آیا لازم است amp در کنار نسخه موبایلی وب سایت انجام شود؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

شما ممکن است اصطلاح amp  که اخیرا منتشر شده است. را شنیده باشید  تمام جزئیات در مورد Amp  در زیر گفته شده است.

یک صفحه موبایل سریع (AMP) چیست؟

 یک صفحه تلفن همراه سریع (یا AMP) یک پروژه از Google و توییتر است که برای ایجاد صفحات واقعا سریع همراه طراحی شده است.  اساسا، یک HTML ساده سبک وزن و با سرعت بسیار بالا می باشد.  بنابراین گوگل، توییتر، تعدادی از شرکت های دیگراین مدل را در پیش گرفته اند .  در واقع این مدل نوعی پاسخ به پروژه هایی مانند پروژه های فیس بوک اپل و غیره می باشد و برای پاسخگویی باز می باشد. بنابراین AMP یک منبع باز است و انواع عناصر باز بودن در این پروژه وجود دارد.

 اگر AMP  در موبایل به خوبی کار کند آیا در دسکتاپ هم به خوبی کار می کند؟ آیا AMP می تواند به طور پیش فرض در تمام دستگاه ها تبدیل شود؟  سرعت اینترنت در تلفن همراه با AMP بسیار بالا می باشد، و گوگل   می گوید که چرا آن در دسکتاپ سرعت زیادی ندارد؟

در حال حاضر وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. نسخه سبک تر برای موبایل به صورت AMP  عرضه شده است. اگر گوگل بر روی نسخه سبک به جای نسخه کامل ارزیابی شود . مشکلات زیر اتفاق خواهد افتاد:

  1. گوگل وب سایت شما را در تلفن همراه ارزیابی می کند
  2. اگر شما یک نسخه AMP دارید، این ارزیابی اولیه Google خواهد بود.
  3. AMP محتوای کمتری دارد و به احتمال زیاد ارزش سئو کمتر
  4. ولی AMP سریعتر بارگزاری می شود که این یک مزیت آن است و شاید AMP  خودش یک سیگنال رتبه بندی باشد.
  5. شاخص دوم گوگل برای دسکتاپ، اطلاعات را از شاخص اولیه تلفن همراه می گیرد.

مزایا و معایب AMP

جوانب مثبت و منفی وجود دارد که گوگل وب سایت شما را بر روی سرور  خود بگذارد.

واضح ترین جوانب مثبت عبارتند از:

  • سرعت
  • رتبه بندی بهتر
  • بهبود ترافیک تلفن همراه

 هم چنین جوانب منفی هم وجود دارد که در زیر برخی از آنها گفته شده است:

  • تبلیغات ممنوع می باشد به همین دلیل درآمد زا نمی باشد.
  • قابلیت تجزیه و تحلیل ندارد.
  • محتوا در روی موبایل با محتوای بر روی دسکتاپ متفاوت می باشد.

به نظر می رسد که این مطالب کافی و روشنی می باشد برای اینکه شما تصمیم بگیرید که آیا یک سایت amp  برای وب سایت شما مناسب می باشد یا فقط ترجیح می دهید یک وب سایت ریسپانسیو داشته باشید.

مزایای AMP

مهمترین مزایای AMP (از دیدگاه SEO) در حال حاضر  قابلیت مشاهده اخبارگوگل می باشد. مزیت اصلی داشتن سایت AMP جایگاهی است که در Google News AMP  Carousel (سایت خبری گوگل) دارد که هیچ وب سایتی مانند AMP نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.

در حقیقت، همانطور که اکثر سایت های اصلی خبری نسخه های AMP را راه اندازی کرده اند، بدون نسخه AMP سایت شما ممکن است  برای دسترسی به سایت های اخبار گوگل که بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما خواهند داشت فلج شوند. با وجود اینکه چندین لیست استاندارد اخبار گوگل در بالای AMP Carousel وجود دارد، اندازه و برتری Carousel نسبت به سایر سایت های خبری و اخبار سنتی  باعث افزایش کلیک و ترافیک وب سایت شما می باشد.

همچنین از مزایای دیگر سایت های AMP  ما می توانیم به سرعت باور نکردنی آن در بارگزاری مقالات اشاره کنیم. مقوله سرعت برای وب سایت بسیار اهمیت دارد. در صورت بارگزاری کند سایت شما حتی احتمال دارد سرسخت ترین و جنجالی ترین مشتریان خود را از دست دهید. صفحات بارگذاری سریعتر تقریبا همیشه باعث خوشحالی کابران بوده است. و سایت های AMP بالاترین سرعت بارگزاری را دارند و تقریبا شاید سایت های بسیار کمی باشند که سرعت بالاتر از AMP  داشته باشند.

معایب AMP

دربهترین حالت کاربرد های گوگل از AMP  تجمیع محتوا است. در بدترین حالت، تلاش گوگل   برای جلوگیری از خروج کاربران از اکوسیستم است.  گرچه مزایای طرح بندی واضح است، ولی کاربران بدون مراجعه به سایت شما نمی توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.

به عنوان مثال، ارائه محتوا به کاربران بدون آوردن آنها به سایت شما ممکن است با کاهش تبدیل و سایر اهداف کاربر مورد نظر باشد.  و اگر کسی بخواهد یک مقاله خبری شما را لینک دهد یک کاربر محتاط ممکن است تلاش کن تا مقاله اصلی را بر روی سایت شما پیدا کند در حالی که اکثر کاربران یک آدرس Google را کپی کرده و به جای آن لینک آن را دارند.

این خطرات ممکن است با تاکید بر ارتباط داخلی در مقالات AMP شما تا حدودی کاهش یابد و به کاربران فرصت های زیادی برای بازدید از سایت شما داده شود .با این حال، تنها با گذشت زمان و تجزیه وتحلیل داده ها تاثیر واقعی آنرا  به شما خواهد گفت.

آیا وقت آن رسیده که سایت AMP   طراحی کنید؟

 از چشم انداز توسعه ،  ساخت وب سایت های AMP  تنها منحصر به پروژه های پیچیده نمی باشد ، اما این به شدت بستگی به نوع CMS  وب سایت شما بسیار متفاوت خواهد بود . به عنوان مثال، یک پلاگین رایگان وردپرس که در اختیار است بسته به پیچیدگی ساخت ورد پرس  ،  می تواند یک روند ساده AMP  رااختیار کند.

بنابراین وقت آن رسیده که شما یک وب سایت AMP  داشته باشید. و این واقعها بستگی به این دارد که کدامیک از 3 مورد زیر را انتخاب کنید.

  • اکثر ترافیک سایت شما از اخبار گوگل می آید

به طور واضح شما نمی توانید بخش مهم و زیادی از ترافیک وب سایت خود را که از طریق Google News AMP Carousel می توانید بدست آورید را چشم پوشی کنید . برای این کار توصیه می کنیم بلافاصله یک وب سایت AMP  دنبال کنید.

  • بخش زیادی از ترافیک وب سایت شما از طریق کابران موبایل می باشد

با توجه به پتانسیل لیست های AMP که در نتایج اصلی استاندارد موبایل مطرح می شود، محتاطانه این است که از هم اکنون برای رشد توسعه سایت خود AMP  را مطرح کنید.

  • تمام وب سایت های دیگر

تا زمانی که گوگل اعلام کند که قصد دارد استفاده از نتایج AMP را در محیط جستجوی تلفن همراه خود گسترش دهد، توجه فوری به توسعه AMP ضروری نیست.

آیا  AMP واقعا آینده وب موبایل است؟

واقعیت این است که آینده AMP هنوز نامشخص است. رابینسون می گوید: "AMP به طور بالقوه  بزرگتزین مفهوم برای وب موبایل است ، اما این بستگی به این دارد که به طور گسترده ای استاندارد می شود." به عنوان مثال، گوگل برای تصویب نشانه گذاری Authorship، ناشران را مجبور کرد تا تغییرات کد را اعمال کنند و نویسندگان خود را تشویق کنند تا حساب های Google+ را راه اندازی کنند و با آن ارتباط برقرار کنند، اما نشانه گذاری Authorship در حال حاضر بی اهمیت  می باشد.

رابینسون می گوید: AMP ممکن است فرصتی بهتر برای تبدیل شدن به یک استاندارد به طور گسترده باشد ، زیرا از لحاظ قانونی، نسبت به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، یا اپل نیوز، از حقوق انحصاری کمتری برخوردار است.  به عنوان یک نتیجه، ناشران ممکن است تمایل بیشتری به توسعه AMP داشته باشند. این ترکیب با منابع گوگل، AMP  را به عنوان یک استاندارد جدید تلفن همراه ترویج می کند، به این معنی است که باید نگاه جدی به آن داده شود. "

IT  در مورد AMP  چه نقشی بازی می کند؟

 با توجه به Moskalensky، AMP درگیر کد های HTML  و برنامه نویسی می باشد بنابراین ، بخش فناوری اطلاعات باید درگیر باشد. "فناوری اطلاعات نیاز به کار با دیگران برای ایجاد و برنامه ریزی محتوا دارد،  اما اجرا و نگهداری واقعی باید توسط IT در داخل شرکت یا توسط یک شرکت خارجی استخدام شده ، انجام شود."

رابینسون می گوید: " فناوری اطلاعات  در تصویب استاندارد AMP نقش مهمی ایفا خواهد کرد، زیرا پیش نیازهای پشت صحنه برای کمک به آنها وجود دارد."  به عنوان مثال، بسته به نوع پیکربندی انتخاب شده، ممکن است یک مدیر سرور مجبور باشد دامنه های اضافی دیگری را تنظیم کند یا گواهی های ایمن را نصب کند.

AMP  برای سئو به چه معنا می باشد؟

به گفته ریچارد گینگراس، مدیر ارشد اخبار و محصولات اجتماعی در گوگل، که در AdAge.com صحبت کرد، " AMP  به طور مستقیم یک عامل رتبه بندی موتور های جستجو نمی باشد و سایت هایی که AMP را اتخاذ می کنند، افزایش قابل ملاحظه ای در رتبه بندی موتور های جستجو نخواهند داشت."  وی گفت " برای بهبود رتبه بندی موتور های جستجو همه عوامل دیگر باید بهینه باشند. "

طبق گفته پتی، AMP  هم چنین می تواند به طور غیر مستقیم نتایج جستجو صفحات گوگل را تحت تاثیر قرار دهد . اگر یک AMP  کلیک خور بیشتر و گزافه گویی کمتری داشته باشد  و به دلیل بارگیری سریعتر، گوگل تعیین می کند که این صفحه برای کاربران ارزشمند است و احتمالا در نتایج جستجو گوگل در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد.

Miné Salkin مدیر بازاریابی دیجیتال Absolute Mobile Solutions، یک آژانس بازاریابی دیجیتال می گوید: "گوگل دائما قوانین را در مورد آنچه که باعث بهترین جستجو می شود را تغییر می دهد. آیا وب سایت شما به صورت تلفن همراه است و آیا تست سرعت را انجام داده است؟ اگر نه، کسب و کار شما ممکن است تحت تاثیر نتایج صفحات موتور جستجو قرار گیرد.

با توجه به اینکه تلفن همراه در مورد هر جنبه ای از زندگی مردم بسیار بیشتر و بیشتر از قبل شایع شده است، و بیشتر مردم از گوگل برای پیدا کردن همه چیز استفاده می کنند، AMP یک ابزار بسیار اساسی خواهد بود . اولگ مشکالنسکی، رییس شرکت تولیدی کامپیوترها می گوید: گوگل صفحات وب سایتی که سرعت بارگذاری کمتری دارند را در رتبه بندی گوگل مجازات خواهد کرد . بنابراین هر کاری که شما برای بهبود سئو سایت خود می کنید بدون AMP  در واقع آب در هاونگ کوبیدن است.

و اخیرا نظرسنجی SEO Powersuite از 385 متخصص سئو نشان داد که 50 درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند AMP "به طور قابل توجهی" نتایج رتبه بندی جستجوی تلفن همراه خود را تحت تاثیر قرار دهد.

چرا گوگل AMP را ایجاد کرد؟

طبق اریک انژ، مدیر عامل شرکت بازاریابی دیجیتال Stone Temple Consulting، مرورگرهای وب سایت نتایج سریع جستجو های سایت را می خواهند . به این معناست که گوگل قصد دارد کاربران را سرعت دهد،  زیرا رقابت های جدی در دنیای امروز وجود دارد و اگر آنها بتوانند سرعت بیشتری برای محتوا از طریق نتایج جستجو به دست آورند، آنها می توانند سهم بازار را حفظ کنند. همچنین گوگل می خواهد مردم را در وب تلفن همراه نگه دارد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز