اهمیت و اثر عکس در ایجاد سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

روشهای زیادی برای اثرگذاری روی بیننده و جلب توجه روی سایتتون وجود داره که بسته به هدف و نوع سایتتون میتونید ازشون استفاده کنید. میتونید از رنگها و اشکال هم کمک بگیرید، اگه تم کل سایتتون هماهنگ باشه تأثیر بیشتری داره. این اثر گذاری میتونه از طریق تایپوگرافی هم انجام بشه. ولی در این بین، استفاده از تصاویر و عکسها هنوز هم جزء بهترین روشهای جلب توجه محسوب میشه، هرچند که حرفه ای های طراحی وب نسبت به استفاده از تصاویر معمولی مربوط به یه موضوع باید هوشیار باشند. استفاده از عکسهای اشتباه میتونه یه سایت زیبا رو خراب کنه، از طرف دیگه انتخاب های درست میتونه سایتی بی نظیر و خاص بسازه.

 

  • عکس در مقایسه با سایر رسانه ها

نباید رسانه های طراحی وب مختلف رو با هم ترکیب کنید. استفاده از عکس از جهاتی نسبت به سایر رسانه ها مثل فیلم و انیمیشن برتری داره. مزیت اصلی اینه که اگه از عکس درست و به جا استفاده بشه، روی سرعت و عملکرد سایت اثر نمیذاره. به جز این، وقتی روی سایتتون عکس میذارید یعنی یه جای اضافی برای تگ کردن کلیدواژه هاتون در اختیار دارید که باهاش سئوی سایتتونو بهتر کنید. عکس میتونه به راههای مختلفی استفاده بشه – هم تنها و هم در کنار اطلاعات محصول و خیلی روشهای دیگه.

  • استفاده از عکس بد در مقایسه با نداشتن عکس

استفاده از تصاویر عکس برداری شده روی سایت یکی از استانداردهای طراحی وب به شمار میاد، به شریط که از عکسهای مناسبی استفاده بشه. شاید خیلی وسوسه بشید که از عکسهایی که مالک دارند یا از یکی از عکسهای اینترنتی استفاده کنید، اما اگه میخواهید این کارو کنید باید خیلی حواستون جمع باشه. علاوه بر حقوق کپی رایت، اگه عکس ضعیف باشه بدتر از اینه که کلا عکسی روی سایتتون نباشه.
عکسهایی که روی سایت استفاده میشن باید واضح، شفاف و خوب پردازش و ذخیره شده باشند طوری که بشه بهش یه کلیدواژه داد و به عنوان بخشی از سئو ازش استفاده کرد و همه اینها باید در حالی باشه که لطمه ای به سرعت بارگذاری وبسایت نزنه. تصاویر باید در اندازه های مناسبی باشن و بسته به سایت و هدف عکس از نظر استراتژیکی و هنری در جای مناسبی استفاده بشن.
از همه مهمتر اینکه تصاویر باید از نظر کیفیت در حد حرفه ای باشند تصاویر غیر حرفه ای معلوم میشه که غیرحرفه ای هستند و تصاویر متوسط که سطح سایتتونو از نظر ظاهری پایین میارن و میتونه اثر بدی روی سایر عناصر مثبت سایتتون بذاره و ظاهر شرکت رو خراب کنه.

  • عکس مناسب سایت

در ادامه با روشهای موفقیت آمیز افزودن عکس به سایت آشنا میشید:
1- آماتور- اگرچه این روش خیلی رایج شده اما اصلا پیشنهاد نمیکنم مگر اینکه عکاس خیلی ماهر باشه و بدونه چطور نتیجه دلخواه رو بدست بیاره.
2- حرفه ای - بهترین گزینه اینه که یه متخصص باتجربه و دانش استخدام کنید که بدونه چطوری تصاویر عالی خلق کنه. البته گاهی از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. اگه بودجه تون کفاف این کارو نمیداد میتونید از مورد سوم استفاده کنید.
3- خرید – شاید اگه یه عکس درست و حسابی از سایت های فروش عکس بخرید برای دنیا و آخرتتون بهتر باشه. گاهی میشه عکسهای باکیفیتی هم روی این سایتها پیدا کرد و دیگه نیازی نباشه برای عکاس حرفه ای هزینه کنید. سایتهای داخلی و خارجی زیادی برای فروش عکس وجود دارند که به احتمال زیاد میتونید از بینشون عکس مناسبی برای سایتتون پیدا کنید. برای استفاده از بعضی از این سایتها باید حسابتونو شارژ کنید، بعضی ها هم امکان پرداخت هنگام دانلود عکس دارن.
عکسها هم میتونن بدون دستکاری استفاده بشن و هم با نرم افزارهای موجود ویرایش بشن تا ظاهر دلخواه رو بدست بیارن. آمارهایی که گرفتند نشون میده بیننده ها ترجیح میدن سایتهایی رو ببینن که بطور متعادل از عکس و نوشته استفاده کرده باشن و در عین حال به سرعت بارگذاری سایت لطمه وارد نشده باشه. همه شرکتهای حرفه ای طراحی سایت باید از طریق عضویت در سایتهای فروش عکس به عکسهای باکیفیت دسترسی داشته باشند تا بتونن در صورت نیاز عکس مناسب رو تهیه و با تعادل متناسبی در سایتها بکار بگیرند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز