مد در دنیای طراحی صفحات وب

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

طراحی وب دائما در حال تغییره و شکل هنر رو رشد میده. از اونجایی که انتظارات و تجربیات آنلاین ما هم رشد می­کنه، بعضی از مدها خیلی زودگذرند. از طرف دیگه، مدهای جدید و جالبی که طراح ها رو به چالش می­کشن و طراح ها مجبورند مدام خودشونو به روز کنند. برای اینکه کار مدیران سایتها رو راحت کنیم، مدهای سال 96 رو یکجا جمع کردیم و تو این پست خدمتتون ارائه میدیم:

 

روند آینده

امسال از نظر طراحی به نظر سال سختی میاد. کلی مد جدید بوجود اومده و اینطور که بوش میاد موندنی اند. مثلا این همه تغییرات مثبتی که تو دنیای موبایل بوجود اومده. این روزها دیگه همه با موبایلهاشون وبگردی میکنند و بخاطر همین، همه وب سایتها باید با موبایل سازگار باشند. سال خوب و چالش برانگیزی در پیش داریم.

طراحی مادی

البته طراحی متریال یا مادی تازه نیست و چند سالی هست که بوجود اومده. اما انگار قراره دیگه بمونه (حداقل برای یه مدتی)، پس یه لطفی به خودتون بکنید و این طراحی رو تو کارتون بیارید. اینجوری بگم، طراحی مادی انقدر ساده است که میتونیم با یه مداد و کاغذ هم انجامش بدید. اصلا بخاطر همین سادگیش انقدر طرفدار پیدا کرده.

ریزتعاملات

ریزتعاملات این روزها همه جا هستند، اما ما زیاد بهشون توجه نمی­کنیم. برای داشتن یه طراحی تجربه کاربری شکیل، ریزتعاملات نقش مهمی ایفا می­کنند. اساسا هر انیمیشن کوچیک مبتنی بر اقدام رو ریزتعامل میگن. بهترین مثالش قلبهای کوچیک قرمزی هستند که هر وقت چیزی رو روی اینستاگرام لایک میکنید دیده میشن. خوبه که طراح های وب، این ترفند رو هم به ترفندهای دیگه شون اضافه کنند.

واقعیت مجازی

آینده طراحی وب مشخص نیست اما از یه چیزی میشه مطمئن بود و اون اینکه واقعیت مجازی داره رواج پیدا می­کنه. واقعیت مجازی با فناوری­های پیشرفته اش همه رو به هیجان آورده و در آینده، بخشی از طراحی وب میشه و جاده جدیدی برای درگیر کردن کاربرها با سایت، پیش رومون باز می­کنه. از همین حالا شروع کنید تا جلو بیفتید. به خصوص که وردپرس دات کام اعلام کرده از تصاویر و فیلم­های 360 درجه پشتیبانی می­کنه.

تصاویر متحرک

با اینکه ریزتعاملات همچنان محبوبیت خودشونو حفظ خواهند کرد، انیمیشن ها هم روز به روز بهتر و پیشرفته تر میشن. اگه درست از انیمیشن های بزرگ ازشون استفاده کنید، میتونن به طراحی­تون قدرت ببخشن. اکثرا با فرمت گیف راحتترند، اما هیچ وقت نباید از امتحان کردن چیزهای جدید بترسید. مثلا SVG هم یکی از اون فرمت­هاییه که حتما باید تجربه اش کنید.

تایپوگرافی

میدونم استفاده از نوشته های ضخیم و گیرا، مد جدیدی نیست اما میخوام بگم این هم مثل بقیه چیزهایی که گفتیم، قراره بمونه. امسال تایپوگرافی نقش بزرگی در زیبایی سایت ایفا می­کنه. معمولا طراح های وب همش تو فکر کارایی اند. تایپوگرافی خیلی خوب میتونه توجه مخاطب رو سریع جلب کنه و خوبیش اینه که اصلا هم پیچیده نیست. کافیه یه چیز واضح و هدفمند باشه. موقع انتخاب فونت، یه چیزی انتخاب کنید که ضخیم و خوانا باشه.

رنگ

این روزها رنگهای خسته کننده و ملایم، کنترل دنیای طراحی وب رو به دست گرفتند. چون اکثرا روی کارایی سایت دارن کار میکنند، رنگهای ملایم رو ترجیح میدن که بی خطرترند. از طرف دیگه، رنگهای تند هم هنوز جایگاه خودشونو دارند. مدها دائم دارن میچرخن و رنگ های تند هم دوباره روی کار اومدند. با استفاده از رنگهای مناسب میتونید طراحی خاص و جالبی خلق کنید.

رابط گفتگویی

این اواخر رابط های گفتگویی و رابط کاربریهای صوتی به طور گسترده ای توسط جامعه طراحی وب به کار گرفته شد. هر چند هنوز راه درازی در پیش داریم و این فناوری جای رشد داره. به لطف دستگاه های هوشمندی مثل آیفون، دست ما هم به فناوری تشخیص صدا (مثل Siri) رسید. آمازون هم یه چیزی داره به اسم آمازون اکو که مثل دستیار شخصی دیجیتالی میمونه. اینجور محصولات روز بروز گسترده تر میشن و باید وقت بذارید و در موردشون چیز میز یاد بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز