فاکتورهای تاثیر گذار بر سئو سایت کدامند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

فاکتورهای رتبه بندی

فاکتورهای رتبه بندی از بیش از 200 عنصر تشکیل شده اند. در حالی که فاکتورهای رتبه بندی چشمگیر هستند، اگر فردی دائما در حال به روز رسانی سئو سایت باشد می تواند از نتایج خوبی بهره ببرد.

در زیر لیستی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سئو که بر اساس تحقیقات انجام شده، گفته شده است.

بک لینک ها

در حال حاضر، لینک ها همچنان قوی ترین نشانه قدرت در رتبه بندی هستند. بیائید در اینجا نگاهی به فاکتورهایی که می تواند باعث افزیش و یا کاهش رتبه بندی شود نگاهی بیاندازیم.

چگونه گوگل مفهوم "بک لینک" را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل می کند. گوگل در چندین جا توضیح می دهد که این کار و با محاسبه "نمره پیوند" انجام می دهد. امتیاز بر اساس کیفیت بک لینک ها و تعداد لینک های ساخته شده است.

کیفیت اندازه گیری ساده تر است. در حالی که می دانیم که pagerank هنوز یکی از مهمترین عوامل در الگوریتم گوگل است، نسخه عمومی آن دیگر در دسترس نیست. خوشبختانه، جایگزین های قابل اعتمادی وجود دارد که بر اساس فرمول اصلی pagerank است.

محتوا

محتوا یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی است. در سال های اخیر ما تغییراتی از محتوای متمرکز با کلمات کلیدی به محتوای نوشته شده به زبان طبیعی شاهد بوده ایم.

محتوای مناسب چه محتوایی است ؟ محتوا پادشاه است ولی در حقیقت محتوا باید با کیفیت باشد. در اینجا 3 فاکتور در مورد محتوا گفته شده است.

استفاده از کلمات کلیدی

عنوان همچنان مهمترین سیگنال رتبه بندی در گوگل است. استفاده از کلمات کلیدی در برچسب ها بسیار مهم است. استفاده از کلمات کلیدی در توصیف های متا و استفاده از کلمات کلیدی را در بدنه صفحه مهم هستند ولی از همه مهم تر استفاده از کلمات کلیدی در عنوان H1  است.

طول

گوگل می گوید که: "میزان محتوای ایده آل برای رضایت بخش بودن صفحه بستگی به موضوع و هدف صفحه دارد."  به عنوان یک مرجع واقعی، در مورد میزان رضایت بخش بودن محتوا، به صفحاتی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی شما خوب رتبه بندی می شوند، نگاه کنید و از استراتژی های آنها یاد بگیرید.

جامع بودن

الگوریتم مغزرتبه بندی یکی از الگوریتم های گوگل است و به گفته گوگل در هر جستار دخیل است. یکی از عملکردهای این الگوریتم این است که نتایج معیارهای رضایت بخش کاربران و ویژگی های عمومی آنها را شناسایی و تجزیه و تحلیل می کند.

از آنجا که بیشتر محتواهای آنلاین متن است، برخی خصوصیات به شکل اصلاحات هستند.

چگونگی بهینه سازی

وب سایت آتور، ابزاری است که به شما اجازه می دهد، که وب سایت خود را در مقابل تعداد زیادی از عوامل برون صفحه، از جمله استفاده از کلمات کلیدی و طول متن چک کنید. این ابزار همچنین با استفاده از الگوریتم tf ، صفحه وب سایت شما را تجزیه تحلیل می کند و به شما پیشنهاداتی که بر اساس رتبه بندی رقبا شماست می دهد.

سئو فنی

اساس فنی سایتتان برای سئو بسیار ضروری است. در زیر دو عامل مهم رتبه بندی گفته شده است:

سرعت صفحه

گوگل از وب سایت ها انتظار دارد در دو تاثیه یا کمتر بارگزاری شوند و آن را رسما یک فاکتوربرای رتبه بندی در نظر گرفته است. سرعت همچنین تاثیر زیادی بر ux  دارد. صفحات کندتر دارای نرخ گزاف گویی بیشتر و نرخ تبدیل بالاتری هستند.

شایع ترین دلایل برای سرعت پائین صفحه، عبارتند از: اسکریپت ها، تصاویر و فایل های css .

موبایل دوستانه

اگر صفحات شما برای صفحات موبایل بهینه سازی نشده باشند، هیچ گاه در جستجو های موبایلی رتبه بندی نخواهند شد.  بیش از نیمی از بازدیدکنندگان با استفاده از دستگاه های موبایل آنلاین هستند.

تجربه کاربران

بحث در مورد عوامل رتبه بندی سال هاست که وجود دارد. اما به گفته خود گوگل، جستجو و تجربه کاربران، اغلب مهمترین فاکتور است.

نرخ کلیک

Serp (نتایج جستجو موتورهای جستجو) ، میزان کلیک (crt) نسبت به تعداد دفعاتی که برای کاربران نمایش داده می شود. بسیاری از امتیازات ثبت شده توسط گوگل، از crt به عنوان یک سیگنال رتبه بندی تمرکز می کنند. مطالعات نشان می دهد که crt دارای بالاترین عامل تاثیر گذار بر روی سئو است.

فاکتورهای برون صفحه

روش های بهینه سازی صفحه شما، تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی آن دارد. در زیر عوامل بهینه سازی صفحه که می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر گذارد ، گفته شده است:

کلمات کلیدی در برچسب عنوان

عناوین متا تگ ها، یکی از قویترین سیگنال های رتبه بندی مربوط به موتورهای جستجو است. عنوان ها خود به معنای توصیف دقیق محتواست. موتورهای جستجو از آن برای نشان دادن عنوان اصلی نتیجه جستجو استفاده می کنند.

در حالت ایده آل، کلمه کلیدی باید در ابتدای تگ عنوان قرار گیرد. صفحاتی که به این روش بهینه سازی می شوند، بهتر از صفحاتی که از کلمات کلیدی در عناوین استفاده نمی کنند، رتبه بندی می شوند.

کلمات کلیدی در تگ های توصیفات متا

اهمیت تگ های توصیفات متا، برای سئو بسیار مورد بحث است. ولی با این حال، هنوز به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود. البته افزودن کلمات کلیدی می تواند آن را برای موتورهای جستجو مناسب  تر کند.

کلمات کلیدی در برچسب h1

برچسب h1  یکی دیگر از فاکتورهایی است که محتوای صفحه را توصیف می کند. علی رقم بحث زیاد در مورد اهمیت آن، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ h1  هنوز به عنوان یک کار عالی برای سئو هستند.

از کلمات کلیدی در صفحات استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در صفحات راهی مناسب برای افزایش سئو سایت است. کلمات کلیدی در صفحه یک سیگنال میفرستد که بیان می کند محتوای صفحه در چه رابطه ای است.

طول محتوا

امروزه بسیاری از کاربران در اینترنت به دنبال کسب اطلاعات و متن های آموزنده هستند. بنابراین، گوگل محتوای معتبر و آموزنده را به عنوان فاکتورهای اصلی رتبه بندی در نظر میگیرد. مسلما هر چقدر متن شما طولانی تر باشد، بیشتر می توانید جنبه های مختلف موضوع را تحت پوشش قرار دهید.

اجتناب از محتوای تکراری

داشتن محتوای مشابه در صفحات مختلف، می تواند واقعا به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند. از کپی کردن و نوشتن مطالب تکراری حتما خودداری کنید.

تگ های کانونیکال

گاهی اوقات داشتن دو url  با محتوای مشابه، اجتناب ناپذیر است. یکی از راه های اجتناب از این موضوع استفاده از تگ های کانونیکال در صفحه سایت شما است. این تگ یک چیز ساده است، این تگ به  گوگل می گوید که یک url  معادل دیگری است.  مشخص است که با وجود دو صفحه با محتوای مشابه آنها در واقع یک صفحه هستند.

بهینه سازی تصاویر

تنها متن نیست که برای بهینه سازی صفحه مفید است، بلکه رسانه دیگر نیز بر بهینه سازی صفحات موثر می باشند. به عنوان مثال، تصاویر به موتورهای جستجو، سیگنال های مشابه از طریق عناوین، متن عکس ها، توضحات و توصیفات عکس ارسال می کنند.

به روز رسانی محتوا

الگوریتم های گوگل ترجیح می دهند محتوا به روز شده و جدید باشد. البته این به این معنا نیست که شما مجبورید همیشه صفحات خود را ویرایش کنید. برای صفحات تجاری مانند توصیفات محصولات، گوگل این واقعیت را می داند که آنها در مورد زمان به اندازه پست های وبلاگ که در مورد حوادث اخیر هستند، اینقدر حساس نیستند.

با این حال عاقلانه این است که برخی از استراتژی ها برای به روز رسانی انواع خاصی از محتوا، هر 12 ماه یا بیشتر باشد.

لینکهای خروجی

لینک دادن به صفحات معتبر، سیگنال های مورد اعتمادی را به موتورهای جستجو ارسال می کند. وقتی شما در سایت دیگری بک لینک می گذارید، گوگل فکر میکند که شما می خواهید یک موضوع آموزنده را گسترش دهید و این برای گوگل بسیار ارزشمند است. با این کار می توانید اعتماد گوگل را جلب کنید. ولی باید در این مورد احتیاط کنید زیرا لینک های خروجی بسیار زیاد هم می تواند تاثیر منفی داشته باشد و رتبه بندی صفحه را کاهش دهد. لینک های خروجی می تواند بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد ولی در استفاده از آنها اعتدال را رعایت کنید.

فاکتورهای سایت

عوامل مختلفی در مورد فاکتورهای سایت وجود دارد که می تواند بر قابلیت جستجو تاثیر بگذارد:

نقشه سایت

یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام صفحات سایت شما را شاخص قرار دهد. این ساده ترین و موثر ترین راه است تا موتورهای جستجو متوجه شوند وب سایت شما در چه رابطه ای می باشد.

مکان سرور

برخی از کارشناسان معتقدند که مکان سرور می تواند بر رتبه بندی یک مکان و موقعیت خاص تاثیر گذار باشد.

سایت های بهینه سازی موبایل

فقط درسال گذشته 50 در صد از بازدیدکنندگان سایت ها از موبایل استفاده می کردند. این تعداد هر روز در حال افزایش است. شک نداشته باشید که یک سایت بهینه سازی شده با موبایل می تواند بر روی رتبه بندی تاثیر مثبت بگذارد.

گوگل سرچ کنسول

سرانجام که بازبینی سایت شما در گوگل وب مسترتولز به تائید رسید، به شما کمک می کند تا فهرست بندی سایت خود را انجام دهید. این ابزار اطلاعات ارزشمندی را فراهم می کند که می توانید از آنها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

فاکتورهای دامنه

دامنه می تواند بر رتبه بندی شما تاثیر بگذارد. برخی از سیگنال های دامنه به اندازه ای که از آنها استفاده می شوند، قوی نیستند. در زیر نکاتی در این رابطه گفته شده است.

طول ثبت نام دامنه

گوگل دامنه هایی را که برای مدت بیشتر از یک سال ثبت نام کرده اند قابل اعتماد تر می داند.

تاریخچه دامنه

تاریخچه دامنه مهم است . اگر دامنه ای که دارید قبلا مجازات شده باشد، ممکن است بر رتبه بندی فعلی آن تاثیر بگذارد.

فاکتور های off page

در هنگام رتبه بندی سایت، گوگل عوامل خارج از سایت را نیز بررسی می کند. در زیر برخی از موارد کلیدی گفته است:

تعداد دامنه های مرتبط

تعداد دامنه های مرتبط با شما، یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی است.

تعداد صفحات لینک داده شده

ممکن است برخی از لینک ها از یک دامنه خاص به سایت شما وجود داشته باشد، تعداد آن ها یکی از عوامل رتبه بندی است. با این حال بهتر است که لینک های بیشتر از دامنه های منحصر به فرد نسبت به دامنه های واحد داشته باشید.

لینک ها از صفحه اصلی

برخی کارشناسان معتقدند که، لینک ها  از یک صفحه اصلی، قدرت بیشتری نسبت به صفحات خود دارند.

تنوع انواع لینک ها

تنوع انواع لینک هایی که برای سایت خود ایجاد می کنید نیز اهمیت دارد. لینک های زیاد بدون تنوع و به یک شکل ممکن است نشانگر یک هرزنامه باشد به رتبه سایت شما آسیب برساند.

لینک های متنی

لینک های در داخل محتوای صفحه، ارزش بیشتری نسبت به لینک ها در نوار کناری دارند.

عوامل رتبه بندی در سال جدید

Url های قابل دسترسی برای خزیدن

ما می خواهیم که ربات های عنکبوتی خزنده گوگل، برای فهمیدن محتوای متن ها بتوانند به صفحات بیایند. برای دیدن تصاویر، ویدئو ها، متون و یا هر چیز دیگری که در صفحه به آن دسترسی دارید، برای اینکه آنها را در فهرست وب سایت خود قرار دهند. این بسیار مهم است، بدون آن هیچ چیزی برای سئو اهمیت ندارد.

جستجو کلید واژه ها

ما نیاز داریم که عبارات و کلماتی که کاربران از آنها بیشتر استفاده می کنند را بدانیم تا بتوانیم مشکلاتی که دارند را به خوبی پاسخگو باشیم. این ها مسائلی هستند که سازمان شما و وب سایتتان باید بتواند حل کند.

آنچه که در اینجا نیاز داریم، مجموعه ای از کلمات کلیدی اصلی است و هرچه مجموعه کلمات کلیدی مرتبط باشند برای سئو بهتر هستند.

کیفیت محتوا

بدون شک کلمه "کیفیت محتوا" را برای به عنوان فاکتوری برای افزایش رتبه بندی وب سایت و وبلاگ را شنیده اید. این به معنای" تولید محتوا با کیفیت " است.

حال این اصطلاح به چه معنایی است؟ چگونه می توانید متوجه شوید که محتوایی که تولید می کنید برای موتورهای جستجو گوگل مناسب است. در زیر چند نکته برای سنجش کیفیت محتوای شما گفته شده است، که همه چیز از جمله املا، دستور زبان و خوانایی، قالب بندی، اندازه محتوا و موارد دیگر گفته شده است.

  • همیشه این را در نظر داشته باشید که محتوای شما توسط یک انسان خوانده می شود نه یک الگوریتم یا ربات. پس تا جایی که می توانید آن را کاربرپسند کنید. از کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید.
  • محتوا باید خوانا باشد.
  • پاراگراف ها وجملات را کوتاه نگه دارید. پاراگرف ها و جملات طولانی را به جمله های کوتاه تر تقسیم کنید.

کلمات کلیدی

یکی دیگر از عوامل رتبه بندی، استفاده از کلمات کلیدی است.  اگرچه، نقش کلمات کلیدی در سئو، به شدت تغییر کرده است، با انقلابی که در کلمات کلیدی به وجود آمده است ، استفاده از کلمات کلیدی پایه ای، هنوز به عنوان یکی از سیگنال های اصلی رتبه بندی گوگل است.

در زیر برخی نکاتی برای استفاده از کلمات کلیدی گفته شده است:

  • گوگل اطلاعات متا را در عنوان الویت بندی می کند، سپس بدنه را کپی می کند و در آخر کناره ها و پاورقی.
  • اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی با آنچه که کاربران دقیقا در موتورهای جستجو سرچ می کنند، تطابق دارد. این به این معناست که کلملت کلیدی شما را توصیف می کنند.
  • تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی که با محتوای شما بی ارتباط هستند؛ باعث جریمه شدن سایت شما می شود.
  • داشتن کلمات کلیدی در url  دامنه شما، همچنین می تواند باعث ، افزایش در سئو شود.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز