آیا هم اکنون شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی می توانند پر بازده باشند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

توضیح شرکت های تبلیغاتی

در ابتدا این شرکت ها را به صورت کامل و جامع برایتان توضیح داده و سپس از دل آن برای شما نتیجه گیری می کنیم.

خب شاید خیلی ها فکر کنند که پاسخ آن را می دانند اما این گونه نیست، در واقع با به روز شدن این شرکت ها، اطلاعات مردم از اینکه این شرکت ها چه کارهایی انجام می دهند بسیار کم می باشد.قبل از شروع به توضیح اصلی، چندین مفهوم رایج در جامعه را راجع به این شرکت ها برایتان توضیح می دهیم.

شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی عموما با استفاده از تراکت، کاتالوگ ها، اطلاع رسانی با پیامک، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، بنرها در سطح شهر اقدام به معرفی و پروموت برندها را می کنند.

 

پرسنل

عموما افرادی که در این آژانس ها فعالیت می کنند به شرح ذیل می باشند:

  • مدیر موسسه
  • کارگردان هنری
  • مدیر و مسئول پروژه
  • طراح یا طراحان گرافیک
  • نویسنده و طراح متون
  • کارگردان رسانه ای

البته بسیاری از شرکت ها هم افراد را به صورت پروژه ای استخدام می کنند و افراد مسئول پروژه جز پرسنل شرکت تبلیغاتی نمی باشند و خارج از شرکت به فعالیت می پردازند.

فعالیت در این شرکت ها نسبت به کارهای دیگر سخت تر می باشد.شاید تصوری که دیگران از این کار ها دارند یک بازاریابی راحت و ترویج برند مورد نظر در شهر یا منطقه مورد نظر می باشد؛ اما حقیقتا این طور نیست و کار آنها از دور شبیه به کارمندان پشت میزی است.کار و وظیفه اکثر آنها بسیار سنگین می باشد و باید بسیاری از اوقات بعد از زمان کاری را هم در شرکت بمانند تا کارها را تکمیل کنند.ضمن اینکه مشتریان به دلیل هزینه ای که می کنند و انتظاراتی که از افزایش فروش خود دارند، بسیار متوقع و ریزبین هستند و این باعث می شود که فشار زیادی روی پرسنل آژانس های تبلیغاتی باشد.حتی در بسیاری اوقات پیش می آید که کارکنان این شرکت ها، مانند بعضی از متخصصان شبکه مجبورند زمان هایی که با خانواده شان هم هستند، در هر ساعت و موقعیتی، آنها را رها کرده و به کار خود بپردازند.

اما کار در این شرکت ها مطمئنا مزایایی هم دارد که نباید آنها را نادیده گرفت.مزایایی از قبیل:

  • محیط های شاد و پر از خلاقیت و پویایی
  • برخورد و سرکار داشتن با افراد سطح بالای جامعه از جمله مدیران، مهندسان، تجار و...
  • این محیط ها منعطف می باشند و شاید خیلی قوانین سفت و سختی ندارند و بسیاری از آنها دوستانه می باشد.از این رو نیاز نیست مانند کار در بسیاری از شرکت های فنی و مهندسی خیلی سرد و در قالب بسیاری از چهارچوب های شرکتی و سازمانی رفتار کنید.
  • حتی در زمان استراحتتان هم می توانید به چیزهای جدید و خلاقانه فکر کنید.
  • اکثر این آژانس ها محیط های مفرح، پرانرژی و اصطلاحا فان برای روحیه دادن به کارمندان خود دارند؛ سرگرمی هایی همچون بازی های فکری، فوتبال دستی، دارت و این دست از سرگرمی ها.
  • خود سخت افزار و لوازم موجود، از صندلی تا در و دیوار، از ایده های جالب و خاص برگرفته می شود و یا حداقل مانند جاهای دیگر خشک و اداری نیستند.
  • حقوق ها و پاداش های خوبی برای کارشناسان این شرکت ها در نظر گرفته می شود (البته برخی از شرکت هایی که دستمزهای بالا می دهند، امکان مرخصی گرفتن و به تعطیلات رفتن در آنها دشوارتر می باشد.)

 

روش کاری شرکت های تبلیغاتی

خب برای اینکه بدانید این آژانس ها چگونه فعالیت می کنند و در پایان به جواب این سوال برسیم که آیا این شرکت ها می توانند بازدهی داشته باشند، این قسمت را به صورت کامل برای شما بیان می کنیم.

خب قبل از آنکه شروع کنیم اگر اطلاعاتی از این شرکت ها دارید را کنار بگذارید.دید بسیاری از مردم عادی نسبت به این شرکت ها با چیزی که در حقیقت وجود دارد بسیار متفاوت می باشد.

 

آشنایی با مشتری

مانند بسیاری از صنایع، مشتریان ابتدا از طریق آشنایان، اینترنت و روش های دیگر به دنبال شرکت های عامل این کار می گردند و پس از صحبت و مصاحبه ای که مدیران و مسئولین آنها دارند، یکی از این آژانس ها را برای سپردن کار تبلیغاتی خود به آنها انتخاب می کنند.در این جلسات، مسائل اولیه و مهمی چون تعهدات، مسائل مالی، زمان بندی ها و روش کاری شرکت ها بررسی می شود.

پس از انتخاب مشتری و توافق با آژانس، قرارداد بین طرفین بسته می شود.براساس کیفیت کاری آژانس تبلیغاتی و حوزه کاری مشتری هزینه ها و زمانی که برای تحویل پروژه مشخص می شود متفاوت خواهد بود.

 

آژانس باید خود را شریک تجاری مشتری بداند

تفکرات این شرکت ها باید اینگونه باشد که "سود مشتری، همانند سود ما، و ضرر وی و عقب افتادن کار او، ضرر برای ما هم محسوب می شود".شرکت های تبلیغاتی باید قادر باشند تا مسائل را برای مشتریان خود رفع کنند.

 

برنامه ریزی

بسته به نوع فعالیت این کمپین ها، برنامه ریزی ها می تواند با هم فرق کند، به خصوص در کشور ما که متاسفانه برخی از شرکت ها روی اصول کاری خود حرکت نمی کنند؛ به هر حال ما مراحلی که در برنامه ریزی استاندارد وجود دارد را بیان می کنیم:

  • اصولا مدیر پروژه با صاحب کسب و کار جلسه گذاشته تا کم و کیف کار را دریابد.
  • مدیر پروژه براساس درخواست ها و اهداف مشتری، اطلاعات اولیه را جمع آوری می کند که باید براساس آن یک پلن ایجاد کند.این طرح باید شامل عناصری همچون آنالیز رقیبان، تعیین افراد و مدیر هنری برای پروژه، تحقیقات بازار باشد.
  • طرحی که مدیر پروژه ایجاد می کند که نام آن brief می باشد، به تیم اجرایی خط مشی می دهد که در آن بودجه، وظایف، تایم بندی، رسانه های مورد نیاز و... مشخص می شود.
  • تیمی خلاق باید روی پروژه کار کنند و بعد از گذشته هفته ها، ایده ها و طرح ها را در اختیار کارگردان هنری قرار می گیرد.
  • کارگردان هنری همانند کارگردان سینما، ایده های مناسب را از ایده های مناسب بر اساس فیلتر های خود تمییز می کند.
  • تیمی که روی پروژه کار می کند، با هماهنگی مدیر پروژه و دپارتمان تولید (البته در صورت نیاز، چرا که اگر پروژه به فیلمبرداری یا کارهای تبلیغاتی چاپی نیاز داشته باشد، تیم تولید باید برای برآورد هزینه در جریان قرار بگیرد) کار بر روی ایده های فیلتر شده را ادامه می دهند.
  • پس از ادامه کار، این مدیر هنری است که طرح ها را تایید کرده و به تیم این تاییدیه را می دهد که آن را به مشتری ارائه دهند.
  • مشتری پس از دیدن ایده ها باید با هماهنگی همکاران خود آنها را بررسی کند و به تایید نهایی برساند.اگر به هر دلیلی مشتریان از کار رضایت کافی را نداشته باشند، مراحل بالا باید از ابتدا انجام شود و زمان و بودجه بار دیگر برنامه ریزی شوند.
  • پس از گذرانده شدن مرحله قبل، تیم خلاق باید با مدیریت پروژه، تیم اجرایی، تیم تولید و مدیر هنری و خرید رسانه ارتباط نزدیکی داشته باشد.
  • ایده نهایی تبلیغاتی که به سرانجام رسید، مشتری باید آنها را تایید کند، پس از این مرحله از تبلیغات ممکن است تبلیغات در رسانه های مختلفی نظیر فضای مجازی، بیلبورد و دیگر رسانه های محیطی، رسانه های چاپی (تراکت، بروشور و...) انتشار داده شوند.
  • تمامی مسئولیت های نظارت و بازدهی کار و میزان موفقیت به عهده شرکت یا آژانس تبلیغاتی می باشد.

 

معایب استفاده از شرکت های تبلیغاتی

همانطور که مزایای این شرکت ها بیان شد، جا دارد که 2 تا از مهمترین ایرادات این شرکت ها را بیان کنیم:

  • ارتباط مشتریان و این شرکت ها با هم دشوار است.شرکت های محدودی هستند که به درستی می توانند فاکتور ارتباطی را رعایت کنند.اگر ارتباط آژانس تبلیغاتی با صاحب کسب و کار به درستی صورت نگیرد، رسیدن به اهداف به تاخیر افتاده و ممکن است مشکلات زیاد دیگری ایجاد شود.
  • هزینه های بسیار بالا که برای برخی از پروژه ها سر به فلک می کشد.

 

نقش آژانس های تبلیغاتی

  • شرکت های تبلیغاتی حکم یک کاتالیزور را دارند که خدمات تبلیغاتی مناسبی را برای افزایش فروش مشتریان خود فراهم می کنند.
  • آنها باید توانایی این را داشته باشند تا تصویر مثبتی از برند هایی که تبلیغ می کنند در ذهن مشتریان ایجاد کنند.

مسائلی که این آژانس ها باید در نظر داشته باشند:

1-این محصولات یا خدمات برای چه دسته از افرادی طراحی و تهیه شده است؟

2- چه افرادی از آنها استفاده می کنند؟

3- افراد و قشر هدف شرکت چه کسانی می باشند؟

4- ویژگی های خاص این محصولات چیست و چه چیزی آنها را از بقیه متمایز می کند؟

5- محصولات منحصر به فرد می باشد یا مشابه آنها هم در بازار وجود دارد؟

6- کدام بخش از محصول را می توان برای ارائه به مشتری پر رنگ تر کرد؟

7- کدام رسانه های برای این محصول یا خدمت مناسب تر می باشد؟ باید با هزینه های سنگین این تبلیغات را به تلویزیون بسپاریم یا تبلیغات در روزنامه کفایت می کند؟ مجلات مناسب ترند یا تبلیغات اتوبوسی؟ یا ترکیب برخی از این روش ها؟

 

خب با این آژانس ها آشنا شدید.حالا می خواهیم به سوالی که در ابتدای مقاله پرسیدیم جواب بدهیم.آیا این شرکت ها می توانند پر بازده باشند؟ خب حالا بهتر است که شما را با سئو هم آشنا کنیم.

 

سئو (تبلیغات آنلاین)

سئو یا SEO که مخفف عبارت Search Engine Optimization به بهینه سازی وب سایت ها به وسیله تکنیک های مختلف گفته می شود که برای انواع کسب و کارها در هر مقیاسی به کار می رود.با این تکنیک ها می توان سایت را در نتایج موتورهای جستجو بالا برد و افراد بیشتری وارد وب سایت ما می شوند.این افراد ورودی هرچه بیشتر شوند، بی شک فروش و سود وب سایت هم افزایش پیدا می کند.تصور کنید مغازه ای که در روز 100 مشتری دارد فروش بیشتری دارد یا مغازه مشابهی که در روز 1000 مشتری دارد؟ این هم دقیقا همانند همین مسئله است، سایتی که کاربران بیشتری در روز به آن سر بزنند، کالاها یا خدماتش فروش بیشتری خواهند داشت.

خب سئو، اصلی ترین روش در بازاریابی دیجیتال (آنلاین) می باشد.می توان اینطور در نظر گرفت که آژانس های تبلیغاتی غالبا براساس بازاریابی سنتی پیش می روند و سئو در طرفی دیگر براساس بازاریابی نوین می باشد؛ هر چند که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی هم سئو را در دستور کار خود دارند و آنها را با برون سپاری به شرکت های سئو کار همانند دارکوب، سایت های مشتریان خود را در نتایج بالا می آورند.

اما تفاوت اصلی سئو با تبلیغات این است که کارایی سئو بر اساس زمان و هزینه ای که برای آن صرف می شود، بازدهی بسیار بالایی دارد.سئو پیچیدگی ها و تخصص های خاص خود را دارد اما نتیجه آن تقریبا مشخص است و در هر صورت برای شما یک اتفاق دو سر برد است.زمانی که شما سایتتان را به شرکت های سئو کار معتبر می سپارید این اطمینان را دارید که در صفحه اول یا دوم گوگل قرار خواهید گرفت.اما در صورتی که سئوکار نتواند به تعهد خود عمل کند، حداقل اتفاق این است که سایت شما بهینه شده و میزان رضایت بیشتری از سوی کاربران کسب خواهد کرد.البته اگر این کار را به شرکت های متعهد و کاردان که به صورت تخصصی در این حوزه کار می کنند بسپارید، احتمال به نتیجه نرسیدن سئو بسیار پایین است.اما برخی از عناصر و تکنیک های سئو کردن سایت را برایتان بازگو می کنیم که برخی از آنها به تخصص و تکنیک های زیادی نیاز دارد.

 

توضیحات متا

توضیحات متا نوشته هایی هستند که برای آگاهی بیشتر کاربر از صفحه مورد نظر، در زیر عناوین با رنگ خاکستری رنگ نمایش داده می شود.این  نوشته ها بیش از آنکه در سئوی سایت تاثیر داشته باشند در ورود کاربران و انتخاب شدن صفحات توسط کاربران تاثیر بسیار بالایی دارد.

هنگامی که کاربری در نتایج با لینک های زیادی رو به رو می شود، این توضیحات می تواند او را به وب سایت جذب کند.این نوشته ها کاربران را راهنمایی می کند که متوجه شوند کدام صفحه بیشترین ارتباط را با خواسته آنها دارد.

 

تگ های h

مقاله ها و محتواهایی متنی که در سایت قرار می گیرد باید به درستی پاراگراف بندی شوند تا خوانندگان به هنگام مطالعه احساس خستگی نکنند.استفاده درست از تگ ها در عناوین، لید و سرتیتر هم به سهولت خوانندگی کاربران و هم به Crawl کردن (کاوش کردن) موتورهای جستجو کمک می کند.این سهولت در کراول باعث می شود موتورهای جستجو سریعتر صفحه ما را پیدا کنند و رتبه ما افزایش پیدا کند.تگ ها از شماره h1 تا h6 می باشند که اصولا تگ h1 را برای عناوین اصلی صفحه می باشد و بعد از آن تگ h2 به پایین برای عناوین و زیر عناوین های دیگر به کار می رود.

 

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر جذابیت های بصری و مفهومی بیشتری را به سایت شما خواهد داد و صفحه شما شکل زیباتری پیدا خواهد کرد.اگر این تصاویر بهینه نباشند نه تنها برای سایت ما جذابیتی نخواهند داشت بلکه معایبی از جمله کندی صفحه را برای ما در پی خواهد داشت.

تمامی عکس ها باید در صفحات، مانند متون عنوان داشته باشند و نام فایل عکسی هم که آپلود می شود باید متناسب با تصویر باشد تا موتورها باز هم بتوانند آن را در نتایج مرتبط جستجو ها قرار دهند.وجود کلمات کلیدی در عنوان و نام فایل باعث می شود تا تصاویر ما در جستجوی Google images هم رتبه داشته باشند.

 

پیوند دهی داخلی

پیوند دادن در صفحات داخلی و متون خود که باعث می شود کاربران با کلیک بر روی یک کلمه یا عکس به صفحه جدید مرتبط داخل سایت متصل شود 2 مزیت عمده دارد:

بازدیدکننده با صرف زمان کمتر می تواند به موضوع احتمالی مرتبطی که به دنبال آن است دست یابد و دوم اینکه خزنده های موتور های جستجو صفحات را سریعتر کاوش می کنند و برای سایت امتیاز مثبت ثبت خواهند کرد.

 

تولید محتوا مدون

یکی از ارکان های اصلی بهینه سازی می باشد، که اگر کارهای دیگر مربوط به سئو را انجام دهیم ولی تولید محتوا نداشته باشیم، شاید اگر خوش شانس باشیم به طور موقت رتبه بالایی کسب کنیم، اما به زودی هم این رتبه را از دست خواهیم داد و تمام کارهایی که برای سایت انجام گرفته هیچ می شود.

 

پیوند دهی خارجی

این روش که نیاز به تخصص هم دارد یکی از روش های رایج و محبوب در حوزه بهینه سازی وب سایت می باشد.اگر تولید محتوای شما مناسب باشد و اینکار با کیفیت انجام شود، سایت های دیگر لینک صفحه و مقاله شما را در سایت خود قرار می دهند تا کاربران آنها هم از آن مطلب مفید استفاده کنند که این برای صفحه وب شما یک امتیاز مثبت و بسیار خوب محسوب می شود.

 

شبکه های اجتماعی

این روز افراد کمی را می توان یافت که با اینترنت آشنا باشند اما از شبکه های اجتماعی استفاده نکنند.به همین علت افراد زیادی هستند که از این رسانه استفاده می کنند و این اتفاق فرصت بسیار خوبی برای ترویج برند و ورودی گرفتن به سایت می باشد.امروزه هر کسب و کار نیاز دارد تا حداقل در یکی از رسانه های اینستاگرام، فیس بوک، توئیتر، لینکدین یا تلگرام حساب داشته باشند.

کسب و کارها باید از طریق این شبکه ها با کاربران و مشتریانشان ارتباط داشته باشند.موتورهای جستجو به ویژه گوگل به تعامل به کاربران و استفاده از این شبکه ها به خصوص Google+ علاقه بسیار ویژه ای دارد.

 

نتیجه گیری

شاید بتوان گفت که شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی هنوز هم بازدهی دارند، اما یکی از مهم ترین عناصری که آنها استفاده می کنند همین سئو و برون سپاری آن می باشد.خب اگر از هزینه های این تبلیغات اطلاع ندارید توصیه می کنیم یک تماس با این موسسات گرفته و هزینه کار خود را بپرسید، سپس با شرکت دارکوب تماس بگیرید و هزینه سئو را هم جویا شوید.شک نکنید که از اختلاف قیمت شگفت زده خواهید شد.

نکته مهم دیگر این است که با تداوم سئو که هزینه آن هم پایین است و علاوه بر جذب مشتری و قدرتمند کردن سایت، نام تجاری را هم اعتلا می بخشد و در مدت نه چندان طولانی، با همان هزینه نسبتا کمی که صورت گرفته می توان به بازدهی شرکت های تبلیغاتی رسید.به همین علت است که رقابت در سئو و البته تولید محتوا روز به روز در حال گرم شدن است.

تصور کنید که در روز چند نفر به دنبال موضوع مرتبط با کسب و کار شما می گردند، چند درصد از آنها وارد سایت شما که در رتبه بالای موتورهای جستجو قرار دارد می شوند، چند درصد از آنها با نام برند شما آشنا می شوند، چند درصد از آنها از سرویس یا محصول شما خرید می کنند و چند درصد از آنها به مشتری ثابت شما تبدیل می شوند.مطمئنا چون شما بیشتر دیده می شوید این درصد ها عدد بالایی است، طبق آمار چیزی حدود 95 درصد کاربران گوگل وارد 5 نتیجه ابتدایی می شوند، خودتان حساب کنید این اتفاق چه منافعی برای شما دارد...

سئوی همیشگی، بازدهی همیشگی به شما می دهد و خیال شما را ازسود حتمی رعایت می کند؛ و جالب تر از همه این است که بهینه سازی سایت ها تمامی مزایایی که آژانس های تبلیغاتی به نام تجاری ما می دهند را، هم به وب سایت و هم به کسب و کار ما خواهد داد؛ و به همین علت بود که ما ویژگی های شرکت های تبلیغاتی را به طور کامل برای شما بیان کردیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز