تفاوت بین لینک های Dofollow و Nofollow چیست؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تفاوت بین لینک های Dofollow و Nofollow چیست؟

در دنیای اینترنت هر وب سایتی به دنبال بازدید بیشتر می باشد از این رو هر راهی را برای بدست آوردن بازدیدکننده امتحان می کند . بدست آوردن بازدید کننده به معنای دیده شدن بیشتر و در نتیجه سود بیشتر در هر زمینه ای می باشد . وقتی شما وب سایت ی در مورد محصولتان دارید هر چه بیشتر این سایت دیده شود محصولات شما بیشتر بفروش می رسد . بازدید کننده بیشتر با سئو رابطه مستقیم دارد . هر چه رتبه سایت شما بهتر باشد سایت شما ترافیک بیشتری خواهید داشت . هر چه بازدید شما بیشتر باشد بر روی رتبه شما تاثیر مثبت می گذارد . همانطور که می دانید و ما نیز در مقاله های گذشته راجب آن صحبت کرده ایم بهینه سازی سایت برای قرار گرفتن در صفحه نخست جست و جوی گوگل را سئو می نامند . هر چه سئو وب سایت شما بهتر باشد بازدیدکننده شما نیز بیشتر می باشد . برای رسیدن به رتبه های مناسب راه های مختلفی وجود دارد که شرکت گوگل هر سال دربروزرسانی الگوریتم های خود اشاره ای غیر مستقیم به آنها می کند .

یکی از این راه ها بک لینک سازی است .بک لینک سازی به معنای قرار دادن لینک یک سایت در سایتی دیگر می باشد .در ادامه می خواهیم به بحث راجب بک لینک سازی و تعریف های Dofollow , Nofollow بپردازیم .

بک لینک سازی چیست ؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم قرار دادن یک پیوند از یک سایت در سایت دیگر را بک لینک سازی می نامند . یکی از راه های شناخته شدن و تبلیغات بک لینک سازی می باشد .بر این اساس شما لینک وب سایت خود را در سایتی دیگر قرار می دهید این امر باعث می گردد تا بازدید کنندگان آن سایت از وب سایت شما نیز بازدید کنند . بک لینک سازی یکی از راه های بهینه سازی یا سئو سایت می باشد البته ساختن لینک در سایت های دیگر دارای قواین و قواعدی می باشد در صورتی که خلاف این قوانین عمل شود باعث میگردد تا سایت مورد نظر از سوی گوگل پنالتی شود و بر رتبه آن تاثیر منفی می گذارد . سایت ها علاوه بر سئو داخلی نیاز به بهینه سازی خارجی دارند یکی از این راه های بهینه سازی بک لینک گذاشتن است از طریق بک لینک سازی در اصل وب سایت شما مورد حمایت سایت های دیگر قرار گرفته است و این امتیازی است رای شما . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بک لینک سازی می توانید به دیگر مقالات ما در این زمینه رجوع کنید :

راهنمای جامع بک لینک سازی

اهمیت بک لینک سازی :

وقتی شما لینک سایت خود را در سایت های دیگر قرار می دهید باعث میشود که بازدید کنندگان آن سایت از سایت شما نیز دیدن کنند . اگر لینک شما در سایت های پر بازدید و دارای رتبه قرار بگیرد بعد از مدت کمی پیش بینی می شود که وب سایت شما نیز بازدیدکننده زیادی جذب کند این امر باعث می گردد تا رتبه شما در موتور جست و جو بهبود یابد . در همین راستا وب سایت های قروش لینک بوجود آمدند این سایت ها لینک سایت مورد نظر را در سایت های مختلف قرار می دهند . بک لینک سازی مفید می باشد اما به شرط آنکه در آن زیاده روی نشد و با فاصله زمانی صورت بگیرد . گاهی بعضی از سایت ها در طول مدت کمی تعداد زیادی بک لینک می سازند که باعث می شود ترافیک بالایی را در طول مدت کمی دریافت کنند در این مدت احتمال زیادی وجود دارد که گوگل به این سایت ها اخطار دهند زیرا فعالیت آنها از سوی گوگل گمراه کننده و دستکاری در رتبه تلقی می شود .و بعد از مدتی امکان دارد که پنالتی شود . پس برای بک لینک سازی باید قوانین گوگل را رعایت کرد . اما اگر بک لینک سازی به درستی و بر اساس قوانین انجام گیرد باعث می شود که رتبه سایت ها به طور قابل توجهی بهبود یابد در اصل بک لینک سازی یک روش تبلیغاتی محسوب می شود . در صورتی که محتوا و مقاله سایت های شما جامع و کامل و با کیفیت باشد بسیاری از سایت ها لینک شما را رایگان در سایت خود قرار می دهند چون این کار برای سایت آنها نیز امتیاز دارد . توجه داشته باشید که لینک خود را در هر سایتی قرار ندهید ؛سایت های پربازدید و با کیفیت و دارای رتبه خوب ، باید مقصد شما باشد تا در رتبه شما اثر مثبت بگذارد . اگر از سایت های فروش لینک ، بک لینک خریداری میکنید باید این مسئله را در نظر بگیرید که لینک شما را در چه سایت هایی قرار میدهند همچنین در طول مدت کم لینک شما را در تعداد بالایی سایت قرار ندهند که این کار باعث جریمه از سوی گوگل می شود .

اصطلاحات موجود در بک لینک سازی :

قبل از اینکه به بحث در رابطه با عنوان یعنی Dofollow , Nofollow بپردازیم بهتر است با برخی از اصطلاحات رایج در این مبحث آشنا شویم .

Anchor Text : به عبارت و کلمه ای گفته می شود که قابلیت کلیک کردن را داشته باشد به معنایی دیگر کلمات و عباراتی که به صورت لینک می باشند اغلب آنها به رنگ آبی هستند

Link Juice : وقتی لینکی در یک صفحه از یک سایت دیگر قرار می گیرد link juice عبور می دهد. لینک جویس باعث می گردد که یک صفحه رتبه بگیرد همچنین بر اعتبار دامنه و اعتبار صفحه تاثیر می گذارد

Linking Root Domains : یا دامنه های ریشه پیوند دهنده منظور از این اصطلاح تعداد بک لینک هایی است که از یک دامنه برای وب سایت شما ثبت می گردد هر دامنه فقط یکبار شمرده می شود .

Internal Links : یا لینک داخلی همانطور که از نام آن مشخص می باشد منظور لینک هایی است که در صفحات یک سایت از صفحات دیگر همان سایت گذاشته می شود به بیای دیگر لینک هایی که در صفحات یک سایت گذاشته میشود با هم دامنه یکسانی دارند .

Authority Domain : یا اعتبار دامنه که شامل سن دامنه و تعداد لینک های ورودی و خروجی و کیفیت لینک ها و... می شود این فاکتور توسط شرکت MOZ تعیین گردیده است

Authority Page : اعتبار صفحه مانند اعتبار دامنه می باشد که شامل اعتبار لینک ها و کیفیت محتوای هر صفحه است این فاکتور نیز شرکت MOZ ارائه کرده است.

لینک فالو چیست ؟

لینک follow یا do follow لینک های طبیعی هستند که می بینید موتور جست و جو با دیدن شان آنها را دنبال می کند همچنین وقتی این لینک در صفحه ای گذاشته شود link juice عبور می دهد که باعث می شود بر روی سئو تاثیر بگذارد .وقتی سایتی تعداد بالایی لینک فالو دریافت کند موتورهای جست و جو این امر را محبوبیت صفحه تلقی می کنند و رتبه آن را در لیست نتایج خود بهبود می بخشند لینک سازی بصورت فالو دارای قوانین مخصوص به خود است که در صورتی که رعایت نشود امکان دارد نتیجه معکوس داشته باشد یعنی رتبه سایت را دچار افت کند .زمانی که لینک شما در یک صفحه از سایت پربازدید با رتبه خوبی باشد بک لینک شما با استفاده از link juice از اعتبار آن سایت به شما اضافه می کند به همین دلیل است که همیشه تاکید می کنیم در سایت های معتبر بک لینک سازی کنید . در واقع link juice که در بالا به آن اشاره کردیم یک اعتبار می باشد که به صفحه ای که در آن لینک گذاری شده است بستگی دارد . هر چه لینک جویس بیشتر باشد اعتبار صفحه افزایش می یابد و بر سئو آن سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت . لینک فالو هیچ تگی ندارد و به طور طبیعی وقتی لینکی گذاشته می شود فالو در نظر گرفته می شود .

لینک نو فالو چیست ؟

لینک no follow درست معکوس فالو می باشد این برای اینکه لینکی را نوفالو کنیم باید تگ مربوط به آن را لحاظ کنیم . وقتی لینکی نو فالو است یعنی به موتورهای جست و جو گفته ایم این لینک را دنبال نکن در نتیجه بر رتبه و اعتبار صفحه تاثیری نخواهد گذاشت البته تاثیر آن بسیار کم است . اما بسیاری از طراحان می گویند که در یک صفحه لینک فالو و نو فالو باید وجود داشته باشد در سال های پیش لینک نوفالو همانند فالو تاثیر گذار بود . اما از تاثیر کمتری نسبت به لین فالو بر خوردار بود . در استفاده از این لینک نباید زیاده روی کرد وقتی برای یک صفحه تعداد بالایی لینک نو فالو ثبت گردد برای گوگل سایت اسپم در نظر گرفته می شود . تاثیر این لینک ها غیر مستقیم است زیرا بسیاری از کاربران از فالو یا نو فالو بودن لینک ها باخبر نیستند به همین دلیل وقتی از طریق لینک وارد سایت شما شوند در صورتی که محتوای خوبی داشته باشید همیشه شما را دنبال خواهند کرد و برای آنها فالو یا نو فالو بودن لینک فرقی ندارد .شما به دلایل زیر باید از تگ نوفالو استفاده نمایید .

1 - امکان دارد در سایت شما لینکی از یک سایت وجود داشته باشد که بعدا متوجه شوید این سایت اسپم بوده است اگر تگ لینک را به نوفالو تغییر دهید اعتبار آن سایت بر سایت شما دیگر تاثیری نخواهد گذاشت

2 - امکان دارد شما به یک محتوای تکراری لینک زده باشید برای آنکه تکراری بودن آن بر سایت شما تاثیر نگذارد بهتر است لینک آن را نوفالو کنید تا موتور جست و جو آن را از صفحه شما دنبال نکند

3 - گاهی مجبورید در صفحات خود از لینک های خارجی استفاده نمایید که تعداد آنها زیاد است این زیاد بودن باعث می شود که از اعتبار صفحه شما کم شود برای جلوگیری از این کار بهتر است تعدادی از آن لینک ها را نوفالو کنید .

تفاوت لینک فالو و نوفالو :

همانگونه که ملاحظه کردید لینک فالو برعکس لینک نو فالو عمل می کند برای بسیاری از افراد سوال است که بالاخره از کدام لینک استفاده نماییم . همانطور که توضیح دادیم تاثیر لینک فالو بسیار بیشتر از لینک نو فالو می باشد اما گاهی لازم است که از لینک فالو استفاده نکنیم زمانی که اعتبار صفحه برای ما مهم است بهتر می باشد که از لینک نو فالو استفاده کنیم . در یک صفحه هم از لینک فالو و هم نو فالو باید استفاده شود تا اعتبار صفحه از بین نرود .وقتی می توانید در صفحه ای که پربازدید می باشد لینک نوفالو قرار دهید حتما این کار را انجام بدهید زیرا تاثیر آن قابل توجه می باشد به طور کلی می توان گفت استفاده از لینک نوفالو اشتباه نیست در صورتی که تعداد آن کم و به جا باشد . همچنین در ارتباط با لینک فالو وقتی از آن زیاد استفاده شود علاوه بر این که اعتبار آن صفحه را کم می کند بلکه باث می شود تراکم گمراه کننده به سوی صفحه لینک شده سرازیر شود که این کار از سوی گوگل تقلب محسوب می شود .

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز