Google WebMaster Tools چیست ؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

Google WebMaster Tools چیست ؟

در سال گذشته گوگل باز هم به عنوان موتور جست و جو محبوب شناخته شد . دلیل این محبوبیت های پی در پی گوگل واضح است زیرا شرکت گوگل هم حقوق کاربران خود را رعایت می کند و هم صاحبان وب سایت ها را . این شرکت با وضع قوانین و ضوابطی برای وب سایت ها در تلاش است تا سایت های با کیفیت و مناسبی را برای کاربران خود به نمایش بگذارد . همچنین برای آنکه مدیران وب سایت ها را تشویق کن که سایت های خود را با کیفیت عرضه کنند ، سرویس های رایگانی را در اختیار آنها می گذارد . همین فعالیت ها باعث می شود که گوگل هر ساله به عنوان محبوب ترین موتور جست و جو معرفی شود .

در این مقاله ما سعی داریم تا در مورد یکی از سرویس های رایگان و البته پرکاربرد گوگل که در اختیار مدیران وب سایت ها قرار می دهد صحبت کنیم . این سرویس ابزار گوگل وب مستر یا Google WebMaster Tools می باشد .این سرویس ابزارهای متنوعی دارد که مدیریت وب سایت را توسط مدیران آسان می کند . از ویژگی های مهم این ابزار رایگان بودن آن می باششد . برای استفاده از این سرویس باید در آن ثبت نام کنید که در ادامه به آن می پردازیم .

ویژگی های گوگل وبمستر تولز :

با استفاده از گوگل وب مستر شما می توانید از مواردی که باید در بهینه سازی وب سایت خود رعایت کنید ، با خبر شوید . همانطور که گفته شد ویژگی مهم این سرویس رایگان بودن آن است . با این سرویس می توانید اطمینان حاصل کنید که گوگل آیا وب سایت شما را ایندکس کرده یا خیر ؟همچنین می توانید از وجود اسپم ها در وب سایت خود باخبر شوید .از بک لینک های خود در سایت های دیگر با خبر می شوید .این ویژگی ها باعث محبوبیت سرویس گوگل وب مستر تولز شده است البته ابزار گوگل مستر کارایی های بیشتری دارد .که آنها را شرح خواهیم داد .

Dashbaord : این صفحه در واقع صفحه اصلی گوگل وب مستر است در این صفحه شما می توانید نقشه سایت ، پیام هایی که گوگل می فرستد ، کلمات کلیدی و ... را مشاهده نمایید

 Google WebMaster Tools چیست ؟

settings : در قسمت تنظیمات شما می توانید اطلاعات پیکربندی وب سایت خود را تنظیم نمایید مانند اینکه وب سایت شما www داشته باشد یا خیر و ...

Google WebMaster Tools چیست ؟

مدیریت لینک ها : اگر سایت شما از آن دسته از سایت های پربازدید روزانه باشد گوگل آن را به صورت لینک های جدا به نمایش می گذارد برای مدیریت این لینک ها نیز گوگل برای شما ابزاری در وب مستر قرار داده است .

Google WebMaster Tools چیست ؟

sitemap : یا نقشه سایت ، یکی از ویژگی های مهم سایت این سرویس می باشد . که می توان را مدیریت نمود همچنین می توان این نقشه را در سایت قرار داد . با قرار دادن آن در سایت گوگل سریع تر وب سایت شما را پیدا می کند و بر سئو سایت تاثیر مثبت می گذارد .

sitelink : اگر صفحات شما بر اساس جست و جو کلمات کلیدی پر بازدید باشد گوگل این را تشخیص داده و لینک صفحات مهم شما را نمایش می دهد . از این قابلیت می توان استفاده کرد تا صفحات غیر ضروری را حذف نمایید

گزارش خطا New and important: اگر خطایی در سایت شما رخ دهد و ربات های گوگل آن را بیابند گزارش آن خطا را سریعا به ایمیل شما ارسال می کنند با این قابلیت شما می توانید در حداقل زمان ممکن خطای خود را بیابید و آن را رفع کنید تا در رتبه شما تاثیر منفی نگذارد

blocked URL : این بخش مربوط به صفحاتی می باشد که توسط ربات ها بلاک می شود

کنترل سایت در زمان بلاک شدن : گاهی امکان دارد وب سایت شما توسط گوگل به دلایل مختلف بلاک شود در این مدت که وب سایت شما در حال بررسی شدن می باشد ، شما می توانید کنترل سایت خود را داشته باشید و از بروز خطاهای دیگر جلوگیری نمایید یا آنها را حل نمایید .

BackLink : همانطور که در بالا گفتیم ، اگر سایتی لینک شما را در صفحه خود قرار دهد شما می توانید آن بک لینک را ببینید . اگر تعداد این سایت ها کم باشد شما همه ی بک لینک های وب سایتتان را می توانید مشاهده نمایید .

internal links : به غیر از لینک های خارجی ابزار گوگل وب مستر لینک های داخلی صفحات وب سایت شما را به نمایش می گذارد

keyWords : همچنین گوگل لیست کلمات پرکاربرد و کلیدی شما را برایتان به نمایش می گذارد . همچنین در قسمتی دیگر لیست کلماتی که در ارتباط با وب سایت شما جست و شده نیز نمایش می دهد .

Google WebMaster Tools چیست ؟

شرکت گوگل با راه اندازی این سرویس امکان مدیریت قوی وب سایتها را برای مدیران فراهم نموده است تا بتوانند تمامی مشکلاتی که با آن رو به رو می شوند را به راحتی حل نمایند .بجز وارد گفته شده در بالا این سرویس ویژگی های متفاوات دیگری نیز دارد که مهمترین آنها این است که هر چند وقت یک بار گوگل به شما پیشنهاداتی را برای بهینه سازی وب سایتتان ارسال می کند . همچنین در صورتی که خطایی در ساییتان انجام دهید که خطر پنالتی شدن را در پی داشته باشد گوگل این نکته را به شما اخطار می دهد . حتی اگر پنالتی هم شوید این نکته را به اطلاع شما می رساند .

قبل از هر کاری باید در این سرویس ثبت نام نمود که در ادامه به آن می پردازیم .

راه اندازی سرویس Google WebMaster Tools :

مدیران وب سایت ها برای استفاده از ابزار وب مستر گوگل باید در آن ثبت نام کنند برای این کار ابتدا باید یک حساب کاربری در میل گوگل ایجاد کنند به معنایی دیگر باید ابتدا Gmail داشته باشند ایجاد حساب کاربری بسیار آسان است .پس از ایجاد حساب کاربری ، لاگین کرده و سپس وارد Google WebMaster Tools شوید .در این صفحه بر روی search console کلیک کنید . سپس تصویر زیر برای شما بارگذاری می شود که در کادر باید آدرس وب سایت خود را وارد نمایید . بعد از تایید این مرحله وارد صفحه ای می شوید که باید در آنجا هویت مالکیت سایت را تایید نمایید برای تایید مالکیت سایت چند راه وجود دارد .با انتخاب یکی از راه ها مالکیت وب سایت خود را ثابت نمایید به این صفحه verify your ownership می گویند .یکی از راه های تایید مالکیت آپلود یک فایل HTML است این فایل را گوگل در اختیار شما قرار می دهد باید آن را دانلود نمایید سپس در وب سایت خود آپلود کنید لینک آپلود را در در مرورگر وارد کنید سپس آن را تایید نمایید . بدین ترتیب شما می توانید وارد داشبورد وب سایت خود شده و از ابزار های گوگل وب مستر استفاده کنید .

Google WebMaster Tools چیست ؟

Google WebMaster Tools چیست ؟.

همانطور که مطالعه فرمودید ، این سرویس بسیاری از فعالیت ها مربوط به وب سایت را برای مدیران آسان نموده است . کار با این سرویس رایگان بسیار ساده می باشد . توصیه ما به شما این است که از این سرویس رایگان برای مدیریت وب سایت خود استفاده نمایید تا بتوانید سایت با کیفیت و مناسبی را به نمایش بگذارید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز