گوگل AMP را برای بهبود سئو در نظر می گیرد

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

استفاده از صفحات پرسرعت موبایل (AMP) برای سئوی گوگل


از اونجایی که دستگاه های تلفن همراه در حال بهتر شدن هستن، محتوایی که روی سایتها گذاشته میشن هم باید قابلیت نمایش روی موبایل داشته باشن. یکی از تحقیقات اخیر گوگل نشون میداد که وقتی سایت تا 3 ثانیه باز نشه، 40% از مردم روی یه سایت دیگه کلیک میکنن.
گوگل علاوه بر گوش دادن به رفتارهای کاربران سایتها، اونها رو تحلیل هم میکنه و سعی میکنه تجربه بهتری در اختیار مشتری های محتواهای سایتها و همچنین تهیه کننده های این محتواها بذاره. با توجه به این مسئله، اومدن صفحات پرسرعت موبایل (AMP) رو معرفی کردند.
صفحات AMP 4 برابر سریعتر بارگذاری میشن و داده ها رو تا 1 هشتم از داده های کمتری استفاده میکنن. با توجه به این که نیمی از جستجوهای مردم جهان از طریق دستگاه های تلفن همراه صورت میگیره، گوگل سعی میکنه تو ارتقای AMP سایتها کمک کنه.

  • AMP چیست؟

صفحات پرسرعت موبایل یا AMP، چارچوب ساختاریست که سرعت بارگذاری سایت و اسناد مرتبط رو بهبود میبخشه تا بتونن بهتر به دستگاه های تلفن همراه خدمات رسانی کنن. این چارچوب اولویت ویژه ای برای سرعت و تجربه کاربری سریعتر قائله و تقریبا بلافاصله محتوا رو لود میکنه.
AMP روشی برای ساخت نسخه موبایلی صفحات وبِ سریعه و از سه جزء ساختاری مهم تشکیل شده:
1- AMP HTML: یه نسخه بازسازی شده از HTML که شامل یک سری دستورات خاص AMP سفارشی است.
2- AMP JS: یک ساختار جاوااسکریپت برای صفحات موبایلی که سعی میکنه منابع خارجی رو با هماهنگی کمتر بارگذاری کنه.
3- AMP CDN: یا شبکه انتقال محتوا که محتوای AMP بهینه شده رو میگیره و روی پلتفرم های یک شرکت دیگه ذخیره میکنه تا بتونه سریعتر انتقال بده.
البته این به معنی کنار گذاشتن محتوای سنگین مثل ویدئو و تصویر نیست، بلکه یعنی بیشتر از فناوری رایج و بهتری استفاده کنیم که میتونه سرعت بارگذاری صفحات رو بیشتر کنه.

  • AMP چه اثری روی جستجوی گوگل خواهند داشت؟

گوگل نشون داده که صفحاتی که با AMP بهینه شدند تو فهرست بندی صفحه نتایج رتبه های بهتری میگیرن. AMP روی کلیکها، تأثیر اولیه و تجربه کاربری اثر میذاره که در نتیجه روی عملکرد سئو اثر میذاره.
بنابراین این صفحات به کاربرهای بیشتری دسترسی دارن چون بخاطر سازگاریشون با موبایل، بیشتر از سایتهایی که برای AMP بهینه نشدند، انتخاب میشن.

  • AMP چطور میتونه روی سایت من اثر بذاره؟

سایتهایی که به طور منظم محتوا تولید و منتشر میکنن، میتونن بیشتر از AMP بهره ببرن، پس به جای اینکه کل سایت رو به AMP تبدیل کنید، باید بیشتر روی منطقه طراحی (مثل وبلاگ یا بخش اخبار) متمرکز بشید.
، بهینه سازی بخش های سایت برای AMP، به جز اینکه از نظر فنی و تخصصی پیشرفته تره، میتونه ارائه بهتر اطلاعات به کاربران رو تسهیل کنه. وقتی اطلاعات بهتر به کاربرها ارائه بشه، بازدیدشون به یه تجربه راحتتر و لذتبخش تر تبدیل میشه. شما هم برای افزایش احتمال برگشت کاربرها و حتی تبدیل شدنشون به مشتری همینو میخواهید.
آژانس دارکوب ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجتیال، سئو و طراحی و توسعه سایته و به مشتری هاش کمک میکنه به مخاطب هدفشون برسن و در صحنه آنلاین خودشونو در بالاتر از رقبا قرار بدن و براشون یه برنامه بازاریابی دیجیتالی هدفمند اجرا میکنه که میتونه با هر AMP مرتبطی کار کنه و با استفاده همزمان از سئو، گوگل ادروردز و بازاریابی محتوا، سایتتونو ارتقا بده.

  • چطور سایتمو برای AMP بهینه کنم؟

سایتهایی که از وردپرس بعنوان سیستم مدیریت محتواشون استفاده میکنن میتونن افزونه مخصوص AMP نصب کنن، اما موقع نصبش باید به سازگاری این افزونه با سایر افزونه هایی که قبلا نصب کردید توجه کنید چون عدم سازگاری به طور خودکار بررسی نمیشه.
برای سایتهایی که روی وردپرس نصب نشدند، میتونید به خود سایت AMP مراجعه کنید و ببینید چطور میشه این کارو دستی انجام داد.
ما پیشنهاد میکنیم برای هرگونه ارتقای سایت حتما از دستورالعمل ها و روشهای مناسب پیروری کنید و قبلش حتما همه موارد رو اندازه بگیرید و پیش آگاهی های لازم رو کسب کنید، این کار میتونه شامل استفاده از آزمونهای سایت و staging environment (نصب برنامه روی یک محیط دیگه) قبل از توسعه نهایی باشه، تا از خراب شدن سایت جلوگیری کنید و وقتتون تلف نشه.
دارکوب به عنوان یک متخصص در زمینه توسعه سایت، سیستم های مدیریت محتوا و پلتفرمهای وب شامل کنتیکو، وردپرس و DNN، میتونه بهتون اطلاعات تخصصی و فنی بده تا سایتتونو به روش صحیح ارتقا بدید و تجربه AMP سایت رو به حداکثر برسونید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز