جستجو در سایت توسط گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

جستجو در سایت توسط گوگل

برخورداری از موتور جستجو داخلی  از امکانات مهم وب سایت ها می باشد.وب سایت ها علاوه بر اینکه در معرض دید موتور های جستجوگر بیرونی مانند یاهو هستند در معرض دید موتورهای جستجو داخلی نسز هستند. تفاوت موتور های جستجو داخلی و بیرونی در این است که در واقع موتورهای جستجو بیرونی جستجوگرانی که در اینترنت هستند را به سایت شما وصل کنند ولی موتور های جستجو داخلی در داخل سایت شما به کابران کمک می کند تا در میان انبود اطلاعاتی که در سایت شما قرار دارد موضوع مورد نظر خود را جستجو کنند. جستجو داخلی سایت از جمله امکانات منحصر به فردی است که شرکت دارکوب به مشتریان خود ارائه می دهد.  

جستجو داخلی گزینه جستجو در وب سایت شماست. به عنوان مثال، ویجت جستجو در وردپرس و جستجوی محصول در ووکامرس است. اشتباه نکنید: اگر وبسایت شما بیش از بیست صفحه داشته باشد، وب سایت شما قطعا باید گزینه جستجو داخلی را داشته باشد. تعدادی از بهترین شیوه ها برای این گزینه جستجو وجود دارد، که در ادامه توضیح می دهیم.

جستجو به چه معنا ست؟

اولا اینکه  چه کسی در مورد آن صحبت می کند باید روشن شود. سوالاتی که مطرح است این است قابلیت جستجو در داخل وب سایت چیست (جستجو داخلی)؟ جستجو برای پیدا کردن سایت شما (به عنوان مثال جستجوی خارجی) چگونه است؟ رویکردها و تکنیکهایی برای مقابله با هر نوع جستجوی وجود دارد و قطعا برخی از آنها همپوشانی وجود دارد اما مسائل بسیار متفاوت است. اینجا به جستجوی اطلاعاتی در مورد سایت داخلی متمرکز است.

چگونه گوگل برای جستجو زودتر منظور ما را متوجه می شود

استفاده از عملگر site

گوگل عملگر های خاصی را برای خود تعریف کرده است که با استفاده از آن عملگرها با سرچ کردن در یک سایت خاص میتوانید زودتر به نتیجه برسید . یکی از این عملگرها ، عملگرsite  می باشد. اگر در سرچ جستجو گوگل در منو بار ابتدا کلمه سایت را برنید با یک فاصله سپس کلمه کلیدی خود را تایپ کنید ، گوگل به دنبال آن می گردد.

مانند               طراحی سایتsite.sitedar.com  

با این تکنیک خیلی سریع و ساده می توانید در یک سایت خاص هر موضوعی را که خواستید سرچ کنید.

مهم ترین عملگرها

عملگر inurl

url به معنی آدرس صفحه و in  در ابتدای آن به معنی آدرس صفحه در ... می باشد.

یعنی اگر در یک صفحه خاص به جستجو کلمه خاصی باشید میتوانید به صورت زیر در تولبار بنویسد و آن را جستجو کنید. مثال

Inurl.darkoob   

عملگر intitle

Title به معنای عنوان می باشد و intilte  به معنای در عنوان می باشد. بنابراین اگر در گوگل intitle  را سرچ کنید مقالاتی جستجو می شود که در عنوان آن کلمه مورد نظر باشد. به طور مثال : intitle : webdesing 

گزینه های جستجو

بنابراین در یک سطح عملی، گزینه های شما برای جستجو چیست؟ در زیر لیست برخی از گزینه های جستجو است که Duo استفاده می کند آمده است. به هیچ وجه لیستی کامل از گزینه های جستجو موجود نیست. این فقط به معنای جمع آوری چند نوع از گزینه هایی است که وجود دارند.

جستجوی قطعی

دروپال، یکی دیگر از سیستم مدیریت محتوا، همچنین دارای قابلیت جستجو در آن است. برخی از ماژول ها (یعنی Porter-Stemmer) وجود دارد که می تواند در ارتباط با جستجوی پیش فرض برای افزایش سطح پیشرفت مورد استفاده قرار گیرد.

جستجو ACQUIA DRUPAL (SOLR)

Acquia یک نسخه تجاری پشتیبانی شده از دروپال است، و موتور جستجوی آنها نیز بر اساس تکنولوژی Solr است. این می تواند یا به عنوان یک سرویس میزبان خارجی (billing based on volume of content) استفاده شود یا شما می توانید از ماژول ساخته شده توسط Acquia استفاده کنید و یک سرور محلی Solr را نصب کنید. این ارائه دهنده ارتباط، فیلترینگ نویسنده (مفید برای سایت های با استفاده از رسانه های اجتماعی)، اصطلاح برجسته و توصیه های محتوا است.

جستجوی سوم ثالث

موتورهای جستجوی شخص ثالث، مانند گوگل، می توانند به صورت یکپارچه به وب سایت شما متصل شوند. شما می توانید نگاه و احساس سایت خود را حفظ کنید، در عین حال با استفاده از قدرت موتور جستجو که قبلا وقت و تلاش خود را برای اصلاح قوانین مربوط به آن رعایت آن صرف کرده اید. چند چیز وجود دارد که می توانید برای هدایت موتورهای شخص ثالث هدایت کنید. شما می توانید نقشه های سایت (اساسا یک نقشه XML از مطالب خود را که برای موتورهای جستجو برای هضم آسان است) ایجاد کنید،  برخی از موتورهای جستجوگر شخص ثالث دارای گزینه نمایه سازی بر اساس تقاضا هستند.

جستجو سفارشی

جستجوی سفارشی یک جستجو است که ب محتوای خاص است و آن را بیشتر به منظور سفارشی کردن آن در وب سایت قرار می دهند. که اغلب برای چیزهای ساده کار می کند و نتایج جستجو همیشه به روز می شود .

برای سرچ داخلی سایت خود برنامه ریزی کنید

پس از گفتن مطالب بالا، چه نوع جستجو برای شما بهتر است؟ اگر می توانید به سؤالات زیر پاسخ دهید، به خوبی خواهید توانست بهترین راه حل را برای شناسایی نیازهای خود بدست آورید.

چه مقدار محتوایی داشته باشم؟

اگر مقدار محتوای سایت شما زیاد می باشد ، احتمالا به موتور جستجوی پیشرفته تری برای جستجوی داخلی در سایت خود نیاز خواهید داشت. اگر در حال حاضر محتوای زیادی ندارید، مطمئنا این چیزی است که می خواهید پس از رشد سایت، ارزیابی کنید.  کاری که در روز اول انجام می شود، یک سال بعد ممکن است مفید باشد.

چقدر ترافیک دارم؟

اگر سایت شما دارای ترافیک زیادی باشد، احتمالا می خواهید در نظر بگیرید که ترافیک جستجو را به یک سرور جدا از سایت خود یا یک موتور جستجوی ثالث متصل کنید

چگونه به طور متناوب می خواهید محتوا را تحت تاثیر قرار دهید، به طوری که نتایج جستجو تازه تر می شوند؟

فورا؟ ساعتی؟ روزانه؟ هفتگی؟ اگر محتوای شما 100٪  جدید باشد، پس انتخاب های خود را به موتورهای جستجو محدود کرده اید که دسترسی مستقیم به کنترل زمان به روز رسانی را داشته اید. با این حال، این چیزی است که باید به دقت نگاه کنید - آیا واقعا باید با هم در مقایسه با به روزرسانی محتوای زمان واقعی هماهنگ باشد؟

جستجو داخلی وب سایت های اطلاعاتی

مهم نیست که آیا وب سایت شما ویکیپدیا است یا فقط یک وبلاگ دارید. اگر وب سایت شما با محتوای بسته بندی شده باشد بهتر این گزینه جستجو داخلی را اضافه کنید. هنگامی که کسی در وب سایت خود از گوگل استفاده می کند، بیشتر به دنبال یک قطعه خاص از یک موضوع خاص می گردند. اگر آنها نمیتوانند بلافاصله پس از کلیک روی آن لینک درگوگل  پیدا کنند، تنها چند گزینه برای جلوگیری از این که کاربر بتواند فورا به گوگل برسد وجود دارد ،

شما می بایست از چنین گزاف گویی جلوگیری کنید، چرا که به گوگل می گوید موضوع خاصی نیست و ممکن است رتبه بندی سایت شما را کاهش دهد. خوب، من اغراق می کنم، اما اگر این اتفاق بارها بارها  بیافتد ، این نتیجه را خواهد داشت. اگر وب سایت شما یک راه آسان برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر را در درون سایت داشته باشد ، شماشانس بیشتری برای افزایش بازدید وب سایت خود را خواهید داشت بنابراین گزینه جستجو داخلی یک راه عالی برای انجام این کار است.

ویژگی های یک گزینه جستجوی داخلی خوب

سعی کنید در مورد گزینه جستجو به عنوان یک کاربر فکر کنید، نه به عنوان مالک وبسایت یا توسعه دهنده. این گزینه جستجو برای کسب و کار شما چه مزایایی دارد؟ من فکر می کنم چند ویژگی وجود دارد که برای هر بازدیدکننده ضروری است:

اگر می خواهید مردم از این گزینه جستجو استفاده کنند باید قابل مشاهده باشد ،آن را در پایین صفحه وب خود پنهان نکنید. اضافه کردن آن به هر دو طرف بالای نوار کناری یا در هدر، گزینه بسیار بهتر خواهد بود.

باید به صورت واضح مشخص باشد که این یک گزینه جستجو است.

گزینه جستجوی داخلی به شکل آیکن ذره بین در سایت مشخص است.

صفحات نتایج جستجو برای وب سایت های اطلاعاتی

فیلد جستجو فقط گام اول از یک گزینه جستجوی داخلی است. گام دوم صفحه خود نتیجه جستجو است. هنگامی که ما پروژه های مشاوره SEO را انجام می دهیم، تعدادی از خصوصیات یک صفحه نتیجه جستجو را بررسی می کنیم:

کلمه کلیدی جستجو در صفحات نتیجه جستجو برجسته می شود

برجسته کردن کلمه کلیدی مورد استفاده در جستجو (مانند Google)، این نتایج را بسیار اسکن می کند.

صفحات نتیجه جستجو شامل قطعه های متنی با کلمه کلیدی است

 در این صورت واقعا نتیجه انتخاب بسیار سخت است، زمانی که فقط یک عنوان در یک صفحه نتیجه جستجو داخلی نمایش داده می شود. دلیلی وجود دارد که گوگل گاهی اوقات متا توضیحات پیشنهادی خود را نادیده می گیرد و یک قطعه متن از صفحه شما را با کلمه کلیدی نشان می دهد.

نتایج جستجو داخلی توسط Google نشان داده نمی شوند

تصور کنید که یک موتور جستجو است، که هدف آن خدمت به بازدیدکنندگان شما به اطلاعات مورد نظر در اسرع وقت است. نمودار دانش گوگل پاسخ درست را به صفحات نتیجه جستجو می دهد. آیا شما فکر می کنید که موتورهای جستجو مانند پیوند به صفحات نتایج جستجو دیگر هستند؟ البته که نه. علاوه بر این، گوگل این نتایج جستجوی را نسبت به صفحات اطلاعاتی واقعی خود در نظر می گیرد. بنابراین اگر صفحات نتیجه جستجو شما در بالای صفحات دسته بندی شما در یک موضوع مشابه باشد، کاملا احساس نمی شود. صفحات محتوای اطلاعاتی شما صفحاتی مهمی هستند، این صفحاتی هستند که باید نمایه شوند. بنابراین ما می گوییم: Noindex، صفحات نتیجه جستجوی داخلی خود را دنبال کنید.

داده های ارزشمند برای بهینه سازی وب سایت شما

 یکی دیگر از مزایای جستجوی داخلی این است که می تواند به بهینه سازی کلید واژه شما کمک کند. در Google Analytics، در رفتار> جستجو در سایت> شرایط جستجو، همه کلمات کلیدی مورد نظر را که افراد در گزینه جستجوی داخلی در وب سایت شما استفاده کرده اند، می توانید پیدا کنید. شما می توانید صفحات وب سایت خود را برای این کلمات بررسی کنید. و هر کلمه ای که در قسمت سرچ داخلی مورد جستجو قرار گرفته باشد به بهینه سازی کلمات کلیدی وب سایت شما کمک می کند.

موتور جستجوی سفارشی

گوگل گزینه ای برای استفاده از موتور جستجوی خود برای وب سایت شما نیز ارائه می دهد. این موتور جستجوی سفارشی (CSE) نامیده می شود. با CSE، شما به راحتی می توانید گزینه جستجوی داخلی خود را به سایت خود اضافه کنید. این گزینه نتایجی را نشان می دهد که گوگل به این صورت  برای سایت نشان می دهد: queries yoursite.com.

گزینه هایی برای محدود کردن این جستجو به بخش های خاص وب سایت یا حتی یک صفحه خاص وجود دارد. یک گزینه مناسب برای فروشگاه های آنلاین برای برای محدود کردن نتایج سرچ استفاده از schema.org می باشد. اگر نوع خاصی اضافه کنید، همه بچه های آن به طور خودکار گنجانده می شوند.

شما یک فرم بسیار ساده را پر کنید و به سادگی یک قطعه جاوااسکریپت دریافت کنید که می توانید به قالب خود اضافه کنید. پس از ایجاد، شما حتی می توانید جزئیات بیشتر اضافه کنید. برای مثال می توانید تصاویر را حذف یا اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن Adsense Adsense وجود دارد، اما استفاده از آن توصیه نمی شود زیرا به راحتی بازدید کنندگان  شما را به سایر وب سایت ها هدایت می کند و یا حتی بدتر از آن شما مجبور به پرداخت هزینه به اضای کلیک هایی که می شود هستید.

جستجو داخلی فروشگاه های آنلاین

همانطور قبلا ذکر شد، جستجوی داخلی نیز برای فروشگاههای آنلاین نیز اهمیت دارد.

صفحات در موتور های جستجو چگونه دیده می شوند

موتور های جستجو به سه روش نتایج را ارائه می دهند :

  1. ربات های جستجو به سراغ کلمات مشابه، لینک های مشابه و متن های مشابه می گردد. کلمات مهم کلماتی هستند که در یک صفحه حدود 100 تکرار داشته باشد.
  2. موتور های جستجو تمامی کلمات را بررسی می کنند از جمله موتور های جستجو در این زمینه می توان آلتا ویستا را نام برد.
  3. متا تگ ها هستند متاتگ در برگیرنده کلمات کلیدی هستند و بسیار مورد توجه موتور های جستجو هستند .

 

درباره جستجوی خارجی چیست؟

اگر شما در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو عمومی (گوگل، یاهو، بینگ و غیره) سایت شما را پیدا می کنند نگران هستند، بنابراین شما برای بهینه سازی سایت(SEO) خود اهمیت قائل هستید ، رتبه سایت شما برای سرچ خارجی اهمیت دارد ، جهت بهبود رتبه سایت خود در سرچ گوگل و بهینه سازی آن با متخصصان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز