نکات مهم و ویژه برای ساخت وب سایت فروشگاهی پوشاک

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

چکیده

هدف این تحقیق بررسی عناصر تجارت الکترونیک (e-commerce)  می باشد که منجر به طراحی مشتری براساس مفهوم کلی سفارشی سازی می شود. این مطالعه اطلاعاتی را از 438 مشتری الکترونیکی با استفاده از ابزار پرسشنامه در بانکوک جمع آوری کرده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه استفاده شده است.  

نتایج نشان داد که:

  1. سفارشی سازی، یک عنصر از طراحی وب، دارای اهمیت آماری (R2 = .112) بود که ه بر نیازهای مشتریان برای طراحی انواع لباس تاثیر می گذارد.
  2. سفارشی سازی، ساختاری و تجارتی،هر دو، که عناصر طراحی وب بود، با اهمیت آماری (R2 = .198)، که بر نیاز مشتریان به طراحی پوشاک تاثیر می گذارد.
  3. سفارشی سازی و ساختاری ، که عناصر طراحی وب هستند، به لحاظ آماری معنی دار (R2 = .259) بود ،  بر نیاز مشتریان به طراحی جزئیات لباس تاثیر می گذارد.
  4. ساختاری و سفارشی سازی، که عناصر طراحی وب هستند،  با اهمیت آماری (R2 = .279)، که بر نیازهای مشتریان برای ایجاد ابزارهای همکاری طراحی شده، اهمیت آماری دارد. پس از تجزیه و تحلیل، نتایج تحقیق برای طراحی یک مدل وب سایت که به  مشتریان اجازه می داد در فرآیند طراحی شرکت کنند ، مورد استفاده قرار گرفت.

معرفی

امروزه بازاریابی با محیط و رفتار مشتریان وفق پیدا کرده است. یعنی بازاریابی باید خود را با  مشتریان، که اولویت اول کسب و کار هستند ، سازگار کنند.  

در حال حاضر، از آنجا که مشتریان می توانند اطلاعات را از کانال های مختلف به دست بیاورند آنها خلاق تر شده اند. به عبارت دیگر، مشتریان هزینه های خود را برای کالاها و خدماتی پرداخت می کنند که برای آنها ارزش داشته باشد و نشان دهنده هویت شخصیتی آنها باشد. بعضی از مشتریان از محصولات موجود در بازار راضی نیستند  زیرا تقریبا همه آنها یکسان هستند و به سادگی چندین نسخه از محصولات موجود می باشد. بنابراین، با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی و شیوه زندگی مصرف کنندگان مطابق با روند خاص مشتری، روند تولید تغییر کرده است. بنابراین بر این اساس، مفهوم  کلی سفارشی سازی بوجود می آید. این اجازه می دهد تا مصرف کنندگان در فرآیند طراحی مشارکت کنند تا اطمینان حاصل شود که نتایج مطابق با نیازهای آنها باشد. این طرح مشارکتی نیازمند فناوری برای دستیابی به نیازهای هر فرد است. کسب و کار باید با رفتار مصرف کننده سازگاری داشته باشد . که دیگر محصولات آمادگی آن را نداشته باشند.

امروزه تجارت الکترونیک در میان کارآفرینان در تایلند با توجه به رشد مداوم اینترنت و افزایش وب سایت های کسب و کار محبوب شده است.  تجارت سنتی به صورت خرید رو در رو جای خود را به تجارت الکترونیکی داده است.  براساس نظرسنجی که در مورد رفتار خرید آنلاین مصرف کنندگان در تایلند در سال 2012 صورت گرفت، پوشاک یکی از محصولات با بهترین فروش است و توجه زیادی را به خود جلب کرده است و انتظار می رود که از شرکت های کوچک و متوسط هم بیشتر شود . تجارت الکترونیک (E-commerce) با استفاده از یک وب سایت به عنوان فروشگاه الکترونیک خود برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کند. بنابراین، طراحی لایه های محتوا  و تزئین وب سایت برای فریبنده سازی و جذابیت وب سایت ضروری است، حتی در اولین نگاه. همچنین اطلاعات در وب سایت باید از مشتری به خوبی پشتیبانی کند.  محققان، عناصر طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک را بررسی کرد که منجر به طراحی مشترک مشتری بر اساس مفهوم کلی سفارشی سازی برای وب سایت های تجارت الکترونیک شد. مفهوم کلی سفارشی سازی به منظور برآوردن نیازهای مشتریان فردی از طریق وب سایتهای تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت.  با اعتماد به نفس اعتقاد دارند که نتایج این تحقیق در توسعه تجارت الکترونیکی در آینده می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی ادبیات

مفهوم کلی سفارشی سازی به منظور ارائه خدماتی است  که به بهترین وجه نیازهای فردی مشتری را مرتفع سازد. این مفهوم به ارائه سریع و موثر محصولات و خدمات گوناگون با هزینه های کم اشاره دارد. الویت دادن به سرمایه گذاری شرکت و ورود مشتریان در فرایند طراحی برای تولید کالاها و خدمات برای برآورده کردن نیاز های مشتریان می باشد.  رویکرد سفارشی سازی این است که به طور سیستماتیک سفارشات مشتریان شخصی را با استفاده از تکنولوژی کامپیوتر جمع آوری کند و سپس شروع  به تولید انبوه کند. بنابراین وب سایت ها باید لیست عملی برای سفارشات مشتریان در نظر بگیرند که آنها بتوانند اقلام ریز محصولات را مشخص کنند و به همین ترتیب فرآیند تولید باید انعطاف پذیر باشد و بتوانند محصولات سفارشی را انجام دهند.

ظرفیت سازمان  به طور خلاصه، تولید انبوه یک استراتژی جدید برای کارآفرینان و مصرف کنندگان در دنیای مدرن است.

همکاری طراحی

در استراتژی طراحی مشترک، تولید کنندگان و مشتریان در فرآیند نوآوری برای برآوردن نیازهای مشتریان کار می کنند.

فرایند همکاری طراحی سه اصل اصلی دارد:

  1. دادن اجازه انتخاب محصول به مشتریان
  2. استفاده از یک ابزار مصور برای نشان دادن نمونه محصولات قبل از خرید
  3. تفسیر مشخصات مواد، جزئیات و قطعات هر سفارش دقیقا مطابق با نیاز مشتری

همانند مغازه های خرده فروشی مد که استراتژی همکاری خود رامعرفی می کنند ، در خرید آنلاین مشتریان شانس شرکت در طراحی و انتخاب جزئیات پوشاک را مانند پارچه، رنگ وسایز دارند دارند.  با این وجود، امکان تولید محصولات بر اساس هر نیاز واحد وجود ندارد،  بنابراین فناوری کامپیوتری نقش مهمی در طراحی مشترک دارد و محصول پیشنهادی قبل از خرید و تولید را نشان می دهد.

عناصر طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک که معمولا به صورت  e-commerce نوشته می شود ، یعنی خرید و فروش ، داد و ستد و معاوضه و مبادله کالا به صورت الکترونیکی . این نوع از تجارت از شبکه های رایانه ای استفاده می کند که به که دسترسی به اینترنت دارند و همچنین توانایی ارتباط بین فروشندگان و خریداران راگسترش می دهد. روش (B2C) تجارت الکترونیک معامله ای است که به طور مستقیم بین یک فروشنده و مصرف کننده انجام می شود. از آنجا که در روش B2C تجارت الکترونیک از وب سایت ها به عنوان رسانه یا کانال برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کند، این موضوع برای بازرگانان مهم است که وب سایت خود را به شیوه ای طراحی کنند که بازدیدکنندگان و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهند.

به طور کلی، طراحی وب دارای هفت عنصر است:

  1. زمینه: طراحی و لایه یندی زیبا و ظریف
  2. محتوا: ارائه وب سایت در قالب متن، تصویر یا چند رسانه ای
  3. انجمن ها: روش هایی که مشتریان با منافع و اهداف مشترک را قادر به تعامل می سازد مانند اشتراک گذاری و اظهار نظر
  4. سفارشی سازی: توانایی وب سایت برای اجازه مشتریان به سفارشی کردن محصولات
  5. ارتباطات: روش هایی که وب سایت ها را قادر به ارتباط بین فروشنده و خریدارمی سازد
  6. تجارت: ظرفیت وب سایت برای تسهیل معاملات تجاری
  7. اتصال: هر لینک در وب سایت که مشتریان را به سایر وب سایت های تجارت الکترونیک و لینک ها از سایت های دیگر به سایت هدایت می کند

این تحقیق آخرین عنصر را مطالعه نکرده است، زیرا به محصولات مرتبط نیست.

مرور ادبی آن ما را به سمت یک چاچوب مشخصی هدایت می کند . متغیرهای مستقل ،عناصر طراحی وب بود که به شش جنبه تقسیم شدند:  متن، محتوا، انجمن ها، سفارشی سازی، ارتباطات و تجارت. همچنین، محققان، متغیرهای وابسته را به عنوان نیازهای مشتری برای مشارکت طراحی تعریف کرد که در این مطالعه، به چهار جنبه تقسیم شد: انواع لباس، عناصر لباس، جزئیات لباس، و ابزارهای همکاری طراحی. شکل زیر چارچوب تحقیقات را نشان می دهد.

 

 

شركت كنندگان

جمعیت مورد استفاده در این تحقیق 5،686،252 نفر از 50 ناحیه بانکوک ، که مدها را به صورت آنلاین را خریداری کرده اند. اندازه نمونه از مطالعه با استفاده از فرمول در Yamane با سطح اطمینان 95٪ محاسبه شد. با محاسبه اندازه نمونه، محققان باید حداقل 400 مبحث داشته باشند. با این حال، برای جلوگیری از از دست دادن داده ها، حجم نمونه با 20٪  افزایش  به 480 مبحث افزایش یافت. روش نمونه گيري مورد استفاده در اين تحقيق، نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي با درگیری چهار مرحله بود:

  1. نمونه برداري خوشه اي كه بانكوك را به سه ناحيه درون شهر، مرز شهري و حومه شهر متصل كرد.
  2. نمونه گیری تراکم که هر ناحیه ای را با تراکم جمعیت بالا و فروشگاه های مد در هر ناحیه جدا می کند .
  3. نمونه گیری تصادفی به نسبت جمعیت هر ناحیه.
  4. نمونه گیری هدفمند برای جمع آوری داده ها از مرد و زن در نمونه لباس های سفارش داده شده و خریداری شده که از طریق وب سایت های تجارت الکترونیکی استفاده می کردند.

مجموعه داده ها

داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده اند. دوره تحقیق از 20 مه تا 5 ژوئیه 2015 بود. از 480 پرسشنامه توزیع شده، 462 نسخه بازگردانده شد که 438 مورد آن کامل شده است.

ابزار مورد استفاده برای این پژوهش پرسشنامه بود. که آن را برای اولین بار در مورد شش عنصر طراحی وب سایت، محتوا، انجمن ها، سفارشی سازی، ارتباطات، و تجارت که تحت تاثیر خرید های مد روز بود. علاوه بر این، پرسشنامه شامل سوالاتی در مورد نیاز مشتریان به مشارکت در طراحی بود. طراحی ذکر شده در این مطالعه به چهار جنبه تقسیم شدند : نوع لباس، عناصر لباس، جزئیات لباس و ابزارهای همکاری. این مطالعه از پنج مرحله مقیاس دسته بندی اندازه گیری استفاده کرد و محتوا آن توسط سه کارشناس تایید شد و شاخص همپوشش هدف مورد یا IOC ثابت گردید. در نهایت، قبل از جمع آوری اطلاعات رسمی، 30 نسخه از پرسشنامه امتحان توزیع شد.

اعتبار ابزارها با استفاده از تحليل آلفاي كرونباخ مورد ارزيابي قرار گرفت كه به عنوان مقياس پايايي مقياس در نظر گرفته شد. که در این مطالعه، برای اندازه گیری متغیر مستقل نماینده عناصر طراحی وب و متغیرهای وابسته که نیازهای مشتریان را برای مشارکت در طراحی نشان می دهند، استفاده می شود. پس از تجزیه و تحلیل، آلفای کرونباخ عناصر طراحی وب 936 و نیازهای مشتریان برای مشارکت در طراحی 971 بود. همانطور که هر دو متغیر بیشتر از 70 بود، این نشان می دهد که سازگاری داخلی در ابزار وجود دارد. پرسشنامه حاوی 18 سؤال در مورد عناصر طراحی وب (جدول 1) و  26 سوال با توجه به نیاز مشتریان به مشارکت در طراحی (جدول 2).

جدول 1 پرسشنامه عناصر طراحی وب

سوال                 متغیر         

متن                    طراحی وب

  1. طرح عملکرد و طراحی وب سایت کاربر پسند است.
  2. ابزار وب سایت تابع همگرا
  3. وب سایت دارای دسته بندی مناسب محصول است.
  4. رسانه های تبلیغاتی (عکس ها، کلیپ های صوتی، کلیپ های ویدئویی، و غیره) در وب سایت مناسب محصولا
  5. طراحی وب سایت بصری وب سایت جذاب است.

محتوا

  1. وب سایت از متون، گرافیک و چند رسانه ای (کلیپ های صوتی و تصویری) برای ارائه محصولات استفاده می کند.
  2. محتویات وب سایت قابل درک است.
  3. وب سایت از رسانه های مناسب برای ترویج هر محصول استفاده می کند.
  4. این وبسایت اطلاعات مهمی مانند قیمت، جزئیات، اندازه و سیاست را نشان می دهد.

انجمن ها

  1. یک ایمیل رسمی برای تماس در وب سایت وجود دارد.
  2. این وبسایت دارای هیئت مدیره یا چت روم است که به مشتریان اجازه می دهد تا محصولات خود را در مورد آنها توضیح دهند.

سفارشی سازی

  1. مشتریان مجاز به شخصی بودن جزئیات محصولات (انواع، قطعات، رنگ، و غیره) به عنوان موجود در وب سایت هستند.
  2. وب سایت محصولاتی را ارائه می دهد که نیازهای فردی مشتری را برآورده می کنند.

ارتباطات

  1. این وب سایت کانال هایی را برای مخاطبین مانند آدرس دفتر، ایمیل و شماره تلفن فراهم می کند.
  2. وب سایت به طور منظم از طریق ایمیل یا پیامک به مشتریان ویژه و خبرنامه های خود را می فرستد.

تجاری

  1. معامله تجاری در سایت گام به گام است.
  2. دستورالعمل آسان در هر مرحله از معامله وجود دارد.
  3. این وبسایت دارای یک سیاست حمل و نقل واضح است.

جدول 2. پرسشنامه مربوط به نیاز مشتریان به مشارکت در طراحی

سوال                                                                     متغیر

انواع لباس مورد نیاز برای شرکت در طراحی                 نیاز مشتریان برای مشارکت در طراحی

  1. بلوز
  2. دامن
  3. شلوار
  4. لباس

قسمتهایی ار لباس که شما برای طراحی نیاز دارید

  1. جیب
  2. دکمه
  3. یقه
  4. آستین
  5. بدن

جزییات لباس که شما برای طراحی نیاز دارید

  1. پارچه
  2. اندازه
  3. رنگ یقه
  4. رنگ آستین
  5. رنگ جیب
  6. رنگ بدن
  7. رنگ دکمه
  8. طرح های چاپی

تحلیل داده ها

1.محقق از فرکانس و درصد برای تجزیه و تحلیل داده ها در مورد عوامل فردی مدهای آنلاین استفاده می کنند که  شامل: جنسیت، سن، شغل، سطح تحصیلات، وضعیت تاهل و حقوق و دستمزد می باشد.

  1. محقق، عناصر طراحی وب را که به مشتریان انگیزه می دهد تا لباس های خود را از طریق وب سایت های تجارت الکترونیکی بخرند را تحلیل می کنند. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه استفاده شد.

نتایج

تجزیه و تحلیل داده ها از عوامل شخصی

این مطالعه نشان داد که 21 درصد از مصرفکنندگان مد آنلاین، مرد و 79 درصد زن بودند. تقریبا تمام پاسخ دهندگان بین 21 تا 30 ساله بودند. علاوه بر این، 75.11 درصد مدرک لیسانس داشتند. بیش از نیمی (55.94٪)، کارمند شرکت های خصوصی بودند. علاوه بر این، 88.81 درصد از پاسخ دهندگان تک و 40.41 درصد حقوق و دستمزد بین THB 10،000 و 20،000 بود.

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز