سرعت صفحه یکی از عوامل رتبه بندی گوگل در جستجو موبایلی

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

گوگل  یک الگوریتم جدید رتبه بندی شده برای جستجوی تلفن همراه را اعلام کرد که آن را " سرعت روز رسانی"  می نامد. همچنین می گوید تنها صفحاتی که "کمترین تجربه را برای کاربران ارائه می دهند" تحت تاثیر این بروز رسانی قرار می گیرند.

این به روز رسانی از سال 2018 فعال می باشد. گوگل پیشنهاد می دهد از گزارش پیشرفته سرعت سایت  و ابزار هایی مانند LightHouse برای اندازه گیری سرعت وب سایت و اصلاح آن استفاده کنید.

آقای ژینگ وانگ این طور می نویسد:

"سرعت بروز رسانی" همانطور که از اسمش معلومه ،  فقط صفحاتی را که  کمترین تجربه را برای کاربران دارد و همچنین  تنها درصد کمی از درخواست ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

این استادندارد صرف نظر از تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت صفحه ، یک استاندارد مشخص را برای تمامی صفحات استفاده می کند.

در سال 2010 ،  گوگل گفته بود که سرعت صفحه یکی از فاکتور های رتبه بندی است ، ولی آن زمان این موضوع فقط بر جستجو های کامپیوتر شخصی تمرکز داشت . هم اکنون در جولای 2018 ، تمرکز آن بر سرعت صفحه موبایل و رتبه بندی در جستجو موبایلی است. گوگل قول داده بود که بر سرعت جستجو موبایلی تمرکز کند و هم اکنون به قول خود عمل کرده است.

هم اکنون این خیلی مشخص نیست که این فاکتور رتبه بندی ، جستجو های کامپیوتری را هم شامل می شود ؟ ولی ما گوگل را بررسی می کنیم و هر زمان که نیاز باشد و به محض دریافت اطلاعات اضافه آن را آپدیت می کنیم.

: Postscript گوگل به چند سوال ما که در FAQs on the Google منتشر کردیم ، پاسخ داده است.

سرعت صفحه چیست؟

سرعت صفحه اغلب با "سرعت سایت" اشتباه می شود ، در واقع سرعت صفحه برای مشاهده نمونه ای در یک صفحه است. سرعت صفحه می تواند زمان بارگزاری صفحه را توضیح دهد (مدت زمان لازم برای نمایش محتوای کامل در یک صفحه خاص) و یا "زمان اولین بایت" (مدت زمان لازم برای مرورگر شما برای دریافت اولین بایت اطلاعات از وب سرور) را توضیح می دهد.

مهم نیست که آن را چگونه اندازه گیری می کنید مهم این است که سرعت صفحه بالا باشد. و هر چه سرعت صفحه بالاتر باشد بهتر است. بیشتر مردم می دانند که بالا بودن سرعت صفحه هم از لحاظ رتبه سایت  و هم از لحاظ نرخ تبدیل بهتر هستند.

بهترین روشهای SEO

گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از سیگنال های استفاده شده توسط الگوریتم جهت رتبه بندی صفحات نشان داده است. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است گوگل به طور خاص زمان بایت اول را برای مطرح کردن سرعت سایت اندازه گیری کند ، علاوه بر این، سرعت پایین صفحه به این معناست که موتورهای جستجو می توانند صفحات کمتری را با استفاده از بودجه خزیدن اختصاصی خود، ردیابی کنند و این امر می تواند بر شاخص های شما تأثیر منفی داشته باشد.

سرعت صفحه نیز برای تجربه کاربر مهم است.  صفحات با زمان بارگیری بیشتر دارای نرخ گزاف گویی بیشتر و زمان میانگین کمتر در صفحه می باشند.

در اینجا چند راه برای افزایش سرعت صفحه شما وجود دارد:

فعال سازی فشرده سازی

با استفاده از zip   (یک نرم افزار برای فشرده سازی فایل) ، برای کاهش اندازه فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت که بزرگتر از 150 بایت هستند استفاده کنید.

از فایل زیپ برای عکس ها استفاده نکنید. در عوض ، فشرده سازی آنها را در یک برنامه مانند فتوشاپ که شما می توانید کنترل کیفیت عکس را در دست داشته باشید،انجام دهید.

حداقل CSS، جاوا اسکریپت و HTML را کاهش دهید

با بهینه سازی کد خود (از جمله حذف فضاها، کاما، و سایر نویسه های غیر ضروری)، می توانید به میزان قابل توجهی سرعت صفحه خود را افزایش دهید. همچنین نظرات کد، قالب بندی، و کد استفاده نشده را حذف کنید.گوگل توصیه می کند از فشرده سازی YUI برای CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنید.

Redirects ها را کاهش دهید

هر بار که یک صفحه به یک صفحه دیگر هدایت می شود، بازدید کننده شما با زمان انتظار بیشتری منتظر چرخه پاسخ درخواست HTTP می شوند.   به عنوان مثال، اگر الگوی تغییر مسیر تلفن همراه شما به صورت زیر باشد:

example.com -> www.example.com -> m.example.com -> m.example.com/home,"

هر یک از دو هدایت اضافی باعث می شود صفحه شما دیرتر بارگیری کند.

ذخیره سازی در مرورگر

مرورگرها اطلاعات زیادی را ذخیره می کنند (stylesheet، تصاویر، فایل های جاوا اسکریپت و غیره) ، به طوری که وقتی یک بازدید کننده به سایت شما می آید، مرورگر مجبور نیست تمام صفحه را بارگیری مجدد کند. از ابزارهایی مانند YSlow استفاده کنید تا ببینید آیا شما در حال حاضر تاریخ انقضا برای کش خود تعیین کرده اید یا خیر؟  سپس هدر "منقضی" خود را تنظیم کنید برای اینکه چه مدت زمان می خواهید اطلاعات شما کش شود. در بسیاری از موارد، یک سال زمان معقولی است، مگر اینکه طراحی سایت شما اغلب تغییر کند.

زمان پاسخ سرور را بهبود ببخشید

زمان پاسخ سرور شما تحت تأثیر میزان ترافیکی که دریافت می کنید، ، منابع هر صفحه که استفاده می کنید، ، نرم افزار مورد استفاده سرور شما  میزبانی وب سایت شما  که استفاده می کنید. برای بهبود زمان پاسخ سرور شما، به عملکرد راه های باریک مانند جست وجوی های پایگاه داده آهسته، مسیریابی آهسته یا عدم وجود حافظه کافی و رفع آنها، دقت کنید. زمان پاسخ سرور بهینه کمتر از 200ms است.

گوگل اعلام کرد: عوامل رتبه بندی سرعت صفحه برای استفاده از سرعت صفحات موبایلی در آینده نزدیک خواهد آمد.

هم اکنون سرعت موبایل شما بر روی رتبه بندی تلفن همراه شما تاثیر نمی گذارد اما گاری الیئز از گوگل می گوید: "شاید خیلی زود اینطور شود."

گاری الیئز از گوگل در نشست بازاریابی جستجو امروز در سیدنی گفت که گوگل سرعت رتبه بندی صفحه را مخصوصا در جستجو های موبایلی  به زودی آپدیت خواهد کرد . ایشان اظهار کرد این اتفاق به زودی در همین ماه خواهد افتاد نه در سال های آینده!

امروز مسئله این است که بسیاری از رتبه بندی های گوگل که برای رتبه بندی موبایل استفاده می شود بر پایه صفحات وب کامپیوتری هستند. بنابراین اگر شما یک صفحه وب کامپیوتری واقعا سریع داشته باشید، اما نسخه موبایل واقعا آهسته باشد، در حال حاضر به رتبه بندی تلفن همراه شما آسیب نمی رساند.

هنگامی که گوگل اگوریتم های mobile-friendly  خود را بروز کند ، آنها امیدوار هستند که سرعت صفحه خاص تلفن همراه را به عنوان یک عامل اضافه کنند و بر روی نسخه دسک تاپ تکیه نکنند.

همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، سرعت صفحه به یک عامل رتبه بندی در آوریل 2010 تبدیل شده بود ولی در ماه ژوئن 2013، مت کاتز اشاره کرد که یک عامل منفی برای کاهش صفحات موبایل  است. سپس یک سال پیش Gary Illyes گفت که آنها فقط برروی صفحه موبایل کار می کنند و ماه ها زمان می برد.

اما  گری اکنون در توییتر گفت:  این اکنون در مرحله برنامه ریزی است بنابراین امیدوار هستیم تا ماه آینده اجرا شود.

استفاده از سرعت صفحه در رتبه بندی جستجوی تلفن همراه

مردم در اینترنت می خواهند پاسخ سوالات خود و جستجوهای خود را هر چه سریعتر که امکان پذیر است به دست آورند و مطالعات نشان میدهد  که انسان ها در مورد سرعت صفحات وب  بسیارتوجه دارند. هم چنین سرعت صفحه وب سایت در رتبه بندی وب سایت نیز تاثیر گذار است. که البته این موضوع تا به حال فقط بر جستجو های کامپیوتری تمرکز دارد . اما در ژوئیه 2018، سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه اعلام خواهد شد.

ما طراحان را تشویق می کنیم ، تا به طور گسترده بر روی عملکرد تجربه کاربران بر روی صفحه خود فکر کنند . اگر چه هیچ ابزاری وجود ندارد که مستقیما نشان دهد که آیا صفحه تحت تاثیر فاکتور رتبه بندی جدید قرار می گیرد؟  در اینجا برخی منابع وجود دارد که می تواند برای ارزیابی عملکرد صفحه استفاده شود.

  • Chrome User Experience Report (گزارش تجربه کابران گوگل کروم)

یک مجموعه داده های عمومی از تجربه کلیدی کابران برای اهداف محبوب در وب سایت ، که توسط کابران گوگل کروم تحت شرایط واقعی ، آموخته شده است.

  • Lighthouse (فانوس دریایی)

 

یک ابزار خودکار و قسمتی از ابزار توسعه گوگل کروم برای رسیدگی به کیفیت ( عملکرد، دسترسی و موارد دیگر) از صفحات وب

 

  • PageSpeed Insights

ابزاری که نشان می دهد ، که چگونه یک صفحه در گوگل کروم نمایش داده می شود و عملکرد بهینه سازی را نشان می دهد.

حسابرسی سرعت سایت توسط گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی

گوگل به قولی که سال پیش وعده داده بود عمل کرد ، سرعت سایت هم اکنون به عنوان یک فاکتور در الگوریتم گوگل می باشد. و هم اکنون در جستجوهای وب سایت در آمریکا استفاده می شود. ولی گوگل هم اکنون احتیاط می کند که صاحبان وب سایت به نام صفحات سریعتر وب سایت فاقد اعتبار نشوند. و حتی می گوید که این فاکتور رتبه بندی جدید ممکن است به یکسری از درخواست ها ضربه بزند.

چگونه گوگل سرعت صفحات را اندازه گیری می کنند؟

برای اندازه گیری سرعت صفحات توسط گوگل دو روش وجود دارد:

  1. چگونه صفحه به ربات گوگل پاسخ می دهد؟
  2. زمان بارگزاری توسط گوگل سنجیده می شود.

در ماه دسامبر، گوگل یک گزارش سرعت صفحه را به بخش مدیریت وب مسترها در بخش «آزمایشگاهها» اضافه کرد. این گزارش نشان می دهد که بارگذاری سایت شما چقدر سریع است، به  این صورت که چندین صفحه از سایت شما را جستجو می کند و پیشنهاداتی را برای بهبود سرعت صفحه ارائه می دهد.

در کجا سرعت صفحه با سرعت الگوریتم گوگل یکسان است؟

کاترز می گوید الگوریتم گوگل در حدود 200 فاکتور رتبه بندی متفاوت دارد ، حتی اگر گوگل یک عامل جدیدرا معرفی کند، صاحبان سایت ها نباید تاثیر سرعت صفحه را در رتبه بندی فراموش کنند.

کاترز می گوید: کیفیت باید همچنان یکی از مهمترین نگرانی های صاحبان سایت باشد . این تغییرات بر روی مخاطبان تاثیر می گذارد . ولی اگر شما بهترین منبع باشید ما تخمین میزنیم که کمتر از 1% بر روی شما تاثیر بگذارد و شما همچنان بهترین منبع خواهید بود.

کلام آخر

سرعت صفحه در حال حاضربرای چند هفته است که به عنوان عامل رتبه بندی در Google.com قرار دارد. اگر سایت شما قرار بود تحت تاثیر قرار گیرد، احتمالا قبلا اتفاق افتاده است. گوگل قصد دارد تا نتایج این تغییر را نظارت کند و در نهایت استفاده از سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه بندی را در کشورهای دیگر را گسترش دهد.

آخرین یادداشت

گوگل می گوید این تغییر رتبه هیچ رابطه ای با برنامه ریزی الگوریتم کافئین آینده خود ندارد،  که آن در مورد این است که گوگل چگونه سایت ها را فهرست کند نه اینکه چگونه رتبه بندی کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز