پشتیبانی سایت مهم تر از ایجاد سایت

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

در ابتدا به توضیح وب سایت می پردازیم و سپس از پشتیبانی و نگهداری آن برایتان مطالبی را بیان می کنیم؛ پس از آن از اهمیت و ضروری بودن آن برای شما مواردی را بازگو می کنیم تا خودتان بتوانید اهمیت بیشتر پشتیبانی و نگهداری وب سایت را نسبت به ایجاد سایت مقایسه کنید.

 

وب سایت چیست؟

وب سایت (Website) به یک مکان منطقی و غیر قابل لمس در اینترنت می گویند که صفحه یا صفحاتی را برای هدف و اطلاعات خاصی در خود نگه می دارد و آن را به کاربران اینترنتی نمایش می دهد.

طراحی وب سایت

به روند برنامه ریزی شده برای ایجاد یک سایت که از اجزای کوچک تشکیل شده است را طراحی سایت می گویند.طراحی وب سایت شامل المان هایی همچون متون، تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و برنامه نویسی می باشد، که تمامی این موارد بر روی صفحات مرورگر قابل رویت می باشند.

برای اینکه این صفحات مقیاس پذیری و انعطاف پذیری بیشتری هم در مرورگر و هم در نمایشگرهای مختلف داشته باشند، برنامه نویسان بیشتر از زبان های HTML و CSS استفاده می کنند که این زبانها، کار برنامه نویسان را در استفاده از نرم افزارهای گرافیکی بسیار آسان می کند.زبان های دیگری که میتوان در برنامه نویسی تحت وب از آنها یاد کرد جاوا Java، پی اچ پی PHP، ای اس پی دات نت ASP.Net، سی شارپ C# و ... می باشند.

 

انواع طراحی سایت

وب سایت ها به طور کلی به دو دسته استاتیک یا ثابت (Static) و داینامیک یا پویا (Dynamic) تقسیم می شوند.

طراحی سایت استاتیک

در وبسایت های استاتیک، به ازاء هر صفحه ی وب سایت یک فایل جداگانه بر روی سرور قرار می گیرد و زمانی که صفحه فراخوانی شود، این فایل دقیقا از صفحه بازخوانی می شود.از مزایای این روش که البته تا سال 2015 میلادی برای مردم جذاب بود می توان به سرعت بالای بارگزاری سایت، امنیت بالا و راحتی در طراحی اشاره کرد.

کاهش قیمت فضاهای میزبانی و مناسب تر شدن هزینه های فضای میزبانی و بالا رفتن امنیت سرورها، باعث شد که مردم به سمت سایت های پویا روی بیاورند.البته هنوزهم از سایت های استاتیک در بخش هایی از وبسایت های داینامیک استفاده می شود.

 

طراحی سایت داینامیک

صفحات این دست از سایت ها طوری طراحی می شوند که خود صفحه ثابت است اما محتوای آن متغیر می باشد.ساختار این صفحه ها به وسیله یک برنامه سرور که اسکریپت های سمت سرور را فرآوری می کند، ایجاد می شود.

محتوای این صفحات براساس جستجوی کاربر ایجاد می شود.این یعنی محتوای آن صفحه بر روی سرور به صورت ثابت قرار ندارد و زمانی که کاربر صفحه ای را از یک سایت داینامیک فراخوانی می کند، این صفحه روی سرور ایجاد می شود و برای کاربر و کلاینت ارسال می شود.

در وبسایت های داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می کنند.

 

وب سایت ها رسانه های دوطرفه و متقابلی هستند که به کاربران خود این توانایی را می دهند تا بتوانند به سرعت در فضای وب به اطلاعات مدنظرشان دسترسی داشته باشند؛ و نقطه عطف وب سایت در این است که ارتباط اینترنت و دسترسی به وب سایت از هر جایی می تواند صورت بپذیرد.

بسیاری از کاربران اینترنت سایت ها فقط ظاهر گرافیکی و رابط کاربری زیبای وب سایت را مشاهده می کنند و نمی دانند در پشت صحنه این ظاهر کلی سایت هزاران خط HTML و زبان های برنامه نویسی دیگر قرار دارد و اینکه سایت ها چقدر پیچیده هستند.

به دلیل پیچیدگی ذاتی این رسانه، حتی ساده ترین سایت، می تواند شامل اشکالات و نواقص هر چند کوچک اما مهم باشد.در ضمن همانطور که می دانید سایت ها در محیط های شبیه سازی و بر روی مرورگرها یا پلتفرم های دیگر تست می شوند.خب اگر دو جمله بالا را در کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد تصور اینکه صرفا یک سایت راه اندازی شده است و بر روی فضای اینترنت قرار گرفته، کارش تمام شده و آماده فعالیت صد در صد است کاملا غیر منطقی و اشتباه است.

هر وب سایت، چه پایه و ساده و چه حرفه ای و پیچیده حداقل به برخی موارد نگهداری و پشتیبانی نیازمند است که می توانند شامل:

  • افزونگی (جایگزینی سیستم) و پشتیبان گیری / تعمیر و به حال قبلی برگرداندن (Restoring Planning)
  • نظارت نرم افزار و سرور
  • به روز رسانی و ارتقا نرم افزار و سرور
  • ارتقا و نظارت بر سازگاری متقابل با مرورگر
  • مانیتورینگ عملکرد سامانه
  • نظارت بر روی محتوا و به روز رسانی های سیستمی

اندازه، پیچیدگی، اهمیت نسبی و ارزش و اعتبار کسب و کار سایت برای صاحب آن تعیین می کند که چه سطحی از نگهداری و مراقبت برای سایت نیاز می باشد و چه میزان هزینه بابت آسودگی خیال در این حوزه باید بپردازد.

 

چرا برنامه های پشتیبانی و نگهداری وب سایت مهم می باشند؟

بیشتر مشتریان و بازدیدکنندگان همیشه خواهان تغییرات، پیشرفت و اصلاح وب سایت خود می باشند و این اتفاق کاملا اجتناب ناپذیر است چرا که امروزه مشتریان در درک قابلیت های فناوری و ویژگی های جدید و ضروری یک سایت و پاسخ دهی بی درنگ در عصر حاضر، در حال رشد می باشند و رشد این درک، خواسته ها و نیازهای آنان را بیشتر خواهد کرد و این سایت ها و صاحبان آن هستند که باید به این نیازها پاسخگو باشند.

معمولا سایت ها و برنامه های مبتنی بر وب در فواصل مختلف زمانی مشکلات فنی خواهند داشت که در برخی از این اوقات به کارکنان فنی یا متخصصین نیاز است.پس با توجه به این موضوع پشتیبانی مداوم، آموزش، نگهداری، پشتیبان گیری، ارتقا، به روز رسانی برنامه ها و ارتقا و اصلاح سایت، امری محتاطانه و درست است که باید همیشه در دستور کسب و کار ما قرار بگیرند.به همین دلیل تمامی صاحبان وب سایت به خصوص شرکت ها و کسب و کارهای متوسط و کلان باید با شرکت ها پشتیبانی و نگهداری سایت همانند شرکت طراحی سایت دارکوب در ارتباط باشند.

 

پشتیبانی و نگهداری چیست؟

در زمینه وب سایت، "پشتیبانی و نگهداری" شامل فعالیت، ارتباطات و تعامل بین کارفرمایان و شرکت پشتیبان است که باید برای حفظ و رشد سایت یا برنامه مبتنی بر وب با هم در ارتباط باشند.پشتیبانی عموما شامل مفادی همچون تماس های تلفنی، ارتباطات ایمیلی، تحقیق و هر تلاش دیگری از سوی شرکت پشتیبان برای فهمیدن نیازهای فعلی شما می باشد، و این کار باید به صورت مداوم و همیشگی انجام شود چرا که نیازهای سایت و صاحبان انها به زمان خاصی ختم نمی شود و این خواسته ها و اصلاحات عموما همیشگی می باشند.پشتیبانی با سلامت کلی و ثبات وبسایت یا برنامه تحت وب رابطه مستقیم دارد.

 

چرا پشتیبانی مورد نیاز است؟

برای سایت های معمولی و پایه (سایت های استاتیک و برپایه HTML)، پشتیبانی معمولا به معنای کمک در تغییر متون و عکس در سایت می باشد.این نگهداری و به روز رسانی محتوا اغلب بر عهده مدیر سایت می باشد.اگر چه در صورتی که مدیر یا صاحب وب سایت با HTML و CSS برای اصلاح و به روز رسانی آشنایی نداشته باشند، این کار می تواند توسط متخصص HTML که می توان این افراد را از شرکت های طراح سایت درخواست و استخدام کرد، انجام شود.

برای وب سایت های پویا و عملیاتی،پشتیبانی اغلب به معنای  کمک به استفاده از کنسول مدیریتی و سیستم مدیریت محتوایی می باشد.با اینکه این کنسول ها رابط کاربری آسانی برای استفاده دارند، اما دارای برخی پیچیدگی ها حتی برای افراد با تجربه در این زمینه می باشند.علاوه بر این، هر سایت براساس نیازهای کسب و کار و خواسته صاحبان سایت شخصی سازی، تنظیم و ایجاد می شود؛ بنابراین استفاده از دستورالعملی کلی برای استفاده از کنسول تمامی وب سایت ها، امری دشوار و حتی غیر ممکن است.به جای آن دستورالعمل های سفارشی و یا آموزش به دارندگان وبسایت، برای استفاده صحیح از کنسول سایت بهترین انتخاب است.

سایت های داینامیک (Dynamic) یا عملیاتی معمولا ترافیک و کاربرد و استفاده بیشتری نسبت به سایت های معمولی و ابتدایی دارند، و این بدان معناست که احتمال بیشتری برای بروز خطا و مشکل وجود دارد.

 

دامنه و مفاد عمومی شرکت ها برای خدمات پشتیبانی

1-اطلاعات عمومی، آموزش و پشتیبانی و ارتباط به طور مستقیم با مدیریت اداری صاحبان  و مدیران شرکتها و وبسایت و  یا برنامه مبتنی بر وبسایت برای توسعه.

2- اطلاعات عمومی، آموزش و پشتیبانی برای پیکربندی سرور و سرویس میزبانی و ارتباط با این افراد و دادن دسترسی به صاحبان سایت (در مسائلی که در رابطه با سرویس های میزبانی یا همان هاستینگ مطرح می شود، تمامی کارها را پشتیبان باید انجام دهد و کمترین مزاحمت برای وب مسترها به وجود بیاید).

3- مشاوره فنی به مدیریت اداری و صاحبان وبسایت جهت رشد و ارتقای سایت یا برنامه تحت وب

 

چرا نگهداری و پشتیبانی سایت ضروری است؟

مگر می شود ما یک خودرو خریداری کنیم، از آن استفاده کنیم و اصلا آن را نه به تعمیرگاه یا کارواش ببریم؟!

آیا این امکان وجود دارد، بدنی که خداوند در اختیار ما قرار داده است را بدون توجه به سلامتی و پاکیزگی به حال خود رها کنیم و در طول عمرمان نه به پزشک مراجعه کنیم و نه برای پاکیزگی خود کاری انجام دهیم؟!

آیا می توان تصور کرد که خانه ای بسازیم، در آن سکونت داشته باشیم اما سال به سال آن را تمیز نکنیم و هیچ کاری برای تعمیر و نگهداری آن انجام ندهیم؟!

در اینکه نحوه ساخت و ایجاد یک شی یا اثر هنری یا برنامه یا سایت باید بسیار با کیفیت انجام شود جای هیچ بحثی نیست اما این تنها بخشی از خلق یک اثر است.مهم تر از ساخت یک اثر، نگهداری از آن است.مگر می شود یک اثر تاریخی را بی توجه به حال خود رها کرد.یک سایت خوب و ارزشمند هم همانند یک اثر تاریخی، شایسته نگهداری می باشد.شما تصور کنید برای سایتتان هزینه کرده اید و برای پیشرفت کسب و کارتان روی آن حساب باز کرده اید و مقداری از زمان خود را صرف قرار دادن محتوا در آن کرده اید؛ اگر سایت شما از حمایت و نگهداری خوبی برخوردار نباشد، بی شک سایت شما پیشرفت نخواهد کرد، و اگر هم سایتتان در وضعیت خوبی باشد احتمال سقوط آن بسیار زیاد است.

تجربه کاربری ضعیف

وجود اطلاعات روی سایت که به روز نیست و یا با مشکلاتی همراه است که صفحه و اطلاعات به درستی نمایش داده نمی شوند، به کاربران سایت حس و تجربه خوبی نخواهد داد.در بیشتر مواقع مردم از روی سایت، در مورد شرکت یا سازمان و کیفیت کاری آنها تصمیم گیری می کنند، پس توصیه می شود وبسایت همیشه در بهترین وضعیت ممکن باشد.

بهتر است همیشه وب سایت خود را به روز نگه دارید تا همیشه ظاهر آن تازه و جدید به نظر برسد.در مورد سایت هایی که خودتان مرتبا به آنها سر می زنید فکر کنید.محتوای جدید و به روز به طور ناخودآگاه باعث می شود که شما به این سایت ها بازگردید.سایت فیس بوک را برای شما مثال می زنیم.دلیل اصلی که مردم سرتاسر دنیا مرتبا به آن سر می زنند این است که اطلاعات فیس بوک همیشه به روز است.اصلا نیاز نیست که وبسایت شما همانند فیس بوک باشد اما باید به همان دلیل به روز باشد.

 

وارسی لینک های خراب

یکی از راه های کسب اطمینان که سایت ما به روز است، بررسی لینک های سایت های دیگر و یا پیوندهای صفحات دیگر خودمان (Internal Links) است که در وبسایتمان قرار گرفته است.تمامی لینک های خارجی (Outgoing Links) در سال باید چندین بار چک شوند.اگر موتورهای جستجو سایتی را با تعداد لینک های خراب زیاد (چه پیوند داخلی و چه پیوندهایی که به سایت های دیگر می باشند) بیابد، به آن رتبه خوبی نخواهد داد.اگر تعداد پیوندهای خراب رتبه این دست از سایت ها در نتایج افت خواهد کرد و موتورهای جستجو آن را منبعی کم ارزش و ناکارآمد قلمداد می کنند.حالت ایده آل اینست که شما اصلا هیچ لینک خرابی در سایتتان موجود نباشد.

این شرکت های پشتیبان هستند که می توانند شما را در امر وارسی لینک ها به طور تخصصی یاری کنند.

 

پشتیبان گیری وب سایت

میزبان وب سایت (هاستینگ) و یا پشتیبان سایت باید حداقل هفته ای یکبار از تمامی بخش های سایت Back up بگیرد.آیا پشتیبان وب سایت شما اینکار را برایتان انجام می دهند؟ البته برخی از سایت ها به دلیل فعالیت بسیار کمی که دارند خیلی ضروری نیست که هفته ای یکبار این کار را انجام دهند و این فاصله زمانی می تواند کمی طولانی تر باشد، اما در هر صورت آنها باید در فواصل زمانی استاندارد این کار را انجام دهند و البته هر چند ماه یکبار هم برای تست کردن، این بک آپ ها را Restore کنند تا از درست ذخیره شدن اطلاعات اطمینان حاصل شود.

 

بازبینی وب سایت

شما می دانید در چه زمان هایی وبسایتتان (وب سرور) از دسترس خارج می شود و سایت اصطلاحا می خوابد؟ دانستن این مسئله برای شما بسیار خوب است، چرا که می توانید به راحتی قابل اطمینان بودن و قدرت هاستینگ خود را محک بزنید.این کار را پشتیبانی هاستینگ و یا پشتیبانی وب سایت می توانند به صورت گزارش های ماهیانه در اختیار شما قرار دهند.

 

چک کردن منقضی شدن نام دامنه

هر چند وقت می شنویم که برخی از وب سایت های شرکتی به دلیل منقضی شدن دامنه آنها در دسترس نیستند.حضور یک پشتیبان خوب می تواند هم با مشاوره های حقوقی به شما و هم نظارت بر چنین اتفاقاتی شما را در این مسئله کمک کنند تا به خاطر وجود همچین اشتباهات و کوتاهی، سایتتان به خطر نیافتد.

 

به روز بودن نرم افزارها و افزونه ها

این مورد فوق العاده مهم است.هر وب سایت استاندارد و قدرتمند باید اسکریپت ها، نرم افزارها و افزونه هایش کاملا به روز باشند.این کار باعث می شود تا حفره های امنیتی در پایین ترین سطح موجود قرار بگیرد و جلوی بسیاری از نفوذها (هک) گرفته شود.

 

تست کردن سرعت دانلود وبسایت

آیا می دانید که سایتتان سریع بارگزاری می شود یا خیر؟ خب می توانید با استفاده از ابزاری مانند Google PageSpeed این سرعت را آزمایش کنید.وجود یک شرکت نگهداری سایت می تواند مرتبا این موضوع را بررسی کند و در صورت وجود ایراد، آن را به طور تخصصی رفع کند.

اگر سرعت بارگزاری سایتتان دچار مشکل است، رفع ایراد آن را جدی بگیرید.سرعت سایت روی رتبه شما تاثیرگذار خواهد بود.خودتان به این مسئله فکر کنید، اگر شما هم جای گوگل بودید، مایل بودید تا بهترین نتیجه را به کاربران اینترنت بدهید؛ خب اگر در نتایج دو صفحه مشابه وجود داشته باشد اما یکی از آنها سریعتر از دیگری باشد، طبیعتا آن صفحه ای که سریعتر است را به کاربر پیشنهاد می دهید.گوگل هم دقیقا این کار را می کند و صفحه ای که سریعتر است را در رتبه ای بالا قرار می دهد.

 

وارسی خطاها

بررسی خطاها در سایت ها یکی از عواملی است که هنوز مورد توجه بسیاری از افراد و صاحبان سایت ها و حتی برخی مدیران سایت ها نمی باشد.بیشتر شدن و تجمع خطاها موجب کندتر شدن سایت می شود.زمان بارگزاری (سرعت) سایت حتما تحت تاثیر این خطاها قرار خواهد گرفت.

فایل خطای سرور (error_log) در ماه یکبار باید چک شود.

شما بهتر است که در "گوگل وب مستر Google Webmaster" و "بینگ وب مستر Bing Webmaster" یک حساب کاربری داشته باشید.اگر شما مایلید که این دو موتور جستجوی قدرتمند شما را در رتبه های برتر نمایش دهند پس باید بدانید که این ابزار وابسته به این موتورها شما را چگونه نمایش می دهند.این ابزار هم باید ماهیانه چک شوند، اکثر شرکت های پشتیبان سایت همانند شرکت طراحی سایت دارکوب این ابزار را در ماه یک الی دو بار چک می کنند و با بررسی اشکالات احتمالی به رفع آنها می پردازند.

 

وارسی فرم ها در سایت

آیا سایت شما "تماس با ما" یا فرم پرداخت یا فرم استخدام یا هر فرم دیگری را دارد؟ این فرم ها هم باید مرتبا مورد آزمون قرار بگیرند.اگر فرم های شما به درستی کار نکند همانند قطع ارتباط شما با مشتریان و کاربران سایت است، پس این فرم ها هم باید برای اطمینان از عملکردشان، هر چند هفته بازبینی شوند.

 

گواهینامه SSl

اطمینان حاصل کنید که گواهینامه SSL (این گواهینامه برای تامین امنیت سبدهای خرید و یا برای ارسال اطلاعات حساس و امنیتی خریداری می شود) معتبر و به روز است.ضمن اینکه باید اطمینان داشته باشید صفحاتی که قرار است امن باشند، کاملا از امنیت برخوردار هستند (نماد قفل شکسته نباید در SSL وجود داشته باشد و این نشانه یعنی این گواهینامه با اشکال مواجه شده است).یکی از گزینه های اصلی که کارشناسان و پشتیبان های سایت در شرکت های پشتیبان از آن حراست و نگهداری می کنند همین گواهینامه است.

 

نگهداری سئو

اما خب مهم ترین بخش در سایت که برای پشتیبانی و نگهداری باید به آن توجه ویژه شود و به صورت مداوم انجام شود، "نگهداری سئو" می باشد.اگر می خواهید که سایت یا وبلاگتان همیشه در رتبه های بالا قرار بگیرد و در این قضیه جدی هستید، کارهای سئو باید به صورت روتین و هرماه انجام شود.

نگهداری وبسایت بیشتر مربوط به اطلاعات و داده ها می باشد.در ادامه لیستی از مواردی که هر ماه شما باید از آن مطلع باشید خواهیم گفت:

  • ترافیک وبسایت چقدر بوده است؟
  • این ترافیک از کجا آمده است؟ (از وبسایت یا شبکه های اجتماعی، از کدام سایت یا کانال اجتماعی و...)
  • چه کلمات کلیدی استفاده شد و چه عملکردی برای سایت داشته است؟
  • رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی رتبه بالا و قدرتمندتان (Top Keywords) چند است؟
  • چه کلمات کلیدی جدیدی را می توانید برای سایتتان به کار بگیرید؟

دانستن این داده ها به شما کمک می کند تا کارهایی که برای بهبود رتبه خود و یا نگهداری رتبه کنونی باید انجام بدهید مشخص تر شود.با این اطلاعاتی که در دست است می توان:

  • رتبه و امتیاز صفحات سایت را با استفاده از کلمات کلیدی درست ارتقا دهید.
  • تصمیم گرفتن در مورد اینکه چه محتوایی باید تولید و بر روی سایت قرار بگیرد.
  • چه محتوایی باید توسعه داده شود یا چه محتوایی باید از سایت حذف شود.
  • دانستن اینکه چند لینک (بک لینک سازی) برای نگهداری و حفظ رتبه نیاز است.

اطلاع از موارد بالا باعث می شود تا حتی تغییرات صورت گرفته در موتورهای جستجو را هم متوجه شوید (الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو به خصوص گوگل، دائما در حال تغییر هستند) که این به شما در مورد چگونگی رشد سایت در جایگاه این موتورها کمک خواهد کرد.

شرکت های معتبر طراحی و پشتیبانی سایت، وظیفه دارند تا موارد بالا را برای شما اجرا کنند و این هم مزیتی است برای همکاری با این شرکت ها.

پس موارد بالا که مربوط به پشتیبانی سایت بود را ملاحظه کردید و متوجه شدید که طراحی سایت فقط بخشی از پروسه داشتن یک وبسایت است و پس از آن وارد دنیای تازه و بزرگ دیگری با نام نگهداری سایت می شویم.

 

اما چرا می گوییم که نگهداری و حفظ یک سایت از ایجاد آن مهم تر است؟

ایجاد یک وب سایت به خصوص اگر سایت موارد پیچیده را شامل شود، کار بسیار تخصصی و حساسی می باشد.این کار حساس بهتر است به متخصصین حرفه ای نظیر شرکت دارکوب با 15سال سابقه پر افتخار سپرده شود تا خیال افراد از این مرحله راحت باشد.اما اگر این سایت بنا به هر دلیلی پس از ایجاد، مملو از مشکل باشد، این بخش پشتیبانی از سایت است که باید این ایرادات را رفع و رجوع کند. یعنی برای مثال اگر در طراحی سایت بنا به هر دلیلی مشکلی وجود داشته باشد، اما بخش پشتیبانی سایت حرفه ای باشد، به راحتی نواقص را پوشش داده و پیشرفت و رونق را به سایت و کسب و کار برمی گرداند.

اگر سایت از پشتیبانی و حمایت خوبی برخوردار باشد و مشاوران حرفه ای آن را مرتبا بررسی کنند، اگر در طراحی اولیه مشکلی وجود داشته باشد، به راحتی پوشش داده می شود و وب سایت می تواند در وب سایت های برتر قرار بگیرد.پس پشتیبانی مانند یک دوست همیشگی برای سایت ما، مانند گلدان برای گل می باشد و حضورش در این صنعت ضروری و حتی از خود طراحی سایت هم مهمتر است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز