سئو ایمن و خطرناک: اگر تاریخ مقاله خود راتغییر دهید چقدر خطرناک می باشد

رتبه بندی کاربر: 1 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

محتوای جدید هنگامی که مورد جستجو قرار می گیرد یک ابزار ارزشنمد و قدرتمند است.

محتوای تازه نه تنها  نام تجاری شما را حفظ می کند و به شما در ایجاد علاقه و امتیازات فعلی مخاطبان شما کمک می کند  بلکه از زمان به روز رسانی گوگل به روزرسانی تازه تر و مرتبط تر آن، بهتر است که آن را در SERPs رتبه بندی کنید.

اما ظاهر با طراوت چیه؟  چه اتفاقی می افتد زمانی که یک وب سایت محتوای قدیمی خود را اصلاح می کند و یا یک مقاله برای چند سال گذشته رو به روز می کند؟

مهمتر از همه، چگونه محتوای "همیشه تازه " را حفظ می کنید ( یعنی محتواهای به روز ) بعد گذشته سال ها؟

در این مقاله، ما به این سؤالات پاسخ خواهم داد که چگونه تاثیرات کلیدی در صنعت سئو و صنعت بازاریابی دیجیتال بر کسب و کار تاثیر می گذارد؟  و در مورد محتوای تاریخ گذشته صحبت می کنیم.

افزایش ترافیک سئو شما با استفاده از به روز رسانی مطالب قدیمی

شرکت انتشاراتی vox  یک مقاله در مورد اینکه این شرکت چگونه محتوا خود را به روز می کند نوشت. Vox  بعد از این کار با مقدار زیادی از ترافیک مخاطبان مواجه شد . همچنین این شرکت یک کتابخانه بزرگ از مقالات قدیمی دارد که احتمالا چندین هزار بازدید کننده منحصر به فرد در هر ماه خواهد داشت، ولی حتی در سایت هایی با 5 تا 15 هزار مخاطب در ماه باز هم من اغلب یک الگو مشابه دیدم:

  • قانون قدرت: اغلب "قانون قدرت" وجود د ارد یعنی طبق این قانون تعداد کمی از پست های قدیمی یعنی حدود 10 الی 15 درصد ترافیک کل وب سایت را شامل می شود. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که محتوای قدیمی ناهماهنگ باشد.
  • این پست ها در چند ماه یا حتی سال ها به روز نشده است.
  • هنگامی که به روز می شود، همان پست 15 الی 30 در صد افزایش بازدید خواهد داشت . و این موضوع بسیار مهم می باشد زیرا این پست ها در حال حاضر بخش مهمی از ترافیک کلی سایت را نشان می دهند.

اغلب فرصت های زیادی برای به روز رسانی محتوای موجود برای کمک به رشد رشد ترافیک ارگانیک وب سایت وجود دارد. که ما در زیر چند مورد از آن را می گوییم

چه چیزی باید به روز شود؟

اولین و مهمترین سوال این است: کدام پست باید به روزرسانی شود؟

اول از همه شروع به نگاه کردن به پست ها در سایت شما است که در حال حاضر بیشترین میزان ترافیک را در اختیار دارند، به ویژه اگر وبلاگ شما قدیمی تر است و برخی از پست های محبوب تر آن چیزی هستند که شما یا تیم خود شش یا چند ماه پیش نوشتید.

اگر مقدارترافیک ارگانیک شما محدود می باشد. (کمتر از 5000 بازدید منحصر به فرد از جستجوی ارگانیک در ماه داشته باشید) یا فقط سایت / وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید احتمالا این کل فرایند را از دست می دهید و ساختمان لینک های زمان را به دامین خود فرستاده  و باعث افزایش ترافیک سایت می شوید.

چرا شما می توانید تاریخ مقالات را تغییر دهید

استراتژی و رایزنی در مورد دیجیتال مارکتینگ  اخیرا با یک حالت جالب "طراوت جعلی" رو به رو شده است. که اختلافی بین تاریخ لیست مقالات  و تعداد بررسی ها وجود دارد.

به طور میلانگین یک لیست با تاریخ به روز تقریبا بالای 5 میلیون بازدید دارد.

مزیت تغییر تاریخ مقاله این است که کاربران به صورت اتوماتیک آخرین مقالات را می بینند و مثلا یک مقاله برای تاریخ سه سال پیش با این به روز رسانی در معرض دید بیشتر کاربران قرار می گیرد. یعنی شما با تغییر تاریخ مقالات گویا مقاله را جدید روی سایت گذاشته باشید.

کنراد تاکید می کند که یک به روز رسانی ساده تا 55 درصد افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد و دستکاری در تاریخ در متاهای توصیفی SERP هیچ جریمه ای در حال حاضر ندارد.این مزایا یکم در در معرض ریسک های شخصی قرار دارد.

آیا تغییر تاریخ مقالات بر سئو شما تاثیر منفی می گذارد

زمانی که تاریخ مقالات تغییر می کند ممکن است اختلافاتی در تاریخ بوجود بیاید  که این موضوع ممکن است در آینده منجر به جریمه شود ولی در حال حاضر هیچ جریمه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

خانم Jennifer Slegg از شرکت TheSEMPost  در مورد دستکاری کردن تاریخ مقالات ابراز نگرانی می کند و می پرسد آیا این کار ممکن است عواقبی در آینده مانند فیلتر اسپم گوگل در پی داشته باشد؟

پاسخ ها به این صورت است که این کار حتما عواقبی خواهد باشد .از عواقب آن ممکن است حتی حذف کامل تاریخ مقالات از سایت شما باشد که یک ضربه بزرگ به سایت خبری شما خواهد گذاشت.

چگونه محتوا را به صورت امن تازه نگهداری می کنید؟

عوامل متعددی وجود دارد که بر تازگی محتوا تاثیر می گذارد:

  • فرکانس به روز رسانی های شما
  • مقدار محتوایی که تغییر کرده است
  • نرخ رشد لینک جدید

تاریخ انتشار مقاله تنها یکی از این عوامل است.

به عبارت دیگر، آنچه واقعا اهمیت دارد اضافه کردن کیفیت به یک صفحه موجود است.

سه استراتژی مهم برای زنده کردن مقالات قدیمی شما وجود دارد و همه آنها بر اساس یک اصل ساده قرار دارند: محتوای شما باید بی زمان، مرتبط و ارزشمند باشد.

از URL  مشابه استفاده کنید ولی تاریخ را بروزرسانی کنید

رایج ترین استرانژی که مشاهده میکنید، افزودن ارزش بیشتر به پستهایی است که عملکرد بالا دارند . به طور معمول این کار را با انتشار داده  مقاله ها به عنوان " آخرین به روز رسانی" انجام دهید. موتور های جستجو گر مجلات از این استراتژی استفاده می کنند.  بنابراین طبق تحقیقات ما به این نتیجه رسیدیم که چگونه این استراتژی موثر می شود.

"مجله موتور جستجو در حدود سال 2003 بوده است و هزاران پست در طی سالها منتشر کرده است.  در یک صنعت که به سرعت حرکت می کند، اطلاعات به سرعت می توانند از بین بروند. گاهی به اندازه یکسال و گاهی حتی چند ماه.

اطلاعات منسوخ شده برای کاربران بد است – چون بازتاب کسب و کار شماست ­. اگر شما یک پست با رتبه بندی یک دارید اکنون وقت آن رسیده که آن را به روز کنید.

مانند خودروها، محتوا هم هر روز به طور معمول ارزش خود را از دست می دهد . باعث کاهش ترافیک سایت شما می شود . و اگر شما رتبه بندی خوبی دارید برای اینکه در رتبه بالا بمانید نیاز به این دارد که محتوا شما به روز رسانی شود.

در اینجا یک مثال است. وقتی داشتم برای موتور های جستجو ویرایش می کردم یک مقاله محبوب داشتیم "چگونه از متا تگهای HTML استفاده کنیم؟" من مطئنم که این مقاله را حداقل 15 سال پیش نوشته بودم . این مقاله باعث رتبه اول سایت من در آن سال شد و هر روز بیش از 1000 صفحه نمایش را به این سایت هدایت کرد. ولی در حدود 5 سال پیش احتیاج به یک به روز رسانی داشت. سئو در آن سال ها به شدت تغییر کرده بود . ما URL  آن را حفظ کردیم و بقیه چیز ها را تغییر دادیم. و در آن زمان در بالاترین نقطه بود وبالاترین رتبه را به خود اختصاص داد.

در اینجا مثال دیگری است : در طول سالها، SEJ احتمالا 4-5 پست برای بهینه سازی ساختار URL خود منتشر کرده است هیچ کدام از آنها ترافیک زیادی نداشتند و همه آنها حداقل پنج سال پیش منتشر شده بود.

بنابراین در سال جدید نویسنگان ما دوباره آن را بازنویسی کردند و آن را به یک پست جامع تبدیل کردند و آن را انتشار دادند . بعد از انتشار توسعه دهندگان ما حدود 301 پست جدید را به آن هدایت کردند.

در حالی که همه این پست ها قبلا وجود داشت، ما آنها را به روز کردیم که آنها  شامل تاریخ انتشار بودند .  من هیچ گاه توصیه نمیکنم که فقط تاریخ آن را تغییر دهید . شما نیاز به تغییرات  قابل توجه دارید.

هم چنین با استفاده از گوگل تاریخ پست هایی را که در SERPs منتشرکردید نمایش دهید .  من به شما تضمین میکنم که بر روی تمام سرچ های گوگل تاثیر خواهد گذاشت.اگر من حق انتخاب اینو داشتم که بین دو مقاله در سال 2017 منتشر شده است و رتبه 3 دارد و مقاله ای که در  سال 2014 منتشر شده و رتبه 1 دارد یکی را انتخاب کنم آن که جدید تر است را انتخا می کنم . زیرا همیشه مطالب جدید تر به روز تر و بهتر هستند.

به روز رسانی های جدید را به صفحه خود اضافه کنید

استراتژی دیگری که در سال های اخیر اتفاق افتاده است انتشار اخباری به صورت زنده در یک صفحه خاص که  به روز رسانی شده است همانطوری که اتفاق افتاده است می باشد. در این صفحات، زمانی که شما آنها را پست می کنید، به طور معمول هر یک از موارد جدید را تمدید می کنید.

نمونه هایی از این نوع پست ها شامل پوشش LiveThirtyEight در انتخابات ایالات متحده در مارس 2016 و پوشش زنده خبری خورشید در اوت 2017 است.

ایجاد صفحات فرود جدید با URL های متمایز

در وبلاگ SEO PowerSuite ما از روش سوم برای به روز کردن محتوای ارزشمند و قدیمی استفاده می کنیم.

هنگامی که یک پست وبلاگ را پیدا میکنیم که نیاز به یک به روزرسانی دارد، و ما میبینیم که در گذشته به خوبی انجام شده است،ما ترجیح میدهیم که یک صفحه اصلی جدید ایجاد کنیم. این بدان معناست که ایجاد یک URL جدید که محتوای مشابهی را با آن به اشتراک می گذارد، با ارزش افزوده اضافه شده برای کاربران ما.

پس از آن برای  Google مشخص می کنیم  که URL جدید صفحه برای جلوگیری از انتشار مطالب تکراری به صورت کانونیک است. درمرحله نهایی مهم این است که صفحه جدید را در رسانه های اجتماعی حمایت کنید.

 

نتیجه

اولویت من تغییر تاریخ مقاله نیست. اما به طور طبیعی مسیری که انتخاب میکنید به شما مربوط است. مهم نیست که چه استراتژی انتخاب میکنید، باید به یاد داشته باشید که هر مقاله ارزش به روز رسانی ندارد.

بهترین نوع محتوا که همیشه محتوای تازه داشته باشد آنهایی هستند که ابتدا منتشر کردید.  محتوا نیز وقتی که برای اولین بارمنتشر می شود باید به اندازه کافی برای مخاطبین شما دقیق باشد همچنین باید به اندازه کافی جدید باشد و دارای اطلاعات مفید درمورد آن موضوع باشد .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز