رابطه سئو و ایمنی وب سایت چیست؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

چگونه امنیت وب سایت بر روی سئو تاثیر می گذارد؟

آیا می دانید امنیت وب سایت بر روی سئو تاثیر می گذارد؟ فکر کنید که وب سایت شما سالهاست که ساخته شده است و همه چیز به نظر می رسد که خوب باشد و هیچ مشکل فنی و امنیتی ندارد. به طور منظم محتوای منظم منتشر میکنید. رسانه های اجتماعی هم به خوبی کار می کند و برنامه ریزی و زمانبندی مناسبی دارید. شما تمام تغییرات قبلی گوگل مانند پاندا و پنگوئن را به روز رسانی کرده اید. در این حال زندگی بهتر است. مگه نه؟؟؟ مسلما بله. خیال شما راحت است که اتفاقی نمی افتد مگر اینکه شما هک شوید.

متاسفانه، وب سایت شما هر زمانی احتمال دارد هک شود. غیر از اینکه برای شما دردسر زیادی دارد، به سئو سایت آسیب زیادی میزند.  زمانی که هک می شوید، تمام مکالمات ممکن است  از بین برود، به ترافیک ضربه بزند و به نام تجاری شما آسیب بزند و تمام این مسائل به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.  هنگامی که این اتفاق برایتان بیافتد، مسلما زمان زیادی برای رفع آن از شما می گیرد.پس بهترین کار این است که جلو هک شدن را بگیرید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

منتظر نمانید تا سایتتان هک شود و بعد به فکر ایمن سازی آن باشید.  در اینجا راه حل هایی جهت جلوگیری از وقوع این مسئله گفته شده است.

ثبت نام دامنه

مطمئن شوید که سطح دامنه سایت شما قفل شده است. یکی از کارهایی که هکرها انجام می دهند، نام سرور را تغییر می دهند و سایت شما را به یک سایت تبلیغاتی و یا یک سایت با هاست های اسپم شده، هدایت می کند. اگر سطح دامنه وب قفل شده باشد، نمی توانند این کار را انجام دهند.

حریم خصوصی

اگر وب سایت شما هنوز حریم خصوصی ندارد، زمان آن است که این کار را انجام دهید. این تفکر که اگر اطلاعات شما به صورت عمومی منتشر شود ، بیشتر جلب اعتماد می کند، دیگر از مد افتاده است. حقیقت این است که ساخت دامنه خصوصی یک راه عالی برای جلوگیری از هک شدن است.

میزبانی وب سایت

اگر شرکت شما درآمد بسیار بالایی دارد  و نمی خواهید ارزان قیمت ترین پکیج میزبانی وب را بخرید از طرف دیگر نمی خواهید که هزینه بالایی برای آن پرداخت کنید. حال چه کار می خواهید کنید؟ پاسخ این است که شرکتی را انتخاب کنید که تمام معیارهای امنیت سایت مانند فایروال و بقیه خصوصیات امنیتی را در نظر بگیرد.  یک شرکت پشیبانی خوب تمام منابع لازم جهت جلوگیری ازهک شدن سایت را دارد.

امنیت

گوگل به وب سایت هایی که از ssl برای امنیت استفاده می کند، مقدار جزئی ارتقا رتبه بندی می دهد. این حرکت لزوما برای افزایش رتبه وب سایت واجب نمی باشد زیرا ارتقا رتبه بندی آن چشمگیر نیست، به خصوص اگر عناصر دیگر مانند سئو سایت به خوبی انجام شود. مگراینکه یک دلیل امنیتی برای استفاده از ssl وجود داشته باشد  که باید وب سایت خود را امن کنید. مثلا اگر مجبور باشید پرداخت های کارت اعتباری در وب سایت انجام دهید. این مورد کاملا ضروری می باشد.

پلاگین

اگر از وردپرس یا هرcms  دیگری استفاده می کنید، کاملا مطمئن شوید که پلاگین ها همیشه به روز هستند. استفاده از  پلاگین های قدیمی یک دلیل اصلی برای ورود هکرها به سایت هستند. برای جلوگیری از این موضوع باید مطمئن شوید که همه چیز به روز است.

اثرات مثبت و منفی ایمنی وب سایت بر روی رتبه بندی

موتورهای جستجو بسیار محتاط هستند که سایت شما برای مشتریانتان امن باشد. برخی از مزایا و معایب رابطه بین سئو و ایمنی وب سایت در زیر گفته شده است:

امنیت بهتر= ترافیک بیشتر و فروش بیشتر!

این یک اصل است. انتقال به اتصال امن (https) ضروری است. گوگل ارتقا رتبه بندی برای https  را رسما  تائید کرده است. بعد از انجام آزمایش هایی که بر روی سایت هایی که از امنیت استفاده می کنند، نتایج مثبتی در رابطه با رتبه بندی آنها به دست آمد،  بنابراین استفاده از https  به عنوان سیگنال رتبه بندی مفید می باشد.

بدون امنیت = از دست دادن ترافیک و افت درآمد!

دلایل زیادی وجود دارد که چرا موتورهای جستجو می توانند جریمه (سئو منفی) برای رتبه بندی وب سایت شما در نظر بگیرند. اگر شما امنیت را نادیده بگیرید ممکن است که سایت شما از نتایج جستجو گوگل حذف شود و یا حتی کاملا مسدود شود. در حقیقت، این یک موضوع حساس است. اگر شما مراقب وب سایت خود نباشید و به بازدیدکنندگان اهمیت ندهید،  چه لزومی دارد که گوگل و بقیه موتورهای جستجو به شما اهمیت دهند؟

اگر هنوز هم به آن اهمیت نمی دهید؛ پس توسط گوگل مجازات خواهید شد.

این موضوع به همراه نرم افزارهای منسوخ شده قدیمی و عدم محافظت، کار ربات ها برای حمله به وب سایت شما را آسان می کند و باعث افت رتبه بندی وب سایتتان می شود. حتی اگر موتورهای جستجو هم برای آن مجازات در نظر نگیرند ، قطعا بازدیدکنندگان شما کاهش می یابد.

مبانی http  در برابر https

http   و  https  ، هر دو ساختارهای اولیه ای هستند که به ما اجازه می دهند که اطلاعات را معمولا بر روی یک صفحه وب سایت ساده دریافت کنیم. https  برای انجام کارهای مشابه http  ساخته شده است با این تفاوت که یک لایه  امنیتی اضافه و یا ssl برای حمل داده های امنیتی نیز دارد.  

Ssl  به ویژه برای مواردی مانند پرداخت های آنلاین ، معاملات آنلاین و تائید اعتبار و احراز هویت مورد نیاز است. تبادل اطلاعات امن مانند رمزهای عبور و یا شماره های کارت های اعتباری از طریق hhtps  برای جلوگیری از دسترسی هکرها به ssl  نیاز دارد.

مزایای سئو از طریق سوئیچینگ https

به دنبال توصیه های گوگل به استفاده از https  ، استفاده از آن آسان ، در دسترس و امن می باشد به خصوص برای افرادی که از سایت های تجارت الکرونیک استفاده می کنند. انجام این کار به امنیت وب سایت شما کمک می کند ولی مهمتر از آن مزایایی برای سئو نیز دارد، که در زیر به چند مورد از آنها اشاره شده است:

بهبود رتبه بندی:

در حالی که استفاده از https ، ممکن است به صورت مستقیم بر روی سئو در همان لحظه تاثیر نداشته باشد، ولی تقریبا همه کارشناسان معتقد هستند که آن بخشی از استراتژی سئو است.

امنیت و حریم خصوصی

مانند هر سیستم امنیتی خوب، https  به هر دو اپراتور های وب سایت و کاربران خود کمک می کند تا به راحتی احساس امنیت کند. امنیت به شما در برابر هرگونه خسارات مالی و سرقت اطلاعات کمک می کند .

نکات امنیتی وب سایت ها برای سئو

هک وب سایت می تواند به شدت بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد. در اینجا سه موردی که به شما آسیب می رساند را می گوئیم. چه چیزهایی سایت شما را آسیب پذیر می کند و برای محافظت از سایت خود از دست هکرها چه کاری می توانید انجام دهید.

تاثیر هک وب سایت بر روی سئو می تواند به سه دسته اصلی تقسیم شود:

تاثیر برروی رتبه بندی موتورهای جستجو.  در صورت هک شدن، موتور های جستجو اصلی مانند گوگل، وب سایت شما را جریمه می کنند و سپس تا زمانی که وب سایت به طور کامل از حمله بهبود پیدا نکند رتبه  بندی شما کاهش می یابد.  این از دست رفتن رتبه بندی بر روی ترافیک سایت تاثیر منفی می گذارد و ممکن است فروش پایین بیاید.

تاثیر بر روی کیفیت تجربه کاربران و امنیت.  اگر امنیت وب سایت شما به خطر افتاده باشد و شما از آن آگاهی نداشته باشید، مهاجم می تواند اطلاعات و یا اسکریپ هایی را از روی وب سایت شما سرقت کند، مانند سرقت اطلاعات شخصی و مالی مشتریان.

نمونه های از این مورد مانند رمز عبور کاربران، اطلاعات کارت اعتباری کاربران، اعداد امنیتی و غیره.

تاثیر بر اعتماد و شهرت. اگر شما میزبان وب هستید و امنیت وب سایت مشتری شما در خطر است شما در برابر هر گونه تهاجمی مسئول هستید و باید آن را رسیدگی کنید و هزینه خسارت را پرداخت کنید ولی قسمت بدتر مسئله  اعتبار از دست رفته شماست و مطمئنا به دست آوردن مجدد شهرت و اعتبار کار سختی می باشد.

مهم نیست که سئو سایتتان چقدر خوب است، اگر شما مسئله امنیت سایت را نادیده بگیرید، تمام تلاش های شما برای افزایش رتبه بندی و ترافیک، در زمانی که مهاجمان در سایت شما هستند از دست می رود.

طراحی ضعیف پایگاه داده ها

شما باید پایگاه داده های خود را با دقت طوری طراحی کنید که فقط اطلاعات علمی در آن قرار بگیرد. برای مثال اگر فیلد نام دارید باید در زمان تخصیص فیلد، 300  کاراکتر به آن اختصاص دهید. ولی حتی بیشتر فیلد های  نام حتی بیشتر از 35 کاراکتر نمی گیرند.

سئو و امنیت سایبری

به طور عمده از https  به عنوان امنیت سایبری تعریف شده است.  اما همانطور که می دانیم امنیت سایبری فقط  به https  منتهی نمی شود و همچنین https  به این معنا نیست که شما یک سایت امن دارید. کارشناسان سئو همواره از تاثیر منفی که هک وب سایت بر روی سئو دارد، مطلع هستند و میدانند که هک کردن سایت چقدر می تواند بر روی رتبه بندی serp  تاثیر منفی بگذارد.

رمزگذاری ssl  امنیت سئو را بهبود می بخشد

رمزگذاری ssl  در وب سایت ها نه تنها برای امنیت وب سایت بلکه برای بالا بردن رتبه سایت بسیار مهم است. از همین امروزبرای ارزیابی عملکرد و بالا بردن امنیت وب سایت خود اقدام کنید.

شما می توانید رمزگذاری های ssl را در هنگام جستجو در url  شناسایی کنید. هنگامی که url  با http  آغازمی شود به این معناست که این وب سایت امن نیست. url  وب سایت امن با  https  آغاز می شود. رمز گذاری وب سایت به دو دلیل عمده  انجام می شود:

  • امنیت
  • بهینه سازی موتور های جستجو

امنیت

زمانی که داده ها در دو طرف بین سرور و ترمینال کاربر هدایت می شوند، امنیت بهبود می یابد. اگر شما از اینترنت بی سیم استفاده کنید، یک شخص سوم می تواند فعالیت های شما را در قالب یک متن ساده دنبال کند، مگر اینکه ترافیک داده ها محافظت شده باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید زمانی که از وب سایت استفاده می کنید از https  استفاده کنید. همچنین وب سایت شرکت خود را، با ssl   امن کنید.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از https  استفاده می کند همچنین با استفاده از ssl  امن باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو

محافظ ssl  همچنین برای بهینه سازی موتورهای جستجو مفید است. همانطور که گوگل سایت های محافظت شده با ssl  را ترجیح می دهد، اگر شرکت شما از این محافظ استفاده نکند در موتورهای جستجو تضعیف می شود. گوگل در سال 2014 اعلام کرد که وب سایت های رمز گذاری شده در نتایج موتورهای جستجو بهتر نمایان می شوند.  با این حال هنوزهم بسیاری از وب سایت ها از "http"  استفاده می کنند. آیا بررسی کرده اید که وب سایت شرکتتان در رتبه بندی موتور های جستجو افت کرده یا خیر؟

از کجا بدانیم که سایتمان از رمز گذاری ssl  استفاده می کند؟

آیا می دانید که وضعیت وب سایت شما رمز گذاری شده است یا خیر؟ می توانید به راحتی با قرار دادن https" " در آدرس بار وب سایت به جای http"" متوجه آن شوید.  اگر وب سایتتان به طور معمول بارگزاری شد، نگران نباشید.  اما اگر سایت در مرورگر یافت نشد بنابراین آن سایت محافظت شده نیست. همچنین ممکن است مرورگر هشدار دهد که گواهی نامه ssl  قدیمی و یا منسوخ شده است. در این حال بهتر است که آن را تجدید کنید.

نگرانی های سئو برای https

در واقع هیچ نگرانی برای مهاجرت از http  به https  وجود ندارد. با این حال باید چند نکته را در زمان مهاجرت به https در نظر بگیرید تا ترافیک وب سایتتان از بین نرود.  گوگل موارد زیر را در هنگام مهاجرت از http  به https   پیشنهاد می دهد:

  • از گواهینامه 2048 بیتی استفاده کنید.
  • تصمیم بگیرید که به گواهی نامه تک دامنه نیاز دارید و یا به چند دامنه نیاز دارید.
  • url های وابسته را برای منابعی که امنیت دامنه یکسان دارند به کار بگیرید.
  • به صفحات اجازه دهید در موتورهای جستجو تا جایی که امکان دارد نمایش داده شوند.
  • اجتناب از استفاده از متا تگ های noindex برای txt
  • مسیر مهاجرت از http به  https  را به دقت دقیقا با استفاده از گوگل آنالیتیک و وب مستر تولز انجام دهید.

برای دریافت گواهی، شما احتیاج خواهید داشت که درخواست امضا خود را بر روی سرور ارائه دهید. سپس نرم افزار سرور مورد استفاده را انتخاب می کنید. بعد از آن الگوریتم را انتخاب می کنید. در نهایت شما مجوز برای دوره را انتخاب خواهید کرد.

 

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز