تفاوت بین نام دامنه و وب هاستینگ

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سردرگم شدن در مفهوم دامنه و وب هاستینگ اتفاق رایجی بین تازه کاران است.اما باید بدانید که دانستن کامل تفاوت این دو، قبل از شروع کردن اولین وب سایت خود، بسیار مهم است.

تعریف دامنه و وب هاستینگ
برای آسان تر شدن تعریف، این دو را با ذکر مثال توضیح می دهیم.
نام دامنه، همانند آدرس خانه ی شماست. از طرفی دیگر،  وب هاستینگ فضای خالی در خانه ی شماست که شما، اثاثه و مبلمان خود را قرار می دهید.
به جای اسم خیابان، دسته ای از نام ها و شماره ها برای آدرس استفاده می شود. و همین طور به جای چوب و فلز برای نگهداری و پردازش داده ها، از هاستینگ و حافظه ی کامپیوتر استفاده می شود.

نام دامنه چیست؟
وقتی شما در یک دامنه ثبت نام می کنید، آن یک حق و مالکیت انحصاری به شما می دهد. هیچ فرد دیگری امکان دست یابی به نام شما در آن محدوده ی ویژه را ندارد.
تنها به این دلیل که شما دارای یک دامنه هستید، به این معنا نیست که می توانید وب سایت خود را به دنیا عرضه کنید. برای راه اندازی یک وب سایت، شما به یک دامنه و همچنین یک پیکره بندی مناسب از وب سرور (هاستینگ) نیاز دارید. ما بیشتر از این به توضیح این دو موضوع نمی پردازیم. اما فقط این مساله روشن شود که 1. نام دامنه همانند آدرس خانه ی شماست و2. دامنه فقط ازطریق شرکت های ثبت کننده ی دامنه امکان پذیر است.

وب هاستینگ چیست؟
وب هاستینگ عموما به وب سرور (  کامپیوتر بزرگتر که داده های زیادی را ذخیره می کند)اشاره دارد.
تهیه کنندگان وب هاستینگ عموما وب سرورها و شبکه های ارتباطی را به نمایندگی ها و کاربران اجاره می دهند. در اکثر حالت ها، شرکت های ارایه دهنده ی خدمات هاستینگ، کار هایی نظیر پشتیبانی، بازیابی، ماندگاری و... را انجام می دهند. اما خود کاربران نیز نیاز به انجام تمامی این کارها را دارند.

بیشتر بدانید: درک انواع مختلف خدمات وب هاستینگ
دانستن تفاوت دامنه و وب هاستیگ بسیار ابتدایی است. به افزایش دانش خود ادامه دهید، شما باید یک دانش خلاصه از چگونگی کار هاسینگ ها داشته باشد.
برای خوانندگان پیشرفته، مقاله ی ما درآی نود قدم بعدی ست.من مطمئنم که اکثر خریداران هاستینگ حتی آی نود  را نشنیده اند. این تقریبا یک موضوع قدیمی برای صنعت هاستینگ است که خدمات بی حد هاستینگ را آشکار می کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز