تاثیر مکان سرور بر سئو سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تاثیر مکان سرور بر سئو سایت :

همانطور که قبل ها گفته شد ، هر وب سایت روی یک هاست می باشد که این هاست ها بر روی سرور های مختلف قرار دارند . سرور ها در مناطق مختلف جهان قرار گرفته اند . هر وب سایت دارای آدرس های IP هستند که توسط سرور اختصاص داده شده است . چنانچه سرور خود را تغییر دهید IP سایتتان نیزتغییر میکند . یکی از موارد مهمی که مدیران وب سایت ها همیشه نگران آن هستند سرعت سایتشان است چرا که سرعت سایت بر سئو سایت تاثیر مستقیم میگذارد .یکی از نکات و فاکتور های مهم رتبه بندی گوگل سرور می باشد . گوگل همواره سرعت سایت ها را مورد بررسی قرار می دهید . به همین دلیل ما سعی داریم تا در این مقاله در ارتباط با تاثیر مکان جغرافیای سرور بر سرعت سایت و در نتیجه تاثیر بر سئو وب سایت ها بحث کنیم.

تاثیر مکان سرور بر سئو سایت

همانطور که می دانیم یکی از فاکتورهای مهم سئو سرعت سایت می باشد تا جایی که می توانیم باید در طراحی سایت و بارگذاری محتوا دقت کنیم تا سرعت سایت پایین نیاید زیرا هم الگوریتم گوگل آن را بررسی میکند و همچنین اگر سرعت سایت پایین باشد بازدید کنند آن را به سرعت ترک میکند و ترافیک سایت پایین می آید . از عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت می توان به فیلم و عکس هایی که در سایت بارگذاری می شود و همچنین سرور هاست اشاره کرد . برخی اعتقاد دارند کعه مکان جغرافیای سرور تاثیری بر سئو ندارد اما این نکته بر اساس تجربه های بدست آمده غلط می باشد و باید بگوییم فاصله مکانی سرور تاثیر گذار بر سرعت وب سایت ها است . البته فراموش نشود مهمترین نکته در سرعت سایت رعایت استانداردهای طراحی و سئو می باشد باید در طراحی خود از تصاویری استفاده نمایید که حجم بالایی نداشته باشند تا در بارگذاری وب سایت شما مشکل ایجاد کنند .

تاثیر مکان سرور بر سئو سایت

نکته ی بعدی که باید آن را رعایت نمود انتخاب سرور هاست می باشد . همانطور که گفتیم فاصله مکانی سرور بر سرعت سایت تاثیر گذار می باشد . بر اساس بررسی های انجام شده وب سایت هایی که سرور آن ها در کشور دیگری است زمان Ping بیشتری دارند و سرعت لود آنها کمتر می باشد . از آنجایی که ربات های گوگل بررسی سرعت وب سایت ها انجام میدهند برخی از افراد معتقد هستند که اگر سرور خارج از کشور باشد روی سئو تاثیر مثبت دارد زیرا ربات های گوگل داخل ایران نیستند و با سرعت بالاتری به وب سایت هایی که سرور آنها خارج از کشور است دسترسی پیدا می کنند . این تصور بسیار غلط می باشد زیرا ربات های گوگل بسیار هوشمند هستند و این فاصله رابه درستی درک می کنند . در رابطه با زمان Ping باید گفت مدت زمانی است که شما بر روی دکمه ایی در سایت کلیک می کنید و منتظر باز شدن آن می شوید هر چه این تایم انتظار بیشتر باشد به معنای زمان بیشتر پینگ است که باید سعی کنید زمان پینگ وب سایت شما کمتر شود . پس حداامکان سعی کنید که سرور داخلی انتخاب کنید گرچه تاثیر آن کم می باشد اما برای اطمینان بیشتر بهتر است از سرور داخلی استفاده کنید با بررسی های انجام گرفته مشخص شده است وب سایت هایی که از سرور های داخلی استفاده میکنند سئوی موفقی دارند . نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که به دلیل محدودیت های اینترنت داخل ایران امکان قطعی سرور ها وجود دارد که این ایراد امکان دارد تاثیر اندکی بر سئو داشته باشد که چشمگیر نیست اما برای بهتر است که در انتخاب پشتیبانی سرور ها دقت لازم را کنید که از یک شرکت قابل اطمینان سرویس بگیرید . اغلب شرکت های طراحی سایت برای مشتریان خود هاست تهیه میکنند بهتر است این انتخاب را به آنها بسپارید شرکت طراحی سایت دارکوب نیز بنا به نیاز مشتری و همچنین بررسی عواملی برای مشتریان طراحی وب سایت خود هاست تهیه می کند . 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز