تحول کسب و کار دیجیتال شرکت ها

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تحول دیجیتال چیست؟

تحول دیجیتال در سال های اخیر کسب و کارها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. شرکت های بزرگی که هنوز تحت تاثیر این تکنولوژی قرار نگرفته اند از رقبای خود عقب تر هستند. برای ایجاد یک کسب و کار دیجیتال نیازمند برنامه ریزی و طراحی مشخص می باشید.

رضایت تجربه مشتریان با استفاده از کسب  وکار دیجیتال

ابزار های سنتی مانند استفاده از کاغذ یا نرم افزار آفیس و یا حتی crm  حتی ممکن است از نظر هزینه مقرون به صرفه تر باشد ولی در حال منسوخ شدن می باشند. با استفاده از کسب و کار دیجیتال به بهبود تجربه مشتریان کمک می کنید. و به این ترتیب می توانید ارتباط با مشتری را بهبود ببخشید. برای شروع یک کسب وکار دیجیتال ابتدا نیاز به یک نقشه و برنامه ریزی دارید. سپس به دنبال راه کار برای عملی کردن نقشه خود باشید.

استفاده از اپلیکیشن های موبایل در کسب و کار دیجیتال

امروزه تلفن همراه هوشمند در تمامی زمینه های زندگی ما از جمله خرید ،پرداخت قبوض ، ارتباط با دوستان ، تماس ، اجاره تاکسی و خیلی موارد دیگر متداول شده است. با گسترش استفاده از تلفن همراه بسیاری از کسب و کارها برای پیشبرد اهداف خود از اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده می کنند. تقریبا 70 % کسب و کارها بر روی راه کارهای موبایل سرمایه گذاری می کنند.

چگونه عملیات بازاریابی دیجیتال می تواند کسب و کار را تغییر دهد

تلاش برای نگهداری مشتری همیشه وجود داشته است. بازاریابی دیجیتال می تواند پلی باشد برای آنچه که مشتری انتظار دارد و آنچه که می خواهد.

عملیات بازاریابی دیجیتال قطعا احساسی ترین بخش بازاریابی نمی باشد، ولی صد در صد از مهم ترین قسمت های آن می باشد. کسب و کارهایی که قادر به درک رفتارهای مصرف کننده و چشم انداز های بازاریابی نیستند،  فشار بر روی افراد متخصص، فرایندهای کارآمد و تکنولوژی حمایتی بیشتر است تا برند ها بتوانند نه تنها با مشتریان ارتباط برقرار کنند، بلکه آنها را نیز شکل دهند. هنگامی که این کار به خوبی انجام شود، ما شاهد عملیات بازاریابی و معیارهای تعامل با مشتری بودیم ، که میزان افزایش بهبود بازاریابی 15 تا 25 درصد را نشان می دهد. با این حال دستیابی به این سطح بهبود برای بسیاری بسیار دشوار است. در حالی که بازاریابان در حال ایجاد یک مجموعه گسترده ای از "تحولات دیجیتال" هستند تا عملیات و مدل های تجاری خود را تغییر دهند، بسیاری از این تلاش ها با مشکلاتی در بازاریابی ، در تحقق آرمان های خود مواجه هستند.  به عنوان مثال، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 84 درصد از بازاریابان حرفه ای، دارای یک استراتژی محتوا رسمی یا فرآیند توزیع نیستند تا بتوانند از طریق کانال های بازاریابی خود رشد کنند و هیچ گونه زنجیره عرضه محتوا را مدیریت نمی کنند. با این حال، بودجه های محتوا همچنان رو به افزایش است .

این وضعیت در یک شرکت جهانی محصولات مصرفی پخش شد، که در نتیجه تلاش های خود برای تبدیل شدن به مشتری بیشتر، هزینه های محتوای سالانه بیش از 25 درصد افزایش پیدا کرد. با این وجود، اگر چه هیچ استراتژی، اداره و یا سیستم یکپارچه برای ایجاد انسجام، استفاده مجدد از دارایی ها یا اندازه گیری اثربخشی در زنجیره تامین پیچیده شرکت وجود ندارد.

ایجاد یک مرکز عالی برای توسعه و مدیریت مدل سازگار محتوا در سراسر بخش ها منجر به شفافیت، مدیریت و فرآیندهای بهبود یافته می شود. زمان تولید محتوا را کاهش داد، رشد هزینه ها را متوقف کرد، و نظم جدیدی را در مدیریت محتوا ایجاد می کند. در نتیجه، بازده بازاریابی سرمایه گذاری بیش از 20 درصد بهبود می یابد.

کسب و کار دیجیتال چیست؟

کسب و کارهای دیجیتال از فن آوری برای ایجاد ارزش جدید در مدل های کسب و کار، تجارب مشتری و قابلیت های داخلی که از عملیات اصلی خود پشتیبانی می کنند استفاده می کنند. این اصطلاح شامل :  هم کسب وکار های تجاری دیجیتال وکسب وهم کار های سنتی است که قصد دارند کسب و کار خود را دیجیتال کنند.

رشد اقتصاد دیجیتال

امروزه مردم هزینه ها ی بیشتری در اینترنت صرف می کنند. که این موضوع تاکید بیشتری بر کسب درآمد از طریق اینترنت ، منابع درآمد دیجیتال و کانال های دیجیتالی دارد و آنها را تغییر داده است. رشد اقتصاد دیجیتال ، مردم را با محصولات و خدمات دیجیتالی بیشتر آشنا کرده است که شرکتها را به دنبال مزایای رقابتی جدید در فضای دیجیتال تشویق کرده است.

اما تجارت دیجیتال بیش از فروش آنلاین رشد کرده است . کسب و کارهای دیجیتال، رقابتی بر اساس ترکیب منحصر به فرد از منابع دیجیتال و فیزیکی را ایجاد می کنند. اما در شرایط مساوی آنها چیزهایی را انجام می دهند که دیگران نمی توانند. "

عناصر مشترک کسب و کارهای دیجیتال

از دیدگاه کارشناسان صنعت، تعریف دقیق کسب و کار دیجیتال چندین مورد می تواند باشد. گارتنر می گوید تجارت دیجیتال ایجاد زنجیره ارزش جدید و فرصت های تجاری است که شرکت های سنتی نمی توانند آن را ارائه دهند. مک کینزی اصرار دارد که "دیجیتال باید کمتر به عنوان کار دیده شود و بیشتربه عنوان راهی برای  انجام  یک کار مشاهده شود."

اکثر شرکت های دیجیتال به یکی یا هر دو این موارد متکی هستند: یا آنها برای خلق ارزش در کسب و کار خود تمرکز دارند و یا از فن آوری های دیجیتال برای رشد، درآمد و عملکرد به گونه ای که با مدل های سنتی غیر ممکن است تمرکز می کنند. شرکت ها ممکن است برای بررسی عناصر تجاری دیجیتال رایج و مقایسه آن با مدل های سنتی کسب و کار خود مفید باشند. این ها برخی از گرایش هایی هستند که دیجیتال را از فرایندهای سنتی تمایز می دهند.

استفاده از فن آوری های موجود برای کاهش هزینه ها، جمع آوری داده ها و ارائه تجربه بهتر مشتری مفید می باشد. کسب و کارهای دیجیتال بر مزایای رقابتی که با استفاده از این تکنولوژی به دست می آید، تمرکز می کنند، چه  از این نظر که هزینه های بالقوه را کاهش دهند و یا از این نظر که ارزش جدیدی را به مشتریان خود برسانند.

مفاهیم تکامل دیجیتال به تغییر فرهنگی نیاز دارند. مدیریت و اجرای خدمات دیجیتالی ممکن است نیاز به سازماندهی داشته باشند ، به ویژه به عنوان یک نقش جدید و فناوری اطلاعات در مورد تصمیمات استراتژیک نقش دارند.

مدل های تجاری جدید که تجربه مشتری را در مرکز استراتژی دیجیتال قرار می دهد را کشف کنید. مردم اغلب حاضر به صرف هزینه بیشتر به عنوان تجربه مشتری استثنایی نیستند، که باعث می شود تفاوت عمده ای در اقتصاد دیجیتال باشد. مدل های تجاری که بر رضایت مشتری متمرکز هستند، در نهایت بر خدمات دیجیتال تمرکز می کنند، زیرا دیجیتالیزا به طور فزاینده تجربه ای است که مردم ترجیح می دهند.

کسب و کار دیجیتال در مقابل تجارت الکترونیک

 کسب و کار دیجیتال بیشتر بر این تمرکز دارد که چگونه فناوری به شرکتها امکان می دهد که ارزش و تجربیات جدیدی را ایجاد کنند که شرکتشان را متمایز می کنند و به آنها امتیاز رقابتی بدهد.

کسب و کار دیجیتال متمایز از کسب و کار الکترونیکی می باشد و تمایز آنها در این است که کسب و کار الکترونیکی تنها از تکتولوژی برای به کسب سود  و حذف حشویات استفاده می شود. داشتن مشتریان آنلاین که کارت اعتباری آنلاین دارند باعث حذف بی کفایتی ناشی از مراحل کاغذ بازی می شود. ولی گسترش تجربیات جدید و متفاوت را کاهش می دهد. کسب و کار دیجیتال بیشتر به این بستگی دارد که چگونه فناوری به شرکتها امکان می دهد که ارزش و تجربیات جدیدی را که شرکت ها را متمایز می کنند ایجاد کنند و به آنها رقابت می کنند.

مثالهای کسب و کار دیجیتال

یک آژانس تاکسی سنتی باید وسایل نقلیه خود را حفظ و نگهداری کند و هزینه های استخدام و مدیریت کارکنان را نیز تأمین کند. اما یک نسخه کسب و کار الکترونیکی به مشترکان اجازه می دهد تا تاکسی آنلاین مشاهده کنند و حتی شاید سفرهای قبلی آن را مشاهده کنند. و هر زمان که نیاز داشتند به سرعت آن را بگیرند.

اوبر ( شرکت تاکسیرانی آنلاین) جایگاه خود را به عنوان یک کسب و کار دیجیتال مدیریت می کند. زیرا در هسته آن پلت فرم است که مردم و رانندگان را از طریق اینترنت در مقیاس وسیع متصل می کند، در حالی که ایجاد یک تجربه ای را که قبلا در دسترس مردم بوده، بهبود می بخشد.

Netflix نمونه خوبی از یک شرکت است که از کسب و کار الکترونیک به کسب و کار دیجیتال تغییر کرده است. در ابتدا، Netflix از تکنولوژی برای مدیریت یک سیستم موجود و پست الکترونیکی افراد دیجیتال استفاده می کرد، تجربه ای که راحت تر بود، اما در نهایت کاملا مشابه با فروشگاه های اجاره فیلم بود .توانایی مصرف فیلم و تلویزیون در هر زمان و یا مکان بدون دسترسی گسترده اینترنت که اکثر مصرف کنندگان امروز دارند غیر ممکن است.

دیزنی یک کسب و کار سنتی است که تکنولوژی دیجیتالی را در بر می گیرد برای بالا بردن تجربیات.

هدف MagicBand گسترش استفاده از  RFID و رادیو برای ارتباط با سنسورها درگردشگری هستند، که این موضوع 5 عنصر را اصلاح می کند که قسمتی از تجربه هر مکان گردشگری است: رفتن به یک مکان گردشگری ، اقامت در یک هتل، ناهار خوری در یک رستوران، گرفتن یک عکس و ارسال آن به دوستان یا خانواده و خرید کالا به عنوان یک سوغات.

از کجا شروع کنید

بسیاری از ویژگی های کسب و کار دیجیتال همپوشانی با مفهوم تحول دیجیتالی است که از تمرکز مشتری محور برای هدایت اجرای فن آوری های دیجیتال در سیستم های عملیاتی و مدل های کسب و کار استفاده می کند. کسب و کار دیجیتال هدف نهایی است و دیجیتالی شدن مسیری است مه همه شرکت ها سعی می کنند به آن برسند. گارتنر همچنین شش مرحله کلیدی برای ایجاد یک کسب و کار دیجیتالی را شناسایی کرده است. از آنجایی که کسب و کار دیجیتال نیاز به تغییرات سازمانی عمیق دارد، رسیدن به آن نیازمند گسترش سریع است. شناسایی اولویت ها و نقاط عطف کمک خواهد کرد تا کسب و کارها بهتر و موثرتر در این مسیر قرار بگیرند جهت مشاوره در این زمینه با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

اگر میخواهید کسب و کار دیجیتالی را آغاز کنید نکات زیر را مطالعه کنید

روزی فرا خواهد رسید که هیچ کسب و کاری بدون دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نباشد. در زیر نکاتی را در مورد اطلاعات بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ خواهیم گفت

1.همه چیز در مورد داده ها می باشد

موضوع قابل توجه در مورد داده ها این است که تغییرات منحصر به فرد و قابل توجهی که تکنولوژی طی 100 سال گذشته به ارمغان آورده است، توانایی تولید، ذخیره، پردازش و ارسال مقادیر بی شماری از داده ها است.  هر آنچه که در مورد انقلاب یا موج می خواهیم بگوییم هم اکنون به عنوان دیجیتال صنعتی وجود دارد .

به رغم حضور ظاهری، این روند با یک حالت خطی مشخص ادامه می یابد: حتی اگر تعداد پیکسل ها بر روی سنسور را دو برابر کنیم، یا ترانزیستورها در یک پردازنده، توانایی های ما با سرعت بیشتری افزایش می یابد. در شرایط تجاری، چالش های ادغام، برنامه ریزی ظرفیت یا مدیریت سطح خدمات در حال حاضر بسیار شبیه به یک دهه قبل است؛ ما به سادگی در سطحی بالاتر از رزولوشن کار می کنیم.

2. ما تمایل به انجام امور آسان و ارزان، به عنوان مصرف کنندگان داریم

بسیاری از نوآوری ها از طریق "کشیدن" به جای "هل دادن" اتفاق می افتد. ما می توانیم زندگی خود را صرف جمع آوری اطلاعات پیچیده کسب و کارها کنیم  که به طور واضح ROI را نشان می دهد ، ما حتی همانطور که ما می دانیم، آنها واقعا به دنبال سعی و کوشش هستند.  در کارهایی که در منزل انجام می دهیم پذیرش فناوری اطلاعات کارهای ما را بسیار آسان می کند.  کسانی که توضیح می دهند افزایش فوق العاده آمازون، فیس بوک و غیره بر اکوسیستم ها، سیستم عامل ها و شبکه ها تأکید دارند و تنبلی و تمایل خود را برای یک زندگی ساده به عنوان پس انداز تلقی می کنند ، در عین حال، صرفه جویی در پول، بسیار بیشتر از پتانسیل رشد اقتصادی است.

عامل CBA از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که هم اکنون به آن می پرازیم:

 به نظر می رسد که ما ضعف های خود را می پذیریم.جالب توجه است که  به هنگام توضیح پروژه های بزرگ،از آن نتیجه گیری می کنیم.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز