استفاده از ابزار بهینه سازی گوگل (google optimize )

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

احتمالا کلمه بهینه سازی گوگل را شنیده اید. این راه حل گوگل برای تست a/b   و شخصی سازی می باشد. این امر در سال گذشته راه اندازی شد که ، تمام بهینه سازان در سراسر جهان انتظار داشتند مرحله تست آن با موفقیت به انجام برسد.  و در حال حاضر که مراحل تست آن انجام شده است شما می توانید آن را بدون معطلی امتحان کنید.ولی انتظار شما از آن چیست؟ چگونه آن را به درستی پیکر بندی می کنید؟  و چگونه اولین آزمایش خود را انجام می دهید؟

بهینه سازی گوگل چیست؟

بهینه سازی گوگل یک ابزار تست a/b  است که مستقیما حساب کاربری گوگل آنالیز شما را کامل می کند.  در اینجا چند دلیل گفته شده است برای اینکه نشان دهد که چرا در حال حاضر توسعه دهندگان وردپرس باید با بهینه سازی وب سایت آشنایی داشته باشند:

  1. به صورت رایگان است.
  2. به طور کامل می توان آن را تجزیه تحلیل کرد ، بنابراین شما می توانید آزمون a/b  را بر اساس شواهد واقعی از سایت خود انجام دهید ، و نه فقط از روی حدس و گمان.
  3. بسیار سریع تنطیم می شود ، زیرا فقط به یک کد از گوگل آنالیز نیاز دارد.
  4. نتایج به سرعت اطلاع داده می شوند.
  5. تست a/b گاهی اوقات به راحتی تغییر دادن رنگ یک دکمه و یا گاهی اوقات پیشرفته ترمی باشد مثلا بستگی به مناطق جغرافیایی و یا رفتار های گوناگون دارد.
  6. تست a/b می تواند به طور کامل شخصی سازی شود. اگر ترجیح می دهید با ویرایش های بصری کار کنید می توانید از WYSIWYG Optimize استفاده کنید و یا اگر ترجیح می دهید تست a/b  را با استفاده از کد انجام دهید، شما می توانید از کد های html  و css  و جاوا اسکریپت استفاده کنید.
  7. بهینه سازی در ویرایشگرهای بصری همراه با امکانات عیب شناسی می آید بنابراین شما می توانید مشکلات بالقوه را همراه تست خود قبل از اینکه آن را راه اندازی کنید مشاهده کنید.
  8. شامل قابلیت های تست a/b موبایل می شود.

بهینه سازی گوگل چگونه کار می کند؟

دوویژگی اساسی برای بهینه سازی گوگل وجود دارد:

  • یک ویرایشگر می باشد که به شما این امکان را می دهد که نسخه صفحات خود را تغییر دهید. می توانید گزینه های مختلف محتوای html خود را در مقابل بقیه موارد تست کنید.( به عنوان مثال در نسخه الف دکمه cta  به رنگ سبز و در نسخه ب به رنگ زرد نمایش  داده می شود.) ویرایشگر با طیف وسیعی از نمایشگرهای دستگاه های مختلف از جمله موبایل کار می کند.
  • سلسه مراتب گزارش دهی ها ، که از داده ها برای ایجاد حساب کاربری گوگل آنالیز شما استفاده می کند.

ویرایشگرها و مجموعه گزارش دهی ها برای تجزیه و تحلیل اینکه کدام روش برای صفحات وب سایت شما بهتر است با هم کار می کنند.

نکات استفاده از بهینه ساز گوگل

با استفاده از بهینه ساز گوگل می توانید میانگین بازدید وب سایت خود را و در نتیجه نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را بالا ببرید. به این ترتیب ، اگر ده هزار نفر در هر ماه از وب سایت شما بازدید کنند و دو در صد از آنها تبدیل به مشتری شوند، در نهایت سود آوری خوبی برای وب سایت شما خواهند داشت و هر چه این نرخ تبدیل مشتریان بیشتر باشد سودآوری بیشتری خواهند داشت.

برای بهینه سازی وب سایت خود به منظور بالابردن مشتریان بر روی زمان و تلاش خود سرمایه گذاری کنید

هر زمان برای بهینه سازی وب سایت خود تلاش کنید و برای آن زمان بگذارید می توانید تعداد مشتریان بالقوه خود و در نتیجه نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری را بالا برده و  میزان درآمد و سودآوری خود را افزایش دهید.هرچه ابزار شما برای بالا بردن بهینه سازی وب سایت خود بیشتر باشد ، در نتیجه سود آوری وب سایت نیز بیشتر خواهد شد.

چگونه بهینه ساز گوگل را دریافت کنیم؟

شما می توانید یا آن را به صورت نسخه رایگان بهینه ساز گوگل دریافت کنید و یا می توانید بر روی نسخه بهینه ساز گوگل 360 که نسخه فروشی آن می باشد سرمایه گذاری کنید. ولی توصیه می شود برای شروع کار و یا برای کسب و کار های جدید و کوچک از نسخه رایگان آن استفاده کنید و برای کسب و کار های بزرگ و یا پیشرفته تر از بهینه ساز گوگل 360 استفاده کنید. بهینه سازی گوگل در حال حاضر برای 37 زبان در دسترس می باشد.

چرا گوگل ابتدا بر روی ابزار های دیگر، بهینه سازی را تست می کند؟

بازاریابان، ابزارها را و ابزارها ، بازاریابان را دوست دارند. نتیجه این رابطه عاشقانه به وجود آمدن ابزار های متنوع و زیادی است. شما یک ابزار برای رتبه بندی کلمات کلیدی ، یک ابزار برای لینک های شکسته ، یک ابزار برای رسانه های اجتماعی ، یک ابزار برای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و ابزار های بیشتر برای سایر موارد دارید .  

گوگل آنالیز تلاش کرده است از تعداد سربار اضافی این  ابزارها بکاهد.

بهینه سازی گوگل در مقابل بهینه سازی گوگل 360 (نسخه رایگان در مقابل نسخه هزینه دار)

بهینه ساز گوگل به صورت نسخه رایگان می باشد و در مقابل نسخه 360 فروشی می باشد.  اگر شما یک کسب و کار کوچک یا متوسط دارید و یا می خواهید با یک نسخه آزمایشی شروع کنید استفاده از نسخه رایگان برای شما مناسب می باشد ، ولی در مقابل اگر شما یک شرکت بزرگ هستید و یا برنامه تست پیچیده دارید، احتمالا به یک نسخه فروشی نیاز دارید.  

بنابراین ، در اینجا به طور خلاصه قسمتی از محدودیت های نسخه رایگان را گفته ایم:

  • برای آزمایش های محدود مناسب می باشد.
  • برای اهداف آزمایش های از پیش تعیین شده مناسب نمی باشد. به طور مثال گوگل آنالیز 360 به شما این اجازه را می دهد که به عقب برگردید و اهداف را ببینید.

راه اندازی بهینه ساز گوگل

اکنون برای شروع ، به سایت google optimize  بروید و بر روی دکمه بزرگ سبز رنگ به نام "ثبت نام به صورت رایگان" کلیک کنید. اکنون شما آماده ساخت حساب کاربری خود هستید. حال مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1.یک حساب کاربری ایجاد کنید

ابتدا برای حساب کاربری خود یک نام انتخاب کنید . این نام کاربری شما می باشد که می تواند نام دامنه شما ، نام شرکت شما و یا  هر چیز دیگری باشد.

گوگل توصیه می کند جهت بهبود محصولات گوگل ،  تجزیه تحلیل عمیق کنید.شما بهتر است این کار را برای محصولات جدید انجام دهید زیرا شما می توانید درمورد محصولات جدید اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید و از آن بهتر استفاده کنید.

سپس شما یک کانتِینر برای حساب کاربری خود ایجاد کنید . نام کاربری شما می تواند به صورت "CXL Blog" یا  "CXL Institute" باشد. بعد از این انجام این کار، سپس آزمایشات خود را چک کنید. اگر چک لیست شما در حال بارگزاری نبود، شما می توانید بر روی آیکون خاکستری در گوشه سمت راست کلیک کنید. به این صورت " مدیریت حساب ها و کاربران" ایجاد می شود. حال می توانید حساب کاربری و حساب کانتینر خود را مشاهده کنید. مراحل ایجاد حساب کاربری در زیر گفته شده است:

2. پیوند دادن(لینک دادن) گوگل آنالیز

در این مرحله شما باید گوگل آنالیز خود را لینک دهید. برای انجام این منظور بر روی آیتم دوم رفته و آن را extract  کنید . سپس بر روی لینک آبی "خصوصیات گوگل آنالیز" رفته  و بر روی آن کلیک کنید. زمانی که بر روی لینک آبی کلیک کردید از شما خواسته می شود که نمایه ای  را که می خواهید لینک دهید انتخاب کنید. سپس بر روی لینک کلیک کرده و همه تنظیمات را انجام دهید.

3. نصب قطعه بهینه سازی گوگل

حال شما باید یک قطعه بهینه سازی گوگل را در سایت خود نصب کنید این مرحله سوم در چک لیست شما می باشد. توجه داشته باشید که آنالیز جهانی  برای نصب بهینه ساز گوگل ضروری می باشد. شما برای پیگیری کد به روزرسانی گوگل، دو روش دارید :

  1. به روز رسانی دستی هر صفحه
  2. استفاده از مدیریت برچسب گوگل.

ابزار های رایگان بهینه سازی گوگل

گوگل دو ویژگی جدید را به نسخه رایگان ابزارهای بهینه سازی وب سایت اضافه کرده است که به بازاریابان کمک می کند تا فروش خود را از طریق بهینه سازی وب سایت بالا ببرند.بازاریابان این موضوع را می دانند که با بهینه سازی محتوا و طراحی وب سایت خود می توانند بازدید وب سایت را بالا برده در نتیجه باعث افزایش بیشتر جذب مشتری و همچنین فروش بیشتر شوند.

به تازگی گوگل ابزاری را راه اندازی کرده است که بهینه سازی نامیده می شود و به بازاریابان اجازه می دهد با آزمایش و تست آن، محتوا و طراحی سایت خود را تغییر دهند . به عنوان مثال: این ابزار به صاحبان کسب و کار ها  این اجازه را  میدهد که به سرعت نسخه های مختلف صفحه اصلی را آزمایش کنند تا ببینند که کدام نسخه می تواند برای آنها مناسب تر باشد تا بتوانند بیشترین فروش ، ثبت نام و یا سایر فعالیت های تکمیل شده را داشته باشند.

مراحل بهینه سازی وب سایت شما برای تلفن همراه در گوگل

امروزه یکی از شاخص های گوگل ، آزمایش صفحات وب سایت برای موبایل می باشد. در اینجا چند نکته برای شروع برای شما فراهم شده است:

گوگل تست شاخص تلفن همراه خود را شروع کرده است. این شاخص ابتدا برای سیگنال های رتبه بندی برروی دستگاه های تلفن همراه و سپس بر روی کامپیوتر مشاهده می شود.

در حال حاضر گوگل به آرامی در حال حرکت به سوی شاخص تلفن همراه می باشد. گوگل در حدود سه سال پیش شاخص های تلفن همراه را ارائه داد ولی بعد از آن نیز جزئیات در مورد شاخص های موبایل بر روی وبلاگ ارائه شد. بنابراین اگر شما همراه با انقلابی که در صنعت وب سایت برای موبایل شده است حرکت کرده اید، اکنون زمان عمل است. همانطور که سرچ  کردن از طریق موبایل همچنان در حال پیشرفت می باشد گوگل و سایر موتور های جستجو هر روز بیشتر و بیشتر بر روی وب سایت های تلفن همراه تاکید دارند. در زیر چند مرحله برای بهینه سازی وب سایت شما برای شاخص تلفن همراه ارائه شده است:

مرحله یک : سرعت

در عملکرد سایت، توسعه دهندگان وب سایت بیان می کنند که "دو ثانیه آستانه پذیرش سایت های تجارت الکترونیکی می باشد . گوگل هدف را بر آن گذاشته است که این کار در کمتر از 2 ثانیه صورت بگیرد. "  کاربران و همچنین گوگل انتظار دارند که وب سایت ها سریع بارگزاری شوند .  در اینجا چند مورد برای بهینه سازی سرعت وب سایت وجود دارد:

  • بهینه سازی تصاویر. تصاویر بزرگ و پرحجم می توانند سرعت بارگزاری صفحه را پایین بیاورند. بهینه سازی تصاویر در سایز و حجم صحیح، یک پیروزی و موفقیت در سرعت بارگزاری وب سایت می باشد.
  • کم کردن کد. این مرحله تمام کاراکترهای غیرضروری را بدون هیچ گونه تغییر بنیادی حذف می کند.
  • کاهش تغییر مسیرها. اگر بیش از حد تغییر مسیر داشته باشید سرعت بارگزاری وب سایت پایین می آید. سعی کنید برای افزایش سرعت وب سایت تغییر مسیر نداشته باشید.

کدهای css  ، جاوا اسکریپت و تصاویر را مسدود نکنید

در ابتدای طراحی وب سایت های موبایلی، بلاک کردن این عناصر کاری مفید بود. اما امروزه دیگر این موضوع صحیح نمی باشد.  

گوشی های هوشمند اغلب از رایانه های شخصی کاربران قدرتمند تر می باشد. آنها و گوشی های تلفن همراه googlebot  می توانند مسائل را هندل کنند و همچنین می خواهند محتوای مشابهی که کاربران می بینند مشاهده و دسته بندی کنند. پس مطمئن شوید که آنها مخفی نمی باشند.

طراحی موبایل

سئو مهارت های فنی را به هنر تبدیل می کند. امروزه سئو،مسائل گسترده تری از کدها و سیگنال های رتبه بندی می باشد و سئو می داند که چگونه از طراحی استفاده کند تا بر روی رتبه بندی تاثیر بگذارد. طراحی ریسپانسیو موبایل ، بهترین روش می باشد. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی طراحی موبایل گفته شده است:

  • هرگز از فلش استفاده نکنید: اپل، فلش را برای تلفن همراه از بین برد. از آنجا که بسیاری از کاربران موبایل نمی توانند فلش را بر روی موبایل خود ببینند،شما نیاز دارید که به طور کامل آن را حذف کنید. بهتر است که از کدهای html و جاوا برای اضافه کردن کد های خود استفاده کنید.
  • از پنجره های پاپ آپ خلاص شوید: اگر وب سایت شما از پاپ آپ پر شود کاربران، سایت شما را ترک خواهند کردو این موضوع باعث افزایش نرخ گزافه گویی و کاهش رتبه بندی سایت می شود. بنابراین حتما پاپ آپ های موبایلی خود را از بین ببرید.
  • وب سایت خود را طوری طراحی کنید که با گوشی های لمسی هماهنگ باشد: بسیاری از کاربران تلفن همراه امروزه از گوشی های لمسی استفاده می کنند. مطمئن باشید که طراحی شما با تلفن های لمسی هماهنگ باشد. تب ها و پنجره های اضافه که ناخواسته باز می شوند آزار دهنده هستند، بنابراین مطمئن شوید که این مشکلات برای وب سایت شما به وجود نمی آید.

بهینه سازی بر صفحه

اطمینان حاصل کنید که عناوین و توصیفات بر روی سایت مختصر می باشد . این امر باعث می شود که سرعت وب سایت بالا برود و همچنین باعث می شود که کاربران شما را بهتر بشناسند. در نتیجه باعث افزایش بازدید وب سایت و درنتیجه ، افزایش رتبه سایت می شود.

بهینه سازی محلی

در سال گذشته گوگل به روز رسانی های بزرگ الگوریتم های محلی را منتشر کرد. جستجو های موبایل برای کسب و کار هایی که به دنبال ترافیک بیشتر بر روی وب سایت فروشگاهی خود هستند بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این گزارش گفته شده است که " 50 درصد از افرادی که روزانه وب سایت های فروشگاهی را بازدید می کنند از تلفن های هوشمند همراه استفاده می کنند و 34 درصد از افراد از کامپیوتر و تبلت استفاده می کنند." کسب و کارهای محلی از وب سایت های فروشگاهی منفعت بیشتری می برند.

در زیر چند نکته برای افزایش بازدید موبایلی شما گفته شده است:

  • استفاده از نام شهر و ایالت در برچسب عنوان
  • استفاده از نام شهر و ایالت در عنوان h1
  • استفاده از نام شهر و ایالت در url
  • استفاده از نام شهر و ایالت در محتوا
  • استفاده از نام شهر و ایالت در توضیحات متا

ما هم اکنون، بسیاری از فاکتور های گوگل برای بهینه سازی موبایل را یاد گرفته ایم. با در نظر گرفتن این نکات شما می توانید رتبه بندی سایت خود را افزایش داده و باعث می شود که در سرچ های موبایلی بهتر دیده شوید و سایت خود را بهینه سازی کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز