تاثیر تغییر هاستینگ بر سئو سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تاثیر تغییر هاستینگ بر سئو سایت 

آیا تغییر هاست بر سئو سایت تاثیر میگذارد ؟ سوالی است که بسیاری از مدیران وب سایت ها به دنبال پاسخ آن هستند .شاید این سوال برای شما نیز به وجود آمده باشد که بخواهید به دلایلی میزبان وب سایت خود را تغییر دهید . بعنوان مثال به دلیل سرعت کم ، قطعی پی در پی سرور و ... افراد هاست خود را تغییر می دهند . وقتی هاست یا میزبان تغییر کند IP آدرس سایت نیز تغییر میکند . وقتی IP تغییر کند بدون شک موتورهای جستو جو از این تغییر با خبر می شوند اما آیا این تغییر بر سئو تاثیر گذار است یا خیر ؟

باید گفت تغییر هاست بر رتبه بندی و سئو تاثیر مستقیم ندارد اما باید مواردی را رعایت کرد تا باعث تاثیر های غیر مستقیم نشود در این میان امکان داردد مقدار کمی تغییر در نتایج جست و جو داشته باشید که با رعایت نکاتی در مدت کمی به مکان قبلی خود باز میگردید . نکته مهمی که باید رعایت کنید انتخاب هاست سرور است اگر به دلیل مشکلات هاست ، میزبان خود را تغییر می دهید برای انتخاب هاست سروری دیگر باید دقت لازم را داشته باشید تا به اشتباه دوباره دچار نشوید و امکان دارد این اشتباه باعث از دست رفتن سئو شما شود . ما در این مقاله سعی داریم تا عواملی را ذکر کنیم که تاثیر تغییر هاست بر روی سئو را به حداقل برسانیم .در زیر به بررسی این نکات میپردازیم .

تاثیر تغییر هاستینگ بر سئو سایت

همانطور که گفته شد تغییر هست تاثیر مستقیمی بر سئو سایت نمی گذارد اما باید نکاتی را رعایت کنید و در نظر داشته باشید تا هاست جدید بر سئو شما تاثیر منفی نگذارد در ابتدا لازم است بدانید که چه نوع هاستی تهیه می کنید اگر هاست اشتراکی انتخاب میکنید باید در نظر داشته باشید که امکان دارد وب سایت های اسپم ، هک و بلاک روی هاست شما قرار داشته باشند از انجایی که IP های شما روی یک سرور یکسان است امکان دارد تمامی وب سایت های روی یک هاست توسط گوگل بلاک شوند . پس بهتر است این مورد را بررسی کنید که چه وب سایت هایی روی هاست اشتراکی شما قرار دارند . در انتخاب سرور سعی کنید از سرور های داخل ایران استفاده کنید زیرا مخاطبین شما در ایران هستند و اینکه بر سرعت سایت شما نیز تاثیر مثبت می گذارد . نکته قابل تامل دیگر این است که سرعت سروری که میخواهید انتخاب کنید را بررسی کنید که از سرور فعلی شما کمتر نباشد تا تاثیر منفی بر سئو وب سایتتان بگذارد . لازم است تا UPTime بودن سرور هاست را بررسی نمایید اگر مدام قطعی داشته باشد حتما روی سئو تاثیر منفی میگذارد .در صورتی که هاست شما قطعی های مداوم داشته باشد بدون شک وب سایت شما از لیست نتایج حذف خواهد شد . از امنیت سرور جدید نیز اطمینان حاصل کنید در صورتی که سرور هاست شما امنیت نداشته باشد علاوه بر این که اطلاعات شما در خطر می افتد ، الگوریتم گوگل نیز عدم امنیت را تشخیص داده و وب سایت شما را پنالتی می کند .نکته مهم و قابل تعامل این است که وقتی هاست خود را تغییر می دهید امکان دارد سرور شما Down شود که این مشکل برای وب سایت شما خوب نیست زیرا در هنگام پایین آمدن وب سایت شما اسپایدرهای گوگل از این مشکل به سرعت با خبر می شوند و در صورتی که نتوانند آن را بالا بیاورند بر رتبه بندی SERPصفحات وب شما تاثیر می گذارد . برای انتخاب هاست باید موارد بالا را در نظر بگیرد و با هاست فعلی خود مقایسه کنید در حالی که از هاست فعلی تان بهتر بود تغییر هاست سرور بر سئو شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت . در غیر این صورت امکان دارد وب سایت شما از لیست نتایج جست و جو حذف گردد . وقتی شما هاست خود را تغییر می دهید تنظیمات دیگری نیز باید انجام بدهید برای تغییر هاست بهتر می باشد این کار را به کارشناسان مربوطه بسپارید تا هم هاست شما را بررسی نمایند و هم هاست انتخابی تان تا سایت شما دچار افت رتبه و سئو منفی نگردد.تاثیر تغییر هاستینگ بر سئو سایت

مراحل تغییر هاستینگ :

 

پس از بررسی های لازم در ارتباط با مقایسه هاست فعلی و هاست جدید برای تغییر هاست باید کارهایی که در ادامه ذکر می کنیم را انجام دهید . ابتدا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نام دامنه را نیز به هاست جدید انتقال دهید یا خیر ؟ در صورتی که می خواهید نام دامنه خود را به هاست جدید انتقال دهید باید قفل دامنه خود را از هاست فعلی باز کنید و کد EPP دامنه را به شرکت هاست سرور جدید بدهید . با این کد مجوز انتقال دامنه به هاست جدید صادر می شود . شما می توانید دامنه خود را به هاست جدید انتقال ندهید . در ادامه بعد از انتقال دامنه یا ندادن آن که بستگی به نظر شما دارد به ادامه کار می پردازیم ؛ نام دامنه خود را در کنترل پنل هاست جدید وارد کنید تا تا وب سایت شما در وب هاست جدید ست شود . سپس تمام فایل های خود را در فولدری مناسب دامنه کپی کنید همچنین از پایگاه داده هاست قبلی کپی در هاست جدید داشته باشید تا سایت شما به روز بماند برای اینکه فایل های کپی شده را مشاهده کنید کافی است نام دامنه خود را در مرورگر تایپ کنید و وب سایت خود را مشاهده نمایید . همچنین شما با DNS خود را تغییر دهید DNS همان پیکربندی سرور دامنه است DNS باید به هاست جدید اشاره کند .برای اطلاعات بیشتر میتوانید از لایو چت هاست جدید خود سوالات را در میان بگذارید . اگر وب سایت خود را پایین بیاورید در حالی که DNS آن همچنان در انتشار باشد . موجب خرابی وب سایت شما در نتیجه از بین رفتن سئو آن می شود . برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است برای مدتی یک الی دو هفته اطلاعات خود را در هاست قبلی تان نگهداری کنید . تا DNS شما بطور کامل منتشر شود . اگر دامنه شما به فایل هایتان در هاست جدید اشاره کند بدین معنا است که تغییر هاست شما صورت گرفته است . و شما می توانید اطلاعات خود را از هاست قبلی بردارید . به طور کلی بهتر است کار تغییر هاست خود را به متخصصان این زمینه بسپارید تا وب سایت شما دچار مشکل نگردد. 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز