توضیحات کامل تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords :

در میان روش های تبلیغاتی در فضای مجازی و اینترنت دو نوع تبلیغ وجود دارد که توسط موتور جست و جوی گوگل انجام میگیرد بدین صورت که با سیستم های تبلیغاتی خود باعث می شوند وب سایت های متقاضی در صدر رتبه های لیست جست و جو گوگل قرار بگیرند یکی از این سیستم های تبلیغاتی گوگل ادوردز می باشد و دیگری بهینه سازی وب سایت یا سئو سایت می باشد در این مقاله سعی داریم که به شرح گوگل ادرودز بپردازیم . یکی از بهترین راه های تبلیغات ،تبلیغات در گوگل می باشد این تبلیغات می تواند برای صاحبان کسب و کار بسیار موثر باشد خصوصا وب سایت هایی که تازه تاسیس می باشند .

زیرا در طول مدت کوتاهی در رتبه های نخست قرار می گیرند از آنجایی که 70 درصد کاربران در جست و جو فقط 5 وب سایت اول نتایج را بازدید میکنند میتوان نتیجه گرفت که وب سایت های تازه تاسیس که به وسیله تبلیغات گوگل در رتبه های اول تا پنجم قرار گرفته اند مورد بازدید قرار میگیرند و بدین صورت محصولات و تولیدات و خدمات آنها زودتر شناخته می شود . در گذشته شرکت های بزرگ مبلغ زیادی از بودجه خود را صرف تبلیغات در راه های معمول میکردند نظیر تلویزیون ، فیس بوک، رایو و ... که با گذشت زمان بازده منفی داشتند . پس از اینکه گوگل ادوردز به وجود آمد این شرکت ها تبلیغات خود را بر عهده شرکت گوگل گذاشتند . بر اساس تجربه شرکت هایی که از سیستم تبلیغاتی گوگل ادورز استفاده کرده اند نتیجه ی قابل توجه ایی داشتند به طوری که سالانه هزاران دلار صرف این تبلیغات میکنند. بهتر است در مورد این سیستم تبلیغاتی بیشتر بدانیم . در ذیل به تفصیر آن میپردازیم :

تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords

تاریخچه Google AdWords :

هنگامی که گوگل ادوردز به وجود آمد خبر خوشحال کننده ای برای فعالان کسب و کار و همچنین برای مدیران وب سایت ها بود زیرا اکثر آنها وقت حاضر نبودند که کار تبلیغات خود را به دست بازاریابان و طراحان وب سایت ها بسپارند چون هم هزینه های زیادی را باید متقبل میشدند و هم اینکه مدت زمان زیادی را باید منتظر می بودند تا تبلیغات آنها بازده داشته باشد . در سال 2000 شرکت گوگل اعلام کرد که در سرویس های جدید خود سرویس تبلیغاتی جدیدی ابداع کرده است که در مدت زمان کمی وب سایت های متقاضی را می تواند با دریافت مبلغی در رتبه های نخست جست و جوی خود قرار دهد . اساس کار این سیستم تبلیغاتی بدین صورت می باشد که وقتی کاربری کلمه ای را جست و جو کند و سپس بر روی وب سایتی که از این سیستم تبلیغاتی استفاده کرده است ، کلیک کند از حساب کاربری آن وب سایت مبلغی کم میشود . این مبلغ در ابتدا تعیین شده است . سبک کاری گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی می باشد .

تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords

 

گوگل ادوردز چیست ؟

ابتدا لازم است به تعریف گوگل ادوردز بپردازیم ؛ به طور خلاصه می توان گفت که گوگل ادورز به عنوان سرویس تبلیغاتی گوگل بازاری است که از حوزه های دیگر کسب و کار به آن پول پرداخت میکنند تا وب سایت خود را در جایگاه برتر لیست نتایج جست و جو گوگل قرار دهند تا وقتی که کاربری کلمه ای کلیدی مرتبط با آنها را جست و جو می کند وب سایت آنها در صدر لیست باشد زیرا 70درصد کلیک ها در گوگل مربوط به 5 وب سایت اول است .دیگر موتور های جست و جو مانند Yahoo , Bing نیز دارای این سیستم تبلیغاتی هستند اما چون اکثر مردم در سراسر جهان بیشتر از گوگل استفاده می کنند ، سیستم تبلیغاتی گوگل موفق تر بوده است . برای کار با گوگل ادوردز افراد متقاضی ابتدا باید برای خود مبلغی را تعیین کنند سپس بسته به کلیک هایی که بر روی تبلیغات آنها می شود از این مبلغ کاسته می شود . اساس کار گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی است بدین صورت که متقاضیان برای تبلیغ کلمات کلیدی را به گوگل ادوردز می دهند و هر زمانی که آن کلمات جست و جو شود تبلیغات آنها نمایان می شود . وقتی جست و جویی را انجام میدهیم وب سایت هایی که سمت راست لینک آنها Ad نوشته شده است نمونه ایی از وب سایت هایی هستند که از گوگل ادوردز استفاده کرده اند . همچنین مممکن است در کنار لینک آنها کلمه Sponsored links نوشته شده باشد . بهتر است بدانید که بیشتر درآمد شرکت گوگل به وسیله گوگل ادوردز بوده است. برای استفاده از گوگل ادوردز بهتر است آن را به دست متخصصان این زمینه بسپارید طراحان و کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب این کار را با هزینه های مقرون بصرفه برای شما انجام میدهند .برای استفاده از این تبلیغات باید یادگیری هایی انجام گیرد بسیاری از مدیران وب سایت ها از آنها بی خبرند و بجای اینکه گوگل ادوردز برای آنها سودمند باشد باعث از دست رفتن سرمایه تبلیغات آنه می شود . استفاده از گوگل ادوردز بسیار ساده می باشد اما این سادگی زیاد باعث گردیده برای افراد پیچیده شود برای شروع کار بهتر است مبلغ زیادی را هزینه نکنید نکته دوم این است که در ابتدا باید صبور باشید تا نتیجه دلخواهتان حاصل شود . باید این نکته را ذکر کرد که شما میتوانید به سادگی حساب کاربری گوگل ادوردز را برای وب سایت خود ایجاد کنید اما برای اینکه در صدر بمانید باید مدیریت قوی داشته باشید ، استفاده از این سیستم تبلیغات همیشه مناسب و موثر نیست بهتر است فقط برای بازه زمانی کوتاهی از آن استفاده کنید تا نتیجه معکوس آن را نبینید .

تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا گفتیم اساس کار گوگل ادوردز واژه های کلیدی است . به عبارتی دیگر میتوان گفت وب سایت در گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی سرمایه گذاری میکنند . که ممکن است این سرمایه گذاری برای آنها مفید یا مضر باشد . البته اگر هزینه های خود را برای واژه های کلیدی مناسب خود صرف کنید برای شما بدون شک سودمند خواهد بود . از آنجایی که شرکت گوگل یکی از بزرگترین شرکت ها در فضای اینترنت می باشد قطعا سرمایه گذاری در ابتدا موثر است به شرط آنکه مدیریت خوبی داشته باشید . در اینجا لازم است تا با برخی از اصطلاحاتی که در این حوزه به کار می رود آشنا شویم :

کلمات کلیدی Key Words :همانطور که گفته شد اساس کار گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی می باشد . انتخاب کلمه کلیدی مناسب تاثیر زیادی در تبلیغات دارد . می توان گفت قیمت گذاری روی کلمات کلیدی انجام میگیرد . در سال گذشته کلمه کلیدی بسیاری مورد جست و جو قرار گرفت که سهم بسیار زیادی در درآمد شرکت گوگل داشتند . این کلمات را در 20 دسته قرار داده اند و آنها را منتشر کرده اند : بیمه ، وام ، وام مسکن ، وکیل مدافع ،اعتبار ، وکیل ، اهدا ، مدرک ، میزبانی ، ادعا ، تماس کنفرانسی ، تجارت ، نرم افزار ، بازیابی , انتقال مالی ، گاز و برق ، دوره آموزشی ، توانبخشی ، درمان ، خون بند ناف .در گوگل ادوردز 5 نوع کلمه کلیدی وجود دارد Broad ,phrase, Exact ,Negative ,Broad match modifier . شما می توانید برای مدت کوتاهی کلمه کلیدی خود را امتحان کنید و بازده آن را ببینید .با بررسی نرخ تبدیل می توانید بفهمید چه کلمه ای برای شما بهتر است . نوع کلمه کلیدی Broad امکان دسترسی به مخاطب بیشتر را به شما می دهد . در صورتی که کاربری کلمه کلیدی را در جمله ای استفاده کند و آن را جست و جو نماید این کلمه ی کلیدی به هر شکلی که باشد در نتیجه جست و جو تبلیغ شما نیز نمایان میشود .کلمه کلیدی از نوع Broad match modifier تبلیغ شما به تعداد زیادی از مخاطبان نمایش داده می شود علاوه بر اینکه میتوانید نمایش تبلیغ خود را کنترل کنید . استفاده از کلمه کلیدی از نوع Phrase این قابلیت را به شما می دهد که تبلیغ خود را کنترل کنید و همچنین کاربر باید دقیقا و به ترتیب کلمه کلیدی شما را جست و جو نماید.استفاده از کلمه کلیدی Exact باعث میگردد که فقط وقتی که کاربر کلمه کلیدی شما را جست و جو کرد تبلیغ شما نمایان شود .به ازای هر کلیک جست و جو گران از حساب کاربری شما مبلغ اندکی کاسته می شود.

Impression : تعداد دفعاتی است که که نشان می دهد تبلیغ مورد نظر شما برای جست جوی کلمات کلیدی نمایان شده است .به بیانی دیگراین دفعات ، اثرگذاری ها است . اگر تعداد کلیک ها بر عدد اثر گذاری تقسیم شود نرخ کلیک CRT بدست می آید .در اصل عدد بدست آمده آمار افرادی است که با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد وب سایت شما شده اند .نرخ کلیک برای تبلیغ کنندگان باید بسیار مهم باشد زیرا با بررسی آن میزان بازدهی تبلیغات بدست می آید .

کار با گوگل ادوردز مانند حضور در یک مناقصه می باشد . شما بودجه و پیشنهاد خود را متناسب با کسب و کار خود تعیین میکنید با استفاده از فرمول هایی گوگل مشخص می کند که به ازای هر کلیک چه مقدار از هزینه ی شما کثر گردد . اگر وب سایت های دیگر مبلغ بیشتری را برای ان کلمه کلیدی پرداخت کرده باشند درخواست شما مورد قبول نیست و باید رقم خود را بیشتر کنید . می توان نتیجه گرفت که معمولا باید بیشترین رقم را مطرح کرد زیرا شرکت گوگل برای سود خود بیشترین رقم را میپذیرد .اما اگر کسی رقمی کمتر از شما پیشنهاد دهد تمام مبلغ شما خرج نمیگردد و گوگل آن ر صرف بهینه سازی Impression ها می کند پس ممکن است قیمت هر کلیک کم تر از آنچه پرداخت کنید شود .CPC هزینه پرداختی بابت هر کلیک کاربر ان می باشد که با هر بار کلیک آنها از حساب شما کسر میگردد.

تبلیغ گوگل ادوردز Google Adwords :

لازم به ذکر است برای انکه تبلیغ شما در رتبه اول قرار بگیرد باید به خوبی وب سایت خود را اداره کنید چون ممکن است حتی وب سایت هایی که مبلغ کمتر از شما را داده اند به دلیل رعایت نکاتی در وب سایت خود در رتبه اول قرار بگیرند زیرا گوگل فقط به پرداخت هزینه بیشتر اهمیت نمیدهد . برای گوگل مهم است که شما در وب سایت خود چه نکاتی را رعایت میکنید . بهتر است از این تبلیغات نهایت استفاده را کنید تا هزینه ای که صرف گوگل ادوردز کرده اید بوسیله مشتریان به شما بازگردد .

در این مقاله سعی شد تا مواردی را برای شما عزیزان در مورد تبلیغات در گوگل به وسیله گوگل ادوردز ذکر کنیم . اما باید در نظر داشته باشیم که کار با گوگل ادوردز بسیار ساده می باشد اما دارای پیچیدگی هایی است که فقط متخصصان این زمینه از آن آگاه هستند . باید توجه داشته باشید که گوگل ادوردز همیشه برای تبلیغات موثر نمی باشد و بستگی به شرایطی دارد که باید آن را دارا باشید برای آگاهی از شرایط و انجام این تبلیغات پیشنهاد می شود به متخصصان و کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید تا کار شما به بهترین شکل و با بازده بالا انجام گیرد . همچنین پیشنهاد میشود که مقالات دیگر ما در رابطه با تبلیغات در گوگل و گوگل ادوردز که در وب سایت موجود است را مطالعه فرمایید .

کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می توانند کمپین سئوی شما را ایجاد یا شکست دهند.
اگر کلمات کلیدی هوشمندانه ای انتخاب کنید، محتوایی با پتانسیل برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک ارزشمند ماه به ماه تولید خواهید کرد. اگر کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، محتوای شما فقط ترافیک کم ارزشی را جذب می کند یا اصلاً هیچ ترافیکی را جذب نمی کند.
بنابراین چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای سئو انتخاب می کنید؟
بسیاری از مردم این فرآیند را بیش از حد پیچیده می کنند، اما واقعیت این است که آنقدرها هم سخت نیست.
در اینجا نحوه انجام آن در چهار مرحله ساده آمده است:
•    کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک جستجو را پیدا کنید
•    اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد می کنید که با هدف جستجو هماهنگ باشد
•    اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی دارای "پتانسیل تجاری" است
•    مطمئن شوید که می توانید برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنید
•    راهنمای مبتدی برای تحقیق کلمات کلیدی
•    در تحقیق کلمات کلیدی جدید هستید؟ (با ما در ارتباط باشید)
•    راهنمای مبتدی برای تحقیق کلمات کلیدی

1. کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک جستجو را پیدا کنید

تا زمانی که مردم واقعاً به دنبال یک کلمه کلیدی باشند، هدف قرار دادن آن فایده ای نداردو به این دلیل است که رتبه ‌بندی بالا برای کلمه کلیدی که کسی آن را جستجو نمی‌کند و ترافیکی را برای شما ارسال نمی‌کند بنابراین شما به پتانسیل ترافیکی نیازی ندارید و برای یافتن آنچه مردم به دنبال آن هستند، به کلمات کلیدی نیاز دارید. گوگل یک برنامه رایگان به نام Keyword Planner دارد و روش کار بسیار ساده است: شما یک موضوع را وارد می‌کنید و ایده‌های کلیدی مرتبط و حجم جستجو را باز می‌گرداند. به عنوان مثال، در اینجا چند ایده و حجم جستجو برای "غذای گربه" به ما ارائه می شود:
Google Keyword Planner (GKP) یک نقص عمده دارد:
 فقط محدوده حجم جستجو را نشان می دهد، نه حجم جستجوی ماهانه واقعی (مگر اینکه در حال اجرای تبلیغات باشید)، برخی از این محدوده ها نیز بسیار بزرگ هستند. این امر برای تشخیص اینکه کدام یک را اولویت بندی کنید بسیار سخت می کند زیرا دامنه بسیار گسترده است و این کلمه کلیدی می تواند 10 هزار جستجوی ماهانه، 40 هزار، 80 هزار، 100 هزار جستجو داشته باشید ولی هیچ راهی برای دانستن وجود ندارد. برای بدست آوردن تخمین های دقیق حجم جستجوی کلمه کلیدی، به ابزار شخص ثالثی مانند Keywords Explorer نیاز دارید، این ابزار تقریباً مانند GKP عمل می کند و شما یک کلمه کلیدی موضوع مانند : (بذر گیاه) را وارد می‌ کنید و ایده‌های کلمه کلیدی و حجم جستجوی ماهانه را به شما نشان می‌دهد. تفاوت این است که تخمین های حجم جستجو بسیار دقیق تر هستند و همچنین معمولا ایده های بیشتری نسبت به GKP دریافت می کنید. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی"غذای گربه" را وارد کنید و گزارش تطابق شرایط را بررسی کنید، بیش از 416000 ایده برای کلمه کلیدی با حجم جستجو و داده های دیگر دریافت می کنیم:
به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر پتانسیل ترافیک بالاتری دارند ولی با این حال، با توجه به حجم جستجو، رتبه بندی در موقعیت قطبی برای برخی از کلیدواژه ها، ترافیک بیشتری را نسبت به آنچه تصور می کنید، به ارمغان می آورد.
برای مثال، حجم جستجوی «بهترین غذای گربه» در اینجا آمده است 69 هزار دلار:
مروری بر کلمه کلیدی "بهترین غذای گربه " 69 هزار خیلی بالا می باشد اما اگر به نمای کلی SERP بروید و ترافیک تخمینی را به صفحه رتبه برتر بررسی کنید، خواهید دید که پتانسیل ترافیک این موضوع در واقع بسیار بالاتر است:
صفحه با رتبه برتر تقریباً 144298 بازدید ماهانه جستجوی ارگانیک دریافت می کند. این بیشتر از دو برابر حجم جستجو برای "بهترین غذای گربه " است و از طرف دیگر، برخی از موضوعات با توجه به حجم کلمات کلیدی سر آنها ترافیک کمتری را نسبت به آنچه انتظار دارید به ارمغان می آورند.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی "غذای توله گربه" دارای حجم جستجوی 22K می باشد ،اما صفحه با رتبه برتر فقط 7 هزار بازدید ماهانه برآورد می شود:
بنابراین وقتی به دنبال کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک هستید، هرگز تنها به حجم جستجو تکیه نکنید. بررسی کنید که صفحه با رتبه برتر چقدر ترافیک دریافت می کند زیرا تخمین بهتری از پتانسیل ترافیک موضوع به طور کلی است.

2. مطمئن شوید که می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد

به طور کلی، جستجوگران هنگام تایپ چیزی در گوگل به دنبال انجام یکی از سه کار هستند:
1.    چیزی یاد بگیر
2.    چیزی بخر
3.    یک وب سایت خاص پیدا کنید این به عنوان هدف جستجو (نیت پشت جستجو) شناخته می شود.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای دنبال کردن، مهم است که فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید محتوایی تولید کنید که با هدف جستجو هماهنگ باشد. این به این دلیل است که گوگل به سادگی نوع محتوایی را که جستجوگران به دنبال آن نیستند رتبه بندی نمی کند. برای برخی از کلمات کلیدی، هدف جستجو از خود کلمه کلیدی آشکار است. اگر شخصی «چگونه گربه تربیت کنیم» را در گوگل تایپ کند، واضح است که به دنبال یادگیری است نه خرید. بنابراین احتمالاً باید برای رتبه بندی این کلمه کلیدی، یک پست وبلاگ ایجاد کنید، نه صفحه ای که خدمات آموزشی گربه  شما را می فروشد. برای سایر کلمات کلیدی، قصد و نیت کمی کمتر ... واضح است.
به عنوان مثال کلمه کلیدی مانند "پروتئین گیاهی" را در نظر بگیرید. آیا فردی که به دنبال این است به دنبال خرید پروتئین گیاهی، آشنایی با بهترین و بدترین پروتئین های گیاهی یا چیز دیگری است؟ بهترین مکان برای یافتن پاسخ این سوال در نتایج جستجو است. اگر این کار را انجام دهیم، می بینیم که تقریباً تمام نتایج، پست های وبلاگی هستند که بهترین پودرهای پروتئین را فهرست می کنند. بنابراین واضح است که این جستجوگران هستند برای یادگیری نه خرید مگر اینکه وبلاگی داشته باشید، احتمالاً این کلمه کلیدی خوبی برای رتبه بندی نیست.
بیایید نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی دیگرمانند "لانه گربه" را بررسی کنیم:
در این مورد، تقریباً تمام نتایج برتر صفحات دسته‌بندی از فروشگاه‌های معروف تجارت الکترونیک هستند. بنابراین واضح است که این جستجوگران به دنبال خرید هستند. بنابراین، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی برای فروش لانه گربه نداشته باشید و بتوانید یک صفحه دسته بندی تجارت الکترونیک برای این نوع محصول در سایت خود ایجاد کنید، انتخاب این کلمه کلیدی برای دنبال کردن عاقلانه نیست.

3. مطمئن شوید که کلمه کلیدی دارای «پتانسیل تجاری» است

"پتانسیل کسب و کار" نشان می دهد که رتبه بندی یک کلمه کلیدی چقدر برای کسب و کار شما سودآور خواهد بود. اگر هدف جستجو نیاز به صفحه محصول یا دسته بندی تجارت الکترونیک دارد، پاسخ به این سوال بسیار ساده است فقط از خود بپرسید که آیا این محصول را می فروشید یا به چه گونه ای آن را می فروشید؟
 اگر پاسخ مثبت است، کلمه کلیدی دارای پتانسیل تجاری است. اما اگر هدف جستجو مستلزم یک پست وبلاگ یا محتوای اطلاعاتی دیگر باشد، این سوال کمی دشوارتر است. این به این دلیل است که باید در نظر بگیرید که آیا می توانید به طور طبیعی محصول یا خدمات خود را در آن محتوا قرار دهید یا خیر.
به عنوان مثال ما درشرکت طراحی سایت دارکوب، یک کلمه کلیدی مانند "چگونه رتبه اول گوگل بشویم " پتانسیل تجاری بالایی دارد زیرا ما خدمات SEO را به افراد در انجام تحقیقات کلمات کلیدی ارائه می دهیم برای ما آسان است که آن ابزار را به طور طبیعی در یک پست وبلاگ در مورد این موضوع بدون به نظر رساندن فشار وارد کنیم.
اما کلمه کلیدی مانند "نحوه نصب گوگل آنالیتیکس" یک موضوع "پتانسیل پایین کسب و کار" برای شرکت طراحی سایت دارکوب است و دلیل آن این است که این موضوع برای مخاطبان هدف ما جذاب است، اما ارزش تجاری آن پایین است.
در اینجا مقیاسی است که ما برای ارزیابی پتانسیل تجاری برای پست های وبلاگ استفاده می کنیم:
جدول امتیازات 3 تا 0 به همراه توضیح معیارهای کسب هر امتیاز. هر چه امتیاز بالاتر باشد، پتانسیل کسب و کار بیشتر است به یاد داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری به این معنی نیست که باید فروش محتوای خود را افزایش دهید. در واقع، کاملا برعکس. شما در حال انتخاب کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری بالا هستید تا هرگونه اشاره و اشاره به محصول یا خدمات شما در محتوای شما واقعا مفید باشد و به مخاطبان شما کمک کند تا مشکل خود را حل کنند.

4. مطمئن شوید که می توانید برای کلمه کلیدی رتبه بندی کنید

در تئوری، هر کسی با تلاش کافی می تواند برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کند.اما در دنیای واقعی، رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی سخت تر از سایرین است، به خصوص در کوتاه مدت تا میان مدت. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که یک کلمه کلیدی را دنبال کنید باید دشواری رتبه بندی آن را ارزیابی کنید، ساده ترین راه برای مقایسه دشواری رتبه بندی نسبی کلمات کلیدی بالقوه، استفاده از نمره دشواری کلمه کلیدی است.

KD چیست ؟

KD مخفف کلمه Keyword Difficulty است و تخمینی از سختی رتبه بندی در صفحه اول گوگل (معروف به 10 نتیجه جستجوی برتر) برای یک کلمه کلیدی را نشان می دهد. KD در مقیاسی از 0 تا 100 اندازه گیری می شود که رتبه دوم سخت ترین است.
امتیاز KD را در کنار همه کلمات کلیدی در Keywords Explorer خواهید دید:
گزارش شرایط تطبیق امتیاز KD برای هر کلمه کلیدی هر ابزار سئو سختی کلمات کلیدی را به روش خود اندازه گیری می کند. ما بر اساس تعداد بک لینک ها به صفحات با رتبه برتر فعلی است. به عبارت دیگر، هرچه امتیاز KD یک کلمه کلیدی بالاتر باشد، احتمالا به بک لینک های بیشتری نیاز خواهید داشت تا در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.می توانید کلمات کلیدی را با نمره KD درKeywords Explorer فیلتر کنید. بنابراین اگر می‌خواهید فقط کلمات کلیدی کم‌سختی را ببینید، کافی است حداکثر فیلتر را روی چیزی کم مانند ۱۰ تنظیم کنید.
امتیازات KD کلمات کلیدی با اعمال فیلتر
اکنون ذکر این نکته مهم است که بسیاری از عوامل دیگر بر دشواری رتبه‌ بندی واقعی یک کلمه کلیدی تأثیر می‌گذارند، بنابراین نباید به طور کامل به نمرات دشواری کلمات کلیدی در ابزارهای سئو متکی باشید این امتیازها برای یافتن کلمات کلیدی کم مشکل بر اساس برخی معیارها به شما ارائه می دهند. در مورد ما، این تعداد بک لینک هایی است که احتمالاً برای رقابت به آن نیاز دارید. اگر می خواهید در مورد سایر عواملی که باید هنگام جستجوی کلمات کلیدی کم رقابت در نظر بگیرید بیشتر بدانید، منبع زیر را بررسی کنید.
کلمات کلیدی منفی و کلمات کلیدی مثبت در تبلیغات گوگل
کلمات کلیدی منفی، کلمات شگفت انگیزی هستند که گوگل برای تبلیغ کنندگان خود در دسترس قرار داده است و همه ما از نکات مثبت انتخاب کلمات کلیدی و علایق مناسب و اینکه چگونه برای هدف قرار دادن شخصیت ما مفید هستند. کسانی که عبارات مشابه را جستجو می کنند اما علاقه ای به تبلیغات ما ندارند رد نمی کنند و به همین دلیل است که ما باید از کلمات کلیدی منفی به عنوان فیلتر استفاده کنیم. تسهیل تبلیغات تجاری کار با کلمات کلیدی روشی موثر برای دستیابی به بازار هدف از طریق تبلیغات آنلاین است. نکته دشوار این است که بدانیم چه زمانی باید سلطنت را به عقب برگردانیم. آیا به بازار بسیار گسترده ای رسیده اید؟ در حالی که برای هر مدیر کمپین بازاریابی بسیار مهم است که کلمات کلیدی خود را با دقت جمع آوری کند، ممکن است یک جنبه مهم تر از SEO را فراموش کنند: کلمات کلیدی منفی. گوگل چندی پیش کلمات کلیدی منفی را وارد کرد، اما اخیرا جامعه بازاریابی دیجیتال واقعا از آنها استفاده کرده است. می توانید از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید تا تاثیر قابل توجهی ایجاد کنید، بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهید و درست در مقابل افرادی که آماده ورود به قیف فروش شما هستند قرار بگیرید.

کلمات کلیدی منفی در مقابل مثبت

این کلمات کلیدی به همان روش کلی کار می کنند، جایی که برای اجرای یک عمل در جای خود قرار می گیرند، یا در مورد کلمات کلیدی منفی برای متوقف کردن یک عمل، در اینجا قابل بحث است که هیچ کلمه کلیدی "بهتر" بین گزینه های منفی و مثبت وجود ندارد. بهترین شرط شما برای یک کمپین PPC مولد، کارآمد و موثر این است که از هر دو آنها با هم استفاده کنید. کلمات کلیدی مثبت کلماتی هستند که به گوگل می گویید از آنها به عنوان محرک برای تولید تبلیغ شما استفاده کند. با این حال، با فراگیر کردن کلمات کلیدی  مانند "رژیم غذایی"، تبلیغاتی ایجاد می کنید که به بازار بسیار گسترده ای می رسد. افرادی که "رژیم غذایی" را جستجو می کنند ممکن است یک برنامه غذایی چاپی را بخواهند تا آنها را از طریق ایجاد وعده های غذایی در خانه یا وعده های غذایی تحویلی راهنمایی کند. با استفاده از کلمات کلیدی منفی، می توانید اطمینان حاصل کنید که یک تبلیغ فقط برای مخاطبان خاص تولید می شود. می توانید یک کلمه کلیدی منفی یا بسیاری از آنها را به کل کمپین، حساب کاربری یا یک گروه تبلیغاتی خود اختصاص دهید. علاوه بر این، می‌توانید از واریانس‌های کلمات کلیدی با گزینه‌هایی مانند «تطابق دقیق»، «عبارت» یا «گسترده» استفاده کنید.

مزایای کلمات کلیدی منفی

اگر کمپین تبلیغاتی شما عملکردی را که انتظار داشتید نداشته باشد، کلمات کلیدی منفی ممکن است راه حل باشند. استفاده از این کلمات کلیدی برای فیلتر کردن یا جدا کردن کسب‌وکارتان از عبارت‌های جستجوی محبوب کاربران می‌تواند ترافیک نامربوط را کاهش دهد، هزینه هر کلیک (CPC) را کاهش دهد، بازگشت سرمایه (ROI) شما را بهبود بخشد و نرخ کلیک (CTR) شما را افزایش دهد.
ایجاد گروه های تبلیغاتی مرتبط بیشتر
یکی از مبارزات دائمی تبلیغ‌کنندگان دیجیتال، ایجاد گروه‌های تبلیغاتی مرتبط است. هنگامی که از کلمات کلیدی منفی در ترکیب با کلمات کلیدی مثبت خود استفاده می کنید، می توانید بر روی یک گروه خاص تمرکز کنید. تیم تبلیغاتی شما می تواند یک صدا یا شخصیت واحد را متناسب با کمپین ایجاد کند.

افزایش نرخ کلیک

نرخ کلیک یک نگرانی قابل توجه است، و اینجاست که کلمات کلیدی منفی می درخشند. کلمات کلیدی مثبت برای ترغیب بینندگان به کلیک کردن کار می کنند که برای تبلیغ شما هزینه ای از شما دریافت می کند. کلمات کلیدی منفی تضمین می کنند که کلیک ها را روی پرس و جوهای نامربوط هدر نمی دهید.

افزایش نرخ تبدیل

از آنجا که کلمات کلیدی منفی مواردی را فیلتر می کنند که احتمالاً تأثیر کمی خواهند داشت یا تبدیل نمی شوند. تبلیغ شما در طول عبارات خاصی ظاهر نمی شود و بسیاری از شرکت ها از آنها برای اجتناب از ظاهر شدن در برابر جستجوهای رقبا استفاده می کنند. همه این جنبه ها منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود.

استفاده از کلمات کلیدی منفی به عنوان فیلتر

کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کنند تا روی بازار هدف خود تمرکز کنید و کمپین خود را معنادار کنید. بسیاری از شرکت ها از کلمات کلیدی منفی به عنوان فیلتر یا روشی برای جدا کردن خود از جستجوی رقبا استفاده می کنند.

استفاده از کلیدواژه های مثبت و منفی در متن

شما می توانید از همان ابتدای برنامه ریزی کمپین خود استفاده از کلمات کلیدی مثبت و منفی را دست به دست هم دهید. همانطور که در بالا ذکر شد، کلمات کلیدی منفی شما احتمالا در طول تحقیقات کلمه کلیدی مثبت شما ظاهر می شوند، در کنار استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Google Search Term Report یا SEMrush، حتماً کلمات کلیدی خود را نیز در گوگل جستجو کنید. لیست کلمات کلیدی مثبت شما احتمالا به طور قابل توجهی طولانی تر از لیست کلمات منفی شما خواهد بود با این حال، این چند کلمه باید تاثیر قابل توجهی داشته باشد. هنگام تعیین نحوه عملکرد کلمه کلیدی خود، دلیل اضافه کردن کلمات کلیدی خود را در نظر بگیرید گوگل اجازه می دهد تا برای سه تابع کلمه کلیدی منفی مختلف تطابق گسترده ای برای کلمات کلیدی منفی که در ظرفیت تطابق گسترده ارائه می شوند در هیچ جستجویی با کل کلمه کلیدی ظاهر نمی شوند. اگر کلمات کلیدی منفی خود را اضافه کرده باشید، هر گونه جستجو با آن کلمات اجازه نمایش آگهی را نخواهد داد. تطابق گسترده حتی از جستجوهایی که در آن کلمات نامرتب ظاهر می ‌شوند، جلوگیری می‌ کند. تطابق دقیق این نوع کلید واژه منفی تنها زمانی از نمایش آگهی جلوگیری می کند که عبارت جستجو دقیقا به همان شکلی باشد که قبل یا بعد از کلمه کلیدی وجود نداشته باشد. تطابق دقیق هر جستجویی را محدود می کند، از جمله کلمه کلیدی را از ایجاد یک افزودنی محدود می کند. هنگام استفاده از نوع کلمه کلیدی مطابقت دقیق، حتما املای خود را دوباره بررسی کنید. تطابق عبارت این تطابق ظاهر یک تبلیغ را فقط در صورتی محدود می کند که کلمات به ترتیب دقیق باشند، اما می تواند کلمات دیگری در جلو یا بعد از عبارت داشته باشد و می تواند محدودیت کمتری نسبت به تطابق گسترده یا تطابق دقیق داشته باشد. این گزینه روش محافظه کارانه استفاده از کلمات کلیدی منفی است. پس از تحقیق و تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از لیست های خود، باید آنها را به Google Ads وارد کنید. افزودن کلمات کلیدی منفی آسان است و بسیار شبیه به فرآیند افزودن کلمات کلیدی مثبت است. گوگل دستورالعمل های کامل و واضحی را برای کاربران خود ارائه می دهد. مثل همیشه حتماً کمپین خود را تنظیم کنید و کلیدواژه‌های مثبت و منفی را هنگام پیگیری تأثیر تبلیغات خود تنظیم کنید.

نتیجه گیری نهایی

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو چندان پیچیده نیست. شما فقط به دنبال کلمات کلیدی هستید که در آن:
1- پتانسیل ترافیک بالاست.
2- پتانسیل کسب و کار بالاست.
3- شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو هماهنگ باشد.
4- شما در واقع شانس رتبه بندی دارید.
5- ممکن است برای یافتن کلمات کلیدی متناسب با شرایط، کمی غربالگری لازم باشد، اما مطمئناً شدنی است.
مطالعه پیشنهادی شرکت دارکوب: گوگل ادوردز چیست؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز