تاثیر ارسال ایمیل تبلیغاتی بر سئو و بازاریابی اینترنتی

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

خب بازاریابی ایمیلی و سئو، هر دو از زیر شاخه های بازاریابی آنلاین می باشند.پس بهتر است اول به طور کلی بازاریابی آنلاین را تعریف کنیم و پس از آن به سراغ مبحث اصلی برویم.

 

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی، همانطور که از نامش مشخص است به تبلیغاتی می گویند که از طریق اینترنت به بازاریابی و ترویج پیام به مشتریان استفاده می کند.این تبلیغات شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بسیاری از انواع تبلیغات نمایشی (شامل تبلیغات بنر در وب و سایت ها)، و تبلیغات موبایلی می باشد.

خب همانند رسانه های تبلیغاتی دیگر، تبلیغات آنلاین هم عموما شامل دو بعد است، خود تبلیغات که به عنوان محتوای آنلاین در وب قرار می گیرند، و یک ناشر که این محتوا را در فضای وب ترویج می کند.

این نوع تبلیغات به دلیل قیمت مناسب و مندگاری بالا و همه گیر بودن و سرعت پخش و اطلاع رسانی سریع، جایگاه خود را در بین بازاریابان و بسیاری از صاحبان مشاغل پیدا کرده است.

 

تاریخچه کوتاهی از بازاریابی آنلاین

این نوع تبلیغات برای اولین بار 24 سال پیش یعنی در سال 1994 به صورت تبلیغ بنری در سایت Hotwire ظهور کرد.به دلیل محدود بودن فضای وب سایت، هات وایر بنر تبلیغاتی وب را به وجود آورد که بتواند در این فضای کم هم تبلیغات را انجام دهد.در این سال چیزی حدود 30 هزار دلار برای نمایش 12 هفته ای چند تبلیغ پرداخته شد.

 

ارتباط بین سئو و بازاریابی ایمیلی

به صورت موازی هر کدام را توضیح می دهیم.در بازاریابی ایمیلی، شما به یک تیم داخلی اجرایی یا یک تیم بازاریابی داخلی تکیه می کنید و آنها باید نرخ تبدیل مشتریان ثابت سایت را به وسیله این روش افزایش دهند (البته این کار را هم می توان برون سپاری کرد)، برند شما را معرفی کنند و فروش شرکت را افزایش دهند.سئو طوری است که باید به توانایی شرکت های طراح سایت که از دپارتمان های مختلف از جمله طراحی، تولید محتوا، بک لینک سازی و... تشکیل شده اند، تکیه کنید.صرف نظر از اینکه کدام روش برای شما مناسب است، اما هر دوی آنها یک هدف را دنبال می کنند.

بازاریابی ایمیلی و سئو هر کدام یک راه می باشند که با هم برای افزایش بیشتر ورودی سایت تلاقی پیدا می کنند، که این ورودی بیشتر هم افزایش فروش را در پی دارد و این دو روش دست در دست هم می توانند برای سایت سود آور باشند.چگونه ترکیب این دو می تواند به طور موثر برای سایت جذب مخاطب داشته باشد؟ بیایید نکاتی را درباره هر کدام از آنها بیان کنیم.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی ارزان ترین و نسبت به هزینه موثر ترین روش بازاریابی اینترنتی برای ترویج، مشارکت، خرید و فروش، نگهداری و ایجاد روابط با مشتریان می باشد.اطلاعات ایمیل های بازدیدکنندگان یا مشتریان بالقوه از طریق خبرنامه ها، تبلیغات، پیشنهادات (در وب سایت خودمان یا وب سایت های دیگر)، راهنماها یا مقالات کسب می شود؛ بدست آوردن اطلاعات بیشتر باعث می شود تا محتوای هدفمندتری را به آنها ارائه دهید که می تواند برای آنها مفید تر، جالب تر و یا سرگرم کننده تر باشد.هر اندازه مطالب را هدفمند به مخاطبان عرضه کنید، اعتبار شما بیشتر و بازار هدف بهتری خواهید داشت.

نوشتن محتوای متقاعد کننده در متن پیام بسیار مهم است، به یاد داشته باشید افزودن عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در ایمیل ها، به افزایش کلیک و باز کردن سایت کمک خواهد کرد.ایمیل های موثرتر، مشتریان هدف را بیشتر جذب کرده و شما هم راحت تر می توانید با آنها در ارتباط باشید.

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

تکنیک های سئو به کسب رتبه بهتر در جستجوهای کاربران به وسیله موتورهای جستجو کمک می کند.عوامل زیادی وجود دارد که رتبه سایت را در نتایج موتورهای جستجو مشخص می کند، که مهمترین آنها به وسیله ردیابی و کاوش یک وب سایت انجام می شود.پس از هر Crawl و کاوش توسط ربات های موتورهای جستجو، صفحات سایت در پایگاه های داده ایندکس می شوند.

از آنجایی که موتورهای جستجو، صفحات جدید و محتوای آن را Crawl می کنند، فاکتور اصلی هم در بازاریابی ایمیلی و هم در سئو محتوا می باشد.شما برای هر صفحه فرود سایتتان نیاز به محتوای خوب به همراه عبارات کلیدی مناسب دارید.همچنین نیاز به محتوای خوب در ایمیل های ارسالی به مشتریان بالقوه و بالفعل خود از قبیل خبرنامه و مقالات دارید تا خوانندگان جذب شده و آنها را باز کنند و به وسیله این محتواها، قابل اطمینان بودن سایت را ثابت کرده و بتوانید آنها را به سمت سایت هدایت کنید.

مهم اینست که عبارات منحصر به فرد و قابل کاوش (توسط موتورها) با استفاده از عبارات کلیدی ایجاد کنید؛ خب رتبه سایت در موتورهای جستجو افزایش پیدا کرده و بازدیدکنندگان بیشتری از طریق این کلمات کلیدی جستجو شده وارد سایت خواهند شد.نگاه خود را به وبلاگ و شبکه های اجتماعی هم معطوف کنید.نوشتن محتوای خوب و اضافه کردن عبارات کلیدی بهینه شده و به صورت درست، به کاربران کمک می کند تا به چیزی که به دنبالش هستند را در سایت شما راحت تر بیابند.حالا بریم سراغ اینکه ببینیم چگونه از بازاریابی ایمیلی و سئو توامان با هم می توانیم استفاده کنیم.

 

همکاری بازاریابی ایمیلی و سئو

در حقیقت این دو کانال بسیار شبیه به هم می باشند، که در نگاه اول احتمالا نمی توان به این موضوع پی برد.هر دو آنها به طور مداوم در حال تغییر و تکامل براساس رفتار کاربران می باشند (مانند افرایش استفاده از دستگاه های موبایلی برای خواندن ایمیل و دسترسی به وب سایت و مطالعه وبلاگ ها).آنها به تکنیک های مشابه برای ایجاد تیتر و موضوع صفحه نیاز دارند.هر دو آنها از تبلیغات براساس محتوا را انجام می دهند و به وسیله محتوا ایجاد ترافیک و مشتری سازی می کنند.

دیگر چیز جالبی که این دو را با هم مشترک ساخته چه چیزی می باشد؟ سالهاست که اعلام می شود این دو روش در حال منسوخ شدن می باشند، اما سال به سال کارآمد تر می باشند و بیشترین تاثیر را در بازاریابی می گذارند.

با اینکه استراتژی بازاریابی ایمیلی شما و ایمیل هایی که می فرستید یا دریافت می کنید، توسط ربات های موتورهای جستجو Crawl نمی شوند و به صورت مستقیم روی رتبه بندی تاثیر ندارند، اما این نباید باعث شود که شما از این روش استفاده نکنید.در حقیقت، Email Marketing و SEO می توانند دست در دست هم برای بهتر نتیجه گرفتن کسب و کار، با هم همکاری کنند.به شما می گوییم چگونه:

 

خط موضوع و عنوان

علمی که پشت خط عنوان و موضوع در ایمیل ها وجود دارد بسیار شبیه به عنوان و تیترهایی است که در وب سایت ها و وبلاگ ها به کار می رود.زمانی که خط موضوع و عنوان را برای ایمیل می نویسید، سعی کنید ازدانش سئو بهره بگیرید، چرا که فاکتور بسیار تعیین کننده ای در تعداد مردمی است که ایمیل شما را باز می کنند.همانطور رفتار کنید که برای نوشتن عنوان صفحه در وبلاگ یا سایت برخورد می کنید.

مهم ترین قانون در این قسمت این است که موضوع ها را کوتاه و شیرین و جذاب نوشته و از کلمات کلیدی مرتبط هم استفاده کنید.

در واقع فکر کنید مردم چگونه کسب و کار شما را و با چه کلمات کلیدی جستجو می کنند، که این کلمات کلیدی باید در عناوین صفحات سایت و عناوین ایمیل به کار گرفته شود.تصمیم گیری در مورد باز کردن یا باز نکردن ایمیل خیلی با تصمیم گیری مردم برای باز کردن پیوندهای داخل سایت متفاوت نیست و هر دو باید به نحوی برای کاربر جذاب باشد.هر چه از کلمات مرتبط بیشتری در خطوط موضوع ایمیل استفاده کنید، احتمال اینکه گیرندگان ایمیل، آن را باز کنند افزایش پیدا خواهد کرد.

 

استفاده از کلمات کلیدی در متن پیام ایمیل

موتورهای جستجو اغلب در مورد قابل خواندن بودن محتوا بیشتر اهمیت می دهند؛ که این مربوط به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و طبیعی است که این کلمات کلیدی نشان می دهد محتوای سایت برای چه کاربرانی ایجاد شده است.

همانطور که محتوای وب سایت را به طور مناسب با کلمات کلیدی پوشش می دهید، باید با ایمیل های خود هم همین رفتار را داشته باشید.سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در ایمیل ها استفاده کنید و یک طرح ساده را برای خواندن راحت کاربر ایجاد کنید.قدرت کلمات کلیدی دم بلند (عبارات کلیدی بیش از 3کلمه) را فراموش نکنید؛ حتی با اینکه می دانید این کلمات کلیدی به طور مستقیم تاثیری در رتبه بندی شما نخواهد داشت.

نه تنها اضافه کردن عبارات کلیدی قابلیت خواندن بیشتری به ایمیل می دهد و آن را با موضوعی که در عنوان مطرح شده و کاربر به دنبال آن است مرتبط تر می سازد، بلکه در مورد بعد هم به ما کمک خواهد کرد:

 

ایمیل ها را طوری ایجاد کنید که جستجو پذیر باشند

اگر ایمیل ها بتوانند مستقیما روی رتبه بندی شما در موتورهای جستجو تاثیر بگذارند چه می کنید؟

کاری که به این منظور می توانید انجام بدهید بسیار آسان است: ایمیل های خود را به صورت آنلاین بایگانی کنید.انتشار ایمیل هایتان به صورت آنلاین به این معنی می باشد که شما بکوشید از کلمات کلیدی مرتبط، و به طور کلی از اصولی که در هنگام نوشتن یک پست در وب سایت از آن بهره می گیرید، در نوشتن ایمیل هم استفاده کنید.

در هنگام نگارش ایمیل، باید به لینک هایی که در ایمیل استفاده می کنید هم توجه کنید.ایمیل ها به پیوندهای خوب نیاز دارند، تا به منابع و وب سایت های قدرتمند دیگر لینک شوند که تاثیر منفی روی رتبه بندی ما نداشته باشد.

 

ایمیل های خود را به پست های وبلاگ تبدیل کنید

تمامی قدم هایی که در راستای تقویت ایمیل انجام می شود، سرانجام به تقویت بازاریابی آنلاین ما و به خصوص سئو منتهی می شود.

راه دیگری که می توانید از ایمیل برای بهبود رتبه خود در نتایج جستجو استفاده کنید، تبدیل ایمیل به پست وبلاگ و یا برخی مقالات کوتاه می باشد.

حالت ایده آل اینست که ایمیل های شما، چیزهای ارزشمندی را به مشترکین ارائه دهد.خب مطمئنا، از طریق ایمیل شما گاهی اوقات آنها را از پیشنهادات جدید و تخفیف ها آگاه می کنید اما در بسیاری از موارد، ایمیل های شما پر از نکات، ترفند، مشاوره ها و آموزش ها و بسیاری از محتواهای ارزشمند دیگر است؛ پس به نحو احسن از آنها در وب سایتتان هم استفاده کنید.این ایمیل ها می تواند برای بسیاری از کاربران دیگر سایت یا حتی بازدیدکنندگان در وب مفید باشد، پس چرا نباید آن را به عنوان پست در وبلاگ قرار ندهیم تا هم به سوالات مردم دیگر پاسخ داده و اعتبار خود را افزایش دهیم و هم رنکینگ خود در موتورهای جستجو را ترقی دهیم؟

اگر می خواهید این کار را انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی، تصاویر و زیر عناوین در جاهایی که نیاز است به مقدار کافی و مناسب استفاده کرده اید؛ باید آن را طوری ویرایش کنید تا مناسب قرار گرفتن به عنوان یک پست در وب سایت شما باشد.

اگر چند سری ایمیل کوتاه دارید که با هم مرتبط می باشند، می توانید این ایمیل ها را با هم ترکیب کرده تا وبلاگی بلندتر با جزئیات بیشتر داشته باشید.

یکی از دستورالعمل هایی که در دپارتمان تولید محتوای دارکوب برقرار است، این موضوع می باشد که ایمیل هایی که مشتریان برای وب سایت ما ارسال می کنند و در آنجا سوالات و ابهامات خود را مطرح می کنند، به صورت خیلی کوتاه به این سوالات پاسخ داده می شود.اگر این ابهامات و سوالات ارزش اطلاعاتی داشته باشد که اکثر آنها هم این شرایط را دارند، موضوعات در اختیار تیم تولید محتوا قرار گرفته و از روی همین سوالات و ایمیل های کوتاه، مقاله ای کامل نوشته می شود.

 

از ایمیل برای گرفتن لینک های ورودی بیشتر استفاده کنید

پیوندهای ورودی برای سئو، حکم هوا برای انسان را دارد و هر سایتی که بخواهد سئو سایت او سرپا بماند، باید از لینک های ورودی استفاده کند.هر چه تعداد لینک های ورودی به سایت شما از منابع و وبسایت های معتبر بیشتر باشد، رنکینگ شما هم رشد بهتری را تجربه خواهد کرد.پس چرا از ایمیل و مشترکین خود در جهت کسب بیشتر لینک های ورودی استفاده نکنید؟!

زمانی که شما یک لیست یا راهنمای گسترده می نویسید، برای مثال طراحی سایت از صفر تا صد با وردپرس، آن را از طریق ایمیل با مشترکین سایت به اشتراک بگذارید و در آن توضیح دهید که چرا این یک پست و منبع ارزشمند می باشد.از این راه، آنها اگر وب سایتی داشته باشند، این لینک را در وب سایت خود قرار می دهند.

ضمن اینکه می توان طور دیگری هم این لینک ها را بدست آورد.اصلا نیاز به وب سایتی هم نیست.مشترکین می توانند به سرعت این لینک ها را در شبکه های اجتماعی خود پخش کنند تا آشنایان آنها هم وارد سایت مورد نظر شده و از محتوا و مطلب بهره ببرند.اگر محتوا خوب و قابل دفاع باشد، خیلی از مشترکین که ایمیل را دریافت می کنند از خدایشان هم می باشد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.علاوه بر دریافت لینک ورودی، احتمال ماندگاری بازدیدکنندگان هم در سایت وجود دارد.این اتفاق برای هر دو طرف برد برد است؛ هم مشترکین و افراد معرفی شده توسط او از مطالب استفاده می کنند و هم لینک های ورودی به وب سایت ترویج پیدا می کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی موتورهای جستجو، دو روشی هستند که در نگاه اول به نظر می رسد که کاملا با هم متفاوت می باشند، اما در واقع با هم می توانند نتایج خوبی را برای سایت از طریق افزایش رتبه در موتورهای جستجو و بهبود نرخ کلیک و باز کردن ایمیل، در پی داشته باشد.

"در واقع اگر بخواهیم مقاله را در یک جمله خلاصه کنیم اینست که Email Marketing اگر هم مستقیما روی سئو تاثیرگذار نباشد، اما استفاده درست از این روش می تواند ترافیکی هدفمند را به سمت سایت سوق دهد، و از طریق این افزایش ترافیک ورودی، سئو سایت بهبود پیدا کرده و شاهد رشد فروش خواهیم بود".

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز