طراحی سایت خبرگزاری به چه صورت است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

ظاهر وب سایت چه تاثیری بر روی جذب مشتری دارد؟

امروزه انسان ها کم تر تمایل دارند که اطلاعات و اخبار روزانه را ، به صورت روزنامه های سنتی بخوانند و در عوض بیشتر تمایل دارند که اخبار را به صورت آنلاین مطالعه کنند. هر روزه مردم اطلاعات زیادی از وب سایت ها به صورت آنلاین دریافت می کنند. 94 در صد از افرادی که به وب سایت ها اعتماد می کنند ، اظهار می کنند که به ظاهر وب سایت اعتماد کرده اند. طراحی وب سایت با ظاهری عالی و محتوای جذاب می تواند باعث جذب مشتریان شود.

بنابراین ، وب سایت های خبری شامل چه چیزی می باشند؟ چگونه آنها بر روی کاربران تاثیر بیشتری می گذارند؟ آیا وب سایت های خبری آنلاین تاثیر بیشتری برروی مشتریان دارند؟ بیایید با هم این مقاله را بخوانیم.

یک پروفسور از یک مجله خبری ، در نیویورک این چنین می گوید: " هزینه های تبلیغات از روزنامه های چاپی و مجلات خبری ، جای خود را به رسانه های دیجیتال و آنلاین داده اند."  افراد جوان به سرعت به سمت رسانه های دیجیتال و آنلاین جذب می شوند و نسبت به روش های سنتی تمایل کمتری دارند". درمیان افراد کمتر از 29 سال ، تمایل به استفاده از اینترنت در حدود 34% الی 59% می باشد در حالی که استفاده از تلویزیون و روزنامه کمتر از 28% می باشد.  مطالعات گذشته در این زمینه نشان می دهد که ، چند مزیت فنی برای استفاده از اخبار آنلاین وجود دارد:

  • هزینه ای ندارد.
  • چند وظیفه ای می باشد.
  • گزینه های بیشتری برای اخباروجود دارد.
  • اطلاعات عمیق و پس زمینه ای دارد.
  • 24 به روز رسانی در مورد آن انجام گرفته است.
  • سفارشی سازی دارد.
  • توانایی بحث در مورد اخبار وجود دارد.
  • دیدگاه های مختلف وجود دارد.
  • در مورد رسانه ها می توان صحبت کرد.

70 در صد از کاربران آنلاین وب سایت های خبری ، حداقل روزی چند بار از وب سایت های خبری بازدید می کنند، در حالیکه  47% از آنها به اینترنت می آیند تا ببینند که آیا اخبار جالبی اتفاق افتاده است یا خیر؟

رسانه های اخبار آنلاین، تنها رسانه ای که است که هر سال رشد خوبی داشته است، و بقیه رسانه ها، از رادیو به تلویزیون و از آن به مطبوعات و مجلات، هر کدام از آنها سالانه کاهش مخاطب داشته است .

ویژگی های وب سایت های اخبار آنلاین

1.    پاک کردن ناوبری

اگر به طراحی وب سایت های خبری نگاه کنید ، منو ناوبری آن بسیار واضح می باشد و تمام اطلاعات را به قسمت های مختلف وب سایت انتقال می دهد. اگر ناوبری واضح باشد ، کاربران در وب سایت می مانند و از آن لذت می برند. ساختارزیبای منو، کاربران را برای آن چیزی که به دنبال آن هستند، ویا آن چیزی که شما می خواهید کاربران بدانند، راهنمایی میکند.

2.    امنیت

طبق مطالعاتی که در سال 2015 انجام گرفت، گزارش شده است که حداقل 86% وب سایت ها دارای یک آسیب جدی هستند،که حتی ممکن است بیشتر از آن باشد. در همان سال ، گوگل گزارش داد که هک وب سایت ها به میزان 180% افزایش داشته است. این موشوع باعث می شود امنیت یک ویژگی اساسی در وب سایت خبری شما باشد.

3.    ادغام رسانه های اجتماعی

ادغام و کامل کردن رسانه های اجتماعی در وب سایت خبری شما، باعث بهبود وضعیت سئو وب سایت می شود. کسب و کار خود را به وسیله ساخت یک وب که با یک سایت اجتماعی ادغام شده باشد ، متحول کنید.

4.    میزبانی خوب

یک وب سایت آهسته نا امید کننده می باشد ، همچنین وب سایتی که بارگزاری نمی شود ، نفرت انگیز می باشد، و هر دو باعث فرار مشتریان می شوند. میزبانی وب سایت قابل اعتماد، بخش مهمی از ساخت وب سایت می باشد. Downtime  برای وب سایت ، اشاره به زمان هایی دارد که وب سایت شما برای کاربران خارج از دسترس می باشد. این زمان می تواند چند ثانیه تا چند ساعت به طول بیانجامد. انتخاب یک شرکت میزبانی قابل اعتماد به معنای کاهش و یا برطرف کردن کامل این موضوع می باشد.

5.    فضاهای سفید

فضای سفید یکی از عناصری است که معمولا نادیده گرفته می شود. یکی از مهمترین ویژگی های فضای سفید این است که ، آنها قابلیت خوانایی محتوا را افزایش می دهند، و برای وب سایت های خبری ، محتوای ارزشمند و غنی ، بسیار حائز اهمیت می باشد.

6.    جعبه ها، حاشیه ها ، صفحه های گرافیکی و grider ها

 داشتن یک وب سایت به هم ریخته و شلوغ به جای داشتن یک صفحه مرتب و تمیز می تواند باعث شود که تمام کاربران خود را از دست دهید. به عنوان مثال بارگزاری تمام صفحه شما، بر روی صفحه جلویی ، طراحی جالبی نمی باشد. سربار اضافی اطلاعات، باعث بسته شدن محتوای سنگین وب سایت می شود و باید از آن اجتناب کرد. با استفاده از چند تکنیک هوشمندانه طراحی وب سایت، از قبیل استفاده از جعبه ها و حاشیه ها و صفحات گرافیکی می توان وب سایت های زیبا طراحی کرد.

7.    سلسه مراتب بصری

فضاهای محتوایی مختلف و عناصر مختلف از خیلی جهات می تواند بصری باشد، یعنی در خیلی از بازه های چاپی می توان از تصاویر بصری استفاده کرد. مسلما تصاویر بصری بیشتر مخاطبان را به خود جذب می کند.

اگرمتون اطلاعاتی شما به  صورت متن های بزرگ نوشتاری باشد، خیلی از مردم از آن می ترسند و حتی حوصله خواندن آن را ندارند ، تقریبا 99% از مردم آن را نمی خوانند، چرا؟ زیرا بیشتر مردم ذاتا بصری هستند یعنی تصاویر بیشتر، آن ها را جذب می کند، مسلما تصاویر و ویدئو برای افراد مختلف جذاب تر می باشد، نه پردازش داده.

8.    تصاویر و آثار هنری

تصاویر و آثار هنری، هر دو جذاب و منحصر به فرد هستند، در حالی که ، هنوزمتون عظیم، دیده می شود. به جای بمباران اطلاعاتی کاربران با متون عظیم، که حتی ممکن است آنها را بترساند، سعی کنید از تصاویر جذاب در محتوای خود استفاده کنید. اگر خودتان عکس می گیرید، سعی کنید عکس های جذاب ، و با کیفیت بگیرید. واین کار بیشترین موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

روند مشترک وب سایت های خبری

طرح بندی رنگی

اکثر وب سایت های خبری از متن تیره در پس زمینه سفید استفاده می کنند. بدیهی است، این وب سایت ها، حاوی حجم عظیمی از اطلاعات هستند، و خوانایی مهم می باشد. برخی از وب سایت ها ، از رنگ های تیره تر برای عنوان ها و یا برای قسمت بدنه خارجی صفحه استفاده می کنند. در صد زیادی از وب سایت های خبری همچنین از رنگ های آبی و قرمز علاوه بر خاکستری و مشکی برای متون استفاده می کنند. آبی برای سرفصل ها، عناوین مقاله و لینک ها بسیار رایج است. قرمز اغلب به عنوان یک رنگ برای تاکید، استفاده می شود. برخی از وب سایت های خبری، همچنین ازترکیب رنگ ها در مکان های دیگراستفاده می کنند،مانند استفاده رنگ های مختلف در ناوبری یا منو سایت.

عناوین ، و بنرهای سرفصل

البته، تمام وب سایت ها نیاز دارند تا تولید درآمد کنند، تبلیغات در سر فصل ها ، کلید اساسی تولید درآمد می باشند. برخی وب سایت ها از تبلیغات بنر، در تمامی صفحات خود استفاده می کنند، اما برخی سایت ها، بنرها را در صفحه اصلی خود حذف می کنند، ولی آن را در هدر صفحات دیگر نمایش می دهند.

در حالی که بلاگ ها عموما، از بنر 125 پیکسل در 125 پیکسل استفاده می کنند، وب سایت های خبری از بنر 300 پیکسل در 200 پیکسل استفاده می کنند. تلگراف از سایز 730 در 90 پیکسل در بنر خود استفاده می کند.

ناوبری (نوار منو)

اکثر وب سایت های خبری، نوارمنوی خود را در بالای محتوا و در زیر هدر قرار می دهند، اگر چه چند استثنا قابل توجه در این مورد وجود دارد، روزنامه نیویورک تایمز و MSNBC دو استثنا در این مورد می باشند، زیرا هر دو از نوار کناری سمت چپ  برای ناوبری منو اصلی استفاده می کنند.

طرح بندی مبتنی بر grid

وب سایت های خبری،معمولا با طرح های مبتنی بر grid ها ساخته می شوند. grid ها ، بسیار محبوب هستند، نه تنها به دلیل ظاهر آنها، بلکه به دلیل آنکه،آنها یکی از موثرترین راه های مدیریت و سازماندهی مقدار زیادی از حجم محتوا می باشد. نیویورک تایمز یکی از پوسته های مشهوراست که از grid  استفاده می کند.

تفاوت های اساسی میان وب سایت های خبری و لینک های بلاگ

در حالی که بین وبلاگ ها و وب سایت های خبری قطعا شباهت هایی وجود دارد، برخی از تفاوت های کلیدی نیز وجود دارند:

یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی

مشاهده ویجت ها و دکمه های رای گیری در وبلاگ ها بسیار رایج می باشد. در حقیقت، اکثر وبلاگ ها، از آنها در یک فرم یا بیشتر استفاده می کنند. اکثر وب سایت های خبری، بصورت ماهرانه از آن استفاده می کنند.  بسیار مرسوم است که دکمه "اشتراک گذاری" را در مقالات می بینیم، اما دکمه "رای گیری" دقیقا به همین صورت در وبلاگ ها استفاده نمی شود، بلکه این دکمه در بالای هر پست نشان داده می شود. با افزایش روز افزون رسانه های خبری آنلاین، تاثیر رسانه های اجتماعی را هر چه بیشتر در آن به رسمیت می شناسند، اما هنوز هم از ابزار های زیر استفاده می کنند.

Rss

اشتراک های ماهیانه و هزینه های rss ، بخش مهمی از وبلاگ ها هستند، و بیشتر وبلاگ ها از آیکون های بزرگ برای این منظور استفاده می کنند ، تا بازدیدکنندگان راحت تر از آن استفاده کنند. با این حال، اکثر وب سایت های خبری، برحسب طبقه بندی محتوا، rss  را پیشنهاد می دهند ، اما در حقیقت بخش عمده ای از طراحی نمی باشد. در حقیقت، بیشتر بازدیدکنندگان ، حتی شاید متوجه آیکون های کوچک و یا لینک ها نشوند. Rss  ، بخشی از زندگی روزمره بازدیدکنندگان هستند.

نظرات

نظرات و گفتگو خوانندگان، بخش مهمی از هر وبلاگ می باشد، اما این موضوع برای وب سایت های خبری مهم نمی باشد. بسیاری از وب سایت های خبری معمولا به خوانندگان اجازه می دهند که نظرات خود را بنویسند، ولی در طراحی خود ، طوری طراحی می کنند که به ندرت می توان از این شیوه تبلیغ استفاده کرد. به عنوان مثال بسیاری از وبلاگ ها،گزیده ای از پست ها را در صفحه اول نشان می دهند، و تقریبا برای همه آنها ، قسمت نظرات باز می باشد. در حالی که، این شکل نظردهی، تقریبا برای تمام وب سایت های خبری نادر می باشد.

Rss  چیست؟

rss یک فناوری می باشد ،  که هنگامی که یک وب سایت به روز می شود ، به شما اطلاع می دهد، تا بتوانید بدون نیاز از بازدید وب سایت خود ، به روز رسانی را مطالعه کنید. Rss  قسمتی از وب سایت، به شکل قالب محتوا، اخبار و یا سرفصل می باشد. همچنین برای انتشار به روز رسانی های دیجیتالی مکرر استفاده می شود، مانند وبلاگ ها ، اخبار و پادکست ها. به جز rss ، قالب های دیگری نیز برای این کار وجود دارد، اما rss  بسیار معمول و مرسوم می باشد و پشتیبانی می شود.

چرا از rss  استفاده می کنیم؟

Rss  یک ابزارخوب برای اعلان ایمیل ها می باشد، زیرا جعبه ورودی ایمیل های شما را به هم نمی ریزد، و برای افرادی که روزانه اخبار آنلاین زیادی دریافت می کنند، مناسب می باشد زیرا مدیریت آن آسان می باشد، همچنین ایمیل های اسپم در آن وجود ندارد.  Rss  به خودی خود نمی تواند کار زیادی انجام دهد.  قدرت اصلی rss  در این است که خواننده می تواند چندین سایت را به طور هم زمان پیگیری کند. Rss  در فواصل زمانی مشخصی اطلاعاتی برای شما ارسال می کند، بنابراین این اخبار است که به سمت شما می آید . نه اینکه نیازی باشد شما اخبار را چک کنید و این یک امتیازبرای rss  می باشد. همچنین بیشتر rss  ها حاوی لینک ها ، سر فصل ها و یا خلاصه ای کوتاه از اطلاعات جدید می باشند.

نحوه استفاده از rss

برای دریافت اطلاعات ارائه شده توسط rss  ، شما به دو چیز نیاز دارید:

  1. لینک اشتراک
  2. Rss  خوان ها

Rss  خوان ها

در ابتدا شما نیاز به یک rss  خوان دارید. یک rss  خوان ،  اغلب به عنوان یک جمع آوری کننده اخبار و یا جمع آوری کننده rss  نیز شناخته می شود. این یک نوع مرورگر تخصصی است. در واقع گاهی اوقات، یک مرور گر وب سایت می باشد. برنامه های آگاه ساز از rss  ، برای سیستم عامل های مختلف در دسترس می باشد. بسیاری از جدیدترین مرورگرها، نسخه های RSS  را نیز پشتیبانی می کنند.

لینک اشتراکی

در صفحات وب ، فید ها معمولا با کلمات "اشتراک گذاری" ، و یا با یک آیکون ، و یا با یک مستطیل، با حروف RSS  و یا XML  مرتبط می شوند. برخی از خوانندگان اخبار، فقط ممکن است به شما نیاز داشته باشند که بر روی لینک یا آیکون بروید و کلیک کنید. برخی ممکن است به شما نیاز داشته باشند، که URL  را کپی و جایگزین کنید . مستندات خوانندگان خود را برای پیکربندی و جزئیات مشاهده کنید.

مشخصات چیدمان وب سایت های خبری

دسته بندی

استفاده از دسته بندی ، در وب سایت های خبری آنلاین ، همیشه در دسترس می باشد. این ویژگی همچنین به سایر وب سایت ها و وبلاگ ها نیز اشاره دارد. اکثر وب سایت هایی که شکست می خورند، به دلیل داشتن محتوای صرفا سازمان یافته می باشد. اگر شما مکررا پست ها را با سرفصل های متنوع ارسال می کنید، نیازمند دسته بندی مناسب می باشید.  محتوای خود را دسته بندی و تقسیم بندی کنید، و آن را درنوارمنو ناوبری ، و یا در نوار منو سمت چپ نمایش دهید.

محتوای اولیه و ثانویه

مرز بین محتوای خود را رسم کنید. متن های مهمتر و کم اهمیت تر را مشخص کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید ، صفحه اصلی خود را با یک هدر بزرگ برای پست های جدید طراحی کنید و محتویات کم اهمیت تر، کوچکتر خواهند بود.

حداکثر سازی فضای سفید

تازمانی که ما یک وب سایت چند منظوره با طراحی موثر را خلق می کنیم، نمیتوانیم اهمیت فضای سفید را مد نظر نداشته باشیم.این یک جز اساسی در طراحی سایت خبری آنلاین می باشد. بین ستون ها ، پایین صفحه  و ساید بار فاصله خالی بگذارید. به کاربران این اجازه را بدهید که در بین متون فضای خالی را ببینند. به طور کلی ، فضای سفید یعنی فضایی که در آن هیچی نوشته نمی شود. معنای باریک تری برای آن نیز وجود دارد: فضای سفید بین خطوط متن و حروف، در میان عناصر محتوا وجود دارد. این همان چیزی است که باعث می شود، وب سایت شما بیشتر قابل خواندن باشد، و ساده تر باشد، نسبت به این که با تعداد زیادی از متون محتوا پر شده باشد.

فضای تبلیغات

چگونه می توان قبل از اینکه وبسایت شما مشهور شود، در آمد کسب کرد؟ تبلیغات باعث می شود که صاحبان وب سایت ها به درآمد بیشتر برسند. مکان های مناسب، نوار های کناری، پاورقی ، سر صفحه می باشند. آگهی های تبلیغاتی ، اغلب در وسط متن ها ، نیز دیده می شود ولی این مکان ها بحث برانگیز است.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز