چند نکته مهم در مورد سئوسایت که باید بدانید

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

ما در جهان در حال پیشرفت زندگی می کنیم. در این جهان از ارزش بهینه سازی تصاویر نمی توان چشم پوشی کرد.

تصاویر صفحات وب سایت شما را جذاب تر می کنند.

به احتمال زیاد، یک تصویر در هر صفحه وب سایت شما وجود دارد.

با این حال، بدون بهینه سازی مناسب شما مسائل مهمی را در سئو از دست می دهید.

بهینه سازی تصویر مزایای زیادی برای تصاویر شما خواهد داشت،  از جمله تجربه کاربری بهتر، بارگذاری سریعتر صفحه، و فرصت های رتبه بندی اضافی.

اگرچه تکنولوژی جستجو تصویری گام بزرگی نسبت به گذشته بوده است ، ، موتورهای جستجوگر  قادر به شناسایی محتوای یک تصویر نیستند. آنها به متن متصل شده به تصاویر تکیه می کنند تا کاملا درک کنند که تصویر چیست و چگونه به محتوای شما و یا موضوع صفحه شما مرتبط است.

اما کدام عوامل مهم هستند تا اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما قابل جستجو هستند و سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد؟

در اینجا چند راهنمایی برای بهینه سازی تصاویر که مهم است بدانید گفته شده است:

تصاویر تکراری به SEO شما کمک نمی کند

شما می خواهید عکس های خود را در سایت خود پاپ کنید. اگر وب سایت خود را با تصاویر موجود دربازار پر کنید ، سایت شما منحصر به فرد نخواهد بود و سایت شما اصلی به نظر نمی آید مانند صد ها سایت دیگر.

بسیاری از وب سایت ها با تصاویر تکراری پر شده اند.

در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره ای، یک کسب و کار که خدمات به مشتریان ارائه می دهد، فکر کنید . تمام این وب سایت ها از یک تصویر مشابه مثلا مردی که لبخند می زند پر شده باشند.  در حالی که شما یک تصویر اصلی و بهینه سازی شده را استفاده می کنید ، مطمئنا تاثیر کار شما بر روی سئو با آنها یکسان نخواهد بود.

استفاده از تصاویر اصلی با کیفیت بالا

هر چقدر تصاویری که استفاده می کنید اصلی تر باشد باعث تجربه بهتر برای کاربر و افزایش رتبه سایت شما خواهد شد.

تصاویر اصلی  را می توان توسط یک طراح در شرکت خود ساخته شود و یا با استفاده از یک دوربین با کیفیت  گرفته شده است.

در یک نگاه اجمالی شرکت خود را به مشتریانتان نشان دهید و تصویر کیفیت بالا را به مشتریان خود نشان دهید تا آنها هم به شما اعتماد کنند.

بسیاری از کاربران تصاویر تکراری را رد می کنند .تصاویر اصلی با کیفیت بالا به شما اجازه می دهد تا در نتایج جستجو ها به خوبی دیده شوید. بنابراین برند خود را گسترش دهید و افراد بیشتری شما را ببینند و مشتریان بیشتری جذب کنید.

تصاویر باید نشان دهنده دلیلی باشند

تصاویر باید گویای یک داستان یا ایده ای و یا نشان دهنده معنایی باشند.

بسیاری از مردم بصری هستند. تصاویر همچنین تاثیر بیشتری نسبت به متن بر مخاطبان دارند.  

اگر چه همیشه می خواهید یک تصویر به متن خود اضافه کنید ولی حتما آن را مجبور نکنید.

استفاده از اسکرین شات ها راه دیگر برای خلق ارزش هاست ،  تصاویر می توانند وب سایت،  وبلاگ،  مقالات و صفحات شما را کامل کند.  تصاویر بهترین راه حل برای نشان دادن منظور شما هستند به خصوص اگر شما بخواهید یک موضوع بغرنج را توضیح دهید با استفاده از تصاویر می توانید به آسانی منظور خود را برسانید.

در نهایت دلیل شما برای نمایش تصاویر برای تکمیل محتوا، شکسته کردن متن و کمک به مخاطبین شما درک محصول یا مفهوم است.

مراقب کپی کردن ها باشید

صرف نظر از فایل های تصویری که انتخاب می کنید مراقب باشید آنها کپی شده نباشند. شما می توانید از Getty، Shutterstock، DepositFiles , و یا برخی دیگر از ارائه دهندگان سهام عکس استفاده کنید . مراقب باشید شما تصاویری که شما مجوز استفاده از آن را ندارید در معرض یک پرونده گران قیمت تخلف هستید.

طبق قانون کپی اگر شما هر گونه حق نسخه برداری را نقض کرده اید، برای شما اخطار خواهد آمد.  اگر صاحب یک محتوا، محتوای خود را در وب سایت دیگر مشاهده کند، طبق قانون DMCA ( قانون حقوق چاپ دیجیتال)  می تواند این موضوع را گزارش دهد.

راه های زیادی برای پیدا کردن تصاویر رایگان از وب وجود دارد. Google Images به شما امکان می دهد تا نتایج را بر اساس نتیج آنهایی حق استفاده از آنها هست را می دهد.این تصاویر همیشه مناسب نیستند، اما می توانند به شما کمک کنند که یک تصویر را به صورت رایگان پیدا کنید.

پس از بارگیری تصاویر از Shutterstock یا DepositPhotos، می توانید بر روی آنها بیشتر کار کنید.

یک ابزار مانند Canva به شما اجازه می ده د که شخصیت، متن و منحصر به فرد خود را به تصاویر خود اضافه کنید، که می تواند بازدید آن را بالا ببرد.

با استفاده از این ابزار، شما می توانید یک پست سفارشی رسانه های اجتماعی یا infographic از یک قالب ایجاد کنید.

ابزارهای دیگر مانند Easel.ly، Visual.ly و Pablo by Buffer به شما کمک می کنند تصاویر زیبا و چشم نواز را ایجاد کنید.

بهترین روش های JPEG

به منظور بهینه سازی، معمولا از یک JPEG استفاده می کنید.

یک تصویر JPEG بهترین گزینه ها برای حفظ یک تصویر با کیفیت را هنگام فشرده سازی می باشد. آنها با بسیاری از رنگ ها، سایه ها و الگوهای برای نمایش تصویر با وضوح بالا کار استفاده می شوند و محبوب ترین نوع عکس در فضای دیجیتال است.

با توجه به توانایی آنها در فشرده سازی ، JPEG تصاویر با کیفیت را در اندازه فایل های کوچک ایجاد می کند.

یکی از ضعف های JPEG ها این است که از فشرده سازی داده ها استفاده می کند. همچنین پشتیبانی از زمینه های شفاف همچون GIF و PNG وجود ندارد.

همچنین  استفاده از این فرمت سودمند است زیرا حجم فایل ها را کوچک نگه می دارد و از همه جا پشتیبانی می شود.

PNG

یک تصویر PNG به طور معمول هنگام ویرایش یا دانلود فایل ها از Adobe Photoshop استفاده می شود. Png  اغلب به عنوان لگو سایت مورد استفاده قرار می گیرد. و تصاویر با کیفیت بالاارائه می دهند.

PNG ها را می توان به عنوان PNG-8 یا PNG-24 ذخیره کرد. نوع فایل PNG-8 محدود به یک پالت 256 رنگ است، در حالی که PNG-24 نمایشگر با کیفیت بسیار بیشتری را ارائه می دهد، اما با یک سایز بزرگتر که برای همین عملکرد آن را مختل می کند.

GIF

 گیف ها گزینه ای برای کوچک کردن سایز دارند و مشابه با PNG-8، تصاویر تنها 256 رنگ دارند. شما از گیف ها برای تصاویر محصولات نباید استفاده کنید. GIF یک فرمت تصویر bitmap است که معمولا برای هنر و انیمیشن ساده استفاده می شود.

این تصاویر یک فرمت ایده آل برای لگو های شرکت و عناصر صفحه از سایت با توجه به اندازه فایل های کوچک و پشتیبانی از زمینه های شفاف است.

با این حال، این فرمت برای تصاویر و عکس ها توصیه نمی شود.

استفاده از یک اندازه فایل مطلوب بدون از دست دادن کیفیت

تصاویر اغلب علت اصلی بارگزاری پایین صفحات وب هستند. اگر سرعت سایت شما نیاز به اصلاح داشته باشد ، سعی کنید حجم فایل های خود را از طریق تغییر اندازه و فشرده سازی کاهش دهید. بررسی کنید که معیارهای سرعت صفحه واقعا در کسب و کار شما چقدر تاثیر می گذارند.

اندازه کلی تصویر شما نباید بسیار بزرگتر از آنچه شما واقعا نیاز دارید باشد.

یکی از بهترین روشهایی که شما می توانید اندازه فایل را کاهش دهید بدون اینکه کیفیت آن تغییری کند استفاده از گزینه "ذخیره برای وب" در فتوشاپ قابلیت  است.

اندازه فایل های بزرگ می تواند به طور مستقیم بر رتبه بندی شما در SERPs و جستجو های تصویری سایت شما تاثیر بگذارد.

در فتوشاپ، می توانید قبل از ذخیره تصویر اندازه آن تصویر را تغییر دهید، و اندازه فایل را برای کاربران متناسب کنید. فتوشاپ دارای تنظیمات پیش فرض برای انتخاب کیفیت تصویر می باشد، از 1.38 مگابایت تا 86k می باشد.

هنگامی که از فتوشاپ استفاده نمی کنید، ابزار فشرده سازی آنلاین وجود دارد که به راحتی تغییر اندازه تصویر را بدون تاثیر بر کیفیت انجام می دهد.

ابزارهای زیادی وجود دارد که سایز تصاویر خود را تغییر داده و آن را فشرده سازی می کنند. برخی از بهترین ابزارهای غیر از فتوشاپ شامل PicMonkey و Pixlr برای هر دو کابران مبتدی و پیشرفته.

در نهایت، همه چیز در مورد اندازه فایل، کیفیت تصویر و زمان بارگذاری است. اطمینان حاصل کنید که تصویر هیچ پیکسلی  را از دست نمی دهد و در صورت فشرده سازی اندازه فایل تحریف نمی شود.

اضافه کردن زیر نویس برای تصاویر

اضافه کردن زیر نویس به تصاویر شما بهترین عملکرد بهینه سازی تصویر است.

زیر نویس متنی است که ظاهر می شود  - معمولا در یک جعبه خاکستری - در زیر تصویر، توضیح آنچه در تصویر مشاهده می کنید. در حالی که  مقاله شما ممکن است خوانده نشود، این احتمال وجود دارد که  زیرنویس های تصاویر خوانده شود.

زیرنویس ها مفید هستند زیرا اگر تصاویر واضح نباشد و به درستی درک نشود زیر نویس ها برای توضیح آنها مفید هستند. طبق تحقیقات انجام شده زیر نویس ها تا 16 برابر بیشتر از متن خوانده می شوند.

برخی تصاویر می توانند تنها بدون زیر نویس باشند هر چند که اضافه کردن زیر نویس ارزش آن را بیشتر می کند . فقط به یاد داشته باشید اگر تصویر به زیر نویس احتیاجی نداشت آن را مجبور نکنید که زیرنویس  داشته باشد.

چگونه تصاویر را برای سئو نام گذاری کنیم

اگر از تصویری استفاده می کنید که خودتان گرفته اید یا از یک دوربین دانلود کرده اید، نام فایل به طور معمول مانند "IMG_722019" یا چیزی شبیه آن است. نام آن را از حالت اولیه خود تغییر دهید برای اینکه به موتور های جستجو کمک کنید تا راحت تر سئو سایت شما را بهینه سازی کنند.

برای مثال تصویر یک شکلات را فرض کنید:

من می توانم آن را به سادگی "شکلات" نامگذاری کنم، اما اگر شما در وب سایت خود، شکلات را به فروش برسانید، به طور بالقوه می توان هر تصویر را "شکلات 1"، "شکلات 2"، و غیره نامگذاری کرد. من این تصویر را "قهوه تیره شکلات" نامگذاری کردم تا کاربران و موتورهای جستجو تصویر را درک کنند.

برای اطمینان از صحت آن شما احتیاج دارید که هر تصویر آپلود شده به صورت دستی را ویرایش کنید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز