دلیل متوقف شدن رشد وب سایت و ثابت ماندن آن

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

اول دلایلی را ذکر می کنیم که وب سایت، به رشد کسب و کار ما کمک نمی کند.

هدف اصلی داشتن وب سایت، رشد کسب و کار می باشد.مشکل اینجاست که بسیاری از مردم فراموش می کنند که سایت شکل دیگری از رسانه ها می باشد.هدف رسانه ها رشد لیست ها و اهداف شما است بنابراین شما به کمک این رسانه می توانید مخاطبان را به مشتریان، و مشتریان را به مشتری های همیشگی تبدیل کنید.در ادامه 4 تا از رایج ترین دلایلی که چرا وب سایت به رشد بیزینس ما کمک نمی کند را برای شما تشریح می کنیم.

 

1-وب سایت شما به قدر کافی موثر نیست.

این بزرگترین دلیل است.مهم ترین کاری که وب سایت انجام می دهد جذب کردن مردم است.شما باید به سرعت بازدیدکنندگان سایت را به طرفدار و مشتریان خود تبدیل و آنها را به سمت سایت خود جذب کنید.یک لحظه تصور کنید، زمانی که شخصی برای اولین بار وارد سایت شما می شود و خریدی انجام نمی دهد (که احتمالش خیلی هم زیاد است)، اگر سایت برای کاربران مناسب نباشد و فقط صرفا برای سود خود شما ایجاد شده باشد، خطر از دست دادن آنها برای همیشه وجود دارد.

شما به جلوه ها و تکنیک هایی نیاز دارید که بتوانید هم از طریق محتوا و هم از طریق جلوه های بصری و طراحی، مخاطب را جلب و ماندگار کنید که شرکت طراحی سایت دارکوب با توجه به تخصص خود در این زمینه، این مهم را برای شما انجام خواهد داد.

 

2- وب سایت شما بیش از حد روی مبحث اولین فروش متمرکز است.

هر شخصی که برای اولین بار می آید حتما نباید از شما خرید کند.با توجه به موضوعی که در قسمت شماره 1 اعلام شد، خیلی از وب سایت ها مرتکب این اشتباه می شوند.همه می دانیم که فروش مهم ترین بخش یک وب سایت برای صاحبان آن است و همه آنها در تلاش هستند تا مشتری ها خرید کنند، اما این که در اولین ورود هر مشتری به سایت سعی شود محصول یا خدمت فروخته شود برای 90 تا 95 درصد از آنها پاسخگو نخواهد بود.بله، شما سایتتان را برای خرید راحت مردم و درک آنها از اینکه حوزه کسب و کار شما چیست ساده کرده اید.اما فروش به هیچ عنوان نباید هدف اصلی سایت باشد، مردم از سایت هایی که خدمت های خوب یا حتی رایگان ارائه می دهند حمایت می کنند.

 

3- سایت شما به قدر کافی چسبندگی ندارد.

به وبسایتی Sticky یا چسبنده می گویند که بازدیدکنندگان را زمان بیشتری در سایت نگه می دارد.اگر می خواهید از این ویژگی بهره ببرید باید خودتان را جای مشتری بگذارید و محتوا، ابزار و ویژگی هایی را که آن ها به آن نیاز دارند را تعبیه کنید تا آنها دقایق یا حتی ثانیه های بیشتری را در داخل سایت سپری کنند.این یکی از دلایلی است که وبلاگ نویسی و تولید محتوا بسیار مهم است.با تولید محتوا یا وبلاگ نویسی مداوم، شما حجم وسیعی از محتوا دارید که بازدیدکنندگان سایت می توانند با گذراندن زمان بیشتر به مرور و کاوش آنها بپردازند.اما این موضوع به اینجا ختم نمی شود،  شما می توانید ابزار، بازی، سرگرمی های کوچک و سایر ویجت های جذاب را بسته به نوع کسب و کارتان به سایت اضافه کنید تا سایتتان ارزش بیشتری داشته باشد.

 

4- وب سایت شما خیلی طراحی محور است.

بیشتر صاحبان کسب و کار های کوچک بیشتر نگران طراحی سایتشان هستند.بسیاری از طراحان گرافیکی و متاسفانه برخی از طراحان سایت هم تنها توجه به ظاهر و طراحی سایت را به صاحبان سایت ها پیشنهاد می دهند.اکثر این افراد چیزی در مورد رشد کسب و کار و بازاریابی محتوایی اطلاعاتی ندارند پس سعی کنید به گفته های آنان توجه نکنید.ضمن اینکه به گفته های دوستان و آشنایان هم خیلی گوش نکنید، آنها بازخوردهای دوستانه و سلیقه ای به شما خواهند داد بدون اینکه به مسائل فنی آن توجهی داشته باشند.

این ها عمده ترین دلایلی است که سایت ها نمی توانند در رشد کسب و کار به شما کمک کنند.

 

چرا کسب و کار اینترنتی من رشد نمی کند؟

امروزه شکست یا موفقیت بیزینس شما بستگی به این دارد که در اینترنت چگونه عمل کرده اید.ممکن است شما کسب و کار آنلاین داشته باشید و یا بخشی از کسب و کارتان آنلاین باشد، که در هر صورت فروش آنلاین شما به شدت روی رشد شما اثر خواهد داشت.

ما در عصری زندگی می کنیم که دسترسی به هر چیزی به خصوص از طریق اینترنت بی نظیر است.ده ها نفر از مردم همزمان که شما این مقاله را مطالعه می کنید آن ها هم از همین طریق در حال خواندن این مقاله هستند.این اتفاق و حضور زیاد شرکت ها در اینترنت در عین ایجاد فرصت، اما همچنین رقابت زیادی هم زیاد می کند.البته بسیاری از کارآفرینان از رقابت خوششان می آید چرا که باعث می شود همیشه در رقابت و پیشرفت باشند؛ در هر صورت اگر بخواهیم که از طریق وب سایت به سود برسیم باید در آن ثابت قدم باشیم و به کار خود ادامه دهیم.

اگر رشد سایت و کسب و کار اینترنت شما متوقف شده و ثابت مانده است، دلیلش می تواند یک یا همه این 5 دلیل باشد:

 

1-وابستگی شما به استراتژی های قدیمی

تکنولوژی و استراتژی ها به سرعت در حال پیشرفت می باشند.استراتژی که الان برای سایتی کاربرد دارد، ممکن است حتی دو ماه دیگر برای سایت ناکارآمد باشد.استراتژی هایی قدیمی هستند که هنوز هم کاربرد خود را دارند مانند بازاریابی ایمیلی، اما اگر وابستگی زیادی به این استراتژی های قدیمی داشته باشید و پایه رشد سایت خود را روی آن ها بگذارید، شک نکنید برای شما دستاورد خاصی نخواهد داشت.

هنوز هم توصیه های زیادی به کارفرمایان و صاحبان سایت ها می شود که برخی از آنها قدیمی هستند و به کسب و کار شما کمک نخواهند کرد، پس سعی کنید از شرکت های معتبر همانند شرکت طراحی سایت دارکوب برای سئو خود استفاده کنید.استراتژی های قدیمی مانند مقاله های بلند، خرید لینک و ... تکنیک هایی قدیمی هستند که به رشد کسب و کار و حضور آنلاین ما کمک نخواهد کرد.

 

2- سعی برای کپی کردن از سرآمدان آن صنعت

الگوبرداری از افراد موفق یک امر کاملا طبیعی است.اما مشکل اینست که مشتریان به دنبال چیزی که اصل و قدیمی تر است می روند.چیزی که برای کسی کاربرد دارد، الزاما برای شما هم همان کارایی را نخواهد داشت.چیزی که باید بدانید اینست که هدف شما باید علاقه مند شدن و اعتماد کاربران به شما باشد.این پروسه تا زمانی که شما موثق و مورد اطمینان نشوید آغاز نمی شود.

 

3- شما روی ایجاد ترافیک تمرکز ندارید.

چه فایده ای دارد که شما سایتی خوب، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ محتوایی دارید، اما ترافیک و بازدیدکننده ای برای سایت شما وجود ندارد.با این اتفاق شما فقط به اسم یک سایت دارید ولی عملا هیچ کسب و کار آنلاینی ندارید.استراتژی هایی که می توان با آنها ترافیک ایجاد کرد، گرفتن مصاحبه و قرار دادن پادکست، نوشتن پست و مقاله های قدرتمند برای عموم یا کاربران مهمان می باشد.البته در ادامه کامل تر در مورد این استراتژی ها برایتان خواهیم گفت.

 

4- وابستگی بسیار زیاد به رسانه های اجتماعی

در ده سال گذشته، شبکه های اجتماعی شرایط عالی را برای کسب و کارها در تمام دنیا به وجود آورده اند.در چند سال اخیر اگرچه چشم اندازها تغییر کرده است، چون تکنیک های قدیمی و بعضا منسوخ شده کارایی ندارند، بنابراین برای اینکه بتوانید مخاطبان بیشتری داشته باشید و به روز حرکت کنید باید کمی هزینه کنید.بسیاری از پلتفرم های رسانه اجتماعی محبوب برای سهامداران و کاربرانشان سود آور هستند.اجاره کردن و قرار دادن پست تبلیغات در کانال ها و تبادل آگهی ها از جمله کارهایی است که منجر به افزایش فروش می شود.اما نباید کل تمرکز اصلی روی این پلفرم باشد؛ شبکه اجتماعی صرفا یک مکمل برای وب سایت می باشد.

 

5- شما تلاش می کنید که "خبره" باشید به جای اینکه روابط ایجاد کنید.

یکی از مشاوره های تبلیغاتی استاندارد (و البته بد) این است که خودتان را بسیار سخت در دسترس قرار دهید و به زبان ساده بزرگنمایی زیادی داشته باشید؛ به این وسیله می توانید برای زمانی که به کاری اختصاص می دهید، قیمت های بالاتری پیشنهاد دهید.شاید این اتفاق در گذشته کارایی داشت اما امروزه اثر بسیار کم رنگی دارد.امروزه، اگر کسی احساس کند ارتباطش با شما یا پیام هایتان کم شده است، به طور نا خودآگاه شما را فراموش کرده و دیگر به سختی مایل به همکاری با شما هستند.

یک مربی حرفه ای تا زمانی که پشت میزش بنشیند و هیچ کاری برای شاگردانش انجام ندهد و با آنها ارتباط نداشته باشد با یک مربی معمولی هیچ فرقی نخواهد داشت.هر کاری که از دستتان برای حفظ ارتباط با مخاطبین بر می آید، انجام دهید.

اگر رشد سایتتان متوقف شده یا سرعت پایینی پیدا کرده است، همین هفته زمان را برای بررسی مجدد و تغییرات در استراتژی ها و برنامه های خود اختصاص دهید.بر اساس نوشته های این مقاله، روی نقاطی تمرکز کنید که  به کسب و کار اینترنتی شما کمک کند.

 

مهم ترین دلایل عدم رشد ترافیک سایت

1-سایت شما به صورت Down می شود.

اگر رشد ترافیک خود را بررسی می کنید و متوجه شدید که در طی چندین ماه رشدی رخ نداده است، احتمال دارد که سایتتان گاهی اوقات پایین می آید و نمایش داده نمی شود.بهتر است برای اطمینان، روزانه چندبار سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هاستینگ شما کارش را به درستی انجام می دهد.

 

2- شما راه اندازی سایت خود را اعلام نکرده اید.

اگر درختی در یک جنگل بزرگ بیافتد و کسی در آن نزدیکی نباشد که ببیند، آیا کسی متوجه می شود که چنین اتفاقی رخ داده است؟ آیا افتادن درخت در آن جنگل بزرگ می تواند صدایی بلند ایجاد کند که دیگران بشنوند؟ این کاملا مشابه با حضور وب سایت در اینترنت می باشد.اگر سایتی راه اندازی شود و کسی آن را اعلام نکند، آیا خواهد توانست بازدیدکننده ای به سمت خود جذب کند؟ البته که نه.زمانی که برای اولین بار سایتتان راه اندازی می شود (یا کمی بعد اینکه سایت جا افتاد و کامل تر شد) باید به صورت رسمی آن را با صدای بلند اعلام کنید.

 

3- شما چیز ارزشمندی را ارائه نمی دهید.

یکی از اصلی ترین توانایی ها برای ثبت ترافیک، ارائه محتوای ارزشمند است.زمانی که مردم از سایت شما بازدید می کنند، به دنبال مطلب و محتوایی به درد بخور برای خود می گردند، که می تواند چیزی باشد که به آنها نیاز دارند، محصولی که می خواهند بخرند یا حتی یک سرگرمی معمولی.اگر موارد بالا به آنها ارائه نشود، معمولا زمان خود را در این سایت ها هدر نخواهند داد.بر این اساس شما باید جلوتر تحقیقات بازار را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که می توانید محصول یا خدمتی خاص را ارائه دهید.

 

4- شما چیز جدیدی ارائه نمی دهید.

برای لحظه ای فرض کنید که شما چیز ارزشمندی را ارائه می دهید، اما برای شما رقیبی وجود دارد که چندین سال است آن را ارائه می دهد.مردم به چه علت باید شما را انتخاب کنند؟  خب این دلیل در "دلایلی که چرا وب سایت به کسب و کار ما کمک نمی کند" هم بیان شد، که این نشان دهنده اهمیت این بخش است.

بدیهی است که باید در سایت خود تغییراتی نسبت به رقیبان ایجاد کنید.از خود بپرسید، چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند؟...

 

5- سایت شما در موتورهای جستجو به راحتی پیدا نمی شود.

بهترین گزینه برای جذب ترافیک، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) می باشد.اگر زیاد در معرض دید موتورهای جستجو قرار بگیرید و طبق دستورالعملهای آنان عمل کنید، رتبه شما در نتایج آنها افزایش میابد و ترافیک فوق العاده ای به سمت سایت شما سرازیر می شود.

 

6- شما نام تجاری سازگار ندارید.

اگر شما یک هویت سازگار نداشته باشید، ممکن است که کاربران از شما اجتناب کنند.این نشانه ای است که می فهماند شما چه کار می کنید و در چه حوزه ای فعالیت دارید و شما را به عنوان یک نام تجاری معرفی می کند؛ همچنین به کاربران حس اعتماد و حس مسئولیت پذیری را القا می کند.ضمن اینکه این بخش پایه تمامی استراتژی های بازاریابی می باشد.

 

7- برند شما برای مخاطبین هدف بهینه نیست.

خب ما در نظر می گیریم که نام تجاری شما با وب سایتتان سازگار است؛ آیا سایت و محتوای آن براساس اهداف و خواسته های مخاطبین شما می باشد.یک تفاوت اساسی وجود دارد.نام تجاری باید چیزی را عرضه کند که مشتریان می خواهند یا نیاز دارند.

 

8- برند شما در سرتاسر سایت وجود ندارد.

نام تجاری شما نباید فقط به صورت انتزاعی و نمادین وجود داشته باشد.نامتان باید در همه جای سایت دیده شود تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید.در کمترین حالت، لوگو و نام شرکت شما باید رنگی کاملا واضح و قابل دیدن داشته باشد.

همچنین در سایت باید فضایی را برای بیان ماموریت و رسالت کسب و کار، دیدگاه ها و... اختصاص داد.

 

9- طراحی سایت شما ضعیف است.

گاهی اوقات، فقط یک طراحی بد، دلیل و بهانه ای برای شکست پروژه می شود.تعریف طراحی بد بسیار دشوار است، اما بادیدن یک طراحی بد، نا خودآگاه متوجه ضعیف بودن آن خواهید شد.ما چند مورد عمومی که باعث می شود طراحی ضعیف باشد و باید از آنها اجتناب کرد را نام می بریم.طراحی بیش از حد شلوغ است، دشوار برای مرور و حرکت و غیر تعاملی بودن صفحات جز رایج ترین اشتباهات است.اطمینان حاصل کنید که با یک حرفه ای همانند شرکت طراحی سایت دارکوب با 15 سال سابقه، همکاری می کنید.در انتخاب قالب دقت داشته باشید و یک قالب مناسب و البته زیبا انتخاب کنید.طراحی ضعیف سایت  روی دیده شدن طبیعی در جستجوها اثر گذار خواهد بود.

 

موارد دیگر:

  • طرح رنگ سایت ضعیف باشد
  • سایت شما منسوخ و کهنه باشد.
  • سایت شما برای دستگاه های موبایلی بهینه نباشد.(مهم است و در موضوعات بالاتر هم مطرح شد).
  • سایت برای کلمات کلیدی مهم و درست بهینه نشده باشد.
  • وبسایت شما بیشتر نقش یک بروشور آنلاین را دارد، نه یک رسانه جامع
  • محتوای داخل سایتتان کافی نباشد.
  • محتوای سایت ضعیف و غیر قابل اعتماد است (منابع درستی برای محتوا انتخاب نکرده باشید).
  • کاربران هیچ دلیل دیگری برای بازگشت مجدد به سایت نمی بینند.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز