قالب آماده وب سایت و سئو

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

توسعه زیر ساخت های اینترنت و بانکداری الکترونیک در کشور و دسترسی آسان به آن از طریق تلفن های همراه و کامپیوتر های دسکتاپ یا رومیزی تغییرات عظیمی در تجارت و کسب و کار امروز گذاشته است. برای همین امروز هر کسی به سهم خود و نیاز کسب و کار از این امکانات استفاده کرده و در پی حضور آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی و یا وب سایت خود هستند. امکانی که پیش از این فراهم نبود که تولید کننده یا ارائه دهنده کالا و خدمات و متقاضی آن، به راحتی بتوانند همدیگر را پیدا کرده و قیمت ها و در نتیجه کسب و کار رقابتی تر شود.

اگر شما هم به فکر یک وب سایت برای کسب و کار خود هستید شاید بد نباشد، به نکاتی که در این مقاله از دارکوب درباره طراحی سایت و سئو در ارتباط با قالب آماده وب سایت هست، توجه داشته باشید.

 

انواع قالب

وقتی شما درخواست یک طراحی وب سایت را به یک شرکت می دهید، برای ساخت آن راه های مختلفی وجود دارد. شاید هم شما بخواهید خود این کار بکنید، مثلا از سایت های وب ساز استفاده کرده یا یکی از قالب ها آماده را تغییر داده و برای خود سفارشی کنید (که اصلا پیشنهاد نمی کنم). به هر حال یک طراح وب سایت ممکن است بخواهد از یک قالب آماده برای توسعه یک وب سایت استفاده کند.

قالب آماده مجموعه کدهای صفحات وب است که برای توسعه یک وب سایت لازم می باشد. وب سایتی که با محتویات نمونه پر شده تا طراح نسبت به نیاز، محتویات جدید را در آن جایگزین کند.

تعداد قالب های آماده در اینترنت بی نهایت زیاد است. تکنولوژی های استفاده شده در آن و کیفیت توسعه آن ها نیز بسیار متنوع است. یک قالب آماده ممکن است تنها از یک سری کدهای ساده HTML و CSS ساخته شده باشد و یا اینکه از تکنولوژی هایی جدید تر، تعاملی تر و پویا تر استفاده کند. به هر حال هر یک از این قالب ها قیمت های خود را دارند، بعضی رایگان هستند و بعضی ها تا چند صد یا هزاران دلار قیمت دارند.

 

چرا سئو

می توان گفت تقریبا وب سایت بدون محتوای با کیفیت هیچ چیزی برای سئو ندارد، و بدون سئو وب سایت در موتورهای جستجو دیده نمی شود. سئو SEO یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، راهی است که با آن می توان رتبه یک وب سایت را به طور طبیعی (نه با هزینه کردن و تبلیغ) بالاتر برد. در نتیجه یک وب سایت که به خوبی سئو شده است در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری را بدست می آورد. این رتبه یا حضور در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، خود قوی ترین ابزار بازاریابی است. جایی که کاربران با جستجوی یک عبارت مرتبط به کسب و کار شما در نتایج جستجو وب سایت شما را مشاهده می کنند، یعنی دیده شدن در زمان و محل مناسب. برای همین است که شما علاوه بر داشتن وب سایت باید به سئوی آن نیز توجه کنید. چون بیشتر کسانی که به وب سایت شما می آیند از طریق موتورهای جستجویی مانند گوگل است که به سایت شما راه پیدا می کنند نه از طریق وارد کردن آدرس وب سایت به طور مستقیم.

 

فواید قالب آماده

امروز توسعه یک وب سایت خیلی ارزان تر از گذشته است. آن هم به خاطر توسعه تکنولوژی های توسعه وب سایت است. تکنولوژی و کدهایی که به طراحان اجازه می دهد از کدها نوشته شده دوباره استفاده کنند. تا حدی که می توان از یک وب سایت، از قالب وب سایت برای وب سایت دیگر استفاده کرد. برای همین قالب های آماده برای خود بازاری پیدا کرده اند. که توسعه دهنده وب لازم نیست که همه چیز را از نو و از صفر برای یک سایت جدید توسعه دهد. پس می توان گفت از فواید یک قالب آماده وب سایت یکی سرعت و در پی آن هزینه در آخر تنوع است. با یک قالب آماده ساعت های صرف شده برای توسعه یک وب سایت کاهش پیدا کرده، هزینه و دستمزد توسعه گر نیز کاهش پیدا می کند. همچنین توسعه دهندگان می توانند قالب های آماده خود را در فضای اینترنت به فروش بگذارند. و برای این قالب ها قیمت های رقابتی تری از گذشته ارائه دهند.

 

مضرات قالب آماده

مضرات مختلفی را می توان برای قالب های آماده در نظر گرفت. اگر چه ممکن است همه ی این مشکلات در یک قالب آماده دیده نشود. برخی از این مسائل عبارتند از:

اختصاصی نبودن: معمولا قالب های آماده با طراحی ها و دسته بندی های متنوع شان داری شباهت هایی هستند، چون به تعداد زیاد تولید شده و همچنین توسط وب سایت های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه این طراحی ها به چشم کاربران تکراری می آید. و نیاز شما به یک طراحی اختصاصی برای معرفی برند شما با یک قالب آماده پاسخ مناسب را نمی گیرد.

رویکرد در شیوه طراحی: در طراحی محتوا اول پیش از هر چیز طراحان به این نکته توجه دارند که این طراحی برای کدام محتوا انجام می شود. یعنی این محتوا است که طراحی به دور آن صورت می گیرد و نه بر عکس. عدم رعایت این رویکرد ممکن است باعث کیفیت پایین ارائه مطالب و تاثیر گذاری طراحی وب سایت شود. همچنین شما می بایست محتوای تولیدی خود را با طراحی سازگار کنید و این به تولید محتوا آسیب خواهد زد.

امنیت: امنیت مهم ترین بخش از یک وب سایت و یا فروشگاه است. یک وب سایت نا امن ممکن است به کاربر و در نتیجه برند و سئوی وب سایت آسیب بزند. از این جهت که قالب های آماده ممکن است حاوی کد های مخرب باشند. و در زمانی نا معلوم مثلا در حین طراحی و یا هنگام راه اندازی وب سایت طراح و کاربران را دچار مشکل کند یا وب سایت را از سرویس دهی خارج نماید. از سوی دیگر قالب های آماده به خودی خود امین سازی نشده اند. و برای این کار به یک طراح حرفه ایی برای ایمن سازی نیاز است.

کدهای رمزگذاری شده: ارائه دهندگان قالب های آماده برای خود حقوقی قائل هستند. ممکن است یک قالب آماده ارزان باشد اما این هزینه از سمت هزینه پشتیبانی برای توسعه دهنده وب جبران شود. به شکلی که فروشنده قالب قسمت های از کد های قالب را (که معمولا برای طراحان حرفه ایی قابل درک است) رمزگذاری کرده و با این کار وب سایت یا قابل توسعه بیشتر نیست و یا تنها توسط شخص سازنده قالب قابل دستکاری و پشتیبانی است. در صورت عدم آگاهی از این مسئله، شما ممکن است وب سایتی را توسعه دهید که به نوعی به طراح آن بشدت وابسته هستید. و شاید زمانی فرا رسد که ترجیح دهید از خیر این وب سایت گذشته به سراغ توسعه وب سایت دیگری بروید.

پشتیبانی: پشتیبانی در هر محصول اهمیت ویژه ای دارد. اگر می خواهید از قالب آماده برای توسعه وب سایت خود استفاده کنید باید به فکر پشتیبانی آن نیز باشید. در نتیجه باید بدانید که به چه کمک هایی در آینده نیاز دارید و در قرارداد خرید قالب نیاز های پشتیبانی را پیشبینی کنید. و از همه مهم تر باید از یک ارائه دهنده قالب آماده وب سایت معتبر قالب خود را خریداری کنید.

 

مضرات قالب آماده برای سئو

سئو با طراحی سایت در ارتباط است و به نوعی با هم گره می خورند. تنها ساخت بک لینک و سرازیر شدن ترافیک برای یک سئوی پایدار کافی نیست. همانطور که در بالا توضیح دادم، قالب های آماده می توانند به اشکال مختلفی برای وب سایت مشکل ایجاد کنند. و این مشکلات به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر می گذارند.

طراح وب سایت، معمولا طراحان حرفه ایی و شرکت های معتبر به علم به مسائل و مشکلات پیشبینی نشده در طراحی یک قالب آماده، از این قالب ها برای توسعه یک وب سایت برای مشتریان شان استفاده نمی کنند. البته اگر چه نمی توان گفت که تمام استفاده کنندگان از قالب آماده، طراحان تازه کار هستند اما این قالب ها در بین توسعه دهندگان وب آماتور بسیار متداول تر است.

دستکاری زیاد، وقتی شما یک قالب خریداری می کنید اینطور نیست که تمام انتظارات شما را بر آورده کند. در طول زمان با تغییر تکنولوژی یا بسته به محتوای وب سایت یا تغییرات کسب و کار شما، وب سایت نیز به تغییر پیدا می کند. این تغییرات زیاد در قالب آماده با یک طراح آماتور می تواند به مشکلات یک قالب آماده و در نتیجه وب سایت شما آسیب بزند. یکی از متداول ترین این مشکل ها پایین آمدن سرعت وب سایت به دلیل تغییرات در طراحی است. همانطور که احتمالا می دانید، سرعت وب سایت در تجربه کاربران بسیار تاثیر گذار بوده و کاربران حوصله یک وب سایت با سرعت پایین را ندارند، آن را ترک کرده به وب سایت دیگری یا احتمالا وب سایت رقیب می روند.

نکته دیگر امنیت وب سایت است. قالب آماده نیاز به ایمن سازی دارد که باید توسط توسعه دهنده وب حرفه ایی صورت گیرد. یک وب سایت نا امن توسط گوگل قابل شناسایی است و نه تنها مرورگر های اینترنتی امروزی نا امن بودن برخی وب سایت ها را به کاربر گزارش می دهند و باعث بی اعتمادی کاربران به سایتو کاهش ترافیک می شوند، بلکه گوگل با تشخیص نا امنی در یک وب سایت رتبه آن را کاهش داده و به بشدت به سئوی سایت آسیب وارد می شود.

سرعت پایین که موجب بالا رفتن نرخ پرش کاربران (ترک سریع وب سایت) می شود و امین سازی قالب، هر سه بر روی سئوی وب سایت تاثیر منفی می گذارند. در واقع یک قالب آماده خوب نیز به یک طراح و توسعه دهنده خوب برای تغییر، اختصاصی شدن و ایمن سازی نیاز دارد، پس می توان جمله معروف را به این شکل بیان کرد، با قالب آماده یا بدون قالب آماده، مسئله طراح وب سایت است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز