چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

چرا خرید بک لینک برای سئو بد می باشد؟

جواب این سوال بسیار ساده می باشد . اگر به فکر رتبه بندی وب سایت خود در گوگل می باشید هیچ گاه بک لینک نخرید. بک لینک های آماده می توانند به سئو سایت شما در گوگل لطمه بزنند.  به عبارت ساده، لینک ها مانند رای گیری در گوگل هستند. تعداد رای های بیشتر در گوگل میتواند باعث پیروزی شما شود. اما مشکل اینجاست مردم فکر می کنند که با خرید تعداد بیشتر رای می توانند پیروز شود. اما در واقع  سیستم بسیار پیچیده تر از این می باشد.

گوگل به برخی از لینک ها اجازه می دهد که سنگینی بیشتری نسبت به بقیه لینک ها داشته باشند ، اگر از منابع قابل اعتماد باشند. همچنین با در نظر گرفتن کلمات نزدیک به این لینک ها می توانید متوجه شوید صفحه ها مربوط به چه موضوعی می باشند.  بسیاری از مردم به "آمازون" با کلمه  " کتاب "لینک می کنند، بنابراین گوگل به طور موثر تصور می کند که رای برای آمازون با کلمه "کتاب" رتبه بندی می شود. در صورتی که شما با کلمه کلیدی به طور مثال اتوموبیل به آمازون لینک دهید این کار باعث افزایش رتبه بندی نمی شود.

گوگل همچنین برخی از لینک های سایت هایی را که اعتماد ندارند، را کاهش می دهد.  آنها ممکن است به هیچ وجه وزن نداشته باشند. بدتر اینکه در بعضی موارد ممکن است تصمیمی بگیرد که یک لینک باعث جریمه یک سایت شود.  گوگل می تواند لینک ها را به روش های مختلف خریداری کند. آنها همچنین به افراد در Google ارسال می شوند.  گوگل همچنین یک تیم کامل را صرف انجام تحقیقات در مورد هرزنامه های اینترنتی می کند که شامل خرید لینک افراد می شود.

خرید لینک ها به معنای یک میانبر برای برنده شدن در انتخابات Google است. اما، در نهایت، شما حتی نمی دانید که لینک هایی که شما خریداری می کنید، و حتی در مرور زمان ممکن است برای شما مضر باشد.

 اگر شما دنبال بک لینک های خوب هستید، بهترین روش صرف زمان بیشتر برای این کار است . برای موضوعاتی که میخواهید پیدا کنید، جستجو کنید. سایت های قوی تر را مرور کنید . سایتهایی را  که برای شما رقابتی نیستند پیدا کنید و آنها را بازدید می کنید. آیا شما در سایت خود محتوایی دارید که برای مخاطبان سایت های دیگر مفید باشد؟  اگر چنین است، پس آن را ایمیل کنید به عنوان سایتی که می توانید به  آن لینک دهید.

چرا این کار خطرناک است؟

 خرید بک لینک مخالف قوانین وب مستر تولز می باشد. این مهم نمی باشد که وبلاگ نویسی است یا اینکه از شبکه های خصوصی وبلاگ نویسی استفاده می کنید. خرید وبلاگ همان خرید وبلاگ است.  این بدان معنی است که اگر گوگل شما را جریمه کند ، اقدامات جریمه ای علیه سایت شما انجام خواهد داد . به طور خلاصه، بدان معناست که ترافیک سایت شما یک شبه به قتل خواهد رسید. 

با توجه به گفته های بالا زمانی که شما بک لینک خریداری می کنید یک حقیقت انکار ناپذیر وجود دارد: صرف وقت و هزینه برای بلک لینک های واقعی بسیار ریسک کمتری دارند نسبت به صرف وقت و هزینه بر روی خریداری بک لینک های جعلی.

تمام مدل های خرید بک لینک ریسک بالایی دارند.  اما از یک دیدگاه مخاطره آمیز، گوگل برای اطمینان کامل از اینکه آیا یک پیوند طبیعی است یا خیر، بسیار چالش دارد.  

دریافت لینک ها در وب سایت های واقعی امن تر از دریافت لینک ها در وب سایت های  جعلی است.  حالا بعد از خواندن همه مطالب ، احتمالا فکر میکنید ... "سپس چه باید بکنم؟"  سؤال خوبی بود.

خرید بک لینک یک تمرین مضر برای سئو می باشد.  این که آیا لینک ها با کیفیت بالا هستند یا خیر، بر خلاف سیاست های گوگل موتور های جستجو گوگل می باشد.  از لینک ها به عنوان رای استفاده کنید.  رأی های بیشتری که کسب می کنید، شانس پیروزی در انتخابات نیز بالا است. به این  معنی، که شما می توانید در SERP رتبه بهتر اگر شما لینک های بسیاری به سایت شما اشاره کرد.  با این حال، خرید بک لینک نیز غیرقانونی است (مانند خرید رای). موتور جستجو مانند گوگل وب سایت هایی را که مجبور به خرید بک لینک هستند مجازات می کنند.

گزینه 1: تاس را بریزید

اگر شما مایل به پذیرفتن خطر از دست دادن ترافیک خود را یک شبه، پس فقط تاس را بریزید.  در نهایت مسئله ریسک پذیری می باشد. آیا خرید بک لینک به دلیل صرفه جویی در زمان به ریسک از دست دادن رتبه وب سایت می ارزد؟  می توانید بر روی آن فکر کنید.  به یاد داشته باشید که برخی انواع لینک ها دارای خطر بالاتری هستند. برای مثال، خرید لینک های PBN خطرناک تر از خرید یک لینک  در یک وبلاگ واقعی است.

گزینه 2: استفاده از یک سایت پروکسی

یک راه برای کاهش ریسک این است که سایت را خارج از کسب و کار واقعی خود ایجاد کنید.  به عنوان مثال، فرض کنیم بگوییم A .com وب سایت شرکت من است.  من یک سایت جداگانه به نام "SEOA.com" ایجاد کردم و من در رتبه بندی آن تمرکز کردم.  بنابراین اگر سایت دوم مورد ضربه قرار بگیرد ، حداقل سایت شرکت من هنوز دست نخورده است.  البته این یک استراتژی کامل نیست زیرا  اولا این کار منابع را هدر می دهد و دوما سایت شرکت شما هنوز هم می تواند به دام بیفتد اگر هر دو سایت با هم لینک باشند.

چند دلیل برای اینکه شما نباید بک لینک ها را خریداری کنید:

  1. مجازات برای خرید بک لینک می تواند شدید باشد. وب سایت شما ممکن است باعث از دست دادن رتبه بندی کلمات کلیدی خود در موتور های جستجو شود. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که وضعیت شما به حالت قبل بازگردانده شود.
  2. منفعت های موقتی که شما از خرید بک لینک ها به دست می آورید می تواندباعث کاهش رتبه وب سایت شما باشد.
  3. در مورد هزینه های بک لینک ها با کیفیت بالا در مقابل در مقابل افزایش منافع فکر کنید. احتمالا شما فقط از یک  بک لینک از یک سایت معتبر نیاز ندارید بلکه  شما نیاز به حداقل 10 یا بیشتر از لینک ها برای افزایش رتبه بندی خود دارید. این کار باعث افزایش درآمد شما می شود.

به جای استفاده از چنین روش غیرقانونی، سعی کنید موارد زیر را انجام دهید:

  • سرمایه گذاری در ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای سایت شما.
  • برنامه ریزی استراتژی بازاریابی محتوا که لینک های طبیعی را جذب می کند.
  • تمرکز بر سئو و تکنیک های دیگر که مخاطبان را به سایت شما جذب می کند.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن ترافیک وب سایت.

راه آسان و بدون دردسر برای بالا رفتن وجود ندارد.  با این حال، گرفتن مسیر درست بهترین نتیجه را به ارمغان خواهد آورد.

چگونه می توان آن را درست انجام داد؟

با محتوای شگفت انگیز که با ارزش است شروع کنید و باعث می شود مردم از سایت شما بازدید کنند و با شما ارتباط برقرار کنند.  بر بک لینک های واقعی تکیه کنید.  رسیدن به وب مستر از سایت های مختلف و درخواست برای بک لینک بهترین روش برای این کار است. کاملا مطمئن شوید این کار را به درستی انجام داده اید. با صاحبان دیگر وب سایت ها رابطه ایجاد کنید.  اگر این نکات را به دقت انجام دهید متوجه خواهید شد که وب سایت شما در موتور جستجو بالا خواهد رفت.

بهترین راه برای دریافت لینک

اگر شما بک لینک هایی زده اید که برگشت نداشته است مطمئنا آن بهترین روش است.  دایرکتوری های کسب و کار قابل اعتماد یک مکان خوب برای شروع هستند.  به دنبال سایت ها و انجمن هایی باشید که مشتریان شما به آن سایت ها می روند به آن سایتها لینک دهید. بهترین و ساده ترین راه شایداین باشد که در آن انجمن ها عضو شوید .

بک لینک های خود را بررسی کنید

شما واقعا باید بک لینک های خود را بررسی کنید. بر روی بک لینک های خود دقت کنید . حتی بک لینک های اسپم گاهی می تواند سایت شما را جریمه کند. جستجو گوگل کنسول احتمالا ساده ترین راه برای بررسی لینک ها در بخش "ترافیک جستجو" است.

چند مورد از معایب خرید بک لینک

هدف از نوشتن موارد زیر این است که با خطرات خرید بک لینک های آماده آشنا شوید. در زیر چند مورد از مضرات خرید بک لینک های آماده گفته شده است.

  1. پرداخت هزینه بابت خرید بک لینک
  2. موتور های جستجو افرادی را که به صورت آماده بک لینک می خرند دوست ندارند. و در نتیجه، آنها ممکن است وب سایت شما را از فهرست خود بدون هر گونه اخطار قبلی (روش ساختن لینک های غیر طبیعی) حذف کنند. لینک های خریداری شده به عنوان روش اسپم سئو شناخته می شوند.
  3. لینک های خریداری شده ارزش کمتری نسبت به لینک های طبیعی دارند، به خصوص اگر لینک سایت به موضوع شما مربوط نمی شود، به طور مثال یک وب سایت آژانس مسافرتی  را در نظر بگیرید که به طور غیر قانونی بک لینک داده است به یک  وب سایت وکیل لینک داده است.
  4. لینک های خریداری شده حساس به زمان هستند. پس از یک مدت کوتاه ناپدید می شوند. و یا از کسب و کار خارج می شوند یا جریمه می شوند. بک لینک های ساختگی مستعد اسپم شدن هستند و برای مدت طولانی باقی نخواهند ماند.
  5. وب مسترها عموما از فوتر و سایتبار برای بک لینک استفاده می کنند بدین ترتیب یک بک لینک غیر طبیعی ایجاد می شود.
  6. سایت هایی که بک لینک های خریداری شده می گیرند ، الگوهای مشخصی را نشان می دهند: لینک های  فله ای غیر عادی ، بک لینک های موضوع غیر مرتبط  ،  بدون ترافیک واقعی و غیره. شرکت های طراحی وب که این بک لینک ها را به فروش می رسانند تمایل به فروش الگو های مشابه هم را دارند.
  7. دلالان فروش بک لینک که خدمات خود را از طریق بازاریابی ایمیل تبلیغ می کنند و یا یک پلتفرم برای تجارت بک لینک ارائه کرده اند ، به راحتی در موتور های جستجو اسپم می شوند و دیر یا زود مورد شناسایی قرار می گیرند. اگر چنین اتفاقی افتاد، وبسایتهایی که مجددا برای لینکهای غیرعادی جریمه میشوند.
  8. سخت است که لینک های خریداری شده را با یک الگوی طبیعی پیدا کنید که نسبت به صفحه مناسب تر است تا از جریمه جلوگیری شود.
  9. سایت هایی که لینک های فروشی  را ارائه می دهند هیچ تضمینی در برابر جریمه نشدن ارائه نمی دهند. این خطر در طرف گیرنده قرار دارد.
  10. اگر گیرنده متوجه شود که مجموعه قبلی لینک های خرید شده ناکارآمد بوده است، ممکن است با حجم های بالاتری یا بسته های شدید امتحان کند، در نهایت از بین می رود.
  11. صرف هزینه بر روی لینک های فروشی باعث کاهش فرصت های کار بر روی ترافیک واقعی، نام تجاری، مجوز وب سایت و غیره می شود.

بک لینک های با کیفیت در برابر بک لینک های بی کیفیت

شما می خواهید بک لینک های با کیفیت تولید کنید که به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو کمک کند. این چیزی است که برای سئو نیاز می باشد. با استفاده از گوگل پنگوئن و سایر تهدیدات مشابه، شما باید بسیار محتاطانه در مورد نوع لینک هایی که شما در حال ساخت هستند بسیار محتاط باشید.  اگر وب سایت شما دارای بک لینک های با کیفیت بالا باشد، اتفاقات خوبی برای ترافیک ارگانیک شما اتفاق می افتد. از سوی دیگر، لینک های بد بیشتر باعث آسیب می شوند.  سوالی که ما اغلب از کاربران خود می پرسیم این است که چه چیز باعث می شود که یک بک لینک خوب یا بد شود؟ یک بک لینک با کیفیت چیست؟  برای تجزیه و تحلیل اینکه بک لینک شما خوب یا بد است این دقیقا بستنگی به وب سایتی دارد که شما با آن بک لینک می دهید.

بک لینک با کیفیت چیست ؟

یک بک لینک با کیفیت از یک دامنه معتبر می باشد. اگر وب سایتی که به وب سایت شما لینک داده شده است دارای دامنه معتبر و دارای محتوای خوب باشد .  بک لینک شما برای سئو بسیار مناسب خواهد بود.

بک لینک بی کیفیت کدام است؟

یک لینک بد ناشی از منابع غیر مرتبط و غیرقابل اعتماد است. سایتهایی که مجازات شده اند و سایت هایی که متخلف هستند گوگل وب مستر می تواند تاثیر منفی بر روی سئو آنها بگذارد. برای جلوگیری از ایجاد لینک های نامناسب، باید یک حسابرسی سریع وب سایت را به تمام سایت هایی که می خواهید لینک های خود را ایجاد کنید، انجام دهید.

چرا خرید بک لینک برای سئو خطر ناک می باشد؟

آیا خرید حجم بالای بک لینک به سئو آسیب می رساند؟ و گوگل چطور متوجه می شود که آیا من بک لینک های خود را خریداری کرده ام؟  یک جواب بسیار ساده برای این سوال وجود دارد. هیچ گاه بک لینک را خریداری نکنید.  اگر شما نگران رتبه بندی وب سایت خود در موتور جستجو هستید بک لینک را خریداری نکنید. آنها می توانند به طور جدی به شما آسیب برسانند.

آیا خرید بک لینک به وب سایت سما آسیب میرساند؟ در مورد اینکه بک لینک های خریداری شده به سئو سایت شما آسیب میرساند سال هاست مورد مطالعه محققان سئو می باشد. برای مدت های طولانی گوگل به ما اطمینان  می داد که هیچ بک لینک مضری وجو ندارد که به وب سایت ما آسیب برساند .در همان زمان، بسیاری از محققان آزمایشاتی انجام دادند که به نظر می رسید نشان می دهد که بله، بک لینک هایی که به فروش می رسند و یا بک لینک های فله ای که فروخته می شود ویا لینک های فروشی در مقایسه با لینک های طبیعی ، می توانند رتبه بندی سایت شما را در گوگل کاهش دهد. اخیرا گوگل زبان مورد استفاده خود را هنگام صحبت در مورد این موضوع تغییر داده است.

چند راه برای ایجاد بک لینک های قدرتمند که رتبه سایت شما را افزایش خواهد داد

هر کسی به خوبی می داند که ایجاد بک لینک های قدرتمند ، تنها راه طولانی مدت و پایدار برای ماندن در رتبه بندی جستجوی گوگل است. آنها حق دارند .  طی تحقیقاتی که اخیرا توسط محققان انجام شده است نشان می دهد که بین لینک های کیفیت و رتبه بندی جستجوی گوگل ارتباط بسیار مستقیم وجود دارد. بالاتر از کیفیت لینک های شما، رتبه بندی جستجوی شما است.  به این معنی است که با بهبود رتبه بندی سایت شما در گوگل در نتیجه ترافیک وب سایت شما بالا می رود و فروش شما بالا می رود و در نتیجه درآمد شما بالا می رود.

اما آنچه که اکثر مردم به شما نمی گوید این است که چگونه ساختمان لینک در دوره پنگوئن پس از آن کاملا تغییر کرده است. شما دیگر نمیتوانید مقادیری از لینک ها را به نام خود بنویسید و آنها را در سایتها و دایرکتوری های مقاله های مختلف  قرار دهید که با موضوعات شما کاملا ناسازگار می باشد و همچنان توسط گوگل پاداش داده شده است.  این  موضوع دیگر اتفاق نمی افتد.  همه لینک ها با هم برابر نیستند. لینک های مناسب شما را در نتایج جستجو ارتقا  می دهد.  اما موارد اشتباه می تواند شما را مجازات کند و حتی توسط Google به لیست سیاه اضافه شود.

اختیارات دامنه DA و اختیارات صفحه PA به طور ویژه دو فاکتور هستند که شما باید آنها را بررسی کنید قبل از اینکه یک دامنه برای بک لینک خود انتخاب کنید.  اختیارات دامنه و اختیارات صفحه عامل های رتبه بندی جدید هستند . شما می توانید DA از یک دامنه را به سادگی با نصب SEO toolbar محاسبه کنید.  تحقیقات نشان می دهد که DA عامل مهمی از الگوریتم رتبه بندی گوگل است (بیش از 200 عامل رتبه بندی وجود دارد). اما مشکل بعدی اینجاست.  برای لینک دادن به سایت های قدرتمند و معتبر آنها کمی سخت می گیرند.  رویکرد "ایجاد محتوای با کیفیت بالا " تنها برای وبلاگهای که قبلا مورد استفاده قرار گرفته است، کار می کند.  اما اگر شما یک تازه وارد هستید، ایجاد محتوای عالی کافی نیست.  شما نیاز دارید که این کلمه را بسط دهید و گسترش دهید تا لینک های با کیفیت را دریافت کنید.

برای ایجاد بک لینک های کلاه سفید محتوای داده قوی ایجاد کنید

دلیل اینکه اغلب مردم از بک لینک های پست های مهمان  شکست می خورند  به دلیل این است که آنها مسیر اشتباه را می روند.  هیچ وبلاگ با کیفیت بالا، پست مهمان شما را قبول نخواهد کرد اگر لینکهای تبلیغاتی را به صفحه اصلی سایت شما منتقل کند. انتظار نداشته باشید که با لینک های مرتبط با کلمات کلیدی مانند "آژانس طراحی وب " در پست های مهمان به شما لینک داده شود.  برای دریافت لینک از وبلاگ های با کیفیت بالا، شما نیاز به ایجاد محتوای ارزشمند لینک در وبلاگ خود دارید، و سپس  آن را به عنوان یک پست مرجع در پست های مهمان خود استفاده کنید.  

تحقیقات نشان می دهد که محتوا سنگین داده ها زودتر به لینک می رسند نسبت به محتوای معمولی داده ها .  برای اینکه پست مهمانتان عالی به نظر برسد، از چندین عکس فوری، تصاویر و بخشهای متنوع  استفاده کنید.  از پست های سنگین بر روی داده های بلاگ خود استفاده کنید و آن را به پست مهمان خود ارجاع دهید و به آنها بک لینک بدهید.

گوگل یک وب سایت را چگونه مجازات می کند؟

هر گونه تلاش برای دستکاری PageRank که بر خلاف قوانین گوگل باشد.  گوگل سیستم های پیچیده ای دارد که می تواند بین بک لینک های طبیعی و بک لینک هایی که به طور مصنوعی برای افزایش رتبه یک وب سایت ایجاد شده است، را متوجه شوند.

چند نمونه از آن:

  • خرید لینک ها از وب سایت های مختلف، لینک دایرکتوری ها یا وبلاگ ها.
  • لینک فروشی
  • شرکت در طرح های تبادل لینک (من به وب سایت شما لینک می کنم و شما به من لینک می کنید).
  • ارسال پست مهمان با لینک های متنی با کلمات کلیدی.
  • ساختن لینک گسترده (با استفاده از برنامه های خودکار برای ایجاد لینک ها ).

گوگل در تلاش برای محافظت از کیفیت نتایج جستجوی خود، در آوریل 2012 به روز رسانی پنگوئن را معرفی کرد.  به روز رسانی پنگوئن مجموعه ای از قوانین برای ارزیابی کیفیت لینک ها است. هنگامی که الگوریتم متوجه می شود که یک وب سایت دارای تعداد زیادی از بک  لینک هایی است که از کیفیت پایین (مانند مواردی که در بالا شرح داده شده است) برخوردار است ،  پس از آن وب سایت خاص را از فهرست گوگل حذف می کند یا رتبه بندی آن را کاهش می دهد.به عبارت دیگر، آن وب سایت تمام اعتبارخود و رتبه بندی خود در گوگل را از دست می دهد.  در گذشته  گوگل هر چند ماه یک بار الگوریتم پنگوئن را اجرا می کند، اما از سپتامبر 2016، به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی اصلی یکپارچه شده است.

ممکن است مجازات  برای یک وب سایت در هر زمان خاصی اعمال شود و یا برعکس  همچنین می تواند از مجازات (با توجه به اقدامات اصلاحی) در آید، بدون اینکه منتظر بماند تا به روز رسانی پنگوئن اجرا شود.

تفاوت بین پیروی کردن و پیروی نکردن لینک ها چیست؟

یکی دیگر از جنبه های مهم ساختمان لینک ها، تفاوت بین پیروی کردن  و پیروی نکردن لینک ها است.  هنگامی که گوگل لینک هایی را که به یک صفحه اشاره شده است را ارزیابی می کند ، بررسی می کند که آیا این لینک ها دارای برچسب nofollow هستند یا خیر.  به عبارت دیگر، مثل این می ماند که به گوگل گفته می شود این لینک ها را برای اهداف رتبه بندی به حساب نیاورد.

چگونه لینک های بد را بشناسیم؟

 با توجه به مطالب بالا ساخت بک لینک برای سئو سایت بسیار مهم می باشد ، اما اگر شما نمی دانید که چه کاری انجام می دهید، احتمالا نتیجه های متفاوتی ایجاد می کند.  در این مورد چه کاری می توانید انجام دهید؟  در پاسخ باید گفت پیدا کردن و حذف لینکهای نامناسب.  دو راه برای یافتن لینک های سمی به وب سایت شما وجود دارد.  اولین مورد این است که به صورت دستی بک لینکهای خود را تجزیه و تحلیل کرده و لینک های نامناسب  را شناسایی کرده و دومین (سریعترین و قابل اطمینان)، استفاده از ابزار است.

چگونه بک لینک های بد را پیدا کنیم (راه دستی)

اولین قدم این است که وب سایت خود را در Google Search Console ثبت کنید.  در میان معیارهای مفید دیگر، شما می توانید لیستی از لینک هایی که به وبسایت شما اشاره شده است،که گوگل اطلاعلاتی در مورد آن دارد را بررسی کنید.  این لیست شامل همه نوع لینک ها (خوب و بد، دنبال و بدون دنبال) می باشد.  گوگل به شما نمی گوید که لینک ها خوب یا بد هستند، شما باید لینک ها را به یک صفحه گسترده اکسل صادر کنید و هر لینک را به صورت دستی بررسی کنید تا تصمیم بگیرید آیا یک لینک خوب یا لینک بالقوه سمی  می باشد. لینک های سمی به یک فایل disavow افزوده می شوند و به Google ارسال می شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز