مقایسه نسخه ریسپانسیو وب سایت و AMP

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 هیچ کسب و کاری نمی تواند اهمیت داشتن محتوای وب سایت که به درستی و با سرعت مناسب در دستگاه های تلفن همراه نشان داده شود را نادیده بگیرد. با وجود  اندازه های مختلف صفحه نمایش، نادیده گرفتن وب تلفن همراه یک کار ریسکی می باشد.

گوگل همواره بر روی کاربران تمرکز دارد  و تجربه کاربر همواره مهمترین عامل رتبه بندی بوده است. در برخی از کشورها که سرعت اینترنت یک مسئله مهمی نیست، زمان بارگذاری صفحه کاملا بستگی به ویژگی های طراحی و توسعه صفحه دارد. با هر دفعه که زمان بارگزاری وب سایت طول می کشد مطمئنا صاحب وب سایت تعدادی از بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند و در پی آن درآمد های سالانه که از طریق تبلیغات و مشتریان وب سایت دارند را از دست می دهد.

گوگل اصطلاح"mobile-friendly" را برای جستجو موبایل ها معرفی می کند. این اصلاح به وب سایت هایی گفته می شوند که از طریق تلفن همراه نشان داده می شوند.  ولی این اصلاح به تازگی حذف شده است زیر گوگل می گوید که تقریبا 85 درصد وب سایت ها هم اکنون سازگاری با موبایل را دارند.

آخرین پیشرفت برای بهبود نتایج جستجوی تلفن همراه و تجربه کاربران در این باره (AMP) صفحات سریع موبایل می باشد که یک منبع باز است. AMP یک راه برای ساختن صفحات وب برای محتوای استاتیک است که سریعا ارائه می شوند.

تفاوت بین amp  و نسخه ریسپانسیو وب سایت چیست؟

هر دو از بلوک های اصلی برای ایجاد صفحات موبایلی که شامل css  و html  و جاوا اسکریپت می باشد استفاده می کنند ولی تفاوت بین آنها چیست؟ حال می خواهیم نگاهی به صفحات amp  در مقایسه با صفحات موبایلی داشته باشیم.

AMP چیست؟

پروژه AMP که توسط Google آغاز شده است، به شدت تلاش کرده است تا یک روش بهینه سازی شده برای ارائه محتوا به دستگاه های تلفن همراه را توسعه دهد. این "صفحات سریع موبایل" از چندین تکنیک بهینه سازی برای بارگزاری سریع صفحه استفاده می کند. بنابریان AMP یک روش بسیار تخصصی برای ساخت صفحات وب با سرعت بالا است.

چگونه AMP با طراحی وب سایت ریسپانسیو متفاوت است؟

صفحات ریسپانسیو و amp  هر دو بر روی دستگاه های موبایل کار می کنند ولی آنها تفاوتی در اهداف خود دارند.

  • طراحی سایت ریسپانسیو یک متد برای طراحی و سازماندهی صفحات وب سایت می باشد که بر روی تمام مدل های دستگاه های موبایل و تبلت کار کند . که می توانیم بگوییم بسیار انعطاف پذیر می باشند.
  • پروژه های amp یک مدل چهارچوب ساخت وب سایت برای ارسال محتوا به کاربران تلفن همراه  می باشد. Amp  بر سرعت تمرکز دارد.

Amp  و نسخه ریسپانسیو (rwd) در چه روش های دیگری با هم متفاوت می باشند؟

AMP می تواند با یک وب سایت موجود کار کند، RWD یک وب سایت جاری را جایگزین می کند ونیازی به جایگزینی یک وب سایت موجود با AMP نیست.  در حالی که امکان استفاده از AMP به صورت  انحصاری می باشد، AMP نیز می تواند به یک وب سایت غیر واکنشگرا (یا واکنشگرا) بدون طراحی مجدد سایت ،اضافه شود. در مقابل، اجرای RWD برای جایگزینی به جای وب سایت موجود، نیازمند طراحی مجدد وب سایت می باشد.

AMP در حال حاضر تنها با محتوای استاتیک کار می کند، RWD را می توان برای هر وب سایت استفاده کرد.

در حال حاضر، استفاده ایده آل برای AMP، مقالات خبری، نوشته های وبلاگ، صفحات اطلاعاتی و دیگر محتوای منتشر شده است. RWD برای چیزهایی مانند فرم های وب و برنامه های کاربردی سفارشی مناسب می باشد.

AMP و RWD چگونه تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار می دهند؟

به طور معمول یک تجربه خوب کاربران برای تمام کسب و کار ها مفید و ضروری می باشد. گسترش یک تجربه مفید برای افراد می تواند اعتماد افراد را نسبت به کسب و کار شما بالا برده ، و آنها را نسبت به وب سایت شما متعهد شوند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

طراحی وب سایت واکنشگرا ممکن است به وب سایت ها ی موبایلی کمک کند اما RWD اغلب با اشتباه در سرعت مواجه می شود.

Amp همچین برای افزایش و بهینه سازی سرعت وب سایت و یک تجربه کاربر پسند در مورد استفاده از موبایل طراحی شده است.

Amp  توسط گوگل طراحی شده است و amp  یک تعریف شفاف از سرعت را به ما می دهد. کسانی که ترافیک وب سایت برای آنها مهم است حتما به این نکته توجه کنند.

آیا وب سایت من نیاز به amp  دارد؟

AMP یک مشکل بسیار خاص را حل می کند:

محتوا منتشر شده از طریق تلفن همراه را با تمام سرعتی که امکان پذیر می باشد ارائه می دهد.

برای وب سایت هایی که برای کاربران موبایلی محتوا منتشر می کنند amp   بهترین تجربه کاربر و سریعترین نوع وب سایت را ارائه می دهد. با این حال یک ایراد amp  این است که به اندازه کافی برای وب سایت هایی که به فرم های وب و قابلیت های جاوا اسکریپت تکیه می کند، کامل نیست.

در WompMobile، تمرکز ما کمک به مشتریان ارائه تجربیات سریع و کاربر پسند همراه است.

صفحات mobile-friendly چیست؟

این صفحات، صفحات طراحی سایت واکنش گرا هستند.  طراحی سایت واکنشگرا (RWD) یک رویکرد طراحی وب است که هدف آن مشاهده وب سایت در هر نوع دستگاه مانند موبایل یا تبلت و غیره که سایز مانتیور به هر اندازه ای که باشد قابل مشاهده می باشد. طراحی سایت واکنشگرا در واقع یعنی واکنش وب سایت نه تنها به متون وب بلکه به عرض پنجره مرورگر و جنبه های تغییر پوسته صفحه می باشد.

صفحات سریع موبایل (AMP) چیست؟

Amp  یا صفحات سریع موبایل یک اقدام منبع باز است که توسط گوگل در اکتبر 2015 راه اندازی شد. Amp  ها صفحات سبک وزن هستند که برای بارگذاری سریع در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند. صفحات سازگار با AMP از زیر مجموعه ای از HTML با چند پسوند استفاده می کنند. Amp  یک چهرچوب در دسترس برای ایجاد صفحات سریع موبایل می باشد .

چگونه وب سایت ها به صفحات موبایلی تبدیل می شوند؟

با اضافه کردن یکسری از جستار های رسانه ای، یک وبسایت میتواند به وب سایت واکنشگرا تبدیل شود.  جستارهای رسانه ای به محتوا این امکان را می دهد که بر اساس دستگاه ها ی کاربران تغییر سایز دهند . این تکنولوژی را css  با عنوان css3  معرفی کرده است. جستار های رسانه ای به صفحات وب اجازه می دهد قوانین سبک CSS را بر اساس ویژگی هایی مانند عرض، ارتفاع و رنگ استفاده کنند. یک جستار رسانه ای یک عبارت منطقی است که به صورت صحیح غلط می باشد.

برای مثال:

<!– CSS media query on a link element –>

<link rel=”stylesheet” media=”(max-width: 800px)” href=”sample.css” />

<!– CSS media query within a stylesheet –>

<style>

@media (max-width: 600px) {

  .facet_sidebar {

    display: none;

  }

}

</style>

آیا یک محتوای تکراری برای یک وب سایت سازگار با AMP وجود دارد؟

یک وب سایت واکنشگرا یا یک وب سایت موبایلی همان صفحه ای از وب است که بر روی تمام لایه های متفاوت پشتیبانی می شود. وب سایتها بر اساس نوع صفحه نمایش مشاهده می شوند.  این صفحات URL های متفاوت دارند. از این رو، مسئله محتوای تکراری باید مرتب شود.

آیا صفحات موبایلی رتبه بندی سیگنال دارند؟

از تاریخ آوریل 2015 گوگل شروع به استفاده از صفحات موبایلی به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کرد . استفاده از صفحات موبایلی به عنوان عامل رتبه بندی همچنان ادامه پیدا کرد و صفحات amp  هم اکنون به عنوان صفحات واکنشگرا استفاده می شوند.

تفاوت صفحات Mobile-Friendly و amp  در نتایج جستجو در چیست؟

در نوامبر سال 2014 گوگل اعلام کرد صفحات Mobile-Friendly  نتایج سرچ گوگل بوده است. ولی هم اکنون گوگل نتایج amp  را در سرچ موبایل بیشتر اعلام کرد .

Amp  چگونه کار میکند؟

AMP با دو روش کار می کند:

اول، تکنولوژی های مورد استفاده توسط توسعه دهندگان برای ایجاد صفحات وب محدود می شود. به عنوان مثال،  نیاز به برنامه نویسی ساده دارد و اجازه استفاده از JAVA را نمی دهد . که به ایجاد صفحات ساده کمک می کند.

دوم از سرور های خود استفاده می کند به این معنا که نیاز نیست با سرور ناشران ارتباط بر قرار کند که این موضوع زمان بر می باشد.

برای انجام این کار، توسعه دهندگان باید یک نسخه از سایت خود را برای دیدن amp طراحی شده است را ایجاد کنند.

مزایای AMP چیست؟

مزایای متعددی هم برای کاربران و هم برای ناشران دارد. کاربران می توانند یک تجربه بهتر و سریعتر داشته باشند.

برای ناشران می توانند آنها را در رتبه بندی بالاتر serp  قرار دهند ، هر چند گوگل گفت که این یک عامل رتبه بندی نیست با این حال amp   باعث افزایش سرعت  می شود و هم چنین به سرچ های موبایلی کمک می کند که این دو عامل فاکتور های افزایش رتبه سایت هستند.

اندازه صفحه و زمان بارگزاری صفحه چیست؟

Amp  اندازه صفحه را تا حدودی کاهش می دهد. amp  می تواند  ctr  را اصلاح کند و همچنین افزایش تعداد بازدیدهای تکراری را نشان می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز