ووکامرس یا مگنتو؟ کدام برای کار شما مناسب تر است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

امروز قراره یه مناظره درباره معیارهای دو پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک – ووکامرس و مگنتو - بین کارآفرینان و تجار تجارت الکترونیک و طرفدارهای تجارت الکترونیک داشته باشیم. هر دوی این پلتفرم ها فریمیوم اند یعنی نسخه های اصلیشون رایگانه و فقط اگه بخواهید از امکانات پیشرفته تر استفاده کنید باید پول بپردازید.
از طرف دیگه، اگه میخواهید کسب و کارتونو رشد بدید شک نکنید که بالاخره به این امکانات نیاز پیدا میکنید – مگنتو و ووکامرس  هم از همینجا پول درمیارن. بعلاوه برای رشد فروشگاهتون باید از یه شرکت توسعه سایت کمک بگیرید. با اینکه این کار در ابتدا هزینه بیشتری میطلبه اما بهتر از اینه خودتون کارها رو انجام بدید و کلی اشتباه هزینه بر تر کنید.
مالک مگنتو شرکت eBay هست، با این حال مگنتو یه محصول مستقله. اما ووکامرس یکی از افزونه های وردپرسه. علت محبوبیت این دو پلتفرم منبع باز بودنشونه. جوامع کثیری از توسعه دهنده ها روی کدهای اصلیشون کار میکنند تا بتونن محصول بهتری خلق کنند.
حالا سوال اصلی اینه که کدوم یکی از این دو پلتفرم برای کسب و کار شما مناسبتره. هر کدوم از اینا نقاط قوت و ضعفی دارند:

 

1- نصب آسان

گفتن نداره که کاربرهای وردپرس راحتتر میتونن با ووکامرس کار کنند چون پلتفرم و افزونه برای تازه کارها مناسبند. ووکامرس  طرفدارهای متعصب زیادی داره و برای همین هم خیلی راحت میتونید به آموزش های آنلاین برای نصب فروشگاه دسترسی داشته باشید. با این حال بهتره اینه که به یه شرکت توسعه دهنده وب ووکامرس مراجعه کنید تا از مشکلات احتمالی دوری کنید و همه چیز در همون بار اول درست انجام بشه.
مگنتو رابط کاربری قابل درکی داره و یک راهنمای نصب خیلی عالی داره که در طول فرایند نصب شما رو راهنمایی خواهد کرد. اما با رشد و توسعه کار و اضافه کردن افزونه به سایت، مدیریت فرایند مشکل تر میشه. در این مواقع بهتره یک شرکت توسعه وبسایت استخدام کنید.

2- امکانات

ووکامرس امکانات کمتری نسبت به مگنتو داره و بیشتر به عنوان یک پلتفرم فروشگاهی مناسب تازه کارها فعالیت میکنه که مناسبه کسب و کارهای کوچیک یا کسب و کارهاییه که تازه کارشونو شروع کردند. از طرف  دیگه ووکامرس میتونه از امکانات بیشمار وردپرس بهره ببره که همه مدیریت ساده ای دارند و اکثرا رایگانند.
اگه میخواهید کارتونو با یه چیز پیشرفته تر شروع کنید باید مگنتو رو انتخاب کنید. با مگنتو میتونید سایتتونو سفارشی کنید و توسعه بدید و امکانات بیشتری در اختیار خریدارهاتون قرار بدید. علاوه بر این اگه از مگنتو استفاده کنید میتونید با یک اکانت چند فروشگاه رو مدیریت کنید و به این طریق نسخه های محلی از فروشگاهتون بسازید. از طریق Magento Connect میتونید به افزونه های زیادی دسترسی داشته باشید. میتونید تم بخرید و براحتی تم هایی که خریدید رو به سایتتون اضافه کنید اما اگه میخواهید همه قسمتهای سایتتونه بدرستی کار کنه مجبورید یه توسعه دهنده وب حرفه ای استخدام کنید.

3- تم ها

از نظر تم، هم مگنتو و هم ووکامرس قابل سفارشی سازی اند و میتونید از بین هزاران تم رایگان و پولی که در اینترنت موجوده هر کدوم رو که میپسندید انتخاب کنید و سایتتونو به یک سایت منحصر به فرد تبدیل کنید که کاربرانتون شما رو با قالبتون بشناسند. اکثر تم ها برای موبایل هم واکنشگرا هستند.

4- قیمت ها

همونطور که قبلا هم گفتیم نسخه های اصلی هر دو پلتفرم رایگانند. اما وقتی بخواهید فروشگاهتونو توسعه بدید مجبورید یکم هزینه کنید. این مسئله هم برای ووکامرس صادقه و هم مگنتو. برای اینکه روی فروشگاه ووکامرس گزینه های پرداخت اضافی بذارید و فروشگاهتونو مدیریت کنید افزونه های مختلفی لازم دارید. مگنتو از همون نسخه اولیه ای که نصب میکنید امکانات بیشتری در اختیارتون میذاره ولی باید به فکر هزینه های هاست هم باشید، در حالی که ووکامرس میتونه روی هاستینگ وردپرس شروع به کار کنه. هرچی محصولات بیشتری روی فروشگاهتون عرضه میکنید نیاز به خدمات اختصاصی تری خواهید داشت تا جلوی سرعت پایین بارگذاری سایتتونو بگیرید و نذارید کارایی سایت کم بشه.
به علاوه تعداد متخصصان توسعه سایتهای ووکامرس بیشتره. توسعه سایت مگنتو پیچیده تره و شرکتهایی که میتونن این کار رو درست انجام بدن هم کمترند.
در پایان انتخاب بین ووکامرس و مگنتو کار راحتیه و فقط وابسته به جواب همین سواله: به نظرتون در آینده کسب و کارتون رو رشد خواهید داد؟ اگه جواب مثبته پس دیگه لازم نیست بین ووکامرس و مگنتو سرگردون باشید. در نهایت هر کدوم رو که انتخاب کردید حتما با دارکوب تماس بگیرید – شرکت توسعه وبسایتی که در توسعه هر دو پلتفرم ووکامرس و مگنتو تخصص داره و میتونه در این زمینه بهتون کمک کنه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز