راه های مبارزه با سئو منفی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

راه های مبارزه با سئو منفی :

همانطور که در مقاله های گذشته گفته شد راه های مختلفی برای جذب بازدید کننده سایت ، وجود دارد . از جمله تبلیغات ،بک لینک سازی و... تمامی روش های افزایش ترافیک بازدیدکننده برای سایت ها در روش های سئو گنجانده می شود . اکثر مدیران سایت ها با مبحث سئو آشنا هستند ؛ سئو عبارت است بهینه سازی سایت ها برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر موتور های جست و جو . سئو از راه های مختلفی برای سایت ها پیاده سازی می شود . راه هایی که گوگل از آنها به وضوح صحبت نکرده است و بسیاری از آنها با تجربه ی متخصصان سئو بدست آمده است .

در این راه بسیاری از افراد غیر حرفه ای وارد شدند و با دریافت مبلغی رتبه سایتها را در مدت زمان کمی بهبود می بخشند اما پس از چندی رتبه سایت به طور قابل توجهی افت می کند و یا به طور کامل از موتور جست و جو خارج می گردد . اغلب مدیران سایت ها نیز در این دام وارد می شوند و پس از چندی وب سایت خود را از دست می دهند متاسفانه این روز ها شرکت های بسیاری از راه های مختلف به بهینه سازی سایت ها می پردازند که باعث می شوند سایت های مذکور پس از مدتی افت رتبه پیدا کنند .

راه های مبارزه با سئو منفی

سئو منفی چیست ؟

همانطور که در بالا گفتیم راه هایی وجود دارد که باعث می شود رتبه سایت ها در مدت زمان کمی بهبود یابد . این راه ها که اکثر آنها نقض قوانین سئو می باشد را سئو منفی یا سئو سیاه می نامند . در مقاله ای جداگانه به بحث در مورد سئو منفی و روش های انجام آن پرداختیم اما امکان دارد بسیاری از آن کارها نا خواسته در سایت ها انجام گیرد که باعث افت رتبه گردد . در این مقاله ما سعی داریم تا راه های مبارزه با سئو منفی را برای شما شرح دهیم تا اگر با آن مواجه شدید آن را برطرف نمایید یا اگر به شرکتی مراجعه کردید که کار سئو وب سایت شما را انجا دهند بدانید که از روش سئو منفی است یا از راه درست می باشد .

سئو منفی و راه های مبارزه با آن :

cloaking :

یکی از متداول ترین راه ها cloaking یا پنهان کاری می باشد . این روش کلیدی ترین روش سئو منفی است . بر اساس آن وقتی کاربری صفحه ای را جست و جو می کند Script server صفحه ای متفاوت از صفحه آن سایت را نمایش می دهد به معنای دیگر محتوای آن صفحه از دید عنکبوت موتور جست و جو و از دید کاربر با یکدیگر متفاوت می باشد . این کار زمانی اتفاق می افتد که مدیر سایت می خواهد موتور جست و جو از محتوای آن با خبر نگردد گاهی نیز ممکن است محتوا موجود باشد اما قابل جست و جو نباشد .همچنین از طریق کلاکینگ می توان کاربران را نیز فریب داد . استفاده از این روش بسیار کار آمد می باشد اما به دلیل آنکه یک عمل فریب دهنده به حساب می آید استفاده از آن به شدت توسط گوگل جریمه دارد اما برای آنکه از انجام این روش خوداری شود بهتر می باشد از روش progressive enhancement استفاده نمایید . در کل بهتر است از این روش استفاده نکنید زیرا در هر صورت ربات های هوشمند گوگل از آن با خبر می شوند .این تکنیک بسیاری از افراد را جذب کرده است به همین دلیل بسیاری از آنها به راحتی از کنار آن عبور نمی کنند . گوگل در هر صورت این کار را فریب در نظر می گیرد و انجام دهنده آن را جریمه می کند . اگر مجبور به استفاده از این روش هستید بهتر است در مدت کوتاهی از آن استفاده نمایید .

راه های مبارزه با سئو منفی

بک لینک سازی :

بک لینک سازی یکی از روش های موثر در سئو می باشد به شرط آنکه درست اجرا شود . برخی از افراد برای اینکه سریع تر نتیجه بگیرند بک لینک سازی را در صدها پیج انجام می دهند و بدین ترتیب ترافیک بالایی را دریافت میکنند . این کار از نظر گوگل تقلب محسوب می شود و آن را گمراهی خود تلقی می کند به همین دلیل انجام دهنده های آن را به سرعت جریمه می کند . در سال های اخیر بسیاری از سایت ها در این راستا پدید آمدند . کار آنها فروش لینک بود . بدین صورت که لینک سایت مورد نظر را به روش های مختلف در صدها سایت دیگر قرار میدادند . این شیوه بدترین روش ممکن برای افزایش بازدید کننده است . زیرا بعد از مدتی گوگل آن سایت را جریمه می کند . برای اینکه با این کار مبارزه کنید بهتر است در مدت طولانی تری لینک خود را در سایت های پربازدید و غیر اسپم و رتبه دار قرار دهید . حتی اگر لینک شما به صورت نوفالو باشد . همچنین اگر از سایتی بکلینک خریداری می کنید . توجه کنید که تعداد سایت های که قرار است در آن بک لینک سازی شوید کم باشد و همچنین در میان آنها سایت های بی رتبه و اسپم وجود نداشته باشد . در این صورت است که نتیجه مثبت خواهید گرفت .

راه های مبارزه با سئو منفی

محتوا :

مهمترین اصل هر سایتی محتوای آن می باشد . بسیاری از افراد برای آنکه از دادن هزینه تولید محتوا شونه خالی کنند اقدام به کپی محتوا از سایت های دیگر میکنند . در نتیجه امکان دارد کاربران جذب سایت آنها شوند و حتی ممکن است برای مدتی در رتبه خوب قرار بگیرند اما این جایگاه همیشگی نیست . ربات های گوگل به راحتی کپی متن های تکراری را متوجه می شود و بعد دادن اخطار آن سایت را پنالتی می کند . توجه کنید برای درج محتوا بهتر است آن را منحصر بفرد درج کنید تا هم بتوانید کاربر را جذب نمایید هم سایت شما بهینه می شود . محتوای ناب و منحصر بفرد و کامل بهترین راه برای رسیدن به جایگاه خوب و مناسب است . پس به هیچ عنوان محتوا تکراری درج نمایید بلکه از دانش خود و ترجمه مقاله ها استفاده نمایید .

راه های مبارزه با سئو منفی

پنهان سازی لینک ها و کلمات کلیدی در صفحه :

یکی دیگر از شیوه های سئو منفی پنهان سازی لینک ها و کلمات کلیدی در متن است بدین ترتیب ترافیک بالایی را با استفاده از لینک ها و کلمات کلیدی دریافت می کنند که بسیاری از این کلمات با صفحه نامرتبط است . بدین ترتیب آنها کلمات کلیدی و لینک ها را به صورت همرنگ بک گراند یا با فونت صفر به صورت پنهانی در صفحه قرار می دهند . این کار یعنی پنهان کردن هر المان و عنصری در صفحه از دید کاربر برای گوگل تقلب تلقی می شود و ربات های آن به سرعت آن را تشخیص می دهند .برای جلوگیری از این کار بهتر است شیوه ای دیگر را انتخاب نموند مانند اینکه در کد نویسی جاوا اسکریپت با ترفندهایی عناصر را در صفحه پنهان کنند تا از دید ربات ها این ترفند پنهان شود ویا استفاده از متن جایگزین

کلمات کلیدی :

استفاده از کلمات کلیدی بجا در متن روش درستی برای بهبود سئو می باشد . اما گاهی برخی از افراد به طور نا درستی از کلمات کلیدی در صفحه استفاده می کنند به این صورت که در متن بدون تفکر در ارتباط با جایگاه آن هر جایی که می خواهند قرار می دهند و در نتیجه متن بی معنا می شود . شیوه ی دیگر این است که از کلمات کلیدی پر کاربرد اما غیر مرتبط با صفحه در سایت خود استفاده می کنند . تا هر کاربری آن را جست و جو کرد صفحه آنها نیز در لیست جست و جو ظاهر گردد . اما این کار نیز نادرست است زیرا سیگنال غیر مرتبط بودن به ربات های گوگل ارسال می گردد . راه دیگر این است که به طور غیر قابل شمارشی در صفحه خود کلمه کلیدی قرار می دهند . باید بدانید که هر صفحه برای خود چگالی کلمات کلیدی دارد در این صورت وقتی تعداد آنها زیاد شود گوگل آن را متوجه خواهد شد . سعی کنید . بطور درست از کلمات کلیدی استفاده نمایید . بصورتی که متن شما پر معنا باشد . و کاربر را جذب نماید .

راه های مبارزه با سئو منفی

لینک اسپم :

برخی از افراد برای آنکه محتوای خود را کامل نشان دهند و همچنین به کاربر بگویند که برای مطالب خو مرجعی دارند و لینک های غیر مرتبط در سایت قرر می دهند . این کار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود .

جمع بندی :

نکات گفته شده بخشی از تکنیک های سئو منفی است . که پرکاربرد هستند . استفاده از آنها نه نتنها سئو را بهبود نمی دهد بلکه باعث افت رتبه نیز خواهد شد . بهترین کار برای آ« دسته از افرادی که با سئو آشنا نیستند این است که کار سئو خود را متخصصان این زمینه بسپارند . بسیاری از شرکت های طراحی سایت کار سئو نیز انجام می دهند . شرکت طراحی سایت دارکوب نیز این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز