طراحی سایت با دروپال Drupal

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
طراحی سایت با دروپال Drupal

دروپال Drupal یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت و راه اندازی وب سایت می باشد که دارای قابلیت های فراوانی برای طراحی سایت های مختلف اینترنتی می باشد. برای دانلود دروپال می بایست به وب سایت https://www.drupal.org مراجعه نموده و آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوا را دانلود نمایید.

برای ورود به کنترل پانل مدیریت می بایست به آدرس زیر وارد شوید:

 http://domainname.com/?q=user

پاک نمودن کش دروپال

دروپال اطلاعات را به صورت کش شده در دیتابیس ذخیره می نماید و در گذر زمان ممکن است حجم جداول کش دیتابیس شما بزرگ شود و برای جلوگیری از این مشکل می بایست وارد کنترل پانل شده و بر روی منوی Configuration کلیک نموده و سپس از منوی های موجود گزینه Performance در بخش DEVELOPMENT را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه Clear all caches کلیک نمایید.

بهینه سازی دیتابیس دروپال

دروپال به دلیل ذخیره نمودن گزارش ها در دیتابیس اصلی معمولا حچم دیتابیس بزرگی دارد و بنابراین بهتر است به صورت دوره ای جداول مربوط به نگهداری اطلاعات آماری را پاک نموده و یا تنظیمات دروپال را انجام دهید تا اطلاعات آماری با محدود در جداول دروپال ثبت گردند.

محدود سازی ثبت گزارش ها در دروپال

برای محدود سازی ثبت گزارش ها در دروپال می بایست وارد کنترل پانل شده و بر روی گزینه Configuration کلیک نمایید و سپس به منوی Logging and errors از بخش DEVELOPMENT مراجعه نمایید و گزینه Database log messages to keep را بر روی تعداد مورد نظر خود قرار دهید. بهتر است عدد 100 را انتخاب نمایید تا حجم دیتابیس شما برای ذخیره نمودن آمار وب سایت زیاد اشغال نگردد.

غیر فعال سازی ثبت لوگ های دسترسی

برای غیر فعال سازی ثبت لوگ های دسترسی در دیتابیس از منوهای کنترل پانل مدیریت دروپال به بخش Configuration مراجعه نموده و بر روی Statistics کلیک نموده و گزینه Enable access log را از حالت انتخاب خارج نمایید تا حجم دیتابیس شما اشغال نگردد. همچنین می توانید در دیتابیس دروپال وب سایت خود جدول accesslog را خالی نمایید.

پاک نمودن جداول ذخیره سازی جستجو

پاک نمودن جداول ذخیره سازی جستجو search_dataset و search_index می تواند تا حد بسیاری دیتابیس وب سایت شما را بهینه سازی نماید و حجم دیتابیس دروپال شما را کاهش دهد.

جدول مسئول نگهداری اطلاعات کاربران دروپال جدول users می باشد و بنابراین با مراجعه به این جدول می توانید کاربران وب سایت را مدیریت نمایید. همچنین کد مربوط به رمز 1 در بخش زیر قرار دارد تا در صورتی که رمز کاربر خاصی را نمی دانید بتوانید با قرار دادن این کد در ستون رمز وارد کنترل پانل کاربر شوید

$S$DgsagdeVYjmhAZ.Sck0uF5E2Qlpv9wtc/BGX5bMKiIgLWrLzQMY1

به روز رسانی دروپال

بهتر است همیشه آخرین نسخه از دروپال را داشته باشید و به دلیل همین موضوع پس از ورود به کنترل پانل خود در صورتی که دروپال شما نیاز به به روز رسانی داشته باشد معمولا پیغامی مبنی بر به روز رسانی دروپال به شما نمایش داده می شود. دو به روز رسانی مختلف در دروپال وجود دارد که یکی به روز رسانی هسته آن و دیگری به روز رسانی ماژول های دروپال می باشد. در صورت نیاز دروپال شما بر به روز رسانی معمولا دو پیغام توجه متفاوت یکی برای به روز رسانی هسته و دیگری برای به روز رسانی ماژول ها با لینک available updates به شما نمایش داده می شود که کافی است بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

به روز رسانی به صورت دستی

ممکن است دروپال شما نیاز به به روز رسانی به صورت دستی داشته باشد بنابراین برای شما پیغامی مبنی بر Manual updates required نمایش داده خواهد شد که در این حالت می بایست آخرین نسخه از ورژن دروپال خود را از این آدرس دانلود https://www.drupal.org/download نمایید و موارد زیر را انجام دهید:

  • دقت نمایید قبل از انجام هر کاری از دیتابیس و فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید
  • وارد کنترل پانل خود شده و در بخش Configuration بر روی گزینه Maintenance mode کلیک نمایید و کزینه Put site into maintenance mode را انتخاب نمایید
  • کلیه فایل های وب سایت دروپال خود به جز فلدر sites را پاک نمایید. کلیه اطلاعات شما در این فلدر ذخیره می گردد
  • فایل های موجود در فایل فشرده را در فلدر اصلی دروپال خود بارگذاری نمایید. در زمان انتقال و کپی مطالب به دلیل وجود فلدر sites در فلدر اصلی سایت از شما سوال می گردد که آیا محتوای این فلدر جایگزین گردد که بله را انتخاب نمایید
  • پس از بارگذاری فایل های آخرین نسخه دروپال به آدرس Yourwebsiteaddress.com/update.php مراجعه نموده و دستورالعمل های لازم برای به روز رسانی دروپال خود را اجرا نمایید
  • تبریک! دروپال شما به رسانی گردیده است و هم اکنون می توانید گزینه Maintenance mode را از حالت انتخاب خارج سازید
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز