وب سایت می شود پس اگر دنبال کسب افزایش آمار بازید خوب هستید اقداماتی انجام دهید تا سرعت سایت شما افزایش یابد. این اقدامات می‌تواند شامل بهینه‌ سازی تصاویر و ویدئو های موجود در سایت باشد. همچنین می‌توانید از وب مسترها بخواهید از قالب‌هایی استفاده کنند که سبک تر و پیچیده نیستند هم سریع تر شدن سرعت سایت باعث کاهش نرخ پرش و افزایش CTR سایت می‌شود.

به روز رسانی عنوان و محتوای داخل صفحه وب سایت

کاربران وقتی وارد سایت شما می‌شوند اولین چیزی که می‌تواند اعتمادشان را جلب کند و باعث ماند در سایت شود و خارج نشود وجود یک مقاله و مطلب بروز شده و مفید است تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین در انتهای هر محتوایی که در سایت قرار می‌ گیرد نام وب سایت خود و لوگوی برندتان را قرار دهید تا برای مردم با خواندن آن مطلب معرفی شوید. برای سایتتان یک بخش را برای انتشار مطالب اختصاص دهید و در آن محتوای به روز و با کیفیت با رعایت کلمات کلیدی قرار دهید تا بازدید کنندگان را به خواندن دیگر مقالات سایتتان تشویق کنید و بازدید سایت بیشتری داشته باشید.

  چگونه از کلمات کلیدی به طور مفید و کاربردی استفاده کنیم؟

 اولین موضوعی که  کاربر به سایت شما جذب شود انتخاب یک عنوان مناسب است که با دیدن عنوان مخاطبان علاقه مند به وارد شدن به سایت شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای تولید یک محتوا مناسب و افزایش یازدید سایت گوگل دقت کنیم رعایت تعداد  و نحوه استفاده از کلمات کلیدی مهم در متن است. سعی کنید از کلمات کلیدی طولانی، طبیعی و مفید و همچنین موضوعاتی که افراد به آن فکر می کنند را حدس بزنید و از آنها استفاده کنید تا در نتایج جست‌وجو (SERP) رتبه بهتری در موتور های جست و جو  بدست بیاوریم و تعداد بازدید وب سایت را افزایش یابد. سعی کنید در مقاله هر کلمه کلیدی فقط یکبار strong شود و در مورد آن توضیح داده شود .

انتخاب عناوین و تگها باید به صورت کاملا هوشمندانه صورت بگیرد تا از دیگر سایت ها مستقل شوید. برای انتخاب یک عنوان که به سئو سایت شما هم کمک کند ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید و در عنوان از آن استفاده کنید، لحن عنوان شما باید کاملا خالی از تبلیغات و برای کاربران جذاب باشد.

 از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید

در ابتدا یک ویدئو خوب با توجه به کسب و کارتان بسازید و در آن درباره وب سایت خود و نوع محصولات یا خدماتی که در آن ارائه می‌دهید توضیحاتی را در آن ویدیو ارائه دهید تا کاربران با دیدن آن ویدئو با تا حدودی با حرفه شما آشنا شوند. نکته قابل توجه در ساختن یک تیزر تبلیغاتی شرکت یا وب سایت شما شامل : زمان، داستان، گرافیک و انتخاب هدف ساخت تیزر است تا بتوانیم با رعایت موضوعات کیفی یک تیزر مناسب به مخاطبین ارائه دهیم.

ویدئو مارکتینگ چه مزیت هایی برای کسب و کار ما دارد؟ تاثیر رسانه های صوتی و و تصویری از مقالات به مراتب بیشتر است به دلیل اینکه مخاطبینی که از طریق موتورهای جست‌وجو مانند گوگل و شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شده اند با محصولات و خدمات به وضوح آشنا می‌شوند و اعتمادشان بیشتر نسبت به شرکت جلب می‌شود. همچنین وجود ویدئو در بهبود سئو سایت نیز تاثیر مثبت دارد.

تاثیر تبلیغات در ترافیک وب سایت

نگاهی به این روش کاملا مشخص است می اندازیم. نمایش آگهی در موتورهای جستجو، تبلیغات در سوشال مدیا و تبلیغ گرافیکی همگی راه های عالی برای جذب علاقمندان هستند، برندتان را می‌سازند و میتوانند باعث بالا بردن وب سایت شما در گوگل شوند. استفاده از تبلیغات پولی را طوری تنطیم کنید که با اهداف‌تان سازگار باشد. آیا فقط ترافیک سایت بیشتری می‌خواهید یا می‌خواهید گفتگوها هم درباره محصولات‌ شما افزایش دهید؟‌ هر مسیر پولی تبلیغات، مزایا و معایب خودش را دارد. پس در هنگام پرداخت پول برای تبلیغات، به‌ دقت به هدف و وضوع خود فکر کنید. وب سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها به تبلیغات کلیکی بپردازید.برای این کار بودجه روزانه‌ای در نظر بگیرید و کار را شروع کنید .

برای وب‌سایت خود بک لینک ایجاد کنید

لینک‌های معتبر و سایت‌های مرتبط مانند رای اعتماد برای سایت شما هستند. اگر وب‌سایت‌هایی که اعتبار بالایی در موتور های جست و جو مانند گوگل به سایت شما لینک می‌دهند، این به شما اعتبار بیشتری خواهند داد؛ بنابراین جست و جو و یافتن وب‌سایت‌های مرتبط به موضوع صفحه شما و معتبر برای دریافت بک لینک، باعث جذب ترافیک هدفمند برای سایت شما خواهد شد.

 استفاده از عکس ها برای افزایش بازدید سایت

یکی دیگر از راهکارهایی که به کمک آن میتوانید افزایش ترافیک در مقاله های وب سایت خود را در اختیار داشته باشید استفاده از عکس ها در مقالات و پس زمینه سایت است. براساس مطالعات اخیر افزایش بازدید کاربران وب سایت با عکس های به کار رفته در محتوای داخل سایت رابطه مستقیمی دارد. عکس ها علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری که خصوصیت خوب عکس ها است علاوه بر این می توانند برای سئو هم موثر باشند. چرا که شما می توانید از تگ Alt برای آنها استفاده کرده و به این شکل سئو را به بهترین نحو ممکن برای آنها پیاده سازی کنید. نکته ی مهمی که در بار گذاری عکس در سایت شما وجود دارد این است که بهتر است از عکس های گوگل به علت قانون کپی رایت استفاده نکنید تا در معرض خطر نقض قوانین نباشید. سایت های بدون حق امتیاز مانند Clipart.com در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. برای بیشتر دیده شدن سایت خود در هر مقاله‌ای به مقالات مرتبط دیگر در سایت‌ تان لینک بدهید. همه عکس‌ها باید توضیات مناسبی داشته باشند که موقع آپلود عکس به آن اضافه می‌کنید. 

تاثیر موثر رنگ ها در ترافیک سایت ها

اگر صفحه طراحی شده شما از رنگ بسیار پر رنگی بیش از اندازه استفاده کنید کاربران از صفحات شما بازدید نخواهند کرد. برای مثال استفاده بیش از حد از رنگ زرد و قرمز باعث خسته شدن چشم می شود و بهتر است که بیش از اندازه از آن در طراحی سایت خود استفاده نکنید.

شما میتوانید با توجه به روش های پیشنهادی که در بالا گفته شد به بررسی ترافیک سایت خود بپردازید و در زمینه بازدید بیشتر سایت خود و سئو به تیم حرفه ای شرکت دارکوب رجوع کنید تا به رتبه یک موتور های جست وجو مانند گوگل تبدیل شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز