برای رفع ویروس از وب سایت چه کارهای لازم است انجام دهیم؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

در صورتی که وب سایت شما ویروسی شده و قصد دارید آن را از این حالت خارج نمایید می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

زمانی که وب سایت شما ویروسی می گردد معمولا اگر وب سایت خود را با مرورگر فایرفاکس و کروم چک نمایید پیغام ویروسی بودن وب سایت را به شما نمایش می دهد همچنین در صورتی که وب سایت را در موتور جستجوی گوگل بیابید در پایین آن عنوانی مبنی بر ویروسی بودن وب سایت نمایش داده می شود. برای رفع ویروس از وب سایت می بایست سریعا اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  • به عنوان اولین قدم مورد را با وب هاستینگ خود در میان بگذارید تا در صورتی که مشکل امنیتی از سمت سرور بوده باشد سریعا اقدام به حل آن نمایند
  • تمامی رمزها مربوط به وب سایت را تغییر دهید، رمزهای کنترل پانل هاست، وب سایت، ایمیل ها، رمزهای عبور اف تی پی و هر رمزی که تا به حال در وب سایت خود تنظیم نموده اید را تغییر دهید و سعی نمایید رمزهای بسیار پیچیده انتخاب نمایید تا قابل حدس زدن نباشد.
  • تمامی فایل های موجود در وب سایت خود را ابتدا بک آپ گرفته و دانلود نموده و سپس کلیه فایل های موجود در سرور را حذف نمایید. دقت نمایید هیچ فایلی بر روی سرور باقی نماند تا ویروس کاملا از وب سایت شما پاک گردد.
  • سپس فایل های سالم خود را که قبلا بک آپ نموده بودید مجددا بارگذاری نمایید و وب سایت خود را راه اندازی نمایید. معمولا فایل های شما بر روی سرور ویروسی شده اند و دیتابیس شما مصون مانده است و در نتیجه نیاز نیست دیتابیس خود را از روی سرور پاک نمایید.

پس از انجام مراحل بالا معمولا ویروس از وب سایت شما پاک شده است و کافی است در این مرحله به امن سازی وب سایت خود بپردازید. برای انجام امن سازی اولین قدم htaccess وب سایت خود را امن سازی نمایید. پس از این مرحله وب سایت خود را به روز رسانی نمایید و سیستم مدیریت محتوای آن را به آخرین نسخه ارتقاء دهید و از برنامه نویس وب سایت بخواهید وب سایت شما را امن سازی نمایید. برای امن سازی وب سایت خود حتما فایل های بک آپ گرفته شده قبلی را در اختیار متخصص امن سازی وب سایت بگذارید تا برنامه نویس با بررسی فایل ها بتواند امنیت وب سایت شما را تضمین نماید. دارکوب با توجه به سابقه بسیار و تجربه فراوان در امر برنامه نویسی سایت های اینترنتی آماده ارائه خدمات ایمن سازی وب سایت ها می باشد. پس از ایمن سازی وب سایت می بایست مورد را به گوگل اطلاع دهید تا وب سایت شما را از لیست سایت های ویروسی خارج نماید.

اعلام به گوگل برای خارج نمودن وب سایت از شرایط ویروسی

در صورتی که از پاک بودن وب سایت خود مطمئن شده اید می بایست پاک بودن آن را به گوگل نیز اعلام نماید که آن را می بایست به این روس اعلام نمایید:

  • در وب سایت Google Webmaster Tools ثبت نام نموده و آدرس وب سایت خود را وارد نمایید و مالکیت وب سایت را احراز نمایید
  • برای ایندکس کردن مجدد صفحات توسط گوگل ابتدا به منوی Crawl زیر منوی Fetch as Google وارد شده و آدرس وب سایت خود را وارد نمایید و از صفحات انتخاب گزینه Crawl this URL and its direct links را انتخاب نمایید تا تمامی صفحات شما دوباره ایندکس گردد.
  • سپس برای بررسی مجدد وب سایت توسط گوگل به منوی Security Issue وارد شده و دکمه I have fixed these issues را انتخاب نموده و بر روی Request a review کلیک نمایید تا وب سایت شما توسط کارشناسان گوگل مورد بررسی قرار بگیرد.

برای اطلاع بیشتر جهت رفع وب سایت از ویروس می توانید مقاله What to Do If Your Website Has Been Hacked by Phishers نوشته شده توسط وب سایت http://www.antiphishing.org و مورد تایید گوگل را مطالعه نمایید.

برگرفته شده از مقاله گوگل:

https://support.google.com/webmasters/answer/163634?hl=en

در صورت بلاگ شدن سایت شما توسط ESET Nod32

در صورتی که وب سایت شما توسط آنتی ویروس ESET Nod32 بلاک شده است می بایست ایمیلی به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایید و در عنوان نام دامنه خود را ذکر کنید. همچنین در بدنه ایمیل مشکل خود را به همراه نام دامنه خود مجددا توضیح داده و درخواست رفع بلاک نمایید. همچنین در ضمیمه ایمیل خطایی که در زمان رویت وب سایت توسط ESET Nod32 نمایش داده می شود را ضمیمه نمایید. ایمیل شما بررسی خواهد شد و در صورت نبود مشکل معمولا ظرف مدت دو روز در دیتابیس ESET Nod32 ثبت می گردد و در به روز رسانی بعدی لحاظ می گردد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز