طراحی وبسایت برای سیاسیون و نامزدهای انتخابات

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تا چند روز دیگه نامزدهای تأیید صلاحیت شده برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمون معرفی میشن و تبلیغات نامزدها به زودی شروع میشه. تو عصر دیجیتال قطعا همه نامزدها اگر از قبل سایت نداشته باشن به فکر طراحی یه سایت برای معرفی خودشون و اهدافشون و برقراری ارتباط با مردم میفتن و اگر هم سایت داشته باشن بهتره سایتشونو بازسازی و مناسب این فضا کنند.
هر سایتی هدفی رو دنبال میکنه که باید با توجه به اون هدف یا اهداف بر پایه اصول خاصی طراحی بشه. سایت افراد سیاسی و نامزدهای انتخاباتی هم از این امر مستثنی نیست. تو این مقاله قصد داریم تعدادی از این اصول رو شرح بدیم، اما قبل از اون نیم نگاهی هم به اهداف ایجاد وب سایت برای سیاسیون و نامزدهای انتخابات می اندازیم:

 

چرا باید وب سایت داشته باشم؟

1- الآن اکثریت جامعه به اینترنت دسترسی دارن و اگه اطلاعاتی بخوان در مورد فردی بدست بیارن اولین کار شاید گوگل کردن اسم فرد باشه. اگه یک وب سایت برای معرفی خودتون داشته باشین میتونید از زبان خودتون با مخاطب حرف بزنید، خودتونو معرفی کنید، زندگینامتونو بگید و به بیان اهداف و برنامه هاتون بپردازید. حتی میتونید خلاصه اهداف و برنامه های انتخاباتیتونو به صورت بروشور در بیارید و برای دانلود روی سایت بذارید.
2- وب سایت شما میتونه به عنوان منبع تصاویر، فایل های صوتی و فیلم سخنرانی های شما باشه.
3- میتونید برنامه سخنرانی های آتی، مصاحبه ها، پیام های رسمی تبریک و تسلیت و غیره رو در وبسایتتون منتشر کنید.
4- با قرار دادن یه فرم تماس با ما در سایت، امکان برقراری ارتباط رو برای مردم بوجود بیارید تا بتونن سوالهاشونو بپرسن یا مشکلاتشونو با شما در میون بذارن. با جواب دادن به افرادی که برای شما پیام میذارن چهره ای مردمی از خودتون نشون میدید.
قطعا داشتن وب سایت اهداف بیشتری رو دنبال میکنه، اما اینجا به بیان مهمترین ها اکتفا میکنیم و بحثمونو با اصول طراحی وب سایت برای تأمین این اهداف ادامه میدیم:

اصول طراحی وب سایت برای سیاسیون و نامزدهای انتخابات

آدرس سایت

واضحه که آدرس یا URL سایت باید دربردارنده نام فرد باشه. اگر این سایت رو صرفا برای انتخابات ایجاد میکنید، حتما تو URL یا تو عنوان سایت بنویسید کدام انتخابات و چه سالی. مثلا فلانی، انتخابات ریاست جمهوری سال 1396. URL سایتتون هم میتونه به شکل yourname1396.ir باشه. چون ممکنه یه مدت دیگه برای انتخابات دیگه ای نامزد بشید و اهدافی که اونجا بیان میکنید با این سایت متفاوت خواهد بود.

عکسها و فیلمها

سایتی که متعلق به یک فرد سیاسی و یا یک نامزد انتخاباتیه باید حتما تصویر بزرگی از فرد رو روی صفحه اصلی به نمایش بذاره، این مسئله برای نامزدهای انتخاباتی اهمیت بیشتری پیدا میکنه. برای این قسمت عکسی انتخاب کنید که فرد رو در حالتی مطمئن و مصمم به تصویر کشیده باشه و نشون دهنده اقتدار در فرد باشه. علتش هم که واضحه.
تمام عکسهایی که روی وب سایت استفاده میکنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا سایت حرفه ای به نظر بیاد. فراموش نکنید سایت شما باید انعکاس دهنده شخصیت شما باشه و استفاده از تصاویر غیرحرفه ای و بی کیفیت به شخصیت حرفه ای شما لطمه میزنه.
میتونید یک گالری تصاویر و یک بخش برای سخنرانی ها ایجاد کنید. حجم کلیه فایلها رو به حداقل برسونید تا به سرعت بارگذاری سایت لطمه نزنه. کاربرها کاسه صبر کوچکی دارند و اگر سایت شما ظرف چند ثانیه به طور کامل لود نشه، درصد زیادیشون سایت رو ترک میکنند. به جز این، سرعت لود پایین روی رتبه گوگل وب سایت هم اثر میذاره.

طراحی تمیز

وبسایت سیاسی باید ظاهری تمیز و آراسته داشته باشه و عناصر سایت به نحوی منطقی و اصولی روی سایت ساز چیده شده باشند تا علاوه بر اینکه نمادی از نظم فرد باشه، تجربه کاربری خوبی ارائه بده و کاربرها بتونن براحتی اطلاعات مورد نظرشونو روی وب سایت پیدا کنند.
برای داشتن یک طراحی تمیز باید عناصر اضافی رو از روی سایت حذف کنید. بین عناصر فاصله مناسبی بذارید و این فاصله رو حتی بین خطوط نوشته ها هم رعایت کنید. دسته بندی مطالب باید به شیوه ای منطقی انجام بشه تا برای کاربران براحتی قابل درک باشه.

رنگ ها

انتخاب رنگ در طراحی وب سایت اهمیت ویژه ای داره و اهمیت این مسئله برای سایتهای سیاسیون و نامزدهای انتخاباتی دو چندان میشه. رنگهایی استفاده کنید که علاوه بر اقتدار، آرامش و اطمینان خاطر رو به بازدیدکننده القا کنند.
بعضی از رنگهای پریده و کمرنگ مثل رنگ گلبهی یا صورتی روشن حس ضعف رو به بیننده منتقل میکنند. رنگ قرمز در صورتی که زیاد استفاده بشه تداعی کننده جنگ و تهاجمه ولی به مقدار خیلی کم مانعی نداره. رنگهایی مثل آبی تیره و سرمه ای یا ترکیب رنگی قهوه ای در کنار یک رنگ خنثی یا ترکیب رنگهای پرچم کشورمون (سبز بیشتر و قرمز بسیار کم) ترکیبهای زیبا و مناسبی هستند.

سئو

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو باعث میشه وقتی فردی کلیدواژه های سایت (که برای شما همون اسمتون میشه) رو گوگل میکنه سایت شما روی صفحه نتایج گوگل ظاهر میشه. حالا فرض کنید سایتتونو سئو نکرده باشید، چه اتفاقی میفته؟ وقتی مردم اسم شما رو سرچ میکنند نمیتونن سایتتونو پیدا کنند و در نتیجه سایت نمیتونه کاربر جذب کنه و سایتی که بازدیدکننده نداشته باشه به هدفش نرسیده.
دارکوب مقالات زیادی درباره سئوی وب سایت و نحوه انجام اون منتشر کرده. البته باید یادآوری کنم سئوی وب سایت فرایند پیچیده ایه و از اونجا که اهمیت بالایی هم داره، بهتره اونو به دست متخصصان طراحی سایت و شرکتهایی مثل دارکوب بسپرید تا به بهترین نحو انجام بشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز