اعتبار مهم ترین فاکتور رنکینگ گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

در ابتدا می خواهیم اعتبار صفحه، که توسط یکی از سایت های معتبر حوزه طراحی سایت و سئو به عنوان یک شاخص معرفی شده است را بیان کنیم و بعد به سراغ Authority در رنکینگ گوگل برویم تا در آینده این دو را اگر جایی مشاهده کردید، اشتباه نگیرید.

اعتبار صفحه سایت (Page Authority) چیست؟

اعتبار صفحه (PA)، امتیازی است که توسط سایت Moz برای پیش بینی رتبه بندی یک صفحه خاص در صفحه نتایج موتورهای جستجو تعبیه شده است.اعتبار صفحه امتیازی بین 1 تا 100 میباشد که خب نمره بالاتر نشان دهنده توانایی بالاتر صفحه و رتبه احتمالی بالاتر در رتبه بندی صفحه است.

Authority Page براساس داده های شاخص Mozscape است.این عنصر همانند Domain Authority از یک ماشین مدل یادگیری برای شناسایی الگوریتم استفاده می کند.

 

اعتبار رتبه بندی برای موتور جستجوی گوگل چیست؟

Relevance: این بخش که به معنی ارتباط می باشد، به ارتباط میان اسناد و نتایج با موضوعات جستجو شده اشاره دارد.در سئو کلاسیک 4 بخش وجود دارد که همیشه باهم مقایسه می شوند، سئو داخل سایت در مقابل سئو خارج سایت که احتمالا با آنها آشنا هستید؛ و ارتباط Relevance در مقابل اعتبار Authority. اعتبار در رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار قدرتمند می باشد.

قبل از گوگل، بیشتر موتورهای جستجو نتایج در سایت ها را براساس ارتباطشان با موضوع جستجو شده در صفحه نتایج نشان می دادند.اما با این حال برای نمایش بهترین نتایج و مرتب کردن آنها به طور اصولی با چالش رو به رو بودند.این اتفاق و متکی بودن محض به relevance باعث می شد تا بسیاری از سایت ها این موتورها را با تکنیک هایی مانند استفاده هرز از کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مخفی و نوشتن Title tag های با تعداد زیاد و بسیاری از تکنیک ها کلاه سیاه دیگر فریب دهند.

گوگل هم این مسئله بغرنج و گوگل را شناسایی کرد و فاکتور ارتباط را از فاکتور اعتبار، به وسیله شمارش پیوندها جدا کرد.تمامی لینک ها به منزله یک رای می باشند.لینک های خارج سایت برای سایت شما اعتبار می آورند، همچنین پیوندهای داخلی هم عنصر اعتبار را در داخل سایت شما سرازیر می کند.لینک ها سیگنال های اعتماد و محبوبیت را برای موتورهای جستجو می فرستند.

اعتبار تکامل یافته شده است.امروزه، این عنصر به بیش از لینک سازی اشاره دارد و دو فاکتور ارتباط و اعتبار، هم پوشانی و همکاری های بیشتری با هم دارند و هر دو در رتبه بندی گوگل دخیل هستند.

در سال 2012، اگر می خواستیم Authority را تعریف کنیم، میتوانستیم با کلمات خوبی همانند تاثیر و نفوذ، اعتبار و کیفیت آن را توصیف کنیم.وب سایت شما تا چه حد در فضای وب گسترده شده است؟ سایت شما چه تجربه کاربری را ارائه می دهد؟

 

لینک ها هنوز هم بسیار مهم هستند

لینک ها همچنان هم اعتبار را انتقال می دهند.هرچه تعداد لینک دهی ها بیشتر باشد بهتر خواهد بود (البته لینک های به صورت طبیعی)، پیوند از سایت های معتبر یا سایت هایی که تعداد زیادی لینک خارجی دارند، اعتبار بسیار بیشتری نسبت به سایت هایی که پیوند های خارجی و یا اعتبار پایین تری دارا می باشند، دارد.این روش همچنان یکی از روش های غالب انتقال سیگنال اعتبار است که تغییر هم نمی کند.

شما نمی توانید متوجه شوید که کدام پیوندها برای سایت شما اعتبار می آورند یا کدام از آنها را موتورهای جستجو نادیده خواهند گرفت.اینکه هر لینک چه میزان اعتبار هم به سایت شما خواهد داد هم از حوزه دسترسی شما خارج است.کاری که ما می توانیم در این موضوع انجام دهیم اینست که از تجربه لینک سازان معتبر مانند دپارتمان سئو شرکت دارکوب استفاده کنیم و پیرو گفته ها و دستورالعمل های موتورهای جستجو باشیم.

سایت هایی با لینک های گسترده مانند وبلاگ ها، قوت و قدرت خود را از دست داده اند.گوگل به شدت از شبکه های وبلاگی و شمای لینک دهی های مشابه که خودش تایید کرده است حمایت می کند.گوگل مرتبا برای شناسایی و احتمالا جریمه لینک هایی که به صورت پولی یا اسپانسری در تلاش هستند.

در عین حال خدمات پولی و پرداختی همچنان به کار خود ادامه می دهند و نتایج مثبت ایجاد می کنند. بدیهی است که هنوز موتورهای جستجو از جمله گوگل، درجه بندی پیوندها را تکمیل نکرده اند اما با این حال بهترین لینک ها آنهایی هستند که به صورت طبیعی و با اشاعه و بازاریابی محتوای با کیفیت بدست می آیند.با اینکه هنوز برخی لینک های پرداختی توسط گوگل قابل تشخیص نیستند اما مطمئنا به زودی این نقص هم برطرف خواهد شد.

سعی کنید تا حد ممکن در هنگام بک لینک سازی و یا خرید لینک قوانین و شرایط گوگل را رعایت کنید. ضمن اینکه پیوندهای شما باید در سایت هایی که موضوعات مشابه دارند قرار بگیرد.

 

اشاره های نام تجاری

طبق گزارش اعلام شده در سال 2008، یک شعار جالب در مورد برند اعلام شد که "نام های تجاری یا همان برندها راه حل هستند، نه مشکل".گوگل اعلام کرد که در سال 2009 گوگل یک به روز رسانی روی الگوریتم خود انجام داد و نام آن را تغییر وینس (Vince’s Change) نهاد که طبق آن گوگل نگاه ویژه تری به برندها دارد.

هیچ کس به غیر از تیم جستجوی گوگل نمی داند که به روز رسانی Vince’s Change چگونه کار می کند و روی رتبه بندی چه تاثیری دارد، اما با یک حدس کوچک می توان فرضیه ای را در نظر گرفت.هنگامی که گوگل وب را کاوش و Crawl می کند، کلمات در صفحات را هم ایندکس می کند.این نام ها و کلمات که برندها هم جز این کلمات هستند، در دیتابیس و لیست گوگل ذخیره شده و حضور برند ما در وب باعث می شود تا Authority  سایت هم افزایش یابد.

تمام کاری که گوگل باید انجام دهد، Crawl و خزیدن بین نام های تجاری و ایندکس کردن آنهاست.نام های تجاری که بیشتر دیده و کاوش شوند نمره بیشتری را کسب می کنند.الگوریتم واقعی احتمالا متفاوت است، اما نتایج یکسان است.همانطور که هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد (لینک های خوب) برای سایت اعتبار بیشتری برای سایت در پی خواهد داشت، بیشتر اشاره شدن به نام تجاری و بیشتر Crawl شدن هم به همین شکل می باشد.

 

رسانه های اجتماعی

آیا شبکه های اجتماعی نفوذی بر روی رتبه بندی دارند؟ چگونه؟ در نهایت، رسانه های اجتماعی مجموعه ای از صفحات وب می باشد.بله، محتوای آنها پویا است و می توان آنها را در زمره صفحات وب دانست.موتورهای جستجو میتوانند پیوندها و اشاره به برندها را در این شبکه ها هم کاوش کنند.

یکی از مزیت ها و جذابیت هایی که شبکه های اجتماعی دارند این است که صفحاتی که در آن وجود دارند عموما فعال تر هستند، اگر هزار نفر در فیس بوک یا گوگل پلاس یا توئیتر عضو باشند و توسط لینک به صفحه دیگری هدایت شوند، صفحه فرود باید صفحه فعال و به روزی باشد تا کاربر جذب آن شود.

اما چندین مشکل اینجا مطرح است.اول اینکه بسیاری از صفحاتی که محبوب می شوند، بسیار بی کیفیت و غیر مفید می باشند که یکی از خواص شبکه های اجتماعی است.دوم این که، حجم بسیار زیادی از محتوا در موتورهای جستجو به سرعت افزایش می یابد و مورد آخر هم موتورهای جستجو نمی توانند به محتواهای پشت فایروال و یا صفحه ورود دسترسی داشته باشند.

برای دسترسی به مکالمه و ارتباط در شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو به کمک سایت های شبکه های اجتماعی نیاز دارند.گوگل قبلا با توئیتر ارتباط داشت اما در حال حاضر این ارتباط منقضی شده است.Bing هم به داده های شبکه های اجتماعی فیس بوک دسترسی دارد در صورتی که گوگل این امکان را ندارد.گوگل هم شبکه اجتماعی مختص خود را با نام Google+ (گوگل پلاس) تشکیل داد که دسترسی کامل را دارا می باشد، اما مانند رسانه هایی همچون Twitter و فیس بوک از آن استفاده نمی کنند.

تنها به دلیل اینکه، موتور جستجو با رسانه اجتماعی شرکت در ارتباط نیستند، به این معنی نیست که این صفحه در رتبه بندی اثرگذار نخواهد بود.گوگل محتوا توئیتر و فیس بوک را در فهرست خود دارد.گوگل به جای اینکه همه چیز را در پایگاه داده خود کپی کند و حجم وحشتناکی را از اطلاعات شبکه های اجتماعی بزرگ دیگر را هم در بر بگیرد، لینک هایی با سیگنال های قدرتمند (مانند انتخاب لینک از دیگر سایت های خارجی) که قبلا Crawl و ایندکس شده اند را انتخاب می کند.

در حالی که رسانه های اجتماعی برای تاثیر بر روی رتبه بندی و Authority سایت همانند یک کودک نوپا می باشند، اما این روش یکی از بهترین روش ها برای یافتن و پرورش تعداد مخاطبان بیشتر است و همچنین روی ذهن مخاطب برای درج برند تاثیرگذار خواهد بود.این چیزها باعث می شود تا Authority و سرعت پیشرفت رتبه براساس آن بهبود یابد.پیوند میان شبکه اجتماعی و موتورهای جستجو براساس شخصی سازی می باشد.

صرفا تنها حضور و پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی کافی نیست.کسب و کار به رشد ارتباط ها نیاز دارد و نباید در این زمینه درجا زد.با مردم در ارتباط باشید و اجازه دهید که مردم هم نظرات و پست های خود را به اشتراک بگذارند و با آنها به بحث و تبادل نظر بپردازید.

 

شخصی سازی و تاریخچه جستجو

شخصی سازی مانند یک آزاد راه فرعی برای اعتبار می باشد.زمانی که موتورهای جستجو و خصوصا گوگل بدانند که شما به یک وب سایت یا حساب شبکه اجتماعی نام تجاری متصل هستید، موتور جستجو بیشتر علاقه مند می شود تا محتوا مرتبط با شرکت را در نتایج جستجوی خود قرار دهد.

مجموع شخصی سازی و تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی Authority را می توان از نگاه یک خواننده به نام Amanda Palmer  (آماندا پالمر) ببینیم که با ساختن ارتباطات خود با دیگران، آخرین آلبوم او بیش از نیم میلیون دلار فروش داشت. "او گفت اینترنت یک شبکه غول آسا امن است که در عین وجود امنیت، تناقض ها و بی قانونی هایی وجود دارد و مردم برخی اوقات مشخصه های حقیقی را فراموش می کنند و به دنبال چیزهای جذاب تر و شاید غیر واقعی تر می روند.اگر برای اغوا و جذب مردم و کاربران زمان بگذارید، موفق تر خواهید بود".

 

کیفیت سایت

زمانی که ما در مورد کیفیت وب سایت صحبت می کنیم، ویژگی هایی همچون کارایی، تجربه کاربری و میزان اطمینان را در بر می گیرد.

بیشترین موضوعی که به عنوان معیار اندازه گیری کارایی مورد بررسی قرار می گیرد سرعت سایت می باشد.زمانی که وب سایتی براساس زمان رایج و معمول بارگزاری سایت ها نتواند این کار را انجام دهد، مردم این سایت را ترک می کنند.

از منظر موتور جستجو، این یک تجربه کاربری (UX) ضعیف است وبرای قرار گرفتن در نتایج جستجو مناسب نیست.همچنین مطالب تکراری و کپی شده، لینک های داخلی خراب و صفحات خالی سایت هم سیگنال های منفی را در مورد "کیفیت سایت" به گوگل ارسال خواهند کرد.ترکیب این ها با هم منجر به تجربه کاربری ضعیف و اعتبار پایین سایت می شود.

سیگنال های اعتماد، ماشین نشانه گذاری قابل خواندن، شفافیت و کیفیت متن را شامل می شود.فرمت های کوچکی مانند Schema.Org و RDFa به موتورهای جستجو در شناسایی محتوا در نتایج کمک می کند.این یکی از بخش هایی است که دو فاکتور ارتباط Relevance و اعتماد Authority با هم همخوانی و هم پوشانی دارند.

شفافیت را می توان معرفی دقیق سایت و کسب و کار به مردم تعریف کرد.آیا وب سایت شما اطلاعات "تماس با ما" واضح و دقیق دارد، مانند آدرس دقیق شرکت و شماره های تماس.شرکتی که واقعا مطمئن است، باید با مشتری با شفافیت و به آسانی ارتبط داشته باشد و این دست مسائل را از او پنهان نکند.وجود این اطلاعات، می تواند کیفیت پایه سایت شما را قوی بسازد.

محتوای خوب و استفاده از زبان های رایج و مشترک مورد بعدی آیتم کیفیت است.گوگل برای سنجش کیفیت محتوای سایت الگوریتم پاندا را پدید آورد.این الگوریتم، سایت هایی را که محتوا بی کیفیت و تکراری دارند را شناسایی و سپس کل سایت را جریمه خواهد کرد.اخیرا هم گوگل قابلیت شناسایی Keyword Stuffing (استفاده بیش از حد و غیر قانونی از کلمات کلیدی) خود را ارتقا داده است.

 

قصد و هدف جستجو

بخش بعدی که اعتبار و ارتباط باهم مشترک هستند، قصد و هدف جستجو می باشد.ما به صورت پایه 4 نوع جستجو داریم:

1-جستجوی برند

2- جستجوی اطلاعات

3- تراکنشی (Transactional)

4- رابط های کاربری

اگر شما یک فروشگاه آنلاین بزرگ دارید و تمامی محتوای شما تراکنشی هستند و یک سبد خرید بزرگ دارید، به نظر نمی رسد که شما در جسستجوی اطلاعات (Information Search) رتبه خوبی کسب کنید.اضافه کردن محتوای اطلاعاتی، ارتباط با جستجوها را گسترده تر و سایت شما در جستجوهای اطلاعاتی که کاربران بسیار زیادی هم دارد، رتبه بندی خواهد شد.

همچنین علاوه بر مزیت بالا، وب سایت شما Authority هم کسب می کند.حتی ممکن است مردم به محتوای اطلاعاتی که تولید می کنید علاقه ای نشان دهند اما داشتن مقاله های خوب منجر می شود تا بک لینک های خوب دریافت کنید و یا این اطلاعات را در شبکه های اجتماعی با برند خودتان ترویج کنید.

 

چکیده مقاله

در بسیاری از بخش ها، اعتبار سایت در طول زمان رشد می کند.تنها انتشار محتوای عالی، نمیتواند به ارتقای رتبه کمک کند مگر اینکه آن را ترویج و تبلیغ کنید.بهترین راه برای ترویج اطلاعات و سایت، ارتباط با افرادیست که در حوزه به اشتراک گذاری اطلاعات و ساخت طرفدار و کاربر برای سایت تبحر دارند؛ در این بخش می توانید روی شرکت طراحی سایت دارکوب حساب کنید و از ما کمک بگیرید."هرچه مخاطبان شما رشد کنند، اعتبار سایت شما هم که مهم ترین فاکتور رنکینگ گوگل است هم رشد خواهد کرد".این تاثیر و رشد کاربر و اعتبار توسط گوگل احساس می شود و گوگل هم مطمئنا با رشد رتبه و افزایش بازدید به سایت پاداش خواهد داد.

اعتبار نزد موتورهای جستجو به طور طبیعی برای شرکت ها و افرادی ایجاد می شود که اعتماد مردم را کسب کرده و روی آنها تاثیر گذار باشند.

بهینه سازی و علم سئو به سرعت در حال تکامل یافتن است.فاکتور اعتبار، از فاکتورهای سئو داخل صفحه و خارج صفحه مدرن تر است و از فضای سنتی خارج شده است و همانطور که خواندید بیشتر در مورد ارتباطات و اعتماد و اعتبار بحث می کند.شما به وب سایتی نیاز دارید که محتوای غنی داشته باشد.ضمن اینکه به محتوای خوی نیاز دارید، به گرفتن لینک خوب هم نیاز دارید.اما امروزه بیش از پیش مردم و شرکت ها برای بدست آوردن ترافیک طبیعی به ایجاد انواع روابط و کانال ها و تبلیغات نیاز دارند.

زمانی که اعتبار سایت بالا برود، به خودی خود، رتبه و مراجعه به صورت طبیعی رشد خواهد داشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز