آیا متا تگ ها در سئو تاثیر گذارند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

برچسب های متا تگ چیست؟

متا تگ ها برچسب های کوچکی هستند که محتوای متن را توضیح می دهند، متا تگ ها در ظاهر صفحه نمایان نمی شوند بلکه در کد صفحه نمایان می شوند. همه ما برچسب ها را از فرهنگ وبلاگ می شناسیم. متا تگ ها کم و بیش مثل همان هستند، در واقع توصیف گران کوچک محتوا هستند که به موتورهای جستجو می گویند که موضوع صفحه در چه زمینه ای می باشد.

تنها تفاوت بین تگ هایی که می توانید ببینید و تگ هایی که نمی توانید ببینید، محل آن است: متا تگ ها فقط در html  وجود دارند، معمولا در سر صفحه هستند و فقط برای موتور های جستجو قابل مشاهده می باشند. متاداده ها،  در واقع نوعی از تگ های داده هستند که مربوط به اطلاعات داده صفحه شما می باشند.

آیا متا تگ ها به سئو کمک می کنند؟

بله آنها به سئو کمک می کنند، اما نه همه آنها و در هر زمانی. اگر می خواهید ببینید که صفحه وب سایت از کدام متا تگ ها استفاده کرده است، کافی است بر روی صفحه راست کلیک کنید و گزینه " View Source Page" را انتخاب کنید.  یک صفحه جدید در کروم باز می شود، قسمت بالای صفحه " سر صفحه" جایی است که متا تگ ها وجود دارند.

انواع متا تگ ها

چهار نوع اصلی متا تگ وجود دارد، که در اینجا درمورد آنها صحبت می کنیم:

  • متا تگ های کلیدواژه: مجموعه ای از کلمات کلیدی که به نظر می رسند مربوط به صفحه مورد نظر باشند.
  • تگ عنوان: متنی است که در بالای صفحه خود خواهید دید، موتور های جستجو این متن را به عنوان  " عنوان"  صفحه شما مشاهده می کنند.
  • صفات توصیفی متا: شرح مختصری از صفحه.
  • صفات تگ های ربات: یک علامت برای خزنده های موتورهای جستجو ( ربات ها)،  به آنچه که آنها باید در صفحه انجام دهند.

مشخصات تگ های کلیدواژه

کلمات کلیدی متا ، یک مثال از متا تگ ها هستند که امروزه زیاد استفاده نمی شوند.  سال ها پیش، تگ های کلمات کلیدی متا بسیار مفید بودند ، اما امروزه خیر.

به یاد بیاورید دوران کودکی خود را، زمانی که در مهد کودک بودید و معلم شما با چهره عبوس به شما اخم می کرد و می گفت: " دیگر نمیتوانی از آن مداد رنگی ها استفاده کنی وگرنه آن را ازت می گیرم"  شما شکه می شدید و فقط نگاه می کردید. ولی آیا معلم شما واقعا همچین کاری می کرد؟ این دقیقا همان کاری است که امروزه گوگل با کلمات کلیدی متا انجام می دهد.

سال ها پیش بازاریابان بیشتر علاقه مند بودند برای بازدید بیشتر سایتشان از تگ های کلمات کلیدی غیرمرتبط در کدهای خود به منظور بالا بردن ترافیک وب سایتشان استفاده می کردند، این روش به عنوان "روش کلمه کلیدی" شناخته شده بود. امروزه گوگل از متا کلمات کلیدی در الگوریتم های  خود استفاده نمی کند، زیرا به راحتی می توان از آن سو استفاده کرد.

برچسب عنوان

برچسب عنوان مهترین برچسب متا تگ های مورد بحث هستند. این برچسب تاثیر واقعی بر روی رتبه بندی جستجو دارد و شاید مهمترین تگی باشد که برای کاربران معمولی قابل مشاهده می باشد. شما می توانید آنها را در بالای مرورگر خود ببینید.

این تگ به خصوص زمانی مفید است که شما بخواهید یک عنوان به صفحه خود بدهید برای اینکه کاربران آن را ببینند و نیز برای موتور های جستجو برای اهداف سئو ساده و واضح است.

صفات توصیفی متا

این متا تگ، کاملا مفید می باشد، آن به موتورهای جستجو و حتی جستجوگران می گوید که موضوع صفحه شما در مورد چه چیز می باشد.  مهم است که توجه داشته باشید که تگ های توصیفی همیشه در نتایج موتورهای جستجو ظاهر نمی شوند اما در روش های دیگر مفید می باشند. گوگل همچنین اظهار می دارد که کلمات کلیدی در توصیفات متا ، بر روی رتبه بندی شما تاثیر نخواهد گذاشت. با این حال، یک تگ توصیفی می تواند کاربران را تشویق به کلیلک کردن بر روی سایت شما کند. به خصوص اگر توصیفات شامل کلمات کلیدی باشد که آنها جستجو می کنند ، یعنی این متا تگ ها باعث می شود که آمار بازدید سایتتان بالا برود.

دلایل گوگل کمی مبهم می باشد ولی قانون جدیدی که اعمال کرده است این است که تگ های کلید واژه مهم نمی باشند ولی متاهای توصیفی مهم هستند.

صفات ربات های متا

با استفاده از این ویژگی ها به موتورهای جستجو می گویید با صفحه خود چه می کنید:

  • index / noindex: به موتور های جستجو می گوید که آیا صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود یا خیر.
  • follow / nofollow: به موتور های جستجو می گوید که با لینک های موجود در صفحه شما ، چه کار کند؟ آیا آنها باید اعتماد کنند و لینک ها را دنبال کنند یا خیر؟

بنابراین  در ادامه

ما در مورد راه هایی که تگ ها می توانند بر روی موتور های جستجو تاثیر بگذارند صحبت کردیم. با توجه به موارد فوق می توانیم به این نتیجه برسیم:

  • برچسب عنوان فقط می تواند بر روی رتبه بندی موتور های جستجو تاثیر بگذارد.
  • برچسب های توصیفی ممکن است که کاربران را به بازدید از سایت شما تشویق کند.
  • توصیف متا ممکن است به عنوان "توصیفات متن " باشد.

استفاده از برچسب های متا برای بازاریابی موتور های جستجو

پیاده سازی برچسب متا، کار سختی نمی باشد و خودتان می توانید آن را پیاده سازی کنید بدون اینکه نیاز به برنامه نویسی داشته باشید ، فقط کافی است اطلاعات مختصری در مورد html  داشته باشید.  طراحی سایت دارکوب می تواند شما را برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای ارتقای سئو سایتتان کمک کند.

چقدر تگ ها برای سئو مهم می باشند

اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را بالا ببرید، ترافیک وب سایتتان بالا رود و باعث افزایش درآمدتان شود، باید از یک کمپین سئو قدرتمند استفاده کنید. در حالی که بک لینک ها ، حضور فعال رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های خارج از سایت برای رتبه بندی سایت شما اهمیت دارند ، بهینه سازی درون صفحه هم بسیار مهم می باشد.

مسلما یکی از مهمترین جنبه های سئو، تگ ها هستند. خواه تگ های عنوان ، تگ های سرفصل، متا تگ ها ویا تگ های پست وبلاگ، آنها برای افزایش ترافیک وب سایت و افزایش درآمد شما موثر می باشند.

با این حال، آیا آنها هنوز هم آنقدر موثر و تاثیر گذار هستند که در گذشته بوده اند؟  در این مقاله ما به این سوال پاسخ خواهیم داد و در مورد نقش های تگ ها صحبت خواهیم کرد و تاثیر آن را بر روی سئو بررسی می کنیم.

تاریخچه مختصری از تگ ها

برچسب ها ، عموما به صورت دسته بندی محتوا استفاده می شوند به شیوه ای  که برای خوانندگان مفید باشند و برای موتور های جستجو به ر احتی قابل فهم باشد. آنها برای هم سئو سایت و هم برای استفاده بسیار مهم می باشند.

با این حال،  در طول سالیان، روش های استفاده از تگ ها و تاثیری که بر روی سئو می گذارند تفاوت کرده است.  سوال کلیدی این است که : آیا اکنون تگ ها به مهمی آنچه که در گذشته بوده اند ، هستند؟

متا تگ ها قدرت خود را برای بهبود رتبه بندی طی سالیان گذشته از دست داده اند، در نتایج طبیعی موتور های جستجو ، وب سایت هایی که از این روش استفاده می کنند ، کاهش پیدا کرده اند.

با این حال آیا این موضوع در مورد برچسب های عنوان، برچسب های سرفصل و برچسب های پست وبلاگ هم همینطور می باشد؟ آیا آنها هم هنوز برای سئو به اندازه گذشته اهمیت دارند؟

برچسب های عنوان

همانطور که احتمالا می دانید، توسط موتورهای جستجو به عنوان "موضوع" صفحه استفاده می شوند و در SERP نمایش داده می شود.

یک تگ خوب عنوان می تواند محتوا را برای کاربران شرح دهد ، حتی قبل از اینکه آنها بر روی صفحه کلیک کنند . به این ترتیب این تگ ها در نرخ کلیک بر روی سایت بسیار تعیین کننده می باشند. اما آنها چگونه بر روی سئو سایت تاثیر می گذارند؟

برچسب های عنوان برای سئو چقدر مهم می باشند؟

برای سالیان زیاد، برچسب های عنوان ، یکی از عوامل مهم سئو صفحه بودند. در حقیقت، در گذشته، تگ های عنوان توسط خیلی از افراد دیده می شدند و از اهمیت زیادی برخودار بودند. اما آیا امروزه هم آنقدر مهم هستند؟

طبق تحقیقات پژوهشگران، تگ های عنوان بهینه شده، می تواند باعث بهبود رتبه بندی شود اما این موضوع همیشگی نیست.  یافته ها نشان می دهد که گوگل برای تفسیر صفحه شما دیگر نیازی به اضافه کردن کلمه کلیدی در تگ عنوان ندارد. به عنوان مثال اگر شما عبارت "چگونه برای شروع کسب و کار اقدام کنم؟"  را در گوگل تایپ کنید، تنها شش صفحه از 10 صفحه برتر ، در عنوان خود، از تگ استفاده کرده است.

گفتنی است که موتورهای جستجو، تگ عنوان را با محتوا صفحه مقایسه می کند، تا اطمینا ن حاصل شود که در هنگام فهرست گذاری و رتبه بندی صفحات وب یکپارچگی کلمات کلیدی وجود داشته است. هم کنون ساختن آن ها هنوزهم بخش مهمی از سئو می باشد.

برچسب عنوان

برچسب عنوان اشاره به نشانه گذاری های HTML دارد که برای تشخیص دادن سرفصل محتوا، برای شناسایی محتوا شما از سایر متن ها دارد.

آنها به ترتیب اهمیت از H1  الی  H6  می باشند.  استفاده از برچسب عنوان در این روزها ، زیاد مطرح می شود.  قبل از رشد و محبوبیت HTML5 ، معمولا فقط از تگ  H1  در محتوا استفاده می شد و محتویات آن تگ برای سئو بسیار تاثیرگذار بود.

امروزه، امکان به کارگیری چندین تگ H1  در هر بخش در یک محتوا وجود دارد، بنابراین مسلما اهمیت سلسله مراتب تگ های عنوان کاهش پیدا کرده است و موتور های جستجو کمتر به تگ های عنوان اهمیت می دهند.

برچسب های پست وبلاگ

اکثر سیستم عامل های وبلاگ نویسی مانند وردپرس،  شما را قادر به اضافه کردن برچسب های متنی به پست های خود می کند. در اینجا در مورد برچسب های پست وبلاگ صحبت می کنیم.

برچسب های پست وبلاگ بخش مهمی از طبقه بندی سایت شما می باشد. وردپرس و بقیه سیستم عامل های وبلاگ نویسی، اطلاعات را دسته بندی و سازماندهی می کنند و می توانید پست را به هرکدام از آن دسته بندی ها اضافه کنید. به عنوان مثال اگر شما یک وب سایت تناسب اندام دارید، شما باید آن را به دسته های مختلف مانند "رژیم غذایی" ، "تمرینات" ، "نکات تناسب اندام" وغیره دسته بندی کنید.

این سه موضوع، طبقه بندی های سایت شما می باشد و اگر بخواهید پست جدید وارد کنید در زیر طبقه این سه موضوع می گذارید. به عنوان مثال، اسکوات و لانچ را می خواهید وارد کنید، آنها را در زیر دسته تمرینات قرار می دهید.

به این ترتیب وب سایتتان را به سه طبقه رژیم غذایی ، تمرینات ونکات تناسب اندام دسته بندی کردید و دسته تمرینات را نیز به دو طبقه اسکوات و لانچ طبقه بندی کردید.

این برچسب ها می توانند برای بازدیدکنندگان سایت شما و موتور های جستجو مفید باشد. این کار می تواند قابلیت استفاده از سایت را بر اساس سرفصل های موضوعات ، برای کاربران ساده تر کند. همچنین این کار باعث می شود موتور های جستجو ساده تر محتوای سایتتان را درک کنند و باعث بهبود رتبه بندی وب سایت می شود.

پست های وبلاگ برای سئو چقدر مهم می باشند

برچسب های پست وبلاگ الزاما رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود نمی بخشند ولی می توانند برای سئو وب سایت به صورت غیر مستقیم، مفید باشند.

برای شروع،  اگر چه بیشتر موتورهای جستجو ، دسته بندی و تگ های صفحات را در SERP  ، رتبه بندی نمی کنند ولی تگ های با کیفیت بالا باعث می شود که گوگل به راحتی متوجه شود که  وب سایت شما دررابطه با چه موضوعی می باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک وبلاگ غذایی که بر دسرهای وگان تمرکز دارد را مدیریت می کنید ویک صفحه تگ برای دسر های وگان دارید که به بسیاری از صفحات آن را لینک داده اید و پست های بسیاری به آن لینک می شوند،  این صفحه سیگنال قوی برای موتور های جستجو صادر می کند که دسرهای وگان بخشی از وب سایت شما می باشد.

علاوه بر این، در حالی که تگ ها و صفحات دسته بندی لزوما باعث افزایش رتبه بندی نمی شوند ولی هنوز آنها می توانند در رتبه بندی موثر باشند، به این معناست که آنها یک منبع حیاتی برای ترافیک سایت می باشند. تگ های پست وبلاگ نه تنها ترافیک سایت را بالا می برد، بلکه باعث بهبود تجربه کاربری نیز می شود.

استفاده از تگ در پست ها باعث می شود بازدیدکنندگان دنبال آنچه که هستند را، راحت تر پیدا کنند. تگ های پست وبلاگ می تواند نرخ گزافه گویی را پایین بیاورد و زمان استفاده از سایت توسط کاربران را بالا ببرد، هر دو، عامل هایی هستند که گوگل برای رتبه بندی در نظر می گیرد. تگ ها باعث می شوند کاربران راحت تر محتوای مرتبط با آن چیز که می خواهند را پیدا کنند و این موضوع باعث می شود که بیشتر بر روی سایت بمانند.

نکته اینجاست که اگر شما بتوانید یک تجربه کاربری با کیفیت بالا ارائه دهید، که باعث شود بازدیدکنندگان از چندین صفحه در وب سایت شما بازدید کنند و در وب سایت شما برای مدت زمان طولانی باشند، می توانید مطمئن باشید که این به نفع سئو سایت شما است . تگ های موثر مانند یک قطعه از یک پازل،  برای بهبود تجربه کاربران بر روی وب سایت شما الزامی می باشند و در نهایت باعث بهبود رتبه بندی سایتتان خواهند شد، حتی به صورت غیر مستقیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز