تفاوت سئو برای موبایل و کامپیوتر

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

 

یکی از سوالاتی که اغلب در مورد سئو مطرح می شود این است که آیا با وجود اینکه سئو را برای سایتم انجام دادم آیا نیازی هست سئو موبایل را به صورت جداگانه انجام دهم؟ تفاوت بین آن دو چیست؟

بعضی ها می گویند که بین سئو موبایل و سئو دسکتاپ تفاوتی نیست. این موضوع همیشه مورد بحث بوده است. امروزه بسیاری از افراد اهمیت سئو در بازاریابی اینترنتی را می دانند. در حالی که سئو سنتی (دسکتاپ) بسیار حیاتی است، امروزه احتیاج به بهینه سازی سایت برای سئو موبایل نیز می باشد. بیش 1 میلیارد نفر در دنیا از تلفن همراه هوشمند برای اتصال به وب استفاده می کنند، این به این معنا می باشد که مردم هر روز بیشتر و بیشتر از تلفن های همراه برای جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند.

از آنجایی که ترافیک زیادی در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد، لازم است که از آن به نفع خودتان استفاده کنید. شما ممکن است فکر کنید تمام آن تکنیک هایی که برای سئو سنتی یا دسکتاپ وجود دارد در سئو موبایل کار خواهد کرد. اما اینطور نیست آنها دو فیلد تخصصی جداگانه هستند. برای مثال در مورد دو دکتر با تخصص های مجزا فکر کنید، مثلا متخصص بیماری های روده و  متخصص بیماری های اطفال. هر دو دکتر هستند ولی تخصص آنها کاملا با هم متفاوت می باشد.

سئو سنتی(دسکتاپ)

سئو مخفف کلمه بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. به این معناست که وب سایت کسب و کار شما در موتور های جستجو رتبه خوبی دارد. زمانی که افراد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را در نوار جستجو می نویسند، مسلما شما دوست دارید که وب سایت شما در بالاترین حد ممکن در صفحه نمایش ظاهر شود، زیرا به این صورت احتمال اینکه بازدید و درنتیجه ترافیک سایت بالا برود وجود دارد.

استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا وب سایت خود را بهینه سازی کنید. برخی از آنها شامل قرار دادن لینک در سایت های مرتبط، داشتن بک لینک از سایت های دیگر، ایجاد وبلاگ، اضافه کردن تصاویر، استفاده از کدهای html و تگ ها و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای وب سایت  می باشد. روش هایی که برای رتبه بندی موتورهای جستجو هستند، دائما در حال تغییر می باشد. بنابراین مالکان وب سایت ها و یا صاحبان کسب و کار ها باید بتوانند این تغییرات را پیگیری کنند و آن را به روزرسانی کنند.

سئو تلفن همراه

استفاده از کامپیوتر برای اتصال به اینترنت تنها برای زمانی بود که مردم برای دسترسی به نت فقط از کامپیوتر استفاده می کردند. در حال حاضر، طیف وسیعی از فن آوری های تلفن همراه مانند تبلت و تلفن هوشمند وجود دارد که به مردم اجازه می دهند برای دسترسی به اینترنت از آن استفاده کنند. از آنجا که زندگی  مدرن امروزی، سرشار از مشغله و استرس های گوناگون است، مردم بیشتر ترجیح می دهند به راحتی بتوانند به اینترنت وصل شوند و در زمان صرفه جویی کنند.

سئو تلفن همراه به راحتی این تضمین را می دهد که وب سایتتان برای افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند در دسترس است. اگر فردی در هنگام استفاده از تلفن همراه نتواند به راحتی به جنبه های مختلف وب سایت دسترسی پیدا کند، آنها به راحتی صفحه شما را ترک می کنند و به دنبال کسب و کار دیگری می گردند.

تفاوت بین  سئو سنتی و سئو موبایل چیست؟

چندین تفاوت کلیدی بین سئو موبایل و سئو دسکتاپ وجود دارد. یک تفاوت اساسی بین آنها مقدار متن در یک صفحه وب است. به عنوان مثال از قوانین سئو کامپیوتر استفاده از 250 کلمه در هر صفحه می باشد ولی در سئو موبایل این رقم برای محتوا کمتر است زیرا مطالعه متن طولانی در موبایل دشوارتر می باشد.

دومین تفاوت عمده، کلمات کلیدی مورد استفاده است. هنگام استفاده از کامپیوترهای رومیزی، مردم اغلب باید یک کلمه را در نوار منو تایپ کنند. هنگام استفاده از یک دستگاه تلفن همراه ، آنها از کلمات کلیدی مختلف استفاده می کنند و حتی ممکن است در جستجوهای صوتی نیازی به تایپ کردن نداشته باشند. در هنگام تولید محتوا، لازم است که این مورد را در نظر بگیرید.

همانطور که الگوریتم های مورد استفاده برای تلفن همراه با الگوریتم های مورد استفاده برای دسکتاپ متفاوت است، استفاده از کلمات کلیدی تلفن همراه ضروری است. همانطور که صفحه نمایش تلفن همراه کوچکتر از دسکتاپ است، اگر در بین 4 سایت برتر در رتبه بندی قرار نگیرید ممکن است هیچ گاه کسی شما را نبیند.

آیا اگررتبه بندی خوبی در دسکتاپ دارید در موبایل هم همینطور است؟

خیر اینطور نیست، کلمات کلیدی که در کامپیوتر شخصی سرچ می کنید ممکن است در نتایج جستجوهای تلفن همراه یکسان نباشد.

صفحات وب سایت های دسکتاپی ممکن است به صورت موبایل دوستانه نباشند، بنابراین، آنها ممکن است به میزان یکسان مخاطبان را جذب نکنند و ترافیک و بازدید یکسانی نسبت به صفحات موبایلی نداشته باشند.

بنابراین اگر می خواهید، مخاطبین تلفن همراه را بیشتر جذب کنید، مهم است که مراحل جستجو موبایلی را، با در نظر گرفتن پلت فرم های خاص جستجو موبایلی، رفتار، مشخصات و محدودیت های مخاطبان، توسعه دهید.

چرا باید سئو موبایل را به صورت جداگانه مدیریت کنید؟

متاسفانه استفاده از این رویکرد نسبت به جستجو دسکتاپ می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. سئو موبایل و سئو کامپیوتر دو رویکرد کاملا مجزا هستند، آنها از دو سرشت کاملا متمایز هستند. آنها وقتی وارد موتور های جستجو می شوند به صورت مجزا مدیریت می شوند.

واقعیت این است که در هنگام بهینه سازی وب سایت های تلفن همراه نکات ریز و ظریفی وجود دارد که در هنگام بهینه سازی کامپیوتر قابل اجرا نخواهند بود.

تفاوت جستجو موبایل و کامپیوتر

یکی ار دلایلی که تلفن همراه از کامپیوتر متفاوت است این است که نتایج جستجو تلفن همراه در گوشی های هوشمند متفاوت از مرورگر های کامپیوتر می باشد.  به عنوان مثال، نتایج جستجوهای محلی بیشتر تمایل دارند که در سئو موبایل الویت داشته باشند.  بنابراین بیشتر احتمال دارد که فهرست جستجو های google place   در جستجو های موبایلی نسبت به جستجوهای کامپیوتری بیشتر ظاهر شود. این به این معنا است که اگر شما یک کسب و کار محلی داشته باشید،  ضروری است که اطمینان حاصل کنید که فهرست های تجاری و محلی را بهینه سازی کنید.

بستگی به وضعیت خاص شما، ممکن است لازم باشد از کلمات کلیدی جغرافیایی ضروری استفاده کنید. این تکنیک می تواند با استراتژی های سنتی جستجوهای کامپیوتری مقابله کند.

وب سایت های تلفن همراه، با توجه به تجربه متفاوت کاربران، ممکن است که استاندارد های مختلفی داشته باشد. به تازگی گوگل به وب سایت های موبایلی، اهمیت بیشتری می دهد. اگر شما بخواهید از آن پارامترهای چشم پوشی کنید، وب سایتتان در رتبه بندی تلفن همراه افت خواهد کرد.

کلمات کلیدی در جستجوهای موبایلی و کامپیوتری چگونه استفاده می شوند؟

هنگامی که کلمات کلیدی برای بهینه سازی متن بر روی صفحه کامپیوتری می آیند، موتورهای جستجو بیشتر بر روی کلمات کلیدی پر محتوا در متن نسبت به ارتباط صفحه با موتور های جستجو تمرکز می کنند. جستجوی تلفن همراه متفاوت عمل می کند، در حقیقت ، بسیاری از کاربران تلفن همراه از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند. با توجه به افزایش روش های جستجو تلفن همراه مانند جستجو های صوتی ، کاربران تلفن همراه حتی گاهی نیازی نیست به صفحه خانه گوگل یا یاهو جهت نوشتن متن مراجعه کنند.

تاثیر الگوریتم های رتبه بندی موتور های جستجو

جستجو تلفن همراه همچنین از الگوریتم های رتبه بندی متفاوتی نسبت به جستجو دسکتاپی استفاده می کند. هدف از این کار ارائه تجربه کاربری بهتری می باشد. این به این معنا می باشد که اگر شما  در گذشته از تکنیک های سئو برای کامپیوتر شخصی خود استفاده کرده اید ، احتمالا هم اکنون علاقه مند هستید که تکنیک های سئو برای موبایل هم انجام دهید.

با در نظر گرفتن سئو موبایلی ، همیشه توجه داشته باشید که سئو موبایلی با سئو دسکتاپی متفاوت است. جستجو موبایلی معمولا مربوط به اطلاعاتی می شود که کاربر در آن لحظه جستجو می کند، علاوه بر این از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده می کنند، کاربران موبایلی معمولا از اصطلاحات و کلمات کلیدی متفاوتی استفاده می کنند.

آیا هنوز هم در مورد تفاوت های بین سئو کامپیوتر و موبایل و اینکه چگونه آن را مدیریت کنید ذهنتان مشغول است؟ همکاری با یک شرکت حرفه ای طراحی و بهینه سازی وب سایت می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

برخی از تفاوت های سئو موبایلی و سئو کامپیوتری

سئو موبایلی با سئو کامپیوتر از برخی جهات دارای تفاوت هایی هستند. در زیر برخی از کلید های موثر در ایجاد  سئو موبایلی گفته شده است:

  • کلمات کلیدی کوتاهتر. افراد در جستجوهای تلفن همراه از کلمات کلیدی کوتاهتر استفاده می کنند. آنها همچنین احتمال دارد از منوی کشویی کلیدواژه که در گوگل سرچ می کنند، یکی از آن واژگان را انتخاب کنند.
  • طراحی ساده. یک طراحی وب سایت ساده برای یک شرکت حقوقی باید به اصول اولیه محدود شود. استفاده از دکمه تماس فوری باید به راحتی قابل مشاهده باشد. کاربران باید بتوانند متون را به راحتی بخوانند به طوری که برای خواندن متن ها نیازی به بزرگنمایی نداشته باشند. فضای سفید صفحه باید زیاد باشد و صفحه نباید زیاد شلوغ و در هم ریخته باشد.
  • بارگزاری سریع. سایت تلفن همراه شما باید سرعت بارگزاری بالایی داشته باشد. مطلوب است که سرعت بارگزاری در صفحه وب موبایلی بالاتر از صفحه وب سنتی باشد.

با استفاده از این جنبه های طراحی وب سایت موبایلی ، وب سایتتان می تواند به راحتی توسط کاربران مشاهده شود و مسلما باعث جذب مشتریان بالقوه خواهد شد. مردم دیگه حوصله صبر کردن زیاد و بزرگنمایی کلمات را ندارند و اگر این موارد را رعایت نکنید به راحتی سایت شما را ترک خواهند کرد.

شباهت و تفاوت های دیگر سئو موبایل و کامپیوتر

شباهت ها

در کنار تفاوت هایی که اشاره کردیم این دو استراتژی شباهت هایی هم دارند. اکثر عناصر استاندارد سئو که برای سئو کامپیوتر وجود دارد برای سئو موبایل نیز هستند. اینها اساسا عناصری هستند که تجربه مفیدی برای کاربران در هنگام بازدید از وب سایت می سازند. همچنین افرادی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند هنوز هم همان افراد هستند. بنابراین تکنیک هایی که برای رسیدن به آن استفاده می شود همان هایی هستند که قبلا از آنها استفاده  می شدند. مانند:

  • مطالب جذاب و آموزنده
  • بهینه سازی کلید واژه ها
  • لینک های طبیعی

هیچ ترفندی به تنهایی برای بازاریابی اینترنتی وجود ندارد. اما اگر شما نیاز کاربران را به درستی در نظر بگیرید، به موفقیت خواهید رسید. بنابراین هنگامی که می خواهید سئو صفحات موبایلی را بسازید به یاد داشته باشید که همان اصول اولیه را همیشه باید مد نظر داشته باشید.

تفاوت ها

با این حال هنوز بسیاری از تفاوت های منحصر به فرد  برای سئو موبایلی وجود دارد.  در مورد جزئیات آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، ولی اکنون یک نگاه کلی درباره آنها داشته باشیم:

  • بهینه سازی لیست های محلی
  • جستجو صوتی
  • نقشه ها
  • حضور وب موبایل

بهینه سازی لیست محلی

بهینه سازی سئو محلی برای هر کسب و کاری الزامی می باشد حتی اگر یک کسب و کار کاملا مجازی باشد. یکی از موثرترین راه های تقویت لیست های محلی ، استفاده صحیح از محتوای محلی است.

این کار زمانی که کمی رقابت در بین کسب و کارها باشد، عالی است. به خصوص زمانی که کسب و کارها کاملا مجازی باشد، شما می توانید هنوز در SERP  ، با استفاده از سئو محلی ارتقا پیدا کنید. بهینه سازی فهرست محلی می تواند شما را به رتبه بندی بالایی برساند.

نقشه ها

بدیهی است که نقشه ها بر روی دستگاه های موبایل بسیار مهم هستند. همچنین، کاربران موبایل احتمالا خارج از منزل هستند. اگر کسی در خارج منزل بود و در حال جستجو در صنعت شما بر روی گوگل بود احتمالا دوست  دارید که آنها مستقیم به جلو در مغازه شما بیایند.

نقشه گوگل و نقشه اپل در بین 25 اپلیکیشن در ایالات متحده، محبوبترین هستند. همانطور که انتظار می رفت ، کاربران تلفن همراه اغلب به اطلاعات مکان و جهت در مسیر ها نیاز دارند. اما بسیاری از شرکت برای وب سایت خود از نقشه استفاده نمی کنند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، لیست محلی یک شروع خوب برای کسب و کار محلی شما برروی نقشه است. می توانید از google maps  و  apple maps  ، از هر دو بر روی سایت خود استفاده کنید.

مهمتر از همه شما می خواهید که آدرس شما بر روی سایتتان ، درست باشد. همچنین می خواهید اطمینان داشته باشید که تمام آدرس های ایمیل و شماره تلفن ها به درستی نوشته شده است. در شرکت های بزرگ می خواهید که این اطلاعات مرتب به روز رسانی شود . استفاده از گوگل مپ این اطمینان را به شما می دهد و این کار را برای شما ساده تر می کند.

جستجو های صوتی

جستجو های صوتی در دستگاه های موبایل در حال گسترش می باشد. بسیاری از این جستجو ها شامل جستجو های مکان های فیزیکی است. کاربران اغلب در هنگام رانندگی جستجو صوتی انجام می دهند.

برای بهینه سازی سایت، عمدتا می خواهید که مسیر دقیق بر روی سایت باشد. بر روی دستگاه های IOS ، شما همچنین می خواهید که صفحه YELP  ، دارای اطلاعات به روز در آدرس باشد. همچنین شاید بخواهید در آدرس خود از برخی از مکان های برجسته استفاده کنید، به عنوان مثال،" ما در خیابان اصلی در کنار بازار بزرگ هستیم."

حضور موثر وب موبایل

این بسیار شکه کننده است که ببینیم هنوز برخی از کسب و کار ها از وب موبایل استفاده نمی کنند. غیر از کسب و کار های کوچک، حتی بسیاری از کسب و کارهای بزرگ هم در حال تلاش برای دستیابی به مشتریان تلفن همراه هستند. در حالیکه بسیاری از تکنیک ها در هر دو جستجوهای موبایلی و کامپیوتری یکسان است، تفاوت های قابل توجهی در طراحی دارند.

مراقب باشید سایت موبایلی شما زیاد در آن تبلیغات نباشد زیرا صفحه شلوغ و در هم برهم در صفحه موبایل بسیار زشت به نظر می رسد. سایت های موبایلی هر چقدر ساده تر باشند زیبا تر هستند.

همچنین دقت کنید یک دکمه تماس فوری برای سایت های موبایلی قرار دهید زیرا احتمال زیادی وجود دارد که کاربران موبایل با شما تماس بگیرند.

محتوا

سایت های موبایلی نیاز به نوع خاصی از محتوا دارد. در حالی که متن های طولانی در دسکتاپ مزایای زیادی دارد ولی محتوا در دستگاه های موبایل باید مختصر باشد.

موبایل + دسکتاپ= موفقیت

بسیاری از سایت ها بر روی موبایل ضعیف هستند. همچنین باید وب سایت دسکتاپی سئو قدرتمند داشته باشد. این دو در کنار هم می توانند باعث ایجاد یک سایت عالی باشند و باعث رونق کسب و کارتان شود، تا بتوانید مشتریان بالقوه خود را جذب کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز