جریمه کردن سایت هایی که از AMP به عنوان صفحات تیزر استفاده میکنند توسط گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

گوگل از ماه فوریه 2018 شروع به جریمه کردن سایت هایی خواهد کرد که  از صفحات سریع موبایل APM  به عنوان تیزر استفاده می کنند.

تغییر سیاست نیاز دارد که محتوا در صفحات سریع موبایل (AMP)  قابل مقایسه با محتوای اصلی در صفحات کانونیک باشد.

در صورتی که گوگل صفحات AMP را پیدا کند که محتوای کلیدی یکسانی با صفحات اصلی نداشته باشد، گوگل مستقیم کاربران را به صفحه اصلی به جای AMP هدایت می کند.

گوگل تاکید دارد که این موضوع  بر رتبه بندی جستجوی اضلی AMP تاثیر نمی گذارد.

با این حال AMP هایی که خط مشی جدید گوگل را رعایت نمی کنند، برای ویژگی های جستجو که نیاز به AMP دارند، در نظر گرفته نمی شوند. این شامل ویژگی های خارج از جستجوی اصلی، مانند  Top Stories هستند.

ناشرانی که بر خلاف سیاست جدید گوگل AMP  رفتار می کنند ، اعلان اقدامات دستی را در کنسول جستجو دریافت خواهند کرد.

در آن زمان ناشران فرصتی خواهند داشت برای اصلاح این مسئله که اگر آنها بخواهند دوباره AMP  را در سرچ گوگل خود داشته باشند.

چرا Google این کار را انجام می دهد؟

زمانی که فن آوری AMP دو سال پیش معرفی شد، ، هدف آن همیشه این بود که دسترسی به جستجو های طولانی را با سرعت بسیار بالا بدهد.

نیازی به گفتن نیست که دو بار کلیک بر روی یک کاربر برای دسترسی به محتویاتی که میخواهند مشاهده شوند، تجربه را کاهش می دهد و نه سرعت آن را.

با این توضیح، گوگل این تغییر سیاست را اجرا می کند تا اطمینان حاصل کند تا بهترین تجربه جستجو را برای کاربران فراهم کند.

ناشران باید چه کار کنند؟

ناشران هم اکنون در تغییر خط مشی آینده گوگل،نیازی به انجام کاری ندارند.

همانطور که می بینم، برای ناشران سه گزینه وجود دارد.

هیچ تغییری را انجام ندهید

اگر یک ناشر تصمیم بگیرد هیچ تغییری ایجاد نشود ، سپس AMP  مکان هایی مانند Top Storie را تغییر نخواهد داد ، اما نظریه رتبه بندی جستجوی اصلی خود را حفظ خواهد کرد.

مطابق با خط مشی های Google

یکی دیگر از گزینه ها این است که مطابق با تغییر سیاست های گوگل، بوسیله تغییر تیزر AMP  به محتوای طولانی خود را وفق دهد. این تئوری باید کمک کند تا AMP ها همچنان در جایی که همیشه دارند نشان دهند.

درهم آمیختن AMP

اگر یک ناشر احساس نمی کند که وقت و تلاش  آنها ارزش دارد برای ایجاد استاندارد AMP  برای هر صفحه اصلی و AMP  ها ترافیک قابل توجهی برای جستجو اصلی شما به ارمغان می آورد پس ممکن است زمان رسیدن تکنولوژی به هم باشد.

ناشران فقط بیش از دو ماه تصمیم می گیرند چه کاری انجام دهند. البته، اگر AMP ها و صفحات اصلی در حال حاضر حاوی مطالب معادل است، چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

کابران را از طریق صفحات با کیفیت AMP  جذب کنید

برای بهبود تجربه کابران با نتایج AMP ، ما در حال تغییر در نحوه اجرای سیاست های همسان سازی محتوا با AMP هستیم. از 1 فوریه 2018، این سیاست نیاز دارد که محتوای صفحه AMP با محتوای صفحه اصلی کانال مقایسه شود. AMP یک سیگنال رتبه بندی نیست.

منابع باز پروژه سریع موبایل (AMP) را در سال 2015 راه اندازی شد و رشد زیادی با دامنه بیش از 25M داشته است. این پیشرفت سریع با حس مسئولیتی مواجه می شود تا اطمینان حاصل شود که کاربران ما همچنان یک تجربه مصرف محتوا را دارند که در نهایت منجر به تعامل بیشتر با محتوای ناشر می شود.

در برخی موارد، وب مسترها دو نسخه از محتوای خود را منتشر می کنند: یک صفحه استاندارد که بر پایه AMP  نباشد و یک صفحه AMP . در سناریوی ایده آل، هر دو این صفحات دارای محتوای یکسان هستند. که کاربر را مجذوب محتوای مشابه می کند، اما با این تفاوت که  AMP  سریعتر و ضریف تر می باشد. با این حال، در برخی موارد محتوای صفحه AMP با محتوای صفحه اصلی (کانونیکال) آن مطابقت ندارد.

در تعداد کمی از موارد، صفحات AMP به عنوان صفحات تیزر استفاده می شوند که باعث تجربه نا خوشایندی برای کاربران می شود زیرا حاوی محتوای کوتاه می باشد.

در این موارد، کاربران باید دوبار کلیک کنند تا به محتوای واقعی دسترسی پیدا کنند. در زیر یک مثال آمده است تا نشان دهد که این ممکن است شبیه چی باشد:

یک متن از مقاله اصلی را مختصر کنید سپس از کاربران بخواهید برای بازدید از یک صفحه دیگر، برای تکمیل خواندن مقاله  بر روی آن کلیک کنند.

AMP معرفی شد تا به طور چشمگیری بهبود عملکرد وب را افزایش دهد و تجربه استفاده از محتوای سریع و سازگار را ارائه دهد. با توجه به این هدف، ما نیاز به بستن برابری بین  صفحه AMP  و صفحات اصلی برای صفحاتی که نمایش داده خواهند شد در سرچ گوگل به عنوان AMP  را اجرا خواهیم کرد .

جایی که ما می بینیم که یک صفحه AMP حاوی همان محتوای انتقادی به عنوان معادل آن غیر AMP نیست، ما کاربران خود را به صفحه غیر AMP  هدایت خواهیم کرد.این بر رتبه سایت تاثیر نخواهد گذاشت.  با این حال این صفحات بر روی ویژگی های جستجو مطرح نخواهد شد مانند کنسول Top Stories . علاوه بر این  ما از طریق کنسول جستجو توسط یک پیام دستی به وب مستر اعلام خواهیم کرد و به ناشر فرصت رفع این مشکل را قبل از اینکه صفحه AMP  دوباره به کار بیفتد خواهیم داد. وب سایت منبع باز AMP دارای چند راهنمایی مفید برای کمک به صفحات سریع، زیبا و با کارایی بالا AMP است.

ما امیدوار هستیم که این تغییرات وب مستر ها را برای حفظ تساوی بین محتوای صفحات AMP  و اصلی تشویق کند. این کاربران را برای تجربه بهتر بر روی سایت شما تشویق خواهد کرد و مسلما آنها از استفاده از سایت شما خوشحال تر خواهند بود.

اعلام گوگل :AMP  برای نشان دادن نتایج ارگانیک

بیش از 150 میلیون صفحه AMP   در شاخص گوگل از 650 هزار دامنه منحصر به فرد وجود دارد. فقط تعداد کمی از این AMP ها توسط جستجوگران پیدا شده است، زیرا تاکنون تنها راه برای نمایش AMP ها   در نتایج جستجو از طریق چرخ فلک "Top Stories" بوده است.

امروزه گوگل پیش نمایش اولیه پشتیبانی AMP   را در کل صفحات نتایج جستجو نشان می دهد. این بدان معنی است که شما AMP ها را در لینک های آبی در کنار صفحات غیر AMP مشاهده خواهید کرد.  شما می توانید این تفاوت ها را بگوئید زیرا AMP ها توسط آیکون های توپی مشخص می شوند.

 یک نسخه ی نمایشی زنده برای AMP وجود دارد . در نسخه ی نمایشی شما می توانید تقریبا هر چیزی را جستجو کنید تا ببینید چگونه AMP می تواند تجربه جستجوی سریع و خواندن سریع را در وب سایت تلفن همراه فراهم کند.

گوگل بر این نکته تأکید دارد که این امر به دنبال تغییر رتبه بندی برای سایتها نیست. صفحه ها به طور نرمال در نتایج جستجو رتبه بندی خواهند شد  در حالی که گوگل مشخص می کند کدام صفحه تجربه سرعت بیشتر را به کاربران می دهد.

این نیز یک فرصت برای ناشران برای اینکه محتوای AMP  توسط افراد بیشتری دیده شود. ناشران اخبار توانستند دنباله ای برای چگونگی تاثیر HTML بر روی دستگاه های تلفن همراه در سرعت AMP داشته باشند و اکنون سایت های تجارت الکترونیک در خط بعدی قرار می گیرند.

  Ebayتنها دارای 8 میلیون AMP است، اما احتمال وجود یک صفحه محصول eBay همیشه در چرخ فلک "Top Stories" نشان داده شود بسیار کم است. همینطور برای صفحات از  Disney،Genius و Reddit - که همه آنها AMP را پذیرفته است.

AMP ها در ابتدا برای صنعت اخبار طراحی شده اند که از طریق تجارت الکترونیک، سرگرمی، مسافرت و سایت های دستور العمل به میزان 4.2 میلیون AMP در هفته منتشر می شود.

زمان پرسش و پاسخ  

هر گونه تغییرات در نتایج جستجوی ارگانیک با چند سوال مطرح می شود.در طی مصاحبه ای با داوید بریس از گوگل سوالاتی از او پرسیده شد.

اولین چیزی که میخواستم بفهمیم این بود که آیا می توانیم این بروزرسانی را در نتایج جستجوی زنده برای تمام کاربران انجام دهیم؟  بریس گفت در شرایط نامعلوم تمام آن بستگی به دریافت بازخورد توسط توسعه دهندگان دارد. گوگل می خواهد این موضوع را که به سرعت در حال رخ دادن است، برای هر کسی به نمایش بگذارد.  

Besbris می گوید : آیا ”AMP - "Top Stories در هر نقطه به نفع این روش جدید نمایه سازی AMP خواهد بود؟! بسیار بعید است!

وی می گوید : آیا کار اضافی مورد نیاز توسعه دهندگان وجود خواهد داشت؟  هیچ چیز دیگری که توسط توسعه دهندگان وب مورد نیاز است برای گرفتن صفحات AMP در فهرست جستجوی کانونیک وجود ندارد. در حالی که آنها هم اکنون تکنولوژی AMP  را برای تولید محتوا خود استفاده می کنند.

دانستن اینکه بسیاری از صاحبان وب سایت ها هم اکنون برای بکارگرفتن تکنولوژی AMP خیلی مطمئن نیستند ،  ضروری می باشد.

بریس به صاحبان وب سایت پیام داد که آنها می توانند بر روی خلق یک محتوای عالی با صدای منحصر به فرد تمرکز کنند. همچنین مهم است که سرعت سایت خود را به سرعت در مقایسه با AMP ارتقا دهید، ولی اگر شما بخواهید یک محتوای بی نهایت سریع داشته باشید AMP یک راه حل مناسب است.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز