طراحی وب سایت به اشتراک گذاری ویدئو با امکانات آپارات

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

سایت های به اشتراک گذاری ویدئو چگونه کار می کنند؟

 

وب سایتی که به مردم اجازه می دهد تا کلیپ های ویدئویی شان را بارگزاری کنند و آنها را با جامعه ای بزرگ در سایت و یا مهمانان ورودی به اشتراک بگذارند، وب سایت های اشتراک گذاری فیلم می گویند.گوگل در سال 2006 اعلام کرد که یوتیوب محبوب ترین وب سایت به اشتراک گذاری ویدئو می باشد.

یک تصادف سنگین در خیابان رخ می دهد، شما به سرعت گوشی تلفن همراه خود را در آورده و از صحنه تصادف فیلم می گیرید و سپس در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه آن را روی سایت های اشتراک گذاری ویدئو می گذارید و خواهید دید که در عرض چند ساعت، هزاران یا میلیون ها بازدید داشته اید.این ساده ترین مثال برای استفاده از این سایت ها می باشد.

این سایت ها در حال حاضر در اوج محبوبیت می باشند.از سال 2006 تا 2007 تعداد افرادی که از سایت های بین المللی مانند Youtube، Google Video و ... دیدن کرده اند دو برابر شد!نزدیک به نیمی از کل کاربران اینترنت در کشور آمریکا، از سایت های به اشتراک گذاری ویدئو دیدن می کنند.در بین نوجوان های 18 تا 29 ساله، این مقدار به 70 درصد هم می رسد.

چیزی که کاملا تجلی پیدا کرده است این می باشد که پایگاه های به اشتراک گذاری ویدئو در این دوره به یک پدیده تبدیل شده اند.معروف ترین وب سایت با این فرمت که احتمال زیاد نام آنرا شنیده اید یوتیوب می باشد که در دسامبر سال 2005 معرفی شد.موفقیت این سایت باعث ایجاد ده ها سایت اجتماعی مشابه برای فیلم سازان آماتور و متخصصان شد.اما چون دنیای کار کردن در حوزه ویدئو بسیار جدید است، اینکه بدانیم از کدام نقطه باید شروع کنیم بسیار دشوار است.

چگونه ویدئو ها را ضبط می کنید؟ چگونه آن را به کامپیوتر خود انتقال می دهید؟ چگونه ویدئو را بر روی سایت بارگزاری می کنید؟ این ها سوال هایی است که برای افرادی که با این سایت ها سر و کار خواهند داشت پیش خواهد آمد که می توانید به منظور کسب اطلاعات، این مقاله را مطالعه و یا با کارشناسان طراحی سایت دارکوب تماس حاصل فرمایید.

 

چگونه می توان چنین وب سایت هایی ایجاد کرد؟

اگر شما حتی یکبار به این وب سایت ها نظیر آپارات سر زده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که مردم در هیچ جایی بیشتر از این سایت ها، زمان نخواهند گذاشت.آنها یک منبع واحد برای ارائه سرگرمی، آموزش، فیلم، موسیقی و برخی اخبار جذاب می باشند.همچنین این سایت ها یک مدل کسب و کار قابل توجه و خوبی را دارند که بازده قابل توجهی را دارند، آگهی، رقابت های برندی، حق نسخه برداری، اختراعات و ... از جمله مواردی است که می توان از طریق این سایت ها می توان کسب درآمد کرد.

 

چرا وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو یک معامله بزرگ مجسوب می شود؟

مالک بودن سایت هایی با این فرمت شاید راحت ترین راه برای رسیدن به اهداف مالی می باشد.البته قبل از رسیدن به سود و درآمد، کارهای زیادی است که حتما باید انجام شود، اما چیزی که مشخص است این می باشد که این وب سایت ها مدل کسب و کاری پرسود می باشند که با گذر زمان هم قدرت خود را حفظ کرده اند.

سایتی مانند آپارات، بخش عمده ای از درآمد خود را از طریق تبلیغات و بازاریابی بدست می آورد.این سایت ها مانند یک پورتال عمل کرده و محتوای ویدئویی برندها و شرکت ها را در بین سایر ویدئوهای خود از جمله ویدئوهایی که کاربران می فرستند، قرار می دهد.همچنین تبلیغات بنری در موقعیت های مختلف صفحات این سایت هم بخش دیگری از تبلیغات این سایت است.

برای مثال تبلیغات قبل از پخش ویدئو (Pre Rolls) را در نظر داشته باشید.این ویدئو کاربران را مجبور می کند قبل از اینکه ویدئوی اصلی را ببینند، حداقل بخشی از این تبلیغات را مشاهده کنند.شما نمی توانید کل این تبلیغات را رد کنید تا ویدئوی مد نظر شما سریعا پخش شود اما خب محتوای این تبلیغات طوری طراحی می شود تا کاربران جذب آن شوند.آپارات نگاه شما را در اختیار خود می گیرد و از این تماشای شما هم به شما خدمت می دهد و هم برای خود درآمد زایی می کند.

به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و نام های تجاری به این سبک از تبلیغات بسیار مایل می باشند، چون تعداد بازدیدکنندگان آگهی آنان بسیار زیاد است.آن ها براساس توافقی که با آپارات می کنند، تبلیغ خود را در سایت قرار داده و هزینه پرداخت می کنند.این وب سایت ها عموما کاربران را تشویق می کنند تا ویدئوهایی که جذاب تر می باشد و کاربران بیشتری را به سمت خود می کشد را آپلود کنند تا براساس بازدید بیشتری که این ویدئوها دارند، تبلیغات را در آنها جای داده و درآمد بیشتری را کسب کنند.

برای داشتن این سایت ها می توان از اسکریپت های آماده و نرم افزارهای سازنده این دست از سایت ها استفاده کرد اما ما اصلا این روش را پیشنهاد نمی کنیم.به دلیل تخصصی بودن و سنگین بودن این سایت ها، شرکت دارکوب اکیدا توصیه می کند که طراحی و پشتیبانی آن را به شرکت های معتبر بسپارید.نرم افزارهای آماده برای ساخت این سایت ها محدودیت و سقف توانایی دارند که نمی توان روی آنها برای کارهای سخت تر حساب باز کرد و معمولا در اثنای فعالیت دچار مشکل می شوند و دردسر ساز خواهند شد.

اگر وب سایتی مجهز و قدرتمند مانند آپارات نیاز دارید، شما به چیزی بیش از یک نرم افزار یا اسکریپت برای ساخت این وب سایت ها نیاز دارید.

خب امروزه سایت های به اشتراک گذاری ویدئو را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد.دسته اول سایت هایی که مانند ویدئو کلوپ عمل می کنند و فیلم ها و ویدئوها را چه به صورت رایگان و یا پرداخت حق اشتراک در اختیار کاربران خود قرار می دهند.دسته دیگر هم وب سایت هایی هستند که امکمان ایجاد محتوا و قرار دادن محتوا برای کابران خود را فراهم می کند که ما آپارات را برای شما مثال می زنیم.این سایت امکانات و ویژگی های بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

در حال حاضر می توان این سایت را بزرگترین پایگاه به اشتراک گذاری ویدئو دانست که در حال رشد زیرساخت های خود می باشد.اما بیایید نگاهی بندازیم که این سایت ها چه ویژگی هایی دارند.

 

دسته بندی دقیق ویدئوها

این کاربران هستند که فیلم ها و ویدئوها را آپلود می کنند؛ هنگام قرار دادن ویدئو، کاربران دسته بندی ویدئو را مشخص می کنند تا ویدئو به صورت مرتب روی سایت قرار بگیرند.آپارات براساس الگوریتم های خود و زمان بارگزاری ویدئو و تعداد بازدید و عوامل دیگر ویدئو ها را در صفحه خانه (Home) خود قرار می دهد.از طرفی هم براساس همین الگوریتم ها، ویدئوها را در صفحات مختص خود دسته بندی خواهد کرد.

 

جستجوی حرفه ای

اگر سایتی با ویژگی آپارات می خواهید باید به بخش جستجوی هوشمند، حتما توجه ویژه ای داشته باشید.روزانه صدها ویدئو بر روی این سایت ها قرار می گیرد و بعد از مدت کوتاهی مشاهده می کنید که تعداد ویدئوهای موجود روی سایت عدد میلیون را هم رد کرده است.با وجود این حجم از محتوای ویدئویی در موضوعات گوناگون، وجود یک سامانه جستجوی حرفه ای که مردم بتوانند از آن طریق به خواسته خود برسند، از ضروریات می باشد.

 

ویدئوهای همسان

خب احتمالا با این گزینه آشنایی دارید، یکی از پرکاربرد ترین و مفید ترین ویژگی هایی است که آپارات در سایت خود به کار برده.زمانی که برای مشاهده ویدئو، از لیست ویدئو، بر روی یکی از آنها کلیک می کنید، ویدئو مورد نظر در صفحه جدیدی بارگزاری می شود و در این صفحه جدید، ویدئوهای مشابه که براساس تکنیک های خاصی انتخاب شده اند، به کاربر پیشنهاد می شود.کاربر برای اطلاعات و بیشتر دیدن ویدئو براساس موضوع مورد تمایل، به سراغ آنها رفته و این رضایت او را در پی خواهد داشت.به شخصه اینجانب از این ویژگی به دفعات استفاده کرده و بهره لازم را برده ام.

 

کانال های اختصاصی برای کاربران

آپارات راهی را برای کاربران خود قرار داده تا آنها بتوانند با ثبت نام و ایجاد محتوای شخصی برای خود یک کانال اختصاصی تشکیل دهند.هر شخصی می تواند در این رسانه برای خود یک کانال کاملا رسمی ایجاد کرده و محتوای خود را در آن قرار دهد.امکان داشتن این کانال ها با پرداخت هزینه ها هم امکان پذیر شده است.

افرادی باید برای داشتن کانال هزینه پرداخت کنند که ویدئوهایی را هم که در اختیار دیگران قرار می دهند رایگان نباشد و کاربران باید به صورت دوره ای حساب خود را شارژ کنند.برای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها و ناحق شدن حق این کانال های اختصاصی، آپارات امکان دانلود ویدئو از برخی از این کانال ها را مسدود کرده تا مخاطبین آنها تنها به صورت آنلاین این ویدئوها را مشاهده کنند تا از پخش غیرقانونی این ویدئوها جلوگیری شود.

 

همکاری مخاطبین وب سایت

کاربران به راحتی می توانند به راحتی نظرات خود را راجع به ویدئوها بنویسند؛ می توانند علاقه یا عدم علاقه خود را نسبت به ویدئو تنها با یک کلیک ثبت کنند.

 

زیرساخت فنی غنی

خب روزانه هزاران نفر در یک زمان وارد سایت شده و از ویدئوهای آن دیدن می کنند.بارگزاری روی سرورها و از طرفی دانلود و مشاهده فیلم ها توسط کاربران، به پهنای باند و زیرساخت قدرتمندی نیاز دارد که سایت دچار کندی نشود و یا حتی Down نشود که برای آپارات این چنین هم می باشد.برای داشتن و طراحی وب سایت به اشتراک گذاری ویدئو با امکانات آپارات، شرکت طراحی سایت دارکوب به این مسئله هم نگاه ویژه ای داشته است.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این سایت، همسان بودن کیفیت ویدئو براساس پهنای باند کاربر است، تا او بدون کمترین مکث و گیر کردن بتواند ویدئوها را مشاهده کند.

نکته دیگری که راجع به این سایت باید گفته شود، قابلیت هات لینک کردن ویدئوها می باشد که شما هم می توانید از آن در سایت اشتراک گذاری ویدئوی خود استفاده کنید.هات لینک کردن یعنی دیگران می توانند ویدئو را در سایتشان به صورت قابل پخش قرار دهند.

برای بارگزاری ویدئو، کاربر ابتدا با وارد کردن اطلاعات خود، در سایت ثبت نام کرده و سپس ویدئوهایی با فرمت ها و کیفیت های مختلف در دسته بندی مختص خود، روی سایت قرار می دهد.

پیش فاکتور طراحی سایت به اشتراک گذاری ویدئو

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز