مدهای جدید طراحی قالب سایت در سال 2023

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 همانطور که به آینده نگاه می کنیم، برخی از روندهای طراحی وب سایت شگفت انگیز احتمالاً در سال 2023 بازار را تحت تأثیر قرار خواهند داد. علاوه بر تأکید شدید بر پایداری، دسترسی و بهینه سازی تلفن همراه، گرایش های طراحی وب سایت برای سال 2023 بر توسعه تجربیات کاربر همهجانبه و قانع کننده تمرکز دارد. شما می توانید با گنجاندن این روندها در طراحی وب سایت خود، وب سایتی جذاب، کاربردی و آینده نگر بسازید. طراحان از رویدادهای جاری برای ایجاد وب سایت ها و پروژه های دیگر الهام می گیرند. انتظار می رود روند به سمت تجربه های فراگیرتر در سال 2023 روند غالب باشد. ما مشتاق هستیم ببینیم سال آینده چه خواهد شد. خواه این نتیجه پیشرفت در فناوری توسعه وب باشد یا تنظیمات فراگیرتر مانند متاورس. در این راهنمای نهایی، این روندها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

طراحی قالب سایت چیست؟

طراحی وب شامل بسیاری از مهارت ها و رشته های  مختلف، هم در تولید و هم در نگهداری سایت می شود.زمینه های مختلف طراحی وب شامل طراحی گرافیکی وب، طراحی رابط کاربری، نگارش، کد نویسی استاندارد، طراحی تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.اغلب افراد زیاد و مختلفی جنبه های مختلف این کارها را عهده دار می شوند، که شرکت دارکوب در همین زمره می باشد و هر بخش از طراحی و ایجاد سایت رایگان به عهده متخصص آن بخش سپرده می شود؛ حال آنکه برخی طراحان هم هستند که از صفر تا صد کار را خودشان انجام می دهند. اصطلاح طراحی سایت عموما برای روند طراحی سایت در سمت کاربر و بخشی که کاربر مشاهده می کند به کار می رود.یکی از ویژگی هایی که طراحان سایت باید داشته باشند، مانند بسیاری از مهندسین حوزه آی تی اینست که باید به روز باشند.سال به سال مدهای طراحی جدید پا به عرصه می گذرانند و روند های جدیدی در این علم پدیدار می شوند که یک طراح حرفه ای باید آنها را بداند.

در سال 2023 باید بدانیم که چه مدهای جدیدی برای طراحی قالب سایت وجود دارد تا هم به عنوان یک طراح خود را به روز نگه داریم و اگر هم صاحب کسب و کاری هستیم، بدانیم که چه سبک و روشی در سال پیش رو اصطلاحا مد می باشد.

روند برتر طراحی قالب سایت برای سال 26 2023 

1. انیمیشن مکان نماها:

طراحی نحوه تعامل کاربران با عناصر وب شما، از جمله مکان نما، روش دیگری برای شخصی سازی تجربه آنها در وب سایت شما است. کاربران از لحن غیرمنتظره این روند طراحی وب سایت 2023 خوشحال هستند. بازدیدکنندگان می توانند از درگیر شدن با رفتارهای مختلف پیمایش لذت ببرند. این می تواند با تغییر ظاهر مکان نما یا معرفی انیمیشن هایی که توسط مکان نما فعال می شوند، دستورات روی کلیک باشد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. پیمایش اختلاف منظر:

پیمایش اختلاف منظر یک جلوه وب رایج است که برای پویاتر کردن بخش‌های یک وب‌سایت استفاده می‌شود. معمولاً در برنامه‌های تمام عرض در کنار تصاویر، ویدیوها یا بافت‌ها برای افزودن عمق به صفحه دیده می‌شود. رفتار پیمایش باعث می‌شود که تصویر در پشت بخش‌های مجاور قرار گرفته باشد، زیرا کاربر از کنار تصویر یا ویدیو عبور می‌کند. این رفتار ظریف جذابیت محتوا را افزایش می دهد.

3. تایپوگرافی پررنگ:

تایپوگرافی بزرگ و پررنگ در چند سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است و انتظار می‌رود که در سال 2023 همچنان به روند خود ادامه دهد. استفاده از فونت‌های چشم‌نواز و تایپوگرافی می‌تواند به جلب توجه کاربران به اطلاعات مهم و ایجاد تأثیر بصری قوی کمک کند.

4. سیستم شبکه ای:

در سال 2023، طراحی نامتقارن توسط طراحان وب سایت معاصر ترجیح داده می شود. یک روش محبوب برای آوردن قابلیت کامل طرح چاپ به وب، طرح بندی شبکه ای CSS است. یک تکنیک طرح‌بندی شبکه‌ای دوبعدی به نام طرح‌بندی شبکه‌ای برای شیت‌های سبک آبشاری استفاده می‌شود. گریدها به طراحان وب‌سایت این امکان را می‌دهند که طرح‌بندی‌هایی برای طراحی‌های وب واکنش‌گرا ایجاد کنند. همچنین ظاهری مرتب به وب سایت ها ارائه می دهد.

5. اشکال ارگانیک:

در سال 2020، طرح های هندسی بر طراحی وب سایت غالب شد، اما در سال 2023، اشکال ارگانیک حاکم خواهند شد. چیزی بدون خطوط مستقیم شکلی ارگانیک یا روان دارد. در نظر بگیرید که اشکال طبیعی مانند تپه ها و حاشیه دریاچه ها و رودخانه ها چقدر ناهموار و پیچ در پیچ هستند.

6. دسترسی :

طراحی وب سایت باید خواسته های افراد دارای معلولیت را در نظر بگیرد. فراگیری و در دسترس بودن چیزی بیش از یک مد گذرا است. این فراتر از این است که جزء خدمات مشتری برجسته و ارائه یک تجربه فوق العاده باشد. این ویژگی یک وب سایت ایجاد می کند که هر بازدید کننده می تواند با آن حرکت کند و با آن تعامل داشته باشد. می تواند سئوی سایت شما را افزایش دهد، تبدیل را افزایش دهد و مخاطبان شما را افزایش دهد.

7. چت ربات ها:

یکی دیگر از ویژگی هایی که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است و همچنان در سال 2023 مفید خواهد بود، چت بات ها است. ما انتظار داریم که ربات های چت برای سوالات معمول خدمات مشتری استفاده شوند. این به این دلیل است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همچنان در حال پیشرفت هستند. به عنوان مثال، ربات چت ممکن است به مشتری که از وب سایت شما بازدید می کند و درخواست خدمات تلفنی می کند، ارتقای تلفن رایگان ارائه دهد. آنها می توانند از طریق ربات چت در مورد ارتقا یاد بگیرند. در نتیجه مشتری ممکن است تجربه مثبتی داشته باشد و کسب‌وکار از هزینه‌های ارائه خدمات مستقیم به مشتری جلوگیری می‌کند.

8. تصاویر سفارشی:

تصاویر سفارشی سبکی هستند که می توانند جلوه ای متمایز و فردی به وب سایت ببخشند. از گرافیک های سفارشی برای ارائه شخصیت و شخصیت وب سایت استفاده می شود. همچنین به بازدیدکننده کمک می کند تا تجربه ای به یاد ماندنی و جذاب داشته باشد.

9. ناوبری موبایل با انگشت شست:

طراحی برای پاسخگویی دیگر کافی نیست. بدون توجه به اندازه دستگاه، وب سایت شما باید به درستی کار کند و استفاده از آن آسان باشد! با این حال، هدف طراحی وب در سال 2023 همچنان ایجاد وب سایت هایی است که کاربر پسند در دستگاه های تلفن همراه باشند.

10. تعاملات خرد:

Micro-Interaction ها انیمیشن ها یا تعاملاتی مختصر هستند که در یک وب سایت در پاسخ به ورودی کاربر انجام می شود. آنها می توانند به جذاب تر و پویاتر کردن تجربه کاربر کمک کنند و احتمالاً در سال 2023 همچنان محبوب خواهند بود.

11. رابط صوتی:

روش ما برای دریافت اطلاعات در حال تکامل است. اکنون، ما به جای تایپ یک پرس و جو در گوگل، یک سوال می پرسیم یا درخواست می کنیم. در نتیجه، ربات‌های گفتگوی گفتاری و دستیارهای مجازی رایج‌تر می‌شوند و طراحی وب باید سازگار شود. اکثر وب سایت ها هنوز رابط های صوتی فعال ندارند، اما این توسعه جدید به این زودی ناپدید نخواهد شد.

12. حالت تاریک:

در سال 2023، این احتمال وجود دارد که روند فعلی طراحی که به عنوان "حالت تاریک" شناخته می شود، همچنان وجود داشته باشد. کاربران می‌توانند از این عملکرد برای تغییر رنگ پس‌زمینه وب‌سایت به سیاه استفاده کنند، که می‌تواند از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر و برای چشم راحت‌تر باشد.

13. افکار نهایی:

طراحی سایت به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین اگر می‌خواهید وب‌سایتی بسازید که هم از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر و هم کاربر پسند باشد، مهم است که با جدیدترین روندها همراه باشید. حتی اگر نتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، ممکن است از روندهای طراحی فعلی برای ایجاد برخی فرضیات هوشمندانه در مورد آنچه ممکن است در سال 2023 مد باشد استفاده کنیم.

14. عناصر سه بعدی و همه جانبه

عناصر و انیمیشن های سه بعدی در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر طراحی وب سایت مدرن هستند.

این عناصر تعاملی تجربه‌ای پویاتر و جذاب‌تر را برای بازدیدکنندگان سایت ارائه می‌دهند. از تکنیک‌های انیمیشن که صفحات را سرزنده می‌کند تا ادغام واقعیت مجازی، در سال 2023 شاهد افزایش وب‌سایت‌های تعاملی هستیم که کاربران را در دنیای مجازی درگیر می‌کنند

15. پایداری و طراحی سازگار با محیط زیست

عناصر طراحی سازگار با محیط زیست راه خود را به طراحی وب باز می کنند. از طرح‌های رنگی که عناصر طبیعی را منعکس می‌کنند تا یک طراحی کلی مینیمالیستی، طراحان وب به طور فزاینده‌ای بر ایجاد وب‌سایت‌هایی تمرکز می‌کنند که ارزش‌های مدرن را در مورد پایداری منعکس می‌کنند.

16. اشکال انتزاعی و ارگانیک

جدا شدن از شبکه های سنتی طراحی وب، اشکال انتزاعی و ارگانیک در حال حاضر در دنیای طراحی ترند سایت هستند. این اشکال جذابیت بصری را افزایش می‌دهند و کل صفحه را پویاتر و روان‌تر نشان می‌دهند. در سال 2023، این یکی از گرایش های محبوب طراحی وب است که رویکرد طراحی مدرن تری را ارائه می دهد.

17. نئومورفیسم (نرم UI)

Neumorphism یا Soft UI، اسکئومورفیسم و ​​عناصر طراحی مسطح را ترکیب می کند تا رابط های نرم، آسان برای تعامل و بصری جذاب ایجاد کند. این روند طراحی در مورد ظرافت و تجربه لمسی است که دارای حداقل تضاد رنگی و عناصر ملایم و برجسته است.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

18. تعاملات خرد

تعاملات میکرو، مانند افکت های شناور و انیمیشن های دکمه ای، در افزایش تعامل کاربر بسیار مهم هستند. این عناصر طراحی کوچک تأثیر قابل توجهی بر تجربه کلی کاربر می گذارند و به وب سایت شما ظاهر و احساس حرفه ای می بخشند.

19. طراحی احساسی و داستان سرایی

طراحی احساسی در حال تبدیل شدن به یک نقطه کانونی است زیرا هدف طراحان وب ایجاد تجربیاتی است که در سطح عمیق تری با بازدیدکنندگان طنین انداز شود. طراحان می‌توانند با استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و تایپوگرافی که احساسات یا نگرش‌های خاصی را برمی‌انگیزد، به طور قابل‌توجهی بر تعامل بازدیدکنندگان تأثیر بگذارند.

20. تایپوگرافی و روند طرح رنگ

با دور شدن طراحان از سبک طراحی تک رنگ، رنگ‌های روشن دوباره بازمی‌گردند. گرایش‌های تایپوگرافی در طراحی وب به سمت یک مرحله آزمایشی با قلم‌های پررنگ و بزرگ که بر حوزه طراحی دیجیتال تسلط دارند، پیش می‌رود. استفاده از رنگ های تاکیدی را برای برجسته کردن نکات کلیدی فروش در عناوین خود در نظر بگیرید. تضاد واضح بین پس زمینه و تایپوگرافی شما نیز خوانایی را افزایش می دهد.

21. گرادیان و انتقال رنگ

گرادیان ها در حال بازگشت هستند و عمق و علاقه بصری را به طرح های مسطح اضافه می کنند. این روند طراحی وب از نظر بصری جذاب است و به جلب توجه بازدیدکنندگان وب سایت به عناصر مهم در صفحه کمک می کند.

22. ترکیب تصاویر با عناصر گرافیکی

روند ترکیب عکس ها با عناصر گرافیکی، مانند متن و اشکال، لایه جدیدی از عمق را به صفحات وب اضافه می کند. این رویکرد نوآورانه یک تجربه منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب ایجاد می کند که بازدیدکنندگان وب سایت را درگیر می کند.پوشاندن تصاویر با متن و نمادها با ویرایشگر سایت ما با کشیدن و رها کردن ساده است. به سادگی یک بلوک متن را انتخاب کنید و آن را روی یک تصویر قرار دهید. به یاد داشته باشید که بررسی کنید که خواندن متن همچنان آسان باشد. به دنبال تصاویری باشید که رنگ های متضاد یا متضاد با بلوک های متن شما دارند.

23. تجربیات کاربر شخصی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های کاربر را در زمان واقعی پردازش کنند و به طراحان وب اجازه می‌دهند تا تجربیات کاربری بسیار شخصی‌سازی شده را ایجاد کنند. این به توصیه‌های محتوای شخصی‌سازی‌شده، تغییرات طرح‌بندی متناسب، و حتی پیشنهادات محصول برای سایت‌های تجارت الکترونیک گسترش می‌یابد.

24. شناسایی بصری و جستجو

الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند اشیا و ویژگی‌های درون تصاویر را شناسایی کنند و جستجوی بصری پیشرفته را به واقعیت تبدیل کنند. این به ویژه برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مفید است که کاربران ممکن است بخواهند محصولاتی مشابه آنچه در عکس‌ها دیده‌اند پیدا کنند.

25. بهبود سئو

از تولید کننده های محتوای هوش مصنوعی برای دریافت مقالات منحصر به فرد و سئو دوستانه استفاده کنید که باعث می شود سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود. علاوه بر این، الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند محتوای وب سایت را برای توصیه استراتژی های سئو تجزیه و تحلیل کنند. این ابزارهای هوش مصنوعی از طریق یک وب‌سایت اسکن می‌کنند تا بهینه‌سازی کلمات کلیدی، به‌روزرسانی‌های متا توصیف و سایر تنظیمات مرتبط با سئو را پیشنهاد کنند.

26. بهینه سازی محتوای پویا

هوش مصنوعی می تواند به صورت پویا محتوا را بر اساس نحوه تعامل کاربران با یک وب سایت بهینه کند. به عنوان مثال، اگر کاربر مرتباً پست های وبلاگ را در مورد یک موضوع خاص می خواند، هوش مصنوعی می تواند محتوای مشابه را در صفحه اصلی برجسته کند.Spotify از این نوع فناوری برای تنظیم پویا و شخصی سازی موسیقی و توصیه های پادکست هر کاربر استفاده می کند.

پیش بینی روند طراحی وب سایت در آینده

همانطور که به فراتر از سال 2023 نگاه می کنیم، کارشناسان ما انتظار دارند چندین گرایش و فناوری در حال ظهور طراحی وب، دنیای طراحی وب را بیشتر تعریف کنند.

1. یکپارچه سازی هوش مصنوعی پیشرفته

هوش مصنوعی برای وب‌سایت‌ها احتمالاً فراتر از تجربیات شخصی و طرح‌بندی‌های خودکار است. ممکن است به زودی شاهد تولید محتوای بلادرنگ بر اساس قصد و رفتار کاربر باشیم که امکان تغییر پویا رابط کاربری را فراهم می کند. این می‌تواند منجر به ایجاد وب‌سایت‌های «زنده» شود که در زمان واقعی با نیازهای کاربر سازگار شوند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. ادغام واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در آینده به طور گسترده‌تری در طراحی وب ادغام خواهند شد. این یک پلت فرم تعاملی و همه جانبه برای کاربران ایجاد می کند. این فناوری‌ها به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که محصولاتی را به نمایش می‌گذارند که نیاز به محیط سه‌بعدی دارند، مفید خواهند بود. به اتاق‌های آزمایشی مجازی مبتنی بر واقعیت مجازی در پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک مد یا منوهای سه بعدی تعاملی مبتنی بر واقعیت افزوده برای خدمات سفارش آنلاین غذا فکر کنید.

3. رابط های صوتی فعال

با پیچیده‌تر شدن فناوری تشخیص صدا، می‌توان انتظار داشت که وب‌سایت‌های بیشتری ناوبری با صدا را ارائه دهند. این امر دسترسی را بهبود می بخشد و روش جدیدی برای تعامل با وب سایت ها ارائه می دهد. تکرارهای آینده می تواند شامل دستورات صوتی پیشرفته برای مرتب سازی، فیلتر کردن، یا حتی ایجاد محتوا باشد - مانند دیکته یک بررسی محصول یا پست وبلاگ به طور مستقیم بر روی وب سایت.

4. رابط های هولوگرافیک و سه بعدی

با سرمایه گذاری هنگفت شرکت های فناوری در هولوگرافی، ممکن است به زودی از طریق رابط های هولوگرافی سه بعدی با وب سایت ها تعامل داشته باشیم. این به طور کامل نحوه درک و تعامل ما با اطلاعات دیجیتال را تغییر خواهد داد.

5. تجارب چند حسی

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب می تواند فراتر از بصری و شنوایی حرکت کند و حواس دیگر را نیز شامل شود. وب‌سایت‌ها ممکن است از لمس، بو و حتی طعم استفاده کنند تا تجربه‌ای کاملاً حسی ارائه کنند. به عنوان مثال، یک وبلاگ غذایی را تصور کنید که در آن می‌توانید بوی غذای مورد توصیف را بو کنید یا یک فروشگاه آنلاین برای عطرها که می‌توان عطرها را مستقیماً از روی صفحه نمایش نمونه‌برداری کرد.

6. تأیید بیومتریک و شخصی سازی

پیاده سازی بیومتریک مانند تشخیص چهره و اسکن اثر انگشت می تواند امنیت را افزایش دهد و در عین حال امکان شخصی سازی عمیق تر را فراهم کند. به وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی فکر کنید که فوراً شما را می‌شناسند و تجربه خرید شما را مطابق با خوشامدگویی‌های شخصی و پیشنهادات محصول سفارشی‌سازی می‌کنند.

7. طراحی اخلاقی و حریم خصوصی

همانطور که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از حقوق دیجیتالی خود آگاه می شوند، روند رو به رشدی به سمت طرح هایی وجود خواهد داشت که حریم خصوصی و اخلاقیات کاربر را در اولویت قرار می دهند و احتمالاً از فناوری بلاک چین برای تعاملات امن و شفاف با کاربر استفاده می کنند.

8. گرایش های طراحی وب UI/UX: مینیمالیسم و ​​طراحی متریال

تغییر به سمت طراحی وب مینیمالیستی همچنان در روند طراحی UI/UX تسلط دارد. با تأکید بر فضای سفید، سبک به ایجاد یک محیط کاربر پسند متمایل است. با این حال، متریال دیزاین، یک زبان طراحی که توسط گوگل توسعه یافته است، به دلیل ظاهر لایه‌ای و لمسی خود نیز مورد توجه قرار گرفته است. این ترکیب سایت را تازه و در دسترس نگه می دارد و بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد.

 9. گرایش های طراحی تجارت الکترونیک: بدون ابزار کد و طراحی موبایل اول

برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی که به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند، اتخاذ طراحی سایت اول تلفن همراه دیگر اختیاری نیست. با مجموعه ای از ابزارهای بدون کد موجود، ایجاد یک وب سایت از ابتدا آسان تر نبوده است. این ابزارهای طراحی قالب وب سایت، همه عناصری را که برای جمع‌آوری یک سایت فروشگاه آنلاین بسیار کاربردی و از نظر بصری دلپذیر نیاز دارید، از ویژگی‌های DIY گرفته تا صفحات فرود از پیش طراحی‌شده، به ارمغان می‌آورند.

شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان و طراحی بیش از 4000 سایت عالی در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شرکت دارکوب با جدید ترین متد ها طراحی سایت شما را انجام می دهد. 

یکی دیگر از مزایای شرکت دارکوب این است که قالب های آماده را خود طراحان شرکت طراحی می کنند. به همین دلیل تنوع زیادی در قالب های سایت مشاهده میکنید.

آموزشگاه دارکوب

اگر علاقه مند هستید که خودتان قالب های سایت طراحی کنید میتوانید در کلاس های آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. در آموزشگاه دارکوب میتوانید آموزش طراحی سایت با html/css را مشاهده کنید و با کمترین هزینه کلاس های طراحی سایت را شرکت کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز