آیا تنها موتور جستجوی مهم، گوگل است؟

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اگه قبلا درباره سئو مقاله خونده باشید یا با کسی درباره بهینه سازی وب سایت صحبت کرده باشید، حتما متوجه شدید که بیشتر درباره گوگل حرف میزنند. درسته که گوگل در بهینه سازی موتور جستجو اهمیت زیادی داره اما موتورهای جستجوی دیگه ای هم هستند، چرا کسی راجع به سئو برای اون موتورهای جستجو حرفی نمیزنه؟

وقتی کسی میخواد برای سئوی سایتش پول خرج کنه، سعیشو میکنه که حتما بیشترین سود رو بکنه. برای بهینه سازی موتور جستجو، باید فقط روی گوگل سرمایه گذاری کنید یا پولتونو بین چند موتور جستجو پخش کنید؟
این سوال یک جواب خاص نداره اما به یکسری مسائل بستگی داره. شکی نیست که گوگل غول موتورهای جستجوست و اینطور که مجله Search Engine میگه، گوگل از شهریور 95 حدود 80 درصد از ترافیک موتورهای جستجو رو به خودش اختصاص داده و این تازه فقط برای سرچهایی است که از کامپیوتر صورت میگیره. سهم سرچ موبایلی گوگل از این هم بیشتره و تقریبا به 95% میرسه.
میبینید که گوگل قدرت بالایی تو صنعت سرچ داره، پس دیگه چرا کسی باید برای موتور جستجویی غیر از گوگل سئو کنه؟ این هم میتونه یه دلیلی داشته باشه... چونکه اعدادی که در بالا گفته شد، سهم کل جهانه، نه سهم صنعت شما یا منطقه مکانی شما.
گوگل در اغلب حوزه ها شماره یکه اما بعضی گروهها هم هستند که بیشتر از یه موتور جستجویی غیر از گوگل استفاده میکنند. مثلا افراد مسن امریکایی بیشتر از یاهو و AOL برای سرچ‌هاشون بهره میبرند. اگه صنعت شما تو امریکا باشه و مخاطبش هم افراد مسن باشند، باید برای یاهو و AOL سئو کنید.
اگه میخواهید بدونید تو حوزه کاری و منطقه ای شما کدوم موتور جستجو بهتر جواب میده میتونید از شرکتهای سئوکار بپرسید و به این ترتیب پولتونو جایی سرمایه گذاری کنید که بیشترین سود رو عایدتون کنه. خدمات سئو میتونن از ابزار و منابعی که در اختیار دارند استفاده کنند و ببینند چه افرادی بیشتر کالا یا خدمات شما رو سرچ میکنند و از چه نوع موتوهای جستجوی استفاده میکنند.
درسته که گوگل غول موتورهای جستجوست اما موتورهای جستجوی دیگه‌ای مثل موتورهای جستجوی فارسی و ایرانی هم وجود دارند که شاید بیشتر به درد شما بخورند، مثلا شاید مخاطبان شما افرادی هستند که تمایل به استفاده از محصولات ایرانی داشته باشند. از شرکتهای سئوکار راهنمایی بگیرید تا اونها با ابزار خاص کارشون بهتون پیشنهادات لازم رو ارائه بدن و بتونید از پولتون بیشترین بهره رو ببرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز