سئو سایت و طراحی وب سایت: همه آنچه لازم است بدانید‎

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

وب سایت شما مرکز جهان بازاریابی دیجیتال شماست. محلی که تمام رودخانه های دیجیتال به آن سرازیر می شوند. و البته، بزرگترین جریان ترافیک که عموما از طریق نتایج جستجو در گوگل حاصل می شود.

با این حال بسیاری از کسب و کار های به سئو توجه نمی کنند تا وقتی که وب سایت شان طراحی شده باشد. معمولا این وب سایت ها در سئو دچار ضعف می شوند. ممکن است آن ها خیلی جذاب به نظر آیند، اما اگر ابزار های بازاریابی در هنگام طراحی در آن در نظر گرفته نشده باشد، مشکل خود را به زودی نشان خواهد داد. و شاید متوجه شوید که چقدر زمان و پول از این بابت از دست داده اید.

سئو باید بخشی جدایی ناپذیر از طراحی وب سایت باشد. در این مقاله از دارکوب درباره طراحی سایت و مسائلی که باید برای بازاریابی و سئو در آن در نظر گرفته شده باشد، صحبت می کنیم. و اینکه چطور با خوشحال نگه داشتن کاربران، گوگل را در کنار خود داشته باشیم. و همچنین خطراتی که در این راه وجود دارد و چگونه از وقوع آن ها جلوگیری کنیم.

 

معمولا برای طراحی سایت چه اتفاقی می افتد؟

صاحب وب سایت به یک شرکت متخصص در سئو تماس می گیرد و درباره کمی بودن ترافیک وب سایت از آن ها کمک می خواهد. یا اینکه از بد بودن رتبه وب سایتش در نتایج جستجو ناراضی است. و از آن ها برای بهبود سئو وب سایت کمک می خواهد. در مقابل شرکت متخصص سئو آدرس سایت را می پرسد تا ببیند چه کاری می توان برای آن انجام داد.

مشکل اینجاست، سئو چیزی نیست که بتوان با سیمان به نمای یک ساختمان (وب سایت) چسباند، بلکه سئو باید در پایه های وب سایت در هنگام طراحی مانند بتن در آن ریخته شود. موفقیت بسیاری یا شاید تقریبا همه وب سایت ها، به نوعی موفقیت آن ها در سئو است. و اینکه تصور کنیم حاصلی که از سئو به دست می آید با تبلیغات پرداختی قابل جایگزین است، اساس شکست در بازاریابی اینترنتی می باشد.

 

ساخت وب سایت سازگار با سئو

سئو SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از ابزارهای بازاریابی است که می تواند به طور طبیعی و بدون پرداخت هزینه تبلیغاتی، وب سایت خود را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به رتبه مطلوبی برسانید. سئو از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از افراد پیش از انجام خرید کالا یا خدمات اول آن را در اینترنت جستجو می کنند و این در صد به حدی زیاد است که شما باید در زمان و مکان مناسب حضور کسب و کار خود را با کمک سئو به کاربران یا همان مشتریان بالقوه به اطلاع برسانید، در غیر این صورت شما خارج از حلقه بازاریابی اینترنتی خواهید بود. در حالی که وب سایت به شما یک پایگاه دائمی در اینترنت برای کسب و کار شما فراهم می کند، سئو برای شما فرصت های دیده شده و با ارزشی را ایجاد می کند.

در قدم اول وب سایتی که با سئو سازگار است، توسط موتورهای جستجو به راحتی قابل خواندن و پیمایش است. موتور جستجو می تواند آن سایت را خوانده، بفهمد و به اصطلاح Crawl کند.

پس هدف ما این است که کاری کنیم که وب سایت ما به خوبی با موتورهای جستجو و Crawler ها کار کند نه بر ضد آن ها. اما متاسفانه راه ها و تکنولوژی های زیادی برای توسعه وب سایت وجود دارد که همه آن ها برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مناسب نیستند.

ساخت یک وب سایت سئو پسند نیاز به مقدار زیادی برنامه ریزی و رویکردی ساختارمند برای معرفی خدمات و یا کالاهای یک کسب و کار دارد. که برای بسیاری از کسب و کارها می تواند این پروسه بسیار پیچیده بوده و پیاده سازی کامل آن دشوار باشد.

از منظر بازاریابی وب سایت شما بایستی که بر اساس یک طرح کسب و کار مشخص با جزییات کامل ساخته شود. اگر این طرح کسب و کار را ندارید، اول بایستی به آن بپردازید سپس به سراغ طراحی وب سایت بروید.

اگر تصور کنیم که شما تمام مواد لازم را دارید، خوب باید چه کار کنید؟

 

مسائل پایه ایی

چندین المان وجود دارد که پایه لازم یک وب سایت را برای یک سئوی خوب فراهم می کند، می توان به طور کلی آن را به محتوا، کارایی، اعتبار و تجربه کاربری تقسیم کرد. در ادامه موارد مهمی که در توسعه سایت و سئو اهمیت دارد را بررسی می کنیم.

 

دامنه

کسب و کار شما ممکن است از example.com به عنوان دامنه اصلی استفاده کند. اما ممکن است دامنه های دیگری هم داشته باشید. اطمینان از اینکه نام دامنه شما معنا بدهد و مربوط به آنچه که شما انجام می دهید باشد بسیار مهم است. اطمینان از اینکه که تمام زیر دامنه به درستی به سایت اصلی اشاره دارند و تغییر مسیرها نیز تنها به یک نسخه از سایت با یک URL اصلی متصل اند بسیار مهم است.

برای یک دامنه با معنی اصلا به فکر ساخت دامنه با یک رشته بلند از عبارات کلیدی نباشید. با این نام وب سایت شما تنها جعلی و غیر حرفه ایی به نظر می آید. فضای مجازی مانند دنیای واقعی است از نام دامنه با معنی و واقعی استفاده کنید.

 

هاست

سرعت هاست بسیار مهم است. هاستی با سرعت پایین موجب نارضایتی کاربران می شود. هاست باید با کاربران متناسب باشد. همچنین باید مخصوص پلتفرم وب سایت باشد، برای مثال موتور وردپرس که با وب سایت وردپرس متناسب است.

 

سیستم مدیریت محتوا

انتخاب سیستم مدیریت محتوا (CMS: Content Management System) متناسب با کسب و کار شما می تواند موجب موفقیت یا شکست وب سایت تان شود. وردپرس در بسیاری از وب سایت ها به کار می رود، و یک سیستم مدیریت محتوا قوی است، اما CMS های دیگری هم وجود دارند. CMS هایی که توسط گوگل به راحتی قابل فهم هستند امتیاز بزرگی محسوب می شوند. اما شما بایستی به دنبال سیستم مدیریت محتوایی باشید که برای کسب و کار شما هم مناسب است نه اینکه شما ترجیح می دهید از آن استفاده کنید.

 

در دسترس و قابل پیمایش بودن

اولین قدم در سئو این است که وب سایت برای موتورهای جستجو به اصطلاح قابل خزیدن (Crawl) و قابل فهم باشد.

فهرست بندی

برای فهم و فهرست شدن وب سایت شما در دیتابیس موتورهای جستجو، آن ها باید بتوانند که محتوای وب سایت شما را بخوانند. این یعنی محتوای اصلی وب سایت متن است. نه عکس و ویدئو. حتی با پیشرفت موتورهای جستجو در شناسایی محتوای غیر متنی، هنوز هم متن اصلی ترین محتوا به حساب می آید. اما سعی کنید که این متن به گونه ایی باشد که موتور جستجو با خواندن آن به راحتی بفهمد که کار شما چیست و چه خدماتی را ارائه می دهید.

با این حال تصاویر، ویدئو و فایل های PDF نیز مهم هستند، و می توانند بازدیدکنندگان را به وب سایت شما بیاورند، و باید این محتویات نیز قابل کشف و فهرست بندی برای موتورهای جستجو باشند.

 

ساختار لینک ها

برای فهرست شدن محتویات صفحات به غیر از صفحه اصلی، باید لینک های داخلی وب سایت برای Crawler قابل درک باشد. نوار پیمایش، دایرکتوری های جستجوی درون سایت و فایل نقشه سایت همه به روبات های موتور جستجو به یافتن صفحات جدید در سایت کمک می کنند.

 

ساختار و معماری اطلاعات در وب سایت شما

صفحات وب مانند برگه های پرونده ها می مانند، و طبقات یک قفسه مانند یک دسته یا Category، و کل یک قفسه مانند وب سایت. منظور این است که اطلاعات برای بازیابی شدن و مفید بودن باید به خوبی دسته بندی شده و تا قابل دسترسی باشند. اینکه وب سایت ما دارای اطلاعات با کیفیت و منحصر به فردی باشد کافی نیست. محل اطلاعات در سایت نیز مهم است. اطلاعات باید در یک وب سایت به خوبی نیز سازماندهی شده باشند تا هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو قابل دسترسی و خواندن شوند.

محتوا نه تنها توسط سایت، بلکه توسط موقعیت آن سایت شناسایی می شود. سایت ما دارای یک کشو برای خدمات است، و هر سرویس دارای زیر خدمات در پوشه ها است. سایت ها عمدتا یکسان اند. بنابراین ما نیز به دسته های کلی و زیر دسته ها برای اطلاعات داریم. مثلا دسته ایی به نام کالای دیجیتال که در آن زیر دسته های موبایل، کامپیوتر، کتابخوان و غیره قرار دارد. برای محتویات متنی، سرویس ها و غیره نیز به همین ترتیب صفحات را طبقه بندی می کنیم. شما ساختاری ایجاد می کنید که به طور طبیعی قابل فهم باشد.

برای ساختار دادن به وب سایت می توان از رویکردهای عمقی و عرضی استفاده کرد. یعنی دسته های متفاوت در عمق دسته یا تعداد زیر دسته تقسیم می کنند به شکلی که با حداکثر چهار کلیک یا طبقه بتوان به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

 

URL ها

محتوا با URL بهتر مشخص می شود. یک روش منطقی نام گذاری URL برای ارائه مطالب هم برای انسانها و هم موتورهای جستجو بسیار مفید است. مثلا دسته های و زیر دسته ها و عنوان صفحه نهایی در هنگام پیمایش به ترتیب با یک اسلش آدرس صفحه را بسازند.

 

مسیریابی یا Navigation

ناوبری سایت شما به همان اندازه مهم است. هنگامی که یک سایت به خوبی سازماندهی شده است، ناوبری با ساختار، URL ها و سایر اجزا مانند نقشه های XML به خوبی کار می کند تا به یکپارچه سازی آنچه که در هر صفحه یا قطعه محتوا مربوط است، کمک کند.

ناوبری بیش از یک منو در بالای وب سایت شماست. بلکه مانند یک تابلو راهنما کاربران را به بخش های مختلف سایت هدایت می کند. ناوبری می تواند ابزاری برای افزایش آگاهی از خدمات یا کالا های اضافه شده باشد.

در این راه اشتباه کردن بسیار آسان است. قبل از ساختن سایت باید به نیازها و خواسته های کاربران توجه دقیقی داشته باشید. یک وب سایت یک جزء از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما است. پس درک کاربران در اینجا بسیار مهم است، تا شما بتوانید به اهداف و نیازهای خود در توسعه یک وب سایت دست پیدا کنید.

ناوبري نباید به شناخت واقعی نیاز داشته باشد و نباید کاربر را مجبور به فکر کردن کند. یعنی همه چیز باید در یک نگاه به طور غریزی کاربر را هدایت کند. و طراحی نباید به گونه ایی باشد که کاربر بعد از چندین بار اشتباه مسیریابی را یاد بگیرد. یا مثل برخی وب سایت ها هر بار که ما به آن ها مراجعه می کنیم باید مسیر یا صفحه مورد نیاز خود را مانند حل کردن یک پازل بیابیم.

پس از راحت و شفاف بودن ناوبری وب سایت خود اطمینان پیدا کنید، اگر در تست دیدید که تعدادی افراد هنوز در ناوبری مشکل دارند بدانید که در ترافیک بالا این چند نفر شاید چند صد یا هزار کاربر باشد.

 

مشکلات عمومی

مسائل بالقوه بسیاری با محتویاتی که نمی توانند پیدا شوند یا نمی توانند توسط موتور جستجو فهمیده شوند وجود دارد. که گاهی موتورهای جستجو ممکن است در برابر شما کار کنند. مثلا:

  • صفحه محتوای لینک نشده.
  • محتوای قابل دسترس تنها از طریق موتور جستجو
  • مشکلات فایل های فلش، جاوا، صوتی و ویدئو
  • AJAX و افکت های زیاد
  • فریمها، محتویات embedded از سایر سایت ها
  • زیر دامنه ها، به جای فلدر بندی کردن

اطمینان حاصل کنید که محتویات مهم همیشه به راحتی قابل کشف و فهمیدن باشند و بعلاوه در ساختار وب سایت به شکلی منطقی قرار گرفته باشند.

در آخر اگر همه چیز به خوبی انجام شود، یک انسان و یک موتور جستجو باید پیش از دیدن یک صفحه و یا کلیلک کردن بر روی یک لینک ایده بسیار خوبی داشته باشد، که چه صفحه ای را مشاهده خواهند کرد. سئو سایت شما به سادگی بر این پایه محکم استوار است که توسط معماری اطلاعات و ساختار سایت شما ارائه شده است.

 

طراحی سایت سازگار با دستگاه های موبایل

ما در دوران طراحی موبایل-اول زندگی می کنیم. سایت هایی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند باید به طرح بندی های تلفن همراه وب سایت های خود توجه کنند نه فقط طراحی واکنش گرا Responsive.

با این حال، در سال 2017 طراحی پاسخگو کافی نیست. ما در مورد اهمیت طراحی وب سایت واکنش گر در سال 2012 گفتگو کردیم. پنج سال بعد، با پیشرفت تکنولوژیکی عظیم و شبکه های داده تلفن همراه به طور قابل توجهی بهبود یافته، مشتریان آینده از دستگاه تلفن همراه به عنوان اولین دستگاه و اغلب تنها دستگاه برای ارتباط با کسب و کار شما استفاده می کنند.

برای ایجاد یک طراحی واقعا موبایل پسند و به حداکثر رساندن نتایج از جستجوی های تلفن های همراه، شما باید از نیازهای و خواست کاربران تلفن همراه آگاه باشید. آنچه که یک کاربر در تلفن انجام می دهد، اغلب از آنچه در کامپیوتر انجام می دهد بسیار متفاوت است. حتی اگر بیشتر مشتریان شما خرید را از طریق دستگاه های دسکتاپ انجام می دهند، به احتمال زیاد اولین تماس و یا جستجو را از طریق دستگاه موبایل شان انجام داده اند.

بنابراین برای رضایت کاربران موبایل و راحتی آن ها در استفاده از وب سایت خود تلاش کنید مطئنا این تعداد زیاد کاربران ارزش سرمایه گذاری را خواهند داشت.

 

سرعت صفحه

یکی دیگر از اهداف کلیدی در دوران موبایل، سرعت صفحه است. کاربران ممکن است بی قراری باشند، یا ممکن است همیشه به اینترنت سرعت بالا در تلفن همراه دسترسی نداشته باشند. اطمینان از اینکه صفحات شما سبک هستند، توجه اصلی و اساسی در توسعه وب سایت برای کاربران موبایل است.

برای همین وب سایت خود را با ابزار Google’s mobile-friendly test تست کنید. این ابزار در زمینه های طراحی موبایل پسند، سرعت وب سایت در موبایل و دسکتاپ به شما بازخورد می دهد.

همچنین همه چیز را در یک گزارش کوچک که دقیقا چه کارهایی می توانید انجام دهید تا وب سایت سریع شود به شما ارائه می دهد.

 

قابلیت استفاده

قابلیت استفاده از وب ترکیبی از عوامل دیگر است: طراحی خاص دستگاه، سرعت صفحه، اهداف طراحی و یک رویکرد طبیعی و شهودی برای روی هم قرار گرفتن عناصر وب سایت برای ارتباط با کاربر.

عوامل کلیدی در نظر گرفته شده عبارتند از:

  • طرح بندی صفحه: عناصر مهم باید جایگاه برجسته تری داشته باشند.
  • سلسله مراتب بصری: عناصر مهمتر را بزرگ تر کنید.
  • صفحه اصلی و ناوبری سایت: یک نشانه واضح برای کاربران.
  • جستجوی سایت: سایت های بزرگ نیاز به گزینه جستجوی به شکل قابل توجه دارند.
  • فرم های ورودی: فرم ها را به تا جایی که می شود سبک و آسان کنید.
  • طراحی: طراحی عالی همه چیز را آسانتر می کند.

این تنها یک دید کلی است و هر وب سایت بایستی به طور منحصر به فرد بهینه سازی شود.

 

بازاریابی محتوا

وب سایت شما یک کار دشوار در پیش رو دارد: باید کسب و کار شما را در مقابل مشتریان بالقوه آینده در موتورهای جستجو یاری کند، و سپس باید با این کاربران درگیر شده و آن ها را به مشتری تبدیل نماید.

سایت شما برای کمک به همه این اهداف و سفر مشتری در سایت به محتوا نیاز دارد. محتوا و سئو یک ترکیب مهم در اینجا است، زیرا ممکن است در مقابل مشتری شما گزینه ایی برای مقایسه برای خرید یک کالا یا خدمات باشید.

برای همین روشی که باید با آن محتوای وب سایت را ایجاد کنید بسیار شبیه به مراحل بازاریابی است. یعنی شما کار خود را با آگاهی دادن شروع می کنید و سپس مسیر تصمیم گیری و خرید را برای کاربر هموار می کنید.

محتوای شما برای آگاهی دادن معمولا وبلاگ شما و مقالات اطلاع رسانی هستند. آن ها به مشتری آینده شما کمک می کنند تا مسئله ایی را که با آن روبرو هستند را درک کنند و تجربه و اعتبار شما را در حل آن مسئله را به تصویر می کشد. این کار می توانند با مقالات وبلاگ، راهنما های توصیفی، بخش پرسش و پاسخ انجام شود.

محتوا در مرحله تصمیم گیری به مشتری بالقوه شما کمک می کند تا پیشنهادات شما را مقایسه کند. این محتوا فعالیتی کاربردی است که به تصمیم گیری مشتری کمک می کند.

مرحله تبدیل کاربر به مشتری که در آن خرید انجام می شود. مثلا با ارائه بررسی های تخصصی یا فرصت تست یا نظرت کاربران است که به این مهم می توان دست یافت.

به یاد داشته باشید که مشتریان در سراسر این طیف انواع محتوا را جستجو خواهند کرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه این مناطق از طریق موتورهای جستجو قابل دسترسی باشند.

 

نکاتی از سئو

همانطور که می بینید، قبل از اینکه ما حتی به عناصر آشنا درباره بهینه سازی سایت و صفحات سایت نگاهی بیندازیم، چیزهای دیگری هست که باید توجه زیادی به آن ها داشته باشیم. ما فقط باید در مورد کلمات کلیدی و بهینه سازی اولیه بر روی صفحه زمانی فکر کنیم، که این پایه ی محکم را در سایت خود داشته باشیم. و اگر خوشبختانه ما همه چیز را به درستی ساختار داده باشیم، بهینه سازی واقعی صفحات به مراتب ساده تر می شود.

 

کلمات کلیدی

استراتژی کلمه کلیدی شما بسیار ساده است، زمانی که یک ساختار صحیح داخلی دارید. اگر شما به مطالب قبلی خود در سلسله مراتب سایت و ساختار سایت نگاه کنید، اضافه کردن کلمات کلیدی نسبتا ساده است (کاری که ما اغلب در یک صفحه کاغذ قبل از طراحی انجام می دهیم).

اگر ما در طراحی خود از یک دسته اصلی که همان کلید واژه خدمات و یا کالای ارائه شده ماست شروع کنیم به زیر شاخه های آن برویم، خود به خود کلمات کلیدی ما مشخص هستند. البته شما بایستی منطقه جغرافیایی را نیز در نظر بگیرید.

نکته اینجاست که یک سایت که به خوبی ساختار داده شده است، به شما یک راه خوب برای تعیین استراتژی کلمه کلیدی شما می دهد. شما هنوز هم باید تحقیق انجام دهید، اما می توانید مطمئن باشید که یک استراتژی جامع برای تعریف دقیق تر و مفصل تر دارید.

 

تگ های عنوان های HTML

تگ title  اصلی ترین اسکریپت پشت صحنه است که می تواند نتایج موتور جستجوی شما را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع، این تنها متا تگ است که به طور مستقیم بر موقعیت سایت تاثیر می گذارد.

بهترین روش های برای تگ title عبارت است از:

  • کلمات کلیدی را در ابتدای تگ قرار دهید و طول آن 50 تا 60 کاراکتر داشته باشد.
  • از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی به شیوه ای طبیعی استفاده کنید.
  • از جدا کننده ها برای جدا کردن عناصر مانند دسته و نام تجاری استفاده کنید.
  • یک رویکرد پایدار در سراسر سایت داشته باشید.

حتی در سال 2017، هنوز بسیاری از عناوین صفحه ها بیش از حد بهینه سازی شده اند. ما کلمات کلیدی خود را در تگ عنوان می خواهیم، اما نه به خاطر کلیک و بلکه خوانش انسانی. یک موتور جستجو ممکن است محتوا را رتبه بندی کند، اما یک انسان بر روی آن کلیک می کند، بنابراین این در نظر داشته باشید.

 

توضیحات متا تگ

توصیفات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد. همه ما این را می دانیم، درست است؟ اما البته ما یک نکته را فراموش می کنیم، توصیف متا تگ شما مانند محتوای تبلیغ شما برای آن صفحه در نتایج موتور جستجو است. توضیحات متا تگ شما چیزی است که باعث کلیک کردن بر روی یک لینک می شود. موفقیت در کسب این کلیک ها می تواند به بهبود ترافیک کمک کند.

متا تگ ها می بایست:

  • به درستی محتوای صفحه را توصیف کنند.
  • صفحه را تبلیغ کنند و نرخ های کلیک را بهبود ببخشند.
  • فرآیند فکر کاربر و دلیل آنها برای کلیک کردن روی یک لینک را در نظر داشته باشند.
  • شامل کلمات کلیدی مربوط و طبیعی باشد.

همچنین شرایطی وجود دارد که می تواند قرار ندادن توضیحات متا منطقی باشد. و اجازه دهیم موتور جستجو محتوای را از صفحه بیرون بکشد تا یک توصیف و پیوند دقیق تر برای کاربر ارائه دهند. اما به خاطر داشته باشید که توصیف مختصر شما همیشه نمیتواند تمام نکات را برای یک قطعه محتوای طولانی پوشش دهد.

 

عنوان ها

انتخاب اندازه عناوین می تواند برای سئو بسیار موثر باشد. عناوین اصلی که از H1 شروع شده تا H6 به جزئیات ختم می شود ساختار یک متن را برای کاربر و موتورهای جستجوی مشخص می کند. آنچه اهمیت دارد نوع قرار گرفتن این عناوین است. پس توجه داشته باشید که به طور منطقی از این تگ ها استفاده نمایید. معمولا برای هر صفحه می توان یک تگ H1  و چندین تگ دیگر را به شکل زیر عنوان بوجود آورد. علاوه بر آن سعی کنید که این عنوان ها به طور مرتبط و متعادل حاوی کلمات کلیدی نیز باشند. همه اینها توسط موتورهای جستجو قابل درک است.

 

محتوای صفحه

محتوا به طور عمومی مهمترین پایه سئو است. بدون محتوا سئو معنایی ندارد. در گذشته در محتویات یک وب سایت به شکل افراطی از کلمات کلیدی استفاده می شد، امروز این روش نه تنها کار نمی کند بلکه با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو می تواند مضر نیز باشد.

با یک ساختار خوب وب سایت تمرکز ما بر روی ایجاد محتویات با معنی و مفید است. که در آن ها به طور مناسب و با معنی از کلمات کلیدی استفاده شده است. نه اینکه ما کلمات کلیدی را به زور و بی معنی در سایت خود بگنجانیم.

  • کلمات کلیدی را در محتوا به شکل متناسب قرار دهید
  • محتویات صفحه را با کمک تگ ها به درستی ساختار دهید
  • بهتر است که کلمات کلیدی را در ابتدای محتوا قرار دهید
  • سعی کنید از کلمات کلیدی هم معنی و مشابه استفاده کنید

 

Snippet ها

اسنیپت یک ابزار قدرتمند برای افزایش نرخ کلیک است. ما به طور طبیعی به لیست هایی که در نتایج موتورهای جستجو برجسته می شوند جذب می شویم. بنابراین هرچه می توانید در تهیه محتوایی که نرخ کیلک را افزایش می دهد تلاش کنید.

 

بهینه سازی تصاویر

سئو می تواند در شرایط مناسب ترافیک فوق العاده ایی را به یک وب سایت بیاورد. در اینجا نیز برنامه ما درباره محتوا بسیار اهمیت دارد. با اینکه هنوز گوگل از محتویات داخل تصاویر برای سئو استفاده نمی کند اما ما برای بهینه سازی تصاویر کارهایی برای انجام دادن داریم.

  • نام تصویر: نامی برای تصویر انتخاب کنید که محتوای آن را توضیح می دهد.
  • Alt text: این متنی است که در زمانی که تصویر امکان نمایش ندارد به جای تصویر نمایش داده می شود.
  • دکمه های اشتراک: که بوسیله آن امکان به اشتراک گذاشتن محتوا را در شبکه های اجتماعی فراهم می کنید.
  • بهینه سازی عکس: که با کاهش حجم آن امکان بار گذاری سریع تر آن فراهم می شود.
  • عکس های را نیز در نقشه سایت خود وارد کنید.

بهینه سازی تصاویر بسیار ساده و مفید است. با این حال از استفاده نا بجا از آنها جلوگیری کنید. زمانی که فقط این کار برای سئو انجام می شود نه برای تولید ارزش برای کاربر، ممکن است به عنوان تقلب و یا اسپم شناسایی شود.

 

مشکلات متداول در محتوا

در ادامه مواردی هست که شما باید به عنوان طراح و یا دارنده وب سایت مورد توجه قرار دهید.

محتوای تکراری

باید از محتوای تکراری در وب سایت خود جلوگیری کنید. یک محتوا ممکن است به محتوای دیگر شباهت داشته باشد یا کاملا کپی شده باشد. در هر دو صورت شما باید از این تکرار تا جایی که می شود جلوگیری کنید.

 

تکه تکه شدن کلمه کلیدی

این مشکل به ساختار وب سایت بر می گردد. اگر شما وب سایت را به درستی سازمان دهید و مطالب مرتبط به شکل یک مجموعه ارائه شوند این مشکل وجود ندارد. یعنی که شما نباید به طور متعدد در صفحات پراکنده روی یک کلمه کلیدی کار کنید.

 

دامنه و زیر دامنه ها

یکی از حالاتی که تکرار را در یک سایت بوجود می آورد همین وجود زیر دامنه های مختلف است. زمانی که ما سایت را به دلایل مختلف به زیر دامنه های متفاوت تقسیم می کنیم، مثلا برای زبان ها یا کشور های مختلف. که بهتر است در این زمان تمام وب سایت در زیر یک نام دامنه اما در فلدر های مختلف سازمان داده شود.

به طور کلی می توان گفت موتورهای جستجو به سایت هایی که به طور افراطی از کلمات کلیدی استفاده کرده اند یا دست به خرید بک لینک زده و تجربه کاربری خوبی ندارند، به عبارت دیگر به طور طبیعی اعتبار خود را در بین کاربران و موتورهای جستجو بدست نیاورده اند علاقه ایی ندارند. این سایت ها اگر بتوانند به رتبه ایی دست پیدا کنند دیر یا زود بخاطر کیفیت کم شان این جایگاه را از دست خواهند داد.

 

سئو خارج از سایت

یا همان بک لینک سازی، در واقع لینک دادن سایر سایت ها به سایت شما که به نوعی رای دادن آن ها به شماست. هر چه بیشتر باشد نشان دهنده اعتبار و محبوبیت سایت شماست. خوب اینکه چطور لینک بگردیم سوال است. به طور کلی سه را وجود دارد. لینک های ارگانیک یا طبیعی که سایرین به علت علاقه به سایت شما مطالب را به سایت شما لینک می دهند. دیگری اینکه خود شما سعی کنید که لینک به دست آورید. و سوم روش های سیاه و ممنوعه که به سئوی کلاه سیاه معروف است که ما اصلا آن ها را پیشنهاد نمی کنیم.

معمولا بسیاری از وب سایت ها برای دریافت لینک های با کیفیت مشکل دارند. اینجا کارهایی که شما می توانید برای دریافت لینک انجام دهید را توضیح می دهم.

  • در سایت های مربوط به صنعت خود مقاله بنویسید. با این کار در قسمت نام نویسنده می توانید لینکی به سایت خود دریافت کنید.
  • از همکاران خود بخواهید که از سایت شما دیدن کنند و در صورت تمایل به شما لینک بدهند.
  • برای جذب کلیک و شهرت بیشتر در شبکه های اجتماعی وب سایت خود را تبلیغ کنید.
  • سایت خود را در دایرکتوری های صنعت خود معرفی کنید.
  • محتویاتی متنی و تصویری حاوی نام وب سایت خود را به اشتراک بگذارید.

 

چطور گوگل پلاس به رتبه وب سایت شما کمک می کند

اگر می خواهید در گوگل برتری پیدا کنید شما بایستی که عضو google+ شوید. این یک شبکه اجتماعی است که به شما برای کسب رتبه بهتر کمک می کند. برای مثال وقتی شما با اکانت گوگل پلاس لاگین می کنید در هنگام جستجو نتایج برای شما اختصاصی می شود. و کسانی که با شما دوست هستند در نتایج جستجو با یک آیکون مشخص می شوند. حتی این نتایج در زمان لاگین نبودن متفاوت است.

برای اینکه از مزایای گوگل پلاس برای سایت خود استفاده کنید لازم است که یک پروفایل حرفه ایی برای سایت خود درست کرده و در سایت امکان امتیاز دادن به محتوا از طریق گوگل پلاس را فراهم کنید. حتما پروفایل خود را کامل پر کرده و پست های جذاب و مرتبط در آن قرار دهید. این تمام کاری است که باید انجام شود.

بنابراین یک پروفایل جذاب امکان دیده شدن بیشتری را در نتایج جستجوی اختصاصی پیدا می کند.

 

وب سایت خود را مانیتور کنید

شما برای موفقیت در هر کاری نیاز به ارزیابی و تحلیل در مقاطع مختلف زمانی دارید، تا بفهمید آیا تلاش های شما در جهت مفیدی پیش می رود، آیا بدرستی انجام شده تا نتیجه بدهد؟ در چه زمینه هایی باید بیشتر تلاش کرد و چه زمینه هایی رشد خوبی دارند؟ سئو نیز به آنالیز احتیاج دارد. بنابراین باید از ابزار آن استفاده کنید. شما با Google Analytics می توانید بازدید کنندگان وب سایت خود را مانیتور کنید. شما می توانید بفهمید که بازدید کنندگان با جستجوی کدام کلمه کلیدی به سایت شما راه پیدا کرده اند. شما با استفاده از این اطلاعات می توانید روی کلمات کلیدی که سایت شما در جذب مخاطب ضعف دارد کار کنید. همچنین می توانید با آگاهی از صفحات پر بازدید اهداف ویژه ایی در آن ها داشته باشید و کاربران را به سمت ثبت نام در سایت یا خرید و غیره تشویق کنید.

ابزارهای زیادی برای سئو وجود دارد اما Google Analytics بهترین ابزاری است که می توانید کار خود را با آن آغاز کنید.

 

پشتیبانی

در آخر نکته مهمی باقی می ماند، که دیر یا زود شما با آن مواجه می شوید. وب سایت یک موجود زنده است، اگر محل کسب و کار سنتی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد وب سایت ها و فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اغلب دیده می شود که افراد پس از ساخته شدن وب سایت آن را رها می کنند و حتی زمانی که مشکلی برای آن پیش آماده از طریق مشتریان شان متوجه می شوند. در صورتی که یک وب سایت را می توان با ابزار های مختلف مانیتور کرد که در صورت بروز هر گونه مشکل بتوان بلافاصله برای حل آن اقدام نمود. یا گاه پیش می آید که وب سایت های زیادی به طور همزمان مورد حمله هکر ها قرار می گیرند که در این زمان شرکت های ارائه دهنده زیر ساخت ها، به صاحبان سایت ها هشدار ها و اقدامات پیشگیرانه ایی را ارائه می کنند. بعضی از این عملیات نگهداری توسط صاحب وب سایت قابل یادگیری است، اما برخی نیاز به کارشناس و متخصص پشتیبانی سایت دارد. کاری که شما می بایست انجام دهید این است که در خرید و یا توسعه وب سایت با شرکت های معتبری کار کنید که سابقه طولانی در این زمینه دارند، تا پس از گذشت مدت زمانی همچنان توانایی ارائه خدمات پشتیبانی برای وب سایت را داشته باشند. درخواست پشتیبانی از توسعه دهنده سایت نه تنها کیفیت سایت شما را در زمان استفاده تضمین می کند بلکه در زمان توسعه، می تواند توسعه دهنده را متعهد به ساخت سایتی با کیفیت تر و پشتیبانی راحت تر کند. در غیر اینصورت شاید شما در طول زمان مجبور به پرداخت هزینه های گزاف از بابت مشکلات فنی سایت چه از لحاظ خارج از دسترس بودن و چه از لحاظ پرداخت هزینه های پشتیبانی شوید. برای همین ما در دارکوب پشتیبانی را بخش مهم در توسعه وب سایت می دانیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز